Ga naar inhoud

Blonde Dollie : 16 april 2010 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Gast Blonde Dollie

Aanbevolen berichten

Gast Blonde Dollie

Nou dan heb ik geloof ik redelijk mazzel. Zou het ook aan de arts kunnen liggen? Heb nl echt het idee dat dr. van Selms heel voorzichtig heeft geopereerd. Hij zei ook dat het tijdens de ok al heel droog was en de pijn valt ook reuze mee. Ja, de wonden voel ik af en toe wel schrijnen. Ik neem nog wel braaf 3x per dag 1000 mg paracetamol. Morgen maar proberen af te bouwen? Wat is raadzaam?

Ben wel weer benieuwd naar nieuwe foto's van je hoor Dollie!

Liefs,

Bloem

Hoi Bloem :)

Mijn littekens voel ik niet eens. Ik heb echt last van mijn spieren. Ik ben ook een fanatiek sportmeisje. Dus ik voel mijn buik en borstspieren op het moment gewoon wel. Vandaag al veel minder overigens! En de druk op mijn borst is ook zo goed als weg. Mijn borsten trekken wel nog flink! Nog steeds glimmende boobies! Hihi.

Paracetamol kan overigens geen kwaad hoor. Als je wil afbouwen zou ik dat proberen en dan kijken of je merkt dat je dan meer pijn krijgt. Ik neem in totaal 1500 mg paracetamol per dag. Met 's avonds wat codeine erin.

Ik ga zo even wat foto's maken :)

Liefs :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 439
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast Blonde Dollie

Dat kan dus wel al gewoon? Ik dacht dat je een tijdje je armen niet boven je hoofd mocht doen, of is dat niet zo?

Dat klopt hoor! Ik ben gezegend met een flinke douche. Heb een kruk neergezet, mijn hoofd goed naar beneden gebogen en toen voorzichtig ingezeept. En de douchekop gewoon aan de stang laten hangen. Fohnen was lastig. Ik heb een flinke bos haar, dus heb met pauzes in 20 minuten mijn haren gefohnd.. Hihi.

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook dat het komt omdat jij wat meer cc hebt gekregen misschien. Ik deed tot 2 weken voor de operatie 2x per week bodypump en 3 tot 4 keer per week paardrijden (1 tot 2,5 uur per keer), dus ja, dan heb ik volgens mij ook wel buik- en borstspieren. Maar omdat het per persoon zo verschilt begon ik te denken dat het misschien ook meespeelt hoe voorzichtig/ruw een pc met je omspringt? Heb zelf nog geen haren gewassen trouwens. Zou ik wel vandaag of morgen moeten doen denk ik. Heb erg lang haar, dus een behoorlijk gedoe. Ik ben zo bang dat die pleisters op mijn wonden te nat worden en eraf gaan. Heb jij dat niet? Heb wel nieuwe die ik erbij mag plakken.

Nou ja, we zien wel.

Rustig aan weer vandaag he?

Liefs,

BLoem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Denk ook dat het komt omdat jij wat meer cc hebt gekregen misschien. Ik deed tot 2 weken voor de operatie 2x per week bodypump en 3 tot 4 keer per week paardrijden (1 tot 2,5 uur per keer), dus ja, dan heb ik volgens mij ook wel buik- en borstspieren. Maar omdat het per persoon zo verschilt begon ik te denken dat het misschien ook meespeelt hoe voorzichtig/ruw een pc met je omspringt? Heb zelf nog geen haren gewassen trouwens. Zou ik wel vandaag of morgen moeten doen denk ik. Heb erg lang haar, dus een behoorlijk gedoe. Ik ben zo bang dat die pleisters op mijn wonden te nat worden en eraf gaan. Heb jij dat niet? Heb wel nieuwe die ik erbij mag plakken.

Nou ja, we zien wel.

Rustig aan weer vandaag he?

Liefs,

BLoem

Hoi Bloempje!

Ik heb ook flink lang haar (niet zo lang als het jouwe), maar ik ben op een krukje onder de douche gaan zitten en heb de straal niet direct op mijn borsten gericht. Dan sijpelt het water heel langzaam langs die plijsters. Die van mij waren kurkdroog. Dus daar hoef je je geen zorgen om te mken.

