Jump to content

Verdrietig, teleurgesteld en second opinion

mamaboobs

Recommended Posts

Posted

Hallo, ik ben Brigitte. Heb met 19 jaar een borstverkleinig. Gehad. Kwam 30 kilo aan, viel 30 kilo af, kreeg twee kindjes (ondertussen een bengel van 14 en een engeltje) en kwam 30 kilo aan. Ondertussen al jaren weer 25 kilo afgevallen, door mega sportief leven nu, maar twee theezakjes overgehouden. Op 24 sept BV gehad in Velthuis kliniek. 330 cc achter de borstspier.

Dus nu dik 3 weken p.o. Ben vaak onzeker en onrustig over het herstel, en lees veel op dit mooie forum, wat me weer gerust stelt

Grtjs Brigitte

Posted

Hey Brigitte,

Blij om te horen dat het forum jou helpt. Ik heb ook al veel gehad aan dit forum. Mijn operatie moet nog komen, ze staat gepland in december. Ik ben aan het aftellen :-)!

x

Posted

Hoi welkom !

Hopelijk ben je wel tevreden over je borsten ? Een borst operatie is niet niks en geeft vooral

in het begin wat kwaaltjes en wat onzekerheden met zich mee. Geef je zelf zeker een paar maanden

de tijd voordat je het eind resultaat kan beoordelen .

Bij mij heeft het echt 3 maanden geduurd voordat ik kon zeggen , geen pijntjes meer , hechtingen mooi ,

vocht weg, ect .. Dit is natuurlijk bij iedereen verschillend , maar zo zie je maar ..

Succes .

• 1 month later...
Posted

Hey borstenforum,

lees al een tijdje mee en zoek naar herkenning en informatie.

op 24 september j.l heb ik een borstvergroting gekregen.

zo mooi dat dit kan, en dat ik de mogelijkheid had.

naar de velthuiskliniek in Eindhoven, want die staat toch wel goed aangeschreven.

Het gesprek was super en alles was mogelijk

Er werden foto's gemaakt, maten opgenomen, protheses gepast.

en 14 dagen later was er al een plekje voor me vrij.

330 cc dual plane, en een mooie 75E (welke zoals ik van vele lees) veel kleiner oogt.

Met mijn kleding aan zie je niks.. en zonder is het natuurlijk prachtig

Geen theezakjes meer.

Als na een week zag ik verschil in de borsten..

De huid van tepel naar plooi links is groter als rechts wat resulteert voor het zicht in een grote en een kleine borst

Maar zoals ik al las op het forum, twee borsten, twee genezingen, dus niet panikeren.

Na drie weken leek de rechterborst wel afgevlakt, terwijl de linker mooi rond was.

Dus toen toch maar gebeld. Voor mijn gevoel bleef de prothese wat te hoog zitten

Even geduld hebben mevrouw, belt u over veertien dagen even terug

Veertien dagen later, werd er dan toch een afspraak gemaakt omdat ik ongerust was.

Samen met mijn hubbie op controle.

Wat een teleurstelling..

de opmerking van de pc en zijn assistente:

De afstand tot aan de tepel was hetzelfde als voor de operatie

ziet u op de foto's dat er onder ook al verschil was?

ik heb dat inderdaad niet opgemeten, maar dit was voor de operatie ook al.

Wij zo eerlijk als we kunnen aangegeven dat het toen niet zo zichtbaar was, dat ik zit te wachten op mijn vreugdetranen en dat ik nu wel tranen heb, maar alles behalve van blijdschap en geluk. Maar goed... Over 3 maanden maar eens terug en hopen dat u de vreugdetranen nog mag gaan krijgen als u er wat meer aan gewend bent. Nu ziet u alles en let u er teveel op.

Al een paar weken overdenk ik het gesprek.. Als ik nu bel voor informatie of een afspraak is de situatie aan de andere kant van de lijn erg streng en kort.. Dat geeft mij het gevoel van, de cc's zitten erin, het geld is binnen en wij zijn klaar!

