Ga naar inhoud

loulou1 : 16 januari 2015 : Dr. van Selms : SLAZ


Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum. En heb überhaupt nog nooit wat op een forum geschreven dus ik ben even zoekende hoe het allemaal werkt.

Al zeker een aantal jaar denk ik na over een borstvergroting nog steeds ben ik nog niet helemaal zeker. Je snijdt toch in een gezond lijf.

Mijn moeder is overleden aan borstkanker en zelf heb ik vrij recent laten uitzoeken of het een erfelijke soort was. Gelukkig was dat niet het geval.

Maar ik ben nog steeds een risico dus moet ik elk jaar een mammografie.

Ik heb geinformeert of een borstvergroting verder onderzoek zou belemmeren maar dit was niet geval. Dus eigenlijk zou niks mij nog moeten tegenhouden

Nu heb ik een a cup en bh's irriteren heel erg dus die draag ik liever niet.

Via mijn huisarts ben ik doorverwezen naar het slaz en heb een fijn gesprek gehad bij dr Selms.

Dokter Selms dacht aan een kleine c cup wat. Wat dacht ik zou uitkomen op 325 cc achter de borstspier.

En van de week ben ik bij de Bergman clinic geweest en heb daar een heel prettig gesprek gehad. In het volgende consult gaan we uitgebreid in op welke prothese en wat voor cup, maar hij dacht aan ronde prothese ook achter de borstspier.

En ik heb nog geen idee of dit nou een gladde prothese is of een ruwe.

Dus mij grootste twijfel is nu waar ga ik het doen als ik het doe.

In het ziekenhuis zal het zo'n `€1000 goedkoper zijn.

Wie weet is er iemand op dit forum die mij kan helpen met mijn keuze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon voor het ziekenhuis kiezen als je daar een fijn gesprek gehad hebt!

Ik ben zelf ook geopereerd in het SLAZ, en ik vond het juist wel een 'veilig' gevoel hebben om in een ziekenhuis geopereerd te worden, ik ben ook goed verzorgd door de lieve verpleegsters. :)

Mijn chirurg werkt ook een een privékliniek, maar daar is het inderdaad een stuk duurder.

Het zal er daar allemaal wat mooier en chiquer uitzien, maar je wordt door dezelfde arts geopereerd dus ik zie dat echt als geldverspilling haha, van dat geld kan je een hoop andere leuke dingen doen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben een grote voorstander van een ingreep in het ziekenhuis... zo heb ik het zelf ook gehad en ben echt blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Een hele dag mocht ik daar blijven en kreeg alle nodige zorgen en dergelijke... plus ik moet pas 4 maanden later betalen ipv onmiddellijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik zelf ben vorige week maandag in een Prive kliniek geopereerd en wel in Kliniek Heyendael.ik heb eerst wat dingetjes vergeleken en info opgevraagd.

Wat voor mij de keus was dat het erg dichtbij huis is en de chirurg Frans Straten staat zeer goed aangeschreven!

Hij is duurder dan Diana Gabriels ,maar de gesprekken en de nazorg is direct met de chirurg zelf en dat vind ik zeer prettig.

Ik weet niet wat het in een ziekenhuis kost maar ik heb 2980 betaald en dat is zonder de bh maar wel met een borstband die ik donderdag aangemeten krijg.

Ik kwam van een magere 85a en draag nu een sportbh maat 85D!! Dual plane geplaatst en mentor rond. Omdat ik bolling bovenin wilde..

Pijn heb ik niet gehad na de operatie omdat je een spiegel opbouwt in je bloed met de paracetamols.

Het enige wat ik ervaar is gespannenheid van mijn borsten en een beurs gevoel maar dat wordt na een paar dgn tot een week na de borstvergroting al minder!

Veel succes met het vinden wat jou het meeste aanspreekt. Neem vooral de tijd om je goed te informeren .

Groetjes daantje72

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi,

Mijn operatie datum staat vast 16 januari bij van Selms!

