Ga naar inhoud

Hydrogel Monobloc? Drs. Selms?


abruin

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik ben een vrouw van 29 jaar en overweeg zeer sterk een borstvergroting. Ik heb bijna geen boezem (ik denk A75 ofzo, te weinig om het te duiden..) en ik ben 1m80 en 70 kilo. Altijd heb ik het jammer gevonden amper borsten te hebben, maar ik heb nooit echt nagedacht over de optie van een vergroting. Dat vond ik eigenlijk gewoon een beetje idioot... Sinds een halfjaar ofzo, denk ik ineens: waarom eigenlijk niet?? Ik heb inmiddels 2 kleine kinderen (en daardoor voorzover mogelijk nog minder borst) en ik heb gewoon heel erg zin om ze wel te hebben! Echt voor mezelf. Lijkt me zo super leuk!

Ik wil over een jaar/paar jaar nog een kind(eren): ik ben een beetje bezorgd dat siliconen stofjes afgeven, in mn bloed gaan zitten en schadelijk kunnen zijn voor mn ongeboren baby. Slaat dat ergens op wat jullie betreft? Om die reden denk ik na over de Hydrogel Monobloc. Klinkt mij gewoon prettig in de oren. Bovendien schijn je bij een wissel (na 10 jaar) slechts plaatselijk verdoofd te hoeven en in een kwartier tijd te kunnen.

Hebben jullie ervaring met de hydrogel monobloc?

Wat waren bij jullie de kosten voor een dergelijke bv?

Verder moet mijn man de zorg voor onze 2 kleintjes op zich nemen na de bv. Dat is natuurlijk wel vervelend (dat ik ze even helemaal niet kan tillen, dat lijkt me super rot). Hoe hebben jullie de eerste weken na de bv ervaren?

Ik overweeg de bv door drs. Selms te doen in het SLAZ. Ik heb maandag 15 dec een intake. Hebben jullie goede/slechte ervaringen met hem?

Hartelijk dank voor jullie betrokkenheid! Dat is super!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Monobloc Hydrogels laten plaatsen 5 weken geleden, door dr. Nio in het SLAZ. Mijn verhaal staat uitgebreid beschreven in mijn topic (zie handtekening). Ik heb een borstvergroting genomen om dezelfde redenen die jij nu noemt. Inmiddels drie kinderen gekregen en nooit borsten gehad, behalve tijdens de zwangerschap en borstvoedingsperiodes en toen was ik daar zo blij mee! Nu weer helemaal terug bij af en het leek me heerlijk om wel borsten te hebben. Dus ik heb de stap gezet.

Bij dr. Nio heb ik 3100 betaald, maar volgens mij is Van Selms iets duurder. Ze werken ook beiden in een kliniek en daar is het ook duurder.

Ik zit nog in mijn herstelperiode, en hoewel ik een goed en vlot herstel heb gehad, vond ik het wel pittig met kleine kinderen. Vooral m'n jongste, die is anderhalf. Het is wel erg onhandig dat je 6 weken niet mag stofzuigen, tillen, huishouden etc. De eerste twee weken heeft mijn man nog bijna alles gedaan maar daarna zit je af en toe toch een beetje omhoog. Ik mocht gelukkig na 10 dagen weer autorijden en ben ook na 10 dagen weer aan het werk gegaan (kantoorbaan). Dat ging goed.

Succes met je plannen!

Oh ik ben tevreden over het resultaat :) Maar ik ben er wel heel snel aan gewend geraakt! Weet nu al niet meer beter en voelt of ik nooit anders had. Heel fijn! Ik heb 305 CC (en rechts 320). Maatje is mooi, redelijk bescheiden. Jij bent een stuk langer dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je toegevoegd hoor. Mijn topic begint al in 2012 maar toen kwam er nog een kindje tussendoor :45: Dus in 2014 weer verder gegaan met mijn plannen en toen kwamen de Hydrogels op mijn pad en heb ik daar uiteindelijk voor gekozen. Afijn lees mijn verhaal maar :) Op of onder de spier is bij mij ook een dingetje geweest, helaas konden deze er niet op, althans volgens dr. Nio (en ook Van Selms zal dat niet doen). Ook in mijn topic uitgebreid beschreven. Dr. Kappel doet het allemaal weer anders idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi A,

Ik ben een paar weken geleden bij dr. selms geweest. Hij was nogal kort af en ook een kort consult. Hij vertelde mij vooral wat hij het mooiste vond in mijn situatie. Hij vond dat ik te kleine prothese had gekregen. Ik heb nu 180 en hij adviseerde 290 en dual plane. Ik weet niet of ik wel zo groot wil gaan. Mijn huid is vrij strak en toen zijn de littekens ook niet mooi genezen.

Ik heb zo'n 20 jaar geleden ook een vergroting gehad, nadat ik een kind heb gehad en borstvoeding heb gegeven. Als je nog een kind wilt en het zelf wil voeden, zou ik voor achter de spier kiezen. Noem je plannen in elk geval in de intake.

Ik heb/had watergevuld en voor de spier laten plaatsen, dan heb je niet zo'n last met tillen. Echter je voelt de vergroting wel en ik vond het een vreemd gevoel. Mijn huid zat super strak, heeft ook 10 jaar geduurd, echte puberborsten. Maar goed ik had ook niks. Nu is 1 prothese gescheurd en moet ik de zaak herstellen. De kosten schrikken me af, daarom heb ik voor een eerste intake een gewoon ziekenhuis gekozen. Zijn voorstel zou op 3.500 uitkomen,incl. schoonmaken en monoblok. Echter de wachttijd is wel een 1/2 jaar.

In de parkkliniek waar dr. Nio werkt is het ruim 1000 duurder, je kan echter sneller geholpen worden.

Ik wacht nu nog op bericht van mijn verzekering of ik voor een gedeeltelijke vergoeding in aanmerking kom. Ik heb destijds wel vergoeding gekregen. Zijn hier mensen die ervaring hebben of verzekeraars9welke) het verwijderen van gescheurde prothese en kapsel vergoeden?

Succes met je keuzes! Ben benieuwd hoe je intake is verlopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Ik ben ongeveer twee maanden terug voor een Second opinion geweest bij van Selms. Ik ben naar hem gegaan omdat hij ook veel ervaring heeft met anatomische protheses en met de dual plane plaatsing. Ik ben bij hem geweest in de jan van goyenkliniek in Amsterdam. Tegenwoordig zit hij ook in de velthuis kliniek, maar die is volgens mij nog duurder. Het SLAZ is gewoon stukken goedkoper omdat je bij klinieken met btw zit.

Ik vond het echt een super aardige man! Vol energie, hij nam echt alle tijd voor me ondanks dat de wachtkamer vol zat. Hij is heel professioneel en duidelijk omgegaan met mijn klachten en heeft me zelf nog zwart op wit meegegeven wat hij vond dat bij mijn borstvergroting niet goed is gegaan.

Ik vond het een hele fijne man en heb zelf nog getwijfeld om me door hem te laten opereren ipv door mijn eigen chirurg ( Heb het uiteindelijk laten herstellen door mijn eigen chirurg)

Oh en ik heb zelf trouwens natrelle protheses, dus daar kan ik je helaas verder niet mee helpen.

Succes met je keuze maken!!! :)

Groetjes Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.