Maar het voelt niet goed.

Juist een pc hoort als je zoveel geld betaald voor mooie borsten, ook mooie borsten te leveren, en alles goed in de gaten te houden en patiënten er op te wijzen wat het eindresultaat zal zijn. Dit had verholpen kunnen worden door de centimeters van tepel tot plooi ook te hebben gemeten.

een vriend van me beaamde laatst, met een heel sprekend voorbeeld: Als ik een huis laat bouwen, wat aan het eind helemaal scheef staat kan de architect toch ook niet zeggen.. De toren van pizza staat ook scheef. Hier wen je wel aan, je let er teveel op en gaat het uiteindelijk ook wel mooi vinden!

Zit te denken aan second opinion bij Dr Nio of Dr Plovier. Qua afstand Dr Nio in Rotterdam.

Wil mijn dossier gaan opvragen bij de velthuiskliniek, eigenlijk met een stille hoop op respons.

Ik ga nu toch geen twee jaar met scheve borsten lopen? Daar heb ik toch nietzoveel geld voor betaald om me nu te schamen als ik iedere ochtend en avond in de spiegel kijk.

Zelfs tijdens het sporten in een strak shirt, zie IK verschil... De mensen om me heen misschien niet.. Maar ikzelf wel.

Dit moet toch niet kunnen..

Zijn we voor deze operaties, waar we lang en hard voor moeten sparen, dan overgeleverd aan de grillen of goedheid van de pc.

ben benieuwd wat jullie zouden doen.

liefs mamaboobs

Posted

Hoi mamaboobs,

Ik zou inderdaad een so laten doen.

Helaas kan je niet veel verwachten van de Velthuis kliniek.

Ik ben er ook geopereerd, heb nu een gedraaide en gekantelde en weet ik wat allemaal aan 1 prothese.

Niks aan de hand zeggen ze.

Bij mij doen ze er ook niks aan..

Posted

Heey meis,

Heb je nog steeds geen goed nieuws gekregen joh? :o jeetje wat een drama zeg! Ik begrijp het echt niet. Ze hadden dat echt gewoon moeten opmeten! Is er nog wel wat veranderd sinds die foto die je eerst had laten zien? Of is het nig hetzelfde??

Vind het zo raar, die slechte verhalen over de Velthuiskliniek! Ik dacht er ook juist goed aan te doen om naar deze kliniek te gaan. Ik vraag me af of ze wel zo goed zijn als ze als naam altijd bekend staan of hebben gestaan.

Ik ben nu afgelopen donderdag opnieuw geopereerd. Ik weet niet of je mijn verhaal nog gelezen hebt, maar ik heb al vanaf donderdag angst dat het alsnog niet goed zit!

Zoals je weet was ik bij van Selms geweest voor een SO en toen bij dokter Moojen terug. Beide bevestigde dat rechts te hoog zat en dat hij nu niet meer ging zakken. Dokter Moojen zei nog dat ik voor de operatie ook verschil had links en rechts qua hoogte van de borst, maar dat zij dit juist als chirurg moet corrigeren. Tijdens het aftekenen zei ze ineens dat het leek of hij gezakt was. Nee hoor, kan nog steeds mij oksel niet scheren en mijn shirt zakt omlaag. Omlaag? Nee zei ze dat kan niet. Als ik mijn armen omhoog deed zag je zeer duidelijk dat die ene veel hoger zat en hij leek op een plat geslagen pannenkoek...

Nou vol stress de ok in en toen ik klaar was zei ze dat rechts juist mijn mooie borst was en dat ze links heeft gecorrigeerd omdat die naar buiten viel, vooral toen ik lag....

Slaapdronken als ik nog was van de narcose ben ik er niet echt op in gegaan.