Ik heb zojuist nieuwe foto's geplaatst! :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Hoe lang zijn jullie vrij van je werk? Ik hoop dat een weekje genoeg is... :unsure:

Hey Phantasia :D

Ik heb absoluut een luxe positie wat dat betreft.. Ik studeer nog gewoon, en daarnaast heb ik al een hele leuke baan in de media en ik heb direct eerlijk gezegd wat ik ging doen.. Ik heb in ieder geval deze week betaald verlof gekregen (werk zo'n 30 uur per week..) en volgende week mag ik in principe ook nog gewoon lekker thuisblijven. Ik heb echter geregeld dat ik volgende week dinsdag met een collega naar kantoor kan rijden.. En dan even kijken hoe het gaat.

Nu zou ik echt nog niet kunnen werken. Ik merk dat als ik me even inspan, ik best last krijg! Dus ik neem mijn tijd vooral! Dat raad ik je dan ook gewoon aan. Altijd naar je eigen lichaam luisteren!

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Phantasia

Wat toevallig, ik werk ook in de media! Straks werken we nog bij hetzelfde bedrijf. :4:

Ik heb 1 week opgenomen, daarna moet ik gewoon weer aan de slag. Ik heb ook niet verteld wat er precies gaat gebeuren, alleen dat ik geopereerd moet worden. Ik wil gewoon niet dat iedereen het weet, want ik wil niet dat er over me geroddeld wordt! :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Phantasia,

een weekje is absoluut NIET genoeg hoor! minimaal 2 weken! en dan heb ik het over op de spier plaasing. met dual plane moet je toch wel rekenen op minimaal 3 weken uit de running. dat hebben de meeste dan,uitzonderingen daargelaten natuurlijk. maar onderschat het niet hoor!!!! je moet echt 6 weken uitkijken!!!

liefs patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook echt niet dat ik na een week weer kan werken, ondanks dat ik me heel redelijk voel naar omstandigheden. Je bent echt ook nog eens heel moe. Ben net even op bed gaan lezen en heb zomaar weer 2 uur liggen pitten. Ook omdat je 's nachts waarschijnlijk niet zo lekker slaapt (op je rug). Daarbij gaat ook mijn rug (hele bovenkant eigenlijk) enorm protesteren als ik te lang zit/sta. Moet dan echt weer even gaan liggen.

Dus ben ook net als Patries bang dat 1 week veel te kort is voor dualplane plaatsing....

Sterkte alvast he meid!

Liefs,

Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Phantasia

Tja, het kan niet anders. Ik kan niet langer vrij krijgen, omdat ik in de zomer ook al 3,5 week vrij ben. :unsure:

Volgens de PC was 1 week met mijn werk wel genoeg. Ik zit achter de computer op m'n werk, maar het kan wel stressvol zijn. Het kan niet meer anders, dus ik zal me er doorheen moeten bijten vrees ik. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Phantasia

Dat heb ik niet eens gevraagd eigenlijk, maar ik wil ook niet vertellen waarvoor ik vrij wil. Ik hou het liever een beetje geheim, want er wordt al genoeg geroddeld op mijn werk! :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan mijn leidinggevende (tijdelijk iemand ad interim) gezegd dat ik geopereerd ging worden en hij vroeg niet waarom. Anders had ik het hem wel verteld hoor, maar was ook wel blij dat hij er niet naar vroeg...

Ik ben uitgegaan van 3 weken, nav de verhalen hier over dual plane plaatsing. Maar misschien voel ik me na 2 weken al weer heel goed. Heb alleen geen auto met stuurbekrachtiging, dus dat zou dan ook een probleem worden.

