Sign in to follow this  
SvP

Ik lees zoveel over projectie e.d, wie wat waar?

Recommended Posts

Hey meiden,

Ik ben misschien een leek, maar wat betekend projectie?

Ik lees zoveel over dit en tevens over brede e.d?

Wie zou mij kunnen uitleggen hoe dit werkt?

Ik heb nu bijvoorbeeld 325 cc Eurosilicone, maar ga voor een wissel (heb ze al vanaf 2007).

Ik zelf wil bijvoorbeeld meer decolleté, en vanaf mijn oogpunt meer naar voren en rond van boven.

Waar moet ik dan op letten?

Groetjes

Tevens las ik net dit:
Een andere techniek is de “peri-areolaire”of “dual plane” techniek, waarbij een snede wordt gemaakt in de tepel en langs deze weg een toegang wordt gemaakt voor het plaatsen van de prothese.
Ik heb ze nu achter de spier, maar wil voor dual plane gaan.
Maar mijn litteken zit al onder de borst. Betekend dit dat ik dan geen dual plane zou kunnen?

Ik zal hier straks op reageren. Tenzij iemand anders het wil doen hihi.

Maat doe dit liever op m'n laptop., ivm de hoeveelheid tekst

Xx BB

De projectie is de hoogte van een implantaat als je het plat op tafel zou leggen. Om meer 'projectie' naar voren te hebben op je lijf en meer bolling in het decolleté, moet je voor zover ik weet hoge of ultrahoge projectie nemen.

Peri (door) aureolair (tepel) betekent dat t litteken rond de tepel wordt gemaakt. Dit is een alternatief voor de borstplooi. Als je reeds een litteken hebt in de borstplooi is het logisch om die weer te gebruiken.

Dual plane is "half onder de spier": de borstspier vezels worden gespleten, zodat de bovenkant van het implantaat bedekt is door spier. Een pc kan je het beste vertellen wat mogelijk is bij jou!

Dual plane kan gewoon via de borstplooi. No worries.

Ik hoop dat t iets duidelijker is nu.

Sluit me hier volledig bij aan.

Vraag me alleen af of je weet welk profile je bij je vorige operatie gehad hebt. Heb je toen een kaartje gekregen met stickers van de prothesen op?

Of van welke cupmaat naar welke cupmaat ben je gegaan? Dan kan ik wel eens kijken of ik kan achterhalen welk profile je nu hebt

Elk profile heeft namelijk een bepaalde projectie. De projectie is het volume naar voren vanaf je ribben tot aan je tepel. Het 'hoogste' punt zit waar je tepel zit.

Eigenlijk moet je het als volgt zien.

Je hebt medium profile (low wordt bijna niet gebruikt, vandaar dat ik het niet noem) high profile en extra high profile. Bij een gelijk aantal cc, kun je dmv een verschillende breedte, meer of minder projectie krijgen. Als voorbeeld neem je:

1 bakje van 5x5 cm

1 bakje van 10x10 cm

1 bakje van 15x15 cm

In elk bakje doe je evenveel water (dus bijvoorbeeld 300cc)

In welk bakje staat het water het hoogst?

Juist, in het smalste bakje. De inhoud moet ergens naartoe, en dat kan dus in de breedte, maar ook in de hoogte.

Het bakje van 5x5 cm is dus het extra high profile enz.

De extra high profile heeft ook de meeste bolling, kijk maar eens op pagina 8 van de volgende catalogus:

Je ziet daar de nummers ES80 ES801 ES81 en ES811 staan. Dit zijn de meest gebruikte prothesen van eurosilicone. Je ziet daar wat bedoeld wordt met projectie, met volume naar voor

Pagina 9 geeft de matrix weer, van alle maten van eurosilicone. Dus bijvoorbeeld de gele 700 cc. Dat is de extra high profile. Heeft een breedte van 13,4 cm en een projectie van 7,1 cm.

Als je er nog vragen over hebt, stel ze gerust!

xx BB

Hoi BB,

Hierbij de foto van mijn kaartje, (gekke, is alleen links en doorgeknipt, zo meegekregen toen!) (vroeg me ook altijd af of het wel een echt Eurosiliconekaartje is, omdat t er zo opgeplakt is. Mijn angst is dat die arts misschien wel gesleuteld heeft aan de kaartjes,.. Hij heeft mijn dossier toen oook vervalst. Samen met dat van vele. Maar haha sorry ik schiet door)

Ik snap dat ik dan het liefste High Profile zou willen.. Maar ik moet dus een bereking maken?

Is er een 'som'. Waaruit ik kan afleiden wat ik kan hebben mbt mijn borsthaar e.d?

Groetjes

Hey,

Dat leek mij ook het meest logische, maar ik vond het gisteren niet via google :-)

Ik haat mijn littekens ook en ben dus al lang blij dat het daar weer open gaat, zodat ze meteen het lelijke litteken eruit kunnen snijden.

Bedankt voor je uitleg

Volgens dat kaartje, heb je nu high profile.
Maar ik denk, als je echt wat bolling wilt bovenop, dat je voor de extra high profile moet gaan...

Is dat niet die kliniek waar die vrambout zat, Silhouet? Ik weet het even niet meer...