Ik zou als ik jouw was zeker voor een SO gaan! Laat die arts alles zwart op wit zetten voor je en sla de protocollen van de nvpc er op na!! Wie weet staat daar nog iets over het nameten??

Sterke lieverd!!! X

Posted

Wat ontzettend balen. Ik zou idd. En second opinion laten doen. Van nature zat 1 borst bij mij ook lager dan de andere. Mij was niks opgevallen al die jaren maar dr. Karim Refaat die mij geopereerd heeft zag het gelijk. Hij heeft daar rekening mee gehouden bij het plaatsen en nu heb ik twee prachtige borsten op gelijke hoogte. Een goede pc haar dit moeten zien! Wens jou Veel sterkte!

Posted

Jeetje mina wat verschrikkelijk voor je zeg! Belachelijk dat je zo behandeld word. Jaren lang bezig je onzeker over je borsten ..Doe je er eindelijk wat aan om dit recht te breien namelijk een bv en ben je nog niet happy

Als pc zijnde zou je er toch alles aan moeten doen om ervoor te zorgen dat je klant happy is?

Heel veel succes en houdt mij/ ons op de hoogte. X

Posted

Wat vervelend voor je meid.

inderdaad we sparen allemaal hard voor onze bv en kijken er na uit naar de dag dat we ze hebben.iedere dag in de spiegel kijken hoe mooi ze zijn en hoe trots we zijn. En dan krijg je dit gevoel.

Erg hoor.

ik zou inderdaad voor een second opinion gaan. Ik hoop dat het allemaal goed komt.

succes meid

xxx

Posted

Wat een vervelend verhaal :(...

Het is natuurlijk wel zo inderdaad dat je voorsituatie wordt uitvergroot.. En dat ze geen garantie op symmetrie kunnen geven. Het is geen huis, maar een lichaam. We zijn helaas met z'n allen niet symmetrisch.

Supergaar dat ze je nu eigenlijk een beetje laten "hangen" en dat je het gevoel hebt dat het geld binnen is en klaar. Niet netjes.. Ook dit hoort bij hun werk!

Heb je voor en na foto's?

Sterkte meis!

Posted

Hoi JaneDo

dank je wel voor je reactie. sorry dat ik zo lang niet reageerde, dacht dat niemand iets op mijn post had gezegd omdat ik geen meldingen van het forum kreeg.. Maar toch zoveel lief medeleven. Tja.. ik vrees wat je al zegt dat Velthuiskliniek toch niet zo geweldig is als ze aangeschreven staan. Ik heb je verhaal gelezen. Jemig.. wat oneerlijk eigenlijk dat ze zich zo van de domme houden.

Mag ik vragen waarom je uiteindelijk voor dr Nio heb gekozen? en is de wissel al geweest? Hoe is het gegaan?

lieve grtjs

Posted

jeetje Marieke89, wat een verhaal weer van jou. hoe is het nu? ik hoop zo dat na al je energie de hersteloperatie wel een mooi resultaat geeft. Ik had je verhaal niet gelezen, maar gruwel een beetje van de snelheid waarop sommige pc's alles vertellen en ons behandelen..

sinds ons gesprek is ons gevoel verslechterd over de kliniek. natuurlijk zijn ze heel vriendelijk, maar erg zakelijk en volgens de lettertjes van een script...we voelen ons beetje afgewimpeld, en ik ga nu een brief schrijven om mijn dossier op te vragen, contact om herstel te vragen en een second opinion aankondig.

Aan de ene kant hoop ik op reactie, maar durf ik me wel opnieuw door hen te laten behandelen? zeker nu ik ja verhaal weer hoor..

waar staat de link dat ik je kan volgen?

Posted

wauw, juist flowergirl... zo zou het toch moeten zijn.

