Marjolijn83 Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Hallo allemaal, mijn naam is Marjolijn. Ik ben 31 jaar oud en de trotse moeder van een 2 jarig zoontje.Na m'n zwangerschap zijn mijn borsten niet meer wat het eens was dus ook ik heb de stap genomen naar een BV.Dinsdag 16 Dec gaat het gebeuren bij Docter Verdonck in de Wellness kliniek in Genk.Ik ben zelf 168 cm groot en weeg 62 kg en krijg 380cc hp geplaatst. Nu twijfel ik toch wel een beetje om miss toch voor de 425cc te gaan als t inderdaad zo is dat een gedeelte aan cc'tjes wegvalt. Ik vond tijdens T passen 380cc perfect maar bij 350 mocht t voor mij toch nog net iets groter.Het aftellen is begonnen en ik ben toch wel een beetje zenuwachtig.......Groetjes aan allemaal
best_boobie Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Hoi hoi Welkom op het forum!! Dat is idd vaak de twijfel als je bij Verdonck gaat.. 380 of 425 Ik zou zeggen: als Verdonck zegt dat 425 ook gaat, zeker doen! Je moet natuurlijk geen randen gaan zien, want dat ziet er niet mooi uit, maar zegt hij dat het nog mooi is met die 425, dan is het de beste optie Heel veel succes met aftellen!! Je bent al snel aan de beurt! Ik zal je titel even aanpassen en je meteen verhuizen naar de operatieverslagen. Dan kun je ook in dit topic verder na je operatie! Veel plezier op dit forum!! xx BB
Guest Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Welkom!Meid je bent volgende week al aan de beurt!Wat heerlijk dat je niet zo heel lang hoeft te wachten. Ja als het kan zou ik zelf ook zeker voor die 425 gaan.Heel veel plezier op het forum en succes met aftellen.
Chan90 Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Hee Marjolein.Dat is toevallig! Ik word ook 16 december geopereerd door verdonck. Als je twijfelt zou ik voor de 425 cc gaan als het kan. Ik ben ook voor de max gegaan, zo kan ik geen spijt krijgen als het toch net te klein is.Liefs
Marjolijn83 Posted December 9, 2014 Author Posted December 9, 2014 Hallo allemaal!Bedankt voor jullie berichtjes!Ja, het gaat inderdaad al heel snel gebeuren en ik moe(s)t dan ook nog snel het een en ander regelen qua werk, opvang en tussendoor ook nog de kerstinkopen allemaal in huis hebben, want dat zal er vanaf volgende week niet meer inzitten! ☺️ Dr. Verdonck zei dat bij mij 425cc het maximale zou zijn en in eerste instantie was ik vooral nog aan het twijfelen tussen 350cc en 380cc... Uiteindelijk toch voor de 380 gekozen, maar nu ik jullie verhalen allemaal zo lees begin ik dus toch te twijfelen om niet toch voor de mij grootste mogelijke maat te gaan. Ik denk dat ik anders volgende week voor de operatie mijn twijfels voorleg en dan eens kijken wat hij zegt.@ Chan90:Wat toevallig idd! Mss komen we elkaar daar dan nog wel tegen! Mag ik vragen wat jij hebt gekozen?Gr, Marjolijn
Chan90 Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Ik heb gekozen voor 330 cc xp. Schijn op een volle C uit te komen. Daar ben ik wel heel blij mee want ben nou echt bijna plat. Ik ben 173 en weeg 61 kilo. Scheelt niet veel met jou. Maar bij mij is 330 cc echt de max. Heb je ook al een mail ontvangen hoelaat je je moet melden? Ik moet om 9.50 uur aanwezig zijn, en word rond 1 uur geopereerd. Heb er echt zo veel zin in. Heb het al zo lang uitgesteld om dit te gaan doen. Maar de spanning slaat al wel een beetje toe. Je kunt inderdaad even je twijfels aan hem voorleggen. Als hij accoord gaat met de 425 cc, zou ik het wel doen denk ik. Zo kun je ook geen spijt krijgen. Heel veel succes met beslissen hoeveel cc je gaat nemen. Of heb je het stiekem toch al een beetje besloten wat het gaat worden? Misschien zie ik je dinsdag nog wel inderdaad! Groetjes
Marjolijn83 Posted December 15, 2014 Author Posted December 15, 2014 Sorry voor mijn late reactie...! Nog zoveel te doen gehad! Maar... Morgen is het voor ons dan echt zover he Chan90!!!Spannend hoor! Qua operatie zelf maak ik me niet zozeer druk; voordat je het weet wordt je wakker en is het gebeurd, maar ik ben toch wel benieuwd hoe het mij daarna vergaat... Manlief heeft zijn laatste nachtdienst (morgen) vrijgepakt en heeft daarna vrij tot zondag, dus hopelijk voel ik me tegen die tijd alweer stukken beter. En anders kan ik gelukkig nog altijd terecht bij mijn ouders en schoonouders die dan evt komen helpen. Het lastigste zal het iig met mijn zoontje worden... Die blijft nu de eerste dagen gezellig bij opa & oma logeren, maar op een gegeven moment wil ik 'm toch echt graag weer gewoon thuis bij me hebben. Alleen zal hij natuurlijk nog niet begrijpen dat zijn mama momenteel even niet veel met m kan doen en dat zal niet altijd gemakkelijk worden. Gelukkig