Ik ben afgelopen week nog geweest om te passen.

Het worden de monobloc hydrogel in de maat 320cc of 340cc. Op de operatietafel zelf kiest hij de uiteindelijke maat.

Ik heb nu maat 75A ben 1.65 lang en weeg 63 kg.

Eerder dit jaar heb ik al eens een consult gehad bij de Bergman kliniek en daar een pasprothese gepast van 280 cc en dat vond ik al best wel flink.

Maar het blijkt dat de monobloc wat minder bol zijn waardoor je toch sneller uitkomt op een maatje meer.

En zeker na alle verhalen te hebben gelezen op het forum ben ik nu toch om voor een maatje meer.

In gesprek met van Selms zei ik direct ik wil ze zo groot mogelijk tot dat het er natuurlijk blijft uitzien.

Van de 340 cc schrok ik wel maar hij verzekerd mij dat hij ze niet te groot zal maken als het niet bij me past. Ik vertrouw erop dat hij weet wat hij doet.

Ik kan van Selms trouwens echt aanraden ik ben 3 keer bij hem op consult geweest en hij heeft alle keren uitgebreid de tijd voor mij genomen en hij was het die mij op de monobloc heeft gewezen anders had ik waarschijnlijk ook gewoon de silicone genomen omdat ik niet beter wist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!

Jeetje ik moest even bijkomen hoor.

Ik zit nu op dag 4 na de operatie en ik kan me eindelijk weer een beetje bewegen.

Ik was heel beroerd van de narcose zoals ik van te voren al had gedacht.

De operatie verder is heel goed verlopen. Ik moest mij om 9.00 uur melden in het ziekenhuis en werd uiteindelijk om 11 uur naar de ok gereden.

Van Selms kwam me net voor de operatie aftekenen en ik had nog even een kort gesprekje over de maat. Het zou of 320 cc of 340 cc worden. Hij vroeg nog een volle c cup toch? Uiteindelijk heb ik m vooral gevraagd te kijken naar mijn lichaam en dat het vooral niet te groot moest worden, opeens werd ik toch een beetje bang voor de maat.

Ik werd wakker en hij vertelde gelijk dat het toch de 320 cc was geworden. Meteen heb ik mijn borsten bekeken en ik was gelijk opgelucht het was goed zo pressies zoals ik voor ogen had.

Toch zien ze er bloot veel groter uit dan in een truitje dat blijf ik raar vinden haha.

Toen ik net wakker werd kreeg ik nog een rakketje dat zou helpen tegen de misselijkheid, maar bij mij deed het niet veel.

Alles wat ik dronk of at kwam er gelijk weer uit. Uiteindelijk ben ik maar gaan plassen zodat ik naar huis kon ik wilde alleen maar naar mijn eigen bed toe.

17 uur kwam ik thuis heb niks meer gegeten. Pas de volgende dag kon ik weer wat eten verdragen. De eerste 2 dagen die zijn wel echt het pijnlijkst. Ik merk dat zolang ik mijn paracetamol optijd neem het wel goed te doen is.

Van het ziekenhuis krijg je niet veel medicatie mee 4 pillen tramadol, paracetamol had ik al thuis liggen. Gelukkig had ik zelf nog een doosje tramadol 50 mg dus had ik wat extra.

Ik merk dat mijn rechter borst wat sneller zakt dan links hij is iets minder opgezet (bol).

Verder als ik voorover buk voelen ze soms raar nog dan voel je ze een beetje bewegen bubbelen niet echt een lekker gevoel.

Ook heb ik zo'n borstband die probeer ik echt zoveel mogelijk om te doen maar soms doe ik m ook een uurtje af want wat knelt dat ding zeg! Met eten bijv. dan gaat hij echt even af.

Douchen heb ik trouwens al gelijk de dag na de operatie gedaan. Dat mocht gewoon. Ik kreeg ook geen verband, ik heb twee pleisters onder mijn borsten en verder moest ik gewoon mijn bh aantrekken en borstband en zo mocht ik naar huis.