We hebben hard gespaard en juist een cosmetische ingreep, door een plastisch chirurg, daar verwacht je toch dat ze zorgen dat het cosmetisch mooi wordt.

ik heb al veel gehuild, maar niet van geluk... probeer het wat los te laten, maar laat het er niet bij zitten.

vrees alleen dat het weer zelf betaald zal moeten worden.

als ze niks doen, me niet tegemoet kunnen komen, ga ik wel de consumentenbond aanschrijven.. want die geven aan dat velthuis zo goed is... en dat zijn ze ook.. alleen niet in het oplossen van problemen..

Posted

dank je wel Joyce1988 en canadiangirl

fijn om jullie medeleven te lezen..

ik heb lang niet gereageerd omdat ik niet wist dat ik zulke lieve reactie had ontvangen.

ik zal mijn post zelf beter in de gaten houden, zodat ik jullie lieve posts niet meer mis

Posted

Hoi hoi!

Als je het onderwerp "volgt" dan krijg je direct een mailtje als iemand op de topic die je volgt heeft gereageerd. Dat kan dus ook bij je eigen topic! :)

Ik zag gisteren heel toevallig op de website van de velthuis kliniek dat die van Selms, waar ik zelf was geweest voor een SO, op dit moment officieel op de site van Velthuis staat. Hij werkt in Amsterdam, een nieuwe vestiging. Misschien heeft dit mij en een ander meisje van dit forum wel geholpen. Wij zijn beide daar geweest voor SO en daarna beide in aanmerking gekomen voor een hersteloperatie.

Ik weet niet of je een idee hebt waar je naar toe zou willen? Hij nam in ieder geval echt heel uitgebreid de tijd voor me, ook al liep hij uit. Vond hem wel heel prettig.

Met mij gaat het wel redelijk. Afgelopen week eerste controle gehad en het zag er goed uit, de verpleegkundige en fysio hadden alleen beide geen idee wat ze nu precies had gedaan dus keken in mijn operatie verslag. Daar stond dat ze links had gecorrigeerd.

Ik heb toen gevraagd om dokter Moojen mij kon bellen en dat heeft ze dezelfde avond nog heel braaf gedaan.

Die gaf aan dat ze het meerdere keren hebben nagemeten en dat de protheses nu echt helemaal gelijk liggen. Blijft een beetje angstig omdat ze niks aan rechts hebben veranderd terwijl die al 7maanden voor problemen zorgde.

Aan de ene kant ben ik dus redelijk gerustgesteld maar aan de andere kant doodsbang dat het toch niet goed zit!!! Ik ga nu voor mezelf foto's maken en zo in de gaten houden hou het er uit ziet.

Is zo moeilijk hè, in de herstelperiode met overal vocht. Ze zien er dagelijks anders uit en dan begin ik meteen te stressen dat het niet goed zit!

Ik ga ook vragen of ik mijn dossier donderdag mee kan krijgen. Ben heel benieuwd naar de foto's, of ik zelf ook zie dat rechts nig gezakt was!

Lieverd heel veel succes met je SO!!! Ben echt heel benieuwd wat daar uit komt!!!

X

Posted

Lieve RZ1989

ik snap helemaal wat je bedoel, maar echt... ik heb een borstverkleining gehad op mijn 19e. en ondanks de vele littekens was ik dolgelukkig. later ben ik veel aangekomen en afgevallen en heb twee kindjes gekregen. toen bleven er helaas alleen twee 'theezakjes' over.

mijn borsten met de tiktekens, en mijn theezakjes waren mooier en symmetrischer als mijn borsten nu. voor mijn gevoel is er meer gebeurd en is de pocket of ruimte aan de ene borst toch extra vergroot.. zowel mijn man als ik hebben nooit zoveel asymmetrie gezien als ik nu heb.

en in vergelijking met het huis... als dat scheef zou staan, zou ik ook niet goedkeuren toch?

het gevoel dat ze ons nu laten 'hangen' is inderdaad helemaal denigrerend. het gevoel niet serieus genomen te worden is erg onprettig en neemt veel vertrouwen in hen weg.