wordt hij steeds zelfstandiger en kan hij inmiddels ook alleen de trap af bijv. Het in en uit bed en naderhand in en uit de auto zal dan nog het grootste probleem zijn als mijn man er niet is. Ach ja, maar proberen los te laten en het op me af laten komen. ☺️Ik moet me om 08:20 melden. Dus mss ben ik wel net aan de beurt als jij daar moet zijn. Qua cc ben ik nog niet helemaal zeker, maar het is eigenlijk maar zo weinig verschil dat ik denk ik toch voor het maximale ga. Ik heb nog met de Wellnesskliniek gebeld en passen op de dag zelf gaat idd niet meer, maar ik kon gerust nog overleggen. Even kijken of Dr. Verdonck het ziet zitten en er idd echt geen randen e.d te zien zijn en dan ga ik er denk ik wel voor. Chan90, jij ook heeeeeel veel succes morgen!!! Sterkte met alles en hopelijk valt het bij ons beide mee en kunnen we daarna blij zijn dat we het gedaan hebben! Gr, Marjolijn
Kimmmv Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Succes alle 2 ! Ben morgen 4 weken po,is echt heel snel gegaan, geniet er lekker van. Komt allemaal goed kijk uit naar jullie verslagje ! X
Hert Posted December 16, 2014 Posted December 16, 2014 Jaaa vandaag is het zo ver voor jullie beide!! Succes!! Liefs Hert
Marjolijn83 Posted December 16, 2014 Author Posted December 16, 2014 Jeeej, we hebben het achter de rug!!! Iets na 8u waren we in de kliniek en na een tijd wachten in de wachtkamer en naderhand boven op de afdeling, ging het tegen half 11 naar beneden. Daar werd al snel alles voorbereid op de O.k zelf. Infuus erin terwijl Dr. Verdonck er al aan kwam om op te tekenen en met mij te overleggen over het aantal cc dat ik nu wilde. Na nog ff twijfelen toch nog snel getekend voor de 425cc! En toen ( en nu) ☺️ maar hopen dat ik er goed aan heb gedaan! Hihi Al gelijk kwam ook de anesthesist aan met de slaapverdoving en al snel merkte ik dat ik langzaam wegviel... En daaaadaaaa, even later wordt je wakker en is het gebeurd!!! Helaas had ik er helemaal niks van meegekregen dat ze mij het verband omdeden en ontwaakte ik dus pas echt toen dit al om zat en heb ik mijn nieuwe aanwinsten nog niet kunnen bewonderen... Ik was sowieso nog echt sufjes en moe, kon nauwelijks mijn ogen openhouden, maar verder voelde ik me naar omstandigheden goed. Nog een tijd beneden gelegen en toen, rond 11:45 lekker terug naar boven, naar manlief. Daar hop, naja hop...voorzichtig terug in je bed daar en bijkomen. Gelijk wat cola gedronken en wat van de zelfmeegenomen zoute chips gegeten (tip!). Terwijl ik toch echt een koukleum ben, heb ik het niet echt koud gehad, maar schijnbaar zag en voelde ik wel koud aan en gaven ze me beneden al gelijk een extra deken. M'n man zei ook gelijk dat mijn lippen ijskoud aanvoelden bij het kusje geven! Wel begon boven in mijn "eigen" bed het rillen en schudden en dit was minder. Toch niet zo prettig dat gerammel als elke beweging pijn doet haha. Na nog een tijdje liggen en rustig aankleden en voorzichtig opstaan (heb ook altijd last van een lage bloeddruk), zijn we tegen 13:30 naar huis vertrokken en waren we een half uurtje later lekker thuis. Het gaat allemaal zó snel! Ik was nog behoorlijke moe onderweg, maar thuis na een kopje soep en een ibuprofen, ben ik op de bank gaan liggen/zitten met een boel kussens en alles binnen handbereik, was ik toch redelijk fit en heb ik alleen maar wat gedoezeld. Manlief lag op een gegeven moment wel heerlijk te snurken naast me haha, maar die had dan ook een nachtdienst achter de rug en daarna dus niet meer geslapen! Nu gaat het op zich ook best okee met me. Omhoogkomen net uit de bank was wel lastig en pijnlijk en dus heeeeel fijn dat mijn man me hierbij kon helpen, maar we hebben wel een heerlijke diepe plof-hoekbank die alleen nu dus mss niet zo heel ideaal is. Nu weet ik een beetje hoe mijn opa en oma zich zouden voelen als hieruit omhoog moeten komen! En nu zit ik aan de tafel te smullen van mijn avondmaal terwijl ik jullie ondertussen mijn verslag doe. Dd mijn eerste antibiotica-tablet en dan ben ik eens benieuwd hoe mij de eerste nacht vergaat straks... Nu heb ik jullie met mijn hele verhaal wel genoeg geïnformeerd denk ik zo! HahaFoto's volgen nog trouwens.@ Chan90: hoe is het jou vergaan?!Lag jij op de eerste of tweede verdieping?Liefs, Marjolijn
best_boobie Posted December 16, 2014 Posted December 16, 2014 He meid, fijn dat alles zo goed gegaan is!! En je voelt je zo te merken echt goed he! Super Van harte gefeliciteerd met je boobies!! Nu rustig aan, en een goed herstel! xx BB
Guest Posted December 16, 2014 Posted December 16, 2014 Gefeliciteerd meid!Super dat alles goed is verlopen.Heel fijn herstel gewenst!