Hoe dan ook het valt niet mee maar ook niet tegen.Ik ben heel blij geweest met alle info die ik hier heb kunnen lezen een betere voorbereiding had ik niet kunnen hebben.

Nu moet ik gaan wennen aan mijn nieuwe borsten heel gek maar ook weer niet. Ik heb een goed gevoel over de maat. Nu maar hopen dat ze snel zacht worden en een wat natuurlijkere vorm gaan krijgen.

Groetjes


Ik heb trouwens voor en na foto's geplaatst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er heel mooi uit! Heel natuurlijk!

Ik ben vandaag bij dr. Nio geweest. Ik ga ook voor Monobloc Hydrogel, zoals het er naar uit ziet 480CC dual plane op 30 april.

Zou jij me kunnen vertellen hoe het precies is gegaan bij de dag van de operatie? Nemen ze bloed af? En wanneer plaatsen ze het infuus?

En op de ok? Ging het een beetje toen ze het slaapmiddel toedienden? En het kapje, is dat vervelend?

Ik vind dit best wel eng allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik kreeg een week van te voren een brief met de tijd dat ik mij moest melden in het ziekenhuis.

9 uur in mijn geval. De eerste melden zich vanaf 7 uur.

Er was een dame voormij.

Je wordt naar je kamer gebracht in mijn geval lagen er twee andere dames een voor ook een borstvergroting een andere vrouw voor heel wat anders.

Zowel mijn vriend als andere bezoekers mochten blijven wachten. Dat vond ik wel heel fijn dat je niet alleen hoeft te wachten. Gewoon 1 persoon per patient natuurlijk.

Ik kreeg te horen dat ik rond half 12 aan de buurt zou zijn. De dame voor mij ging geloof ik om 10 uur.

Om 11 uur mocht ik al naar beneden. Van te voren moest ik nog 2 paracetamol slikken.

Je komt dan in een soort uitslaapkamer. Een ruimte waar je wordt voorbereid naar de ok toe en waar je komt net na de ok.

Je wordt dan aangesloten met een aantal stickers op je borst en iets om je vinger en je bloeddruk wordt gemeten en die band blijft ook om tot na de operatie. Dan krijg je een infuus in je hand en krijg je een antibiotica toegediend. Dan komt de chirurg en tekent alles af en er volgt nog een geruststellend gesprekje en dan rijden ze je naar de ok.

Daar krijg je eerst nog een middeltje soort roesje en ga je een beetje draaien beetje een dronken gevoel en tegelijk moet je in dat kapje gaan ademen. Dan geleidelijk spuiten ze de narcose in je lijf. Ik heb daar niks van gevoelt je ben t echt zo out. En dat roesje maakt je ook rustig. Ik moet wel zeggen toen ik uiteindelijk op die operatietafel lag dacht ik alleen maar kom maar op ik ben er klaar voor. Je moet je echt proberen over te geven.

Voor dat ik het wist was ik alweer wakker.

Uiteindelijk heb ik nog naast die dame gelegen die voor mij werd geopereerd en werden we tegelijk of heel kort na elkaar naar boven terug gebracht naar onze kamer.

Het is mij echt wel heel erg meegevallen het is alleen heel jammer dat ik zo beroerd ben geworden van die narcose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je het zo gedetailleerd hebt beschreven. Kan ik me een klein beetje voorbereiden en weet ik wat me te wachten staat. Dus enkel het infuus? Verder geen bloedafname gehad? En hoe is het nu met je? Vooral de eerste 2/3 dagen flinke pijn? Lijkt me best heftig allemaal. Al lees ik ook dat de operatiedag zelf heel snel gaat allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb geen bloed hoeven prikken.

Ik zit nu op dag 6 ik ben net voor het eerst weer even buiten geweest, maar wat is het koud zeg!

Ik merk dat de pijn nu wat minder wordt. En na dag 3 kwam ik echt zelf wel weer overeind.