dank je wel voor je reactie en het meeleven

Posted

Hoi Marieke

dank je wel voor de 'volg' tip.

ik ga het even meenemen wat je verteld over dr van Selms, maar weet niet of ik me wel opnieuw durf te laten opereren door iemand die me nu niet serieus neemt.

dat ligt er denk ik erg vanaf hoe ze gaan reageren op mijn brief. want er heerst nu vooral onrust bij mij.

dapper dat je de operatie weer hebt ondergaan, nu foto's maakt en probeert de rust te bewaren tijdens het hersteld. kan me heel goed voorstellen dat dat lastig is. ik hoop voor je dat het echt helemaal naar wens is, maar als ze zo goed alles hebben nagemeten moet dat toch wel goed komen.

dank je voor het delen van je verhaal

Posted

Hoi Mamaboobs,

Mijn wissel is nog niet geweest.

Deze zal as donderdag gaan gebeuren.

Waarom ik voor Nio heb gekozen?

Paar redenen eigenlijk, heb een consult bij hem gedaan omdat hij hier zo goed wordt aangeschreven, de tweede reden zijn de kosten die hij rekent, en de laatste is dat hij in het ziekenhuis werkt.

Mijn man vind dat laatste prettiger en geeft hem een veiliger gevoel.

Ik heb vorige week maandag mijn consult bij hem gehad en wat een ontzettend vriendelijke man.

Hij kwam ook uit op wat ik in mijn gedachte had wat er in moet (met hulp van de dames hier).

Van de Velthuis heb ik nog 1 mail gehad eigenlijk met een totaal omgedraaid verhaal, helaas kan je dus niet op deze mensen vertrouwen zodra je de centjes hebt betaald en de boel erin zit.

Posted

Hoi hoi!

Ik snap die onrust heel erg goed!!! Heel erg herkenbaar.

Neem je tijd om je te verdiepen in de arts voor je second opinion of ga er anders gewoon naar meerdere?

Ik snap heel goed dat je niet zeker weet of je je nog door deze arts zou willen opereren.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat het zijn taak is om dit te herstellen, hij er voor moet zorgen dat zijn klanten tevreden zijn en het financieel voordeliger is maar als je geen vertrouwen meer hebt dan houd het inderdaad echt gewoon op.

Succes meid!!!!

Posted

Wat vreselijk voor je dat die chirurg er niks aan wilt gaan doen!

Ik vind trouwens als de borsten al voor de operatie verschillen kwa grootte een plastisch chirurg ze door middel van 2 prothese maar dan wel met verschillend aantal cc inhoud ze in verhouding behoort te brengen anders doe je je werk niet goed lijkt me ,je betaald toch niet voor niets een flink bedrag voor .

Echt balen voor je !

Succes ! x

Posted

Zo simpel is dat gelijkmaken volgens mij niet hoor.....ik heb ook een verschilletje en krijg toch 2 dezelfde protheses.

Ik ben niet zo goed in natuurkunde en zwaartekracht, dus vertrouw maar op de pc, maar Nio zei dat het bij mij beter was om het verschil niet proberen op te heffen.

Buiten dat vind ik het wel heel naar voor je mamaboobs, dat ze je niet serieus nemen bij de Velthuiskliniek.

Ik zou zeker voor een second opinion gaan, zodat je in ieder geval weet wat een onafhankelijk iemand er van vindt.

Suxxes

Posted

Ja lief van jullie... Ik voel me ook sterk om inderdaad een brief te sturen naar velthuiskliniek en ik verwacht er eigenlijk niks meer van.

Ik wil wel andere beschermen om hier naar toe te gaan. Vooral omdat ze zo goed aangeschreven staan geeft het een heel verkeerd beeld.

Ik ga voor een seconde opinion zodra ik mijn medisch dossier, of een antwoord op mij brief heb ontvangen. Hou jullie op de hoogte.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.