Marjolijn83 Posted December 16, 2014 Author Posted December 16, 2014 Thxs Best_boobie en EsmiraldaJa, op zich best wel! Natuurlijk heb ik wel wat pijn, maar vooral het drukverband irriteert nog het meeste. En dan te bedenken dat ik deze eigenlijk twee weken moet omhouden... Of ik dat volhoudt?! ☺️ Als ik anderen zo lees dat ze na het losmaken hiervan, ze zich een stuk beter voelen. Maargoed, we gaan het toch proberen!En ik heb ontzettende last van mijn bovenrug nu. Zó irritant! Maar daar heb ik wel vaker last van, ook doordat ik in een kinderdagverblijf werk en dus regelmatig zwaar en veel til.Wat ik trouwens nog zeggen wilde is dat ik ook de verpleegkundigen allemaal erg vriendelijk en gezellig vond! Kon je echt leuk mee kletsen!
Marjet Posted December 16, 2014 Posted December 16, 2014 Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Geniet ervan!
Chan90 Posted December 17, 2014 Posted December 17, 2014 Gefeliciteerd met je nieuwe boobies! Heel fijn dat alles zo goed en snel verlopen is. Voor mij duurde het wat langer. Was om 10 uur in de kliniek, en doordat er bij een aantal mensen wat fout ging bij het betalen, duurde het allemaal wat langer. Ik werd om 1 uur pas geopereerd, en om kwart voor 2 was ik al op mijn kamer. Ik had het wel erg koud hoor! Maar gelukkig ging alles goed, en zat ik om 3 uur alweer in de auto. Mij verbaasde het dat het zo goed ging. Ik dacht als het zo blijft dan kom ik die paar dagen wel door haha. Maar toen ik thuis de auto uit ging, toen begon de ellende. Zware spierpijn, en het voelde alsof de proteses mijn lichaam uitwilden. Kan zelfstandig echt niet in of uit bed komen. En dat verband eh.. Zo wat zit die strak! Heb er veel last van met ademhalen. Heel kortademig ben ik er door. Ik weet ook niet of ik dat 2 weken volhoud hoor pff. Lees gelukkig wel, dat mocht het na een paar dagen niet meer gaan, dat het met overleg wel eraf mag. Maar ik probeer het zolang mogelijk om te houden. Ik hoop dat deze dagen/weken snel voorbij zijn, want het doet echt heel erg zeer! Hoe is jou eerste nacht gegaan? Ik lag trouwens op kamer 11. Geen idee welke verdieping dat was haha. Geloof de eerste. En jij? Liefs
Marjolijn83 Posted December 18, 2014 Author Posted December 18, 2014 Hoi Chan90, ik geloof dat we elkaar de hand kunnen schudden...pfff... Valt met vlagen echt tegen hè?! De eerste nacht zga niks geslapen en vervolgens kroop de dag maar zoooo ellendig langzaam voorbij. Vannacht gelukkig beter geslapen. Wel ditmaal op de bank helemaal ingenesteld met een boel kussens en een warme kruik in de rug ivm de behoorlijke rugpijn. Alleen tegen 5u kreeg ik toch weer zó'n pijn, echt fikse steken en weet ik niet wat allemaal vooral in m'n linker borst deze keer. Kon echt een potje huilen. Nadat de pijnstillers hun werk begonnen te doen ben ik toch nog in slaap gevallen van 06:30 tot 09:30. Heerlijk! Zo gaat de dag tenminste ook een beetje sneller om.Zolang ik rustig blijf liggen gaat het best ok met me, maar ik merk nu dat steeds als ik ff wil opstaan om wat te bewegen en zoals nu op de stoel zittend te schrijven, die vlijmscherpe steken (in vooral mijn linkerborst) weer op komen zetten! Zal wel erbij horen neem ik aan?? Hoe gaat het met jou vandaag dan? Wel vervelend dat het op de dag zelf allemaal wat langer duurde! Maar uiteindelijk was je dus toch nog vrij snel weg gelukkig. We zullen iig blij zijn als we al een weekje verder zijn! Hopelijk voelen we ons met de Kerstdagen echt beter...Liefs, Marjolijn
