Jump to content

mariette2 : 23 december 2014 : Dr. van der Weij : Boerhaave

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Zo da nu ook even een mijn operatie verslag van afgelopen dinsdag.

Ik had in augustus al een bv genomen maar was niet helemaal goed gegaan kan hier niet teveel op in gaan openbaar.

Ik ben toen opzoek gegaan voor een SO en toen werd mij Dr. van der Weij aangeraden hier op het forum dus ben ook naar hem toe gegaan voor de SO en heb hem ook mijn her operatie laten uitvoeren.

De consulten waren al prattig bij hem, er word echt de tijd voor je genomen alles is heel erg precies opgemeten en bekeken door van der Weij.

Dinsdag moest ik me om 12 uur melden voor mn her operatie. We waren optijd vertrokken dus waren een half uur te vroeg maar ja ben liever te vroeg dan te laat. Toen even de laatste formulieren ingevuld ff over 12 werd ik opgehaald mocht me gelijk gaan omkleden. Kreeg van de verpleegster 2 paracetamol die ik voor de operatie moest innemen. Toen nog even moeten wachten en toen kwam Dr van der Weij alles aftekenen, halverwege liep hij nog even weg en ging hij nog even zijn meetgereedschap halen om het zo precies mogelijk af te kunnen tekenen. Toen alles was afgetekend mocht ik mee richting de ok. Waar ze eerst nog even wat dingen gingen checken kwa naam en wat voor ingreep er ging gebeuren. Toen het infuus wat deze keer gelukkig in 1x goed geprikt werd. Toen gingen ze de antibiotica en narcose langzaam toedienen en werd ik heel erg raar in mn hoofd werd ook een beetje misselijk. Maar dat was ik al voordat van der Weij begon met aftekenen maar ja mocht niks eten de hele ochtend. Voor ik het wist was ik weg.

Toen het achter de rug was werd ik huilend wakker van de pijn en kon ook alleen maar zeggen auw auw auw toen vroegen ze waar ik pijn had en hebben ze geloof ik de pijnstilling nog even omhoog gedaan voor me. Maar dit weet ik niet zeker omdat ik nog maar net wakker was. Toen ik aardig wakker was werd ik weer naar mn kamer gebracht en hadden ze mn man ook al gebeld dat ik wakker was. Dit heb ik ook mee gekregen dat ze gingen bellen.

Nou ja eenmaal wakker kwam de verpleegster en die vroeg ook of ik wat eten en drinken wou had aan manlief al water gevraagt want had erge dorst. Toen kreeg ik een beschuitje met hagelslag en een glas water. Dat ging er goed in daarna moest ik even naar het toilet ook dat ging redelijk soepel. Toen werd ze weggeroepen naar de ok en moest ik nog wachten tot ze terug kwam ondertussen had ik me al helemaal aangekleed maar mn infuus moest er nog uit gehaald worden. Mocht om 5 uur eigenlijk naar huis maar de verpleegster kreeg het even druk dus is het een half uurtje uitgelopen.

Ze hadden gezegd dat ik s'avonds alleen licht mocht eten. Maar we hadden voor ons zelf nog geen eten geregeld en had echt trek in eten dus is manlief bij de pizzaria een heerlijk vleesgerecht gaan halen met witlof, sla en pasta met champignon roomsaus nou op de helft van de pasta heb ik alles heerlijk op zitten eten.

De 1e nacht heb ik niet echt super geslapen werd elk uur wel wakker of ik lag niet lekker of ik moest naar de wc.

De 1e dag heb ik s'middags zo'n 3.5 tot 4 uur geslapen. De dag ook redelijk pijnvrij door gekomen.

Vandaag is dag 2 en moet zeggen gaat heel goed vannacht heerlijk geslapen, vanmorgen ook nog even een uurtje op de bank geslapen heb nog maar 1 ibuprofen bruis ingenomen pijn is gelukkig weer dragend voor me en vergelijkbaar met de 1e bv.

Groetjes Mariette

Posted

Gelukkig niet idd maar heb het echt wel te doen met de meiden die wel veel pijn hebben.

Thnx gaat helemaal goed komen manlief gaat 5 januari pas weer aan het werk en dan mogen de kids ook weer naar school dus ik zeg perfecte timing ;)

XXXX

Posted

Jeetje! De tweede keer!

Wat is er de eerste keer gebeure meid?

Stuur een prive berichtje aub.

Sterkte en een snel herstel!!

PS ibuprofenetje werkt goed :-))

Posted

Gelukkig koekkoek de ibuprofennetjes en zag ook dat je lkkr aan het drinken ben in een ander toppic ;)

Als je naar mn foto's kijkt zie je al verschillende opmerkingen staan ;) stuur nog wel een pb

XXX

Posted

Meid,

Helemaal super dat je ook zo snel terecht kon voor je her! Helemaal super!

Ik ga er van uit dat ze helemaal prachtig gaan worden nu. Gaat het al beter met de pijn in je wond?

Bij mij viel het echt enorm mee met de pijn na de nieuwe operatie. Ik hoop dat het bij jouw ook snel goed gaat.

Lekker genieten nu en hele fijne dagen!!:)

X

Posted

Hey Marieke,

Je kan in mn album spieken staan foto's van de voor situatie in en ook van 1 dag po.

Ja kwa pijn is het redelijk dragelijk. Heb alleen vanmorgen nog maar pijnstilling ingenomen en ja voor derest gewoon rustig aan doen en manlief verzorgt de kids en het eten nu. Ook het huis houd hij bij dus hoef echt niks te doen dan mezelf te vermaken.