Liefs,

Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja meis,heb je je van te voren niet ingelezen dan?

die ene arts waarbij ik op consult geweest was zei dat ook,dat ik na een week wel kon gaan werken. en dan was het een combi van lift en opvulling zeg maar... nou,mooi niet! ik vond het met bijna 3 weken nog redelijk zwaar! als ik gekund had,had ik 6 weken nix gedaan ;)

maar het kan heus meevallen hoor. wil je niet doodsbang maken haha iedereen reageert anders maar neem wel je rust in acht die eerste 6 weken! autorijden mag je officieel ook pas na 2 weken he?! liefst,3 zelfs....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja meis,ik weet het! ik heb het vaker gelezen hoor. maar als je even hier op het forum wat googeld dan lees je meteen dat het herstel heus wel langer is dan 1 week. zelfs al met op de spier plaatsing laat staan dual plane want dat is net ff wat heftiger....

en anders maar ziek melden na die week? is dat een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Hey meiden,

Ik heb mijn protheses voor de spier.. Maar ík heb ook gewoon hartstikke last hoor. Als ik rustig zit/hang/lig gaat het prima. Maar ik wilde daarstraks afwassen en ik kreeg toen direct steken bovenaan mijn borst. Ik wil zo goed mogelijk naar mijn eigen lijf luisteren. Dus pas op de plaats! Als ik dan ook merk dat ik volgende week nog last heb, dan meld ik me lekker ziek. Maar wat ik al zei, ik verkeer in een enorme luxe positie.. Dus als ik zeg: ik kom lekker niet.. Vindt mijn werkgever dat prima.

Maar luister naar je eigen lichaam. Een week is enorm kort, geloof mij!

Het is niet zo dat je weken vreselijke pijnen lijdt, maar je moet gewoon je rust nemen. Je lichaam laten helen. Dat past zich aan aan de dingen die er nieuw inzitten.. Daar wordt je best moe van!

:1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd Dollie,goed van je!

en afwassen mag jij ook nog helemaal niet!!! :145: haha

je lichaam moet genezen en de prothese accepteren en zorgen voor het kapsel.... precies genoeg en niet te veel aamaken doordat je te veel doet.

succes girly

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames,

ik denk echt dat je de eerste week, of je het nu op de spier of dual plane hebt geplaatst, echt rustig aan moet doen. De een voelt zich na een week zo goed dat ze langzaam weer aan het werk kan en de ander nog niet. Ik heb het vorige week vrijdag geweten hoor, toen ik na 4 dagen PO al de hele dag naar school ging.... Dat raad ik iedereen af!

Nu ben ik 7 dagen PO, en nu voel ik me al een stuk beter en fitter, ik gebruik geen pijnstillers en ga gewoon naar school. Ik doe het verder wel rustig aan, kleine huishoudelijk klussen lukken wel, de grote laat ik liggen of laat ik door anderen doen.

Luister goed naar JOU lichaam en pak je rust zoveel je kunt.

Groetjes,

Yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

idd Dollie,goed van je!

en afwassen mag jij ook nog helemaal niet!!! :145: haha

je lichaam moet genezen en de prothese accepteren en zorgen voor het kapsel.... precies genoeg en niet te veel aamaken doordat je te veel doet.

succes girly

liefs Patries

Thanks love :)

Even een vraagje he.. Die van mij worden echt met de dag veel groter! Heeft iedereen dat? Mijn rechterborst is ieeeets kleiner en minder gezwollen, linker is nog steeds huge en glimmend! Maar de sportbeha die ik vrijdag kreeg zat toen bij mijn tepel nog rimpelig, en nu echt heel strak! Dit is ook een 80C, en ik meet bij mezelf nu 75D... Maar ik wil niet direct allemaal dure beha's gaan kopen, aangezien het met de dag anders wordt!

Ik ga vanavond en morgen, en woensdag...en donderdag..en vrijdag... Lekker NIKS doen! Vrijdagavond heb ik controle. Zal mij benieuwen :). Ik maak me geen zorgen.

Maar even voor iedereen.. Gewoon de eerste paar weken na je BV praktisch niks doen hoor! Probeer je lekker te laten pamperen :)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Yasmin,

iedereen moet eigenlijk 6 weken rustig aan doen! en zeker de eerst 2-3 weken nix doen. maar vele doen dat niet.... omdat ze zich zo goed voelen. maar wat zijn nou 3 weken? (of 6) op 10 jaar tijd? als je lichaam fout wilt kun je weer onder het mes,dat is het toch niet waard???

en goed advies van je :35:

succes met je herstel,

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.