Chan90 Posted December 18, 2014 Posted December 18, 2014 Oh balen joh dat je zo slecht geslapen hebt. Ik heb ook zon last van mijn rug en mijn nek. Meer last daarvan als van mijn borsten moet ik zeggen. Dat valt vandaag echt mee. Merk dat het iedere dag wel iets beter gaat. Die steken die heb ik ook gevoelt, in allebij de borsten. Die deden inderdaad erg zeer! Nou zijn ze nog wel aanwezig, maar in mindere mate. Merk wel dat de narcose nog in mijn lichaam zit. Ik ben erg moe, duizelig en wat misselijk. Zodra ik ga liggen is het wel te doen. Eerst was ik blij als het eindelijk 16 december was, en nou ben ik blij als we eindelijk 1 week verder zijn. Of het liefst 6 zodat die borstband ook af mag want dat is ook maar een ellendig ding zeg. Met kerst zal het vast al wat beter gaan met ons. Teminste dat hoop ik! Ik ga ook nog bij mn schoonfamilie eten, dus hoop wel dat ik de deur uit kan. Voor mij was dit in ieder geval 1 keer en nooit meer. Ik wist dat het zeer ging doen de eerste dagen, maar deze pijn? Nee bedankt, ik vond de bevalling veel minder pijn doen. En dan nog die duizeligheid en misselijkheid pff.. Al kreeg ik ze voor niks, ik doe het echt niet meer hahah. Wel een goed idee van die kruik! Mijn rug en nek doen zon zeer! En ik zou ook zo graag willen douchen eh, even alles lekker insoppen. En mijn haren wassen.. Heerlijk! Maargoed ik begin weer met klagen hahah. Over een paardagen zal ik wel wat meer positief zijn denk ik!!Ben je deze dag goed doorgekomen? Ik hoop voor je dat je vanacht ook goed doorkomt! Veel sterkte nog met t herstel. Dat het maar snel beter mag gaan.Liefs Chantal
Marjolijn83 Posted December 19, 2014 Author Posted December 19, 2014 En, heb je een kruik gemaakt Chantal? En zo ja, heeft deze jouw pijn een beetje kunnen verlichten? En hoe is het vandaag met je?Met mij gaat het vandaag echt beter! Joehoeeee! Kan veel langer opblijven en omdat ik sowieso eigenlijk niet stilzitten kan, voorzichtig en natuurlijk rustig aan al wat was gevouwen en beetje afgestoft hier. ;-) Snel gaat het niet, want pffff dat verband houdt echt zo je adem in... Ben gelijk buiten adem en ik wil natuurlijk niks forceren! De steken zijn soms wel nog aanwezig, maar veel minder erg en als ik dan even rustig achterover ga zitten of liggen, trekt het meestal weer wat weg.Wat vervelend dat je nog zo'n last hebt van de narcose... Hoop echt voor je dat dit ook snel beter wordt! Ik heb daar gelukkig tot nu toe nog nooit last van gehad. Maar ik ben het helemaal met je eens; eens en nooit meer! Haha Zei ik pas nog tegen m'n man. Was ik ook sowieso niet van plan, vind dit meer dan genoeg, maar ik hoop echt dat alles goed blijft gaan en ik ze nooit hoef te wisselen of zo. Het is en blijft toch een operatie die eigenlijk niet nodig is. ☺️ Ik weet helaas niet hoe een normale bevalling aanvoelt, want mijn zoontje is met een geplande keizersnede geboren ivm stuitligging en dit herstel was ook zwaar, vooral de eerste 2 weken, maar toch heb ik dit minder erg in herinnering. Maargoed, toen kreeg ik de eerste 2 dagen volgens mij ook nog morfine toegediend en mocht ik het ziekenhuisbed niet uit! En klaag en lucht je hart hier gerust maar hoor!!! Hihi Ben ik ook heel goed in soms! ;-PSucces vandaag en hopelijk gaat het met jou ook al wat beter!Liefs, Marjolijn
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.