Voor de nacht neem ik wel gewoon nog ff wat in voor de zekerheid zodat ik zeker weet dat ik lkkr kan slapen.

De rechterkant voel ik wel regelmatig met steken die erdoorheen vliegen en ook de bh die lkkr op de wond duwt maar ja hoort erbij en kan het wel redelijk vergelijken met de vorige keer.

Ook loop ik wat lastiger dan de 1e keer maar heeft puur met de rechterkant te maken. Maar voor zo ver heb ik eigenlijk niet veel te klagen als ik het vergelijk met sommige hier op het forum.

Wel had ik gehoopt dat ik wat vaker naar de wc kon om het vocht af te voeren en ook de andere boodschap maar weet niet meer hoelang dat de vorige keer duurde voordat het weer op gang was ;)

Jij ook lkkr genieten van de kerstdagen

XXX

Posted

Fijn dat je mannetje alles zo goed doet! Top! Kan je lekker rustig aan doen.

Ik had inderdaad je foto's al gekeken. Was echt wel een enorm verschil hè? Vind ze er nu wel al echt heel erg mooi uitzien :)

Ik durfde de eerste dagen ook niet zo goed rechtop te staan door dat trekkende gevoel in de wonden. Ging gelukkig echt heel snel beter.

Ik had zelf gelukkig geen last met de stoelgang. Probeer zoveel mogelijk te lopen en goed verdeeld over de dag wat eten, dan blijft je spijsvertering moeten werken. Anders kan eventueel lijnzaad ook heel goed helpen!

X

Posted

Ja ik weet het ben sinds kort welzijnscoach dus gebruik producten van Herbalife.

Ja is een enorm verschil ook al zit er heel veel zwelling nog maar komt helemaal goed veel drinken en rusten ;)

Ja is echt top hoor zo iemand naast je die alles overneemt zodat je aan je rust toe kan komen.

Ja ivm dat trekken ga je automatisch wat voorover lopen zit ook vaak scheef naar de rechterkant om de spanning wat te ontlasten dat is ook wel lekker alleen af en toe een ramp voor de rug maar ja moet er ff wat voor over hebben ;)

XXXX

Posted

Thnx BB

Ja ben heel blij dat alles zo snel en goed is verlopen en nu ff afwachten tot het vocht weg is maar heb alle vertrouwen erin ook hoe nauwkeurig alles opgemeten werd bij me voordat ik de ok in ging echt super.

Ben benieuwd wat je er tot nu toe van vind met al dat vocht ;) staan ook nog voor foto's bij.

Het herstel gaat wel goed zit eraan te denken om zo zonder pijnstilling te gaan slapen.

XXXX

Posted

Als je de pijnstillers niet nodig hebt, kun je best zonder proberen idd :)

Het ziet er goed uit nu he!! Ben benieuwd hoe het straks is als het vocht eruit is :)

Hij meet altijd heel goed op idd, dat geeft wel echt vertrouwen hè :)

Xxx

Posted

Ja was echt super zeker omdat hij nog wegliep om zijn meet gereedschap te halen heb toen wel even moeten lachen om mn man die vroeg of hij de hamer even uit de auto moest halen hahahahaha.

Dinsdag avond terug ivm de pleisters dus ben benieuwd hoe de wonden er dan uitzien.

En ja hij heeft aan die kant ook wel wat correctie moeten doen dus denk dat daarom de ene kan er zo bloederig uitziet ;)

Zal morgen nog even een pb sturen met wat interresants waar manlief op de dag van de her achter kwam ;)

XXXX

Posted

Ja idd BB. We hebben er samen wel ff :45: om gehad.

Heb je trouwens ook een pb gestuurd met derest van de info wat ik nog zou sturen ;)

Nou voor derest gaat het hier lekker zijn gangetje heb gisterochtend mn laatste pijnstilling ingenomen en heb heerlijk kunnen slapen zonder.

Ben hier heel blij om dat ik het niet meer nodig heb.

Ben trouwens wel benieuwd of meerdere ook hetzelfde gevoel hebben als wat ik nu ervaar is voor mij helemaal nieuw.

Sinds vandaag voel ik tussen mn boobs elke keer een soort bubbeltjes gaan en die kietelen ook vreselijk aan de binnenkant. Denk dat voor de mensen die zwanger zijn geweest het wel vergelijkbaar is met de plopjes die je dan in je buik hebt. Alleen bij mn borstenis het veel zachter en kietelt het echt. Zelf heb ik het vermoede dat het gewoon de afbraak is van al het vocht wat ik nog bij me draag.

Posted

zou ook graag willen weten waarom je een heroperatie moest laten doen.

kun je me ajb berichtje kunnen sturen?

Posted

Hoi hoi

ja die plopjes heb ik ook, volgens mij hebben we die allemaal. Zijn geloof ik luchtbelletjes. Zijn geloof ik ook topics over. Er is zelfs iemand waar de borst geluidjes maakt hihi

xx

Posted

@ Lily19 als je bij mn foto's kijkt zie je ook wel de reden alleen staan mn afbeeldingen niet openbaar.

@ canadiangirll denk ook wel dat het erbij hoort hoor en maak me er ook echt niet druk om. Maar het is alleen zo'n iritant gekietel elke keer aan de binnenkant van je borst of bij je borstbeen. Dat borsten ook geluiden maken wist ik niet :45: zal wel appart klinken.

XXX

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.