Alleen mis ik slapen op mijn zij nog wel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Loulou, ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Ik was in het verleden al vrienden met jou, maar omdat ik teveel op t forum zat heb ik mezelf er tijdelijk afgehaald omdat ik mijn werkdeadline eerst echt even moest halen! Nu is het gelukt, en ben ik bijna zelf aan de beurt bij Selms in het Slaz!! Daarom ben ik superrrrr benieuwd naar jouw foto's omdat ik ook hydrogel monobloc wil, ongeveer jouw grootte. Hoe gaat het nu met je? Groetjes Anna

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Anna,

Wat goed dat je bij van Selms gaat. Ik kan niets anders dan met veel lof over die man praten.

Ik ben heel erg tevreden en ook heel blij met de monobloc het voelt toch wat prettiger. Ik heb uiteindelijk toch de 320 cc gekregen ik denk dat de 340cc ook mooi was geweest hoor maar ik werd uiteindelijk te toch te bang dat het te groot zo worden. Maar kleiner had ik ze zeker niet willen hebben. Ik vind ze eigenlijk pressies goed zo een hand vol haha.

Ik zal van de week nog wat meer foto's plaatsen.

Ik ben nu 7 po nog niet helemaal van de pijnstillers af hoor, maar ik slik toch wel wat minder nu. Na dag 3 wordt je weer wat bewegelijker en nu sta ik eigenlijk best wel makkelijk op en heb geen pijn het is wel aanwezig en het zeurt en trekt wat bij je borsten en het voelt wat beurs bij de hechtingen onder de borsten. Maar dus na 3 dagen is het wat mij betreft prima te doen. Ik heb zeker geen spijt ik kijk voortdurend in de

spiegel.

Maar nogmaals van Selms is top! Daar krijg je zeker geen spijt van.

Wanneer ben je aan de beurt?

Wat is je bh maat nu?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Loulou! eind feb ben ik aan de beurt!! spannendddd!!!!! :-)

je hebt geen 'bobbels/rimpels/kreukels' gevoeld of gezien? dat hoor je wel af en toe over de hydrogel monobloc. Maar ik vind dat minder erg dan mogelijke siliconen in mijn lijf. Groetjes Anna


en mijn bhmaat nu is 80A ofzo (ja geen idee eigenlijk, 80 is de omtrek, dat wel :-) ), maar meer dan een A kan t niet zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi anna ,

Ik heb net nieuwe foto's geplaatst.

Mijn omtrek zitten tussen 75 en 80 in.

Ik heb die sportbh's zowel in 80c al 75c omtrek besteld. Zo kan ik een beetje afwisselen ze passen beide maar nu draag ik voornamelijk de 80 C, omdat dat nu toch wat comfortabeler zit.

Ik kan je trouwens wel echt die lipoelastic aanraden die kan je bestellen bij online- care. Deze tip heb ik ook weer gekregen van Suus en ik ben blij dat deze heb opgevolgd! Die borstband heb ik daar ook vandaan.

Deze bh is vooral in bed prettig omdat de sluiting voor zit. Ik merk met de gewone sportbh in bed dat je op die sluiting op je rug ligt. Vind ik echt super irritant.

Ik heb geen rimpels bobbels of kreukels.

Ik vind wel dat mijn linkerborst iets groter is dan mijn rechterborst. Het verschil is wel minimaal hoor, maar je bent nu zo gedetailleerd aan het opletten dat alles nu opvalt. Maar ik ben heel erg tevreden hoor met het resultaat tot nu toe.

Groetjes Loulou

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

heb mijn boobies al een goed jaartje maar vroeg me toch af wat de lipoelastic is?

Zal ze de komende 10 jaar wel niet nodig hebben maarja ben nieuwsgierig :P

Mijn ene borst is ook verschillend maar dit komt door mij door scoliose de arts had dit voor het opereren al aangegeven. Aangezien je nog niet zolang po bent kan het nog zwelling en of vcht zijn

grtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.