Jump to content

Wanneer gingen jullie terug aan het werk?

Recommended Posts

Posted

Iedereen herstelt anders, en iedereen voert een andere job uit, maar toch ben ik benieuwd: wanneer gingen jullie weer aan het werk? ( en wat voor job doe je dan? )

Ik had m'n operatie 23 december ( pas dus ) en ga normaal 5 januari terug aan het werk als onthaalouder.

Nu breekt de paniek me toch even uit dat dit te optimistisch is. Heb gelukkig een vriendin ingeschakeld die me hier op 5 januari sowieso komt bijstaan in m'n kinderopvang.

Posted

Ehm... Je weet dat je 6 wkn niet mag tillen?

Posted

Ehm... Je weet dat je 6 wkn niet mag tillen?

't probleem is dat de plastische chirurg me gezegd had dat ik na 2 weken aan het werk kon. Zelf nadat ik hem had uitgelegd wat m'n job was en wat deze inhield. :S Volgens hem zijn die 6 weken heel lang, en ben je er na 2 weken al grotendeels bovenop ... Maar euh... Ik vrees dat ik m'n kinderopvang hier echt niet gan kunnen runnen

Posted

Na 2 weken??

Mag ik vragen wie je chirurg is?

Posted

Dr. Sinove uit Aalst. Nu moet ik wel toegeven dat hij zei dat ik wel best hulp inschakelde in m'n opvang om de oudere kindjes te tillen, maar dat het op zich allemaal wel zou meevallen en dat ik me niet bang moest laten maken door 'het internet'

Posted

Als je je borstspier al te zwaar gaat gebruiken, verstoor je het inkapselingsproces van je protheses. Dit duurt zo'n 6 weken, en daarom mag je niet zwaar tillen (=boven de 10 kg), niet rekken en boven schouderhoogte reiken, je moet gewoon zoveel mogelijk je borstspier ontzien. Ook al kun je vaak al wel veel doen, het mag niet!

Bang maken door internet doe je niet, echter wordt er niet voor niets door (bijna) alle plastische chirurgen dit geadviseerd in de nazorg.

Posted

Iedere pc heeft zijn eigen voorkeur.. Ben kapster en mocht na een week weer aan het werk zei Frans..

Was toch wel erg blij dat ik 3 weken vrij had!

De eerste dagen vielen me best wel tegen.

Succes!

Posted

Hoi hoi

Hoe heb je eigenlijk je prothesen geplaatst gekregen?

Voor of achter de spier? Daar zit namelijk een verschil in qua advies voor wat betreft het tillen :)

Hulp is natuurlijk altijd handig, zeker tot je vier weken po bent.

De ene PC is makkelijker met zijn adviezen dan de andere. Echter gaat het wel om jouw herstel, en zit jij met de gebakken peren als er iets mis gaat natuurlijk. :)

Heb je je prothesen voor de spier, dan mag je gewoon tillen na je bv. Ben benieuwd of dat bij jou het geval is :)

Xx BB

Posted

Hoi hoi

Hoe heb je eigenlijk je prothesen geplaatst gekregen?

Voor of achter de spier? Daar zit namelijk een verschil in qua advies voor wat betreft het tillen :)

Hulp is natuurlijk altijd handig, zeker tot je vier weken po bent.

De ene PC is makkelijker met zijn adviezen dan de andere. Echter gaat het wel om jouw herstel, en zit jij met de gebakken peren als er iets mis gaat natuurlijk. :)

Heb je je prothesen voor de spier, dan mag je gewoon tillen na je bv. Ben benieuwd of dat bij jou het geval is :)

Xx BB

Ik het er ronde , achter de spier .

Omdat ik zelfstandige ben, en omdat ik andere gezinnen in de knoei breng als m'n opvang gesloten is was 6 weken voor mij niet echt een optie.

Maar zoals reeds gezegd: een vriendin komt helpen. Ik kan dan eens een kindje een tutje geven, wat aardappelen schillen etc .. terwijl zij het til/hefwerk doet,.

Het advies van 'na wee weken kan je het werk hervatten' is dus niet echt realistisch te noemen :(

Posted

Heel veel succes straks gaat vast helemaal goed komen. Ook al voel je je straks misschien erg goed, rustig aan blijven doen. Die herstel weken zijn er niet voor niets.

Geduld is het toverwoord, voorzichtig aan met het tillen van de kleintjes, zou zo zonde zijn als het mis ging.

En gefeliciteerd!!!! Hoe voel je je momenteel?

Posted

Heel veel succes straks gaat vast helemaal goed komen. Ook al voel je je straks misschien erg goed, rustig aan blijven doen. Die herstel weken zijn er niet voor niets.

Geduld is het toverwoord, voorzichtig aan met het tillen van de kleintjes, zou zo zonde zijn als het mis ging.

En gefeliciteerd!!!! Hoe voel je je momenteel?

Ik voel me ondertussen al veel beter :) neem eigenlijk geen pijnstillers meer en kan toch al 'zelfstandig' zijn ( d.w.z. zelf aankleden / douchen / voorzichtig eten koken ) .

Juist de typische dingen waar je borstspieren voor nodig hebt lukken niet, zoals mezelf rechtzetten vanuit liggende positie. Slapen is ook een hel :( ik was een buikslaper :(

Posted

Ik doe Horeca werk! maar Ik sta achter de bar. en we gaan een rustige periode in. tussen de feestdagen door en carnaval is er geen fluit te beleven. En ik word 13 januari geopereerd en ik zou weer donderdag 29 januari moeten beginnen. Ik doe wel "thuiswerken" Ik ga dan de planning maken voor carnaval.

Ik snap niet waarom chirurgen zon korte herstelperiode geven, terwijl hier door de ervaringsdeskundigen wordt gezegd dat je rustig aan moet doen?

kus

Posted

Ik ben na 10 dagen terug begonnen wel bureauwerk

Eerlijk voelde ik me de eerste dagen nog wat beurs en snel moe

Maar eind vn de week ging het al een stuk beter

Heb ze wel voor de spier

Ma heb wel niets getild of hoog gereikt (vroeg ik even hulp)

Succes ermee

• 4 weeks later...
Posted

M'n moeder is komen helpen waardoor ik pas de 3de week na de operatie effectief volledig aan het werk ging. Op die manier viel het goed mee. Heb ook wat 'gedoseerd' en de kleintjes minder opgepakt om te knuffelen etc... dan anders . En ook minder gedweild etc ... Nu 5 weken PO voel ik enkel nog iets van de BV als ik echt per ongeluk zonder na te denken iets heel intens doe ( zoals vb. de zetel willen verzetten)

Posted

Fijn dat het al beter gaat en verstandig om gedoseerd met de kinderen te werken.

Een beetje off topic, maar hoe gaat het nu met slapen? Zag dat je dat in het begin een hel vond?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.