Maar jezus, wat een kaartje.. Je zou idd gaan denken dat er misschien wel een ander merk in je borsten zit... Maar goed, je kunt vragen of ze je prothesen bewaren na je operatie. Elke arts die dat niet doet, zou ik niet vertrouwen! Het is geen reden als ze zeggen dat het niet hygienisch is om je de prothesen te laten zien. Ze kunnen die gewoon schoon maken, en iets van een steriele ruimte naar een niet-steriele ruimte, moet geen probleem zijn toch haha.

Je hoeft geen berekening te maken

De pc meet je borstbreedte op, of kijkt naar de breedte prothese die je nu hebt, en bepaalt dan wat er in kan qua breedte. Dit is afhankelijk van de dikte van je huid, dikte van je weefsel, want je wilt geen randen gaan zien. Hoe meer de prothese breder is dan je eigen borst, hoe sneller je randen kunt gaan zien, als je dunne huid hebt, of weinig eigen weefsel.

Aan de hand van de borstbreedte, en de rekbaarheid van je huid, kijkt hij in de tabel (die vaak al in zijn hoofd zit

) en bepaalt dan wat er maximaal in kan. Dus dit kun je aan de pc over laten

Ik weet niet of je het al gezegd hebt, maar welke cupmaat had je voor je eerste bv? Welke cupmaat heb je nu, en wat zou je graag willen?

Je hebt nu 325 cc (volgens je kaartje) High profile. Als je dan in de tabel kijkt, en er niet al te veel veranderd is sinds 2007, dan is je huidige prothese 11,4 cm breed en heeft die een projectie van 4,5 cm.

Stel je had voor je operatie een 75A, dan zou ik ervan uitgaan dat je nu een 75C, maar waarschijnlijker 75D hebt.

Hoeveel borsthaar heb je eigenlijk?

xx BB

Dit is de kliniek in een notendop.

Ik was 1 van die patiënten waarover gesproken wordt.

Dat kaartje is echt vaag he?! Ze hebben ook een langere periode met PIP gewerkt, dat is nog mijn grootste angst.

Mooi, dan ga ik al mijn hoop op Dr. Nio vestigen :-)

Niet te breed, wel lekker vol zou mooi zijn.

Ik zag inderdaad HP staan, toen ik net mijn dossier indook.

Dus ik zou XtraHP moeten? Mbt projectie.

Ik werd geopereerd toen ik 58kg was (net als nu)

Had een 75 B en we gingen voor een VOLLE D (staat ook letterlijk zo in mijn dossier)

Maar het werd een 75/80 C (inderdaad)

Maar nu ben ik weer een 75B, ben in 2012 en 2013 bevallen en heb borstvoeding gegeven. Tevens 20kg verloren sinds begin dit jaar.

Ennuh.. Sssssttt.. dat laat ik altijd harsen :-D

Je begon er zelf over

Hoop voor je dat je geen PIP hebt idd, en anders dat ze in ieder geval intact zijn. Vandaar ook dat ik aangaf, vraag naar je prothesen.. Dan kun je zelf zien wat het was. Ik heb mijn eerste prothesen mee naar huis gekregen, mooi schoongemaakt en alles, verpakt in een papieren tasje hihi.

Die dienen nu als boekensteunen. Lagen maar te verstoffen in de kast, en toen ik ze even opzij legde om te poetsen, en ze toen mijn boeken zelfs tegenhielden, dacht ik: aha, ze hebben een nieuwe baan!

Ik denk dat Nio je man is idd. Hij gaat sowieso voor mooi. Hij gaat voor groot, maar niet té als je dat niet wilt. EN hij kijkt goed naar jouw situatie om te bepalen welke techniek hij moet toepassen (dual plane of voor de spier)

Ik denk.. dat je idd voor de extra high profile moet gaan, als ik je wensen zo hoor

Knap trouwens, 20 kg afvallen, en zo houden.. Hoe heb je dat gedaan?

:45: Die boekenplank is vast een veel bekeken plek in huis voor echte
Boekenwormen

Ik wil ze inderdaad ook terug. Kan ik ze meteen gebruiken in een strakke hotpants

Ja ik ben ook super trots in zo'n korte tijd (had het na 6 maanden bereikt) zoveel af te vallen. (ik ben nu eigenlijk alweer kilootje aangekomen, was 57. En wil naar de 55 kg.

Ik ben zo ie zo alleen nog water gaan drinken. Ik kocht dan water met een belletje, dan leek t nog wat.

Verder alle tarwe geblokt, geen pasta, brood e.d. waar dit voor wordt gebruikt.

Ik kocht alleen nog SPELT, kocht zelf meel. Dan wist ik dat t echt was en maakte dan zelf iets te eten ervan

Als ik toch brood at, roosterde ik het. Dan gaat het gist eruit.

(daarnaast ben ik al mijn hele leven een Veggie, eet ook geen vis. Máár neig minpuntje eet geen enkele groente (ook vrij weinig fruit))

s'avonds at ik alleen rijst/peulvruchten/of pasta gemaakt van rijstemeel/weinig aardappelen.

Alleen olijfolie gebruiken, geen boter. Geen kaas, geen yogurt.

Als ik iets lekekrs wilde, een appel of komkommer, de enige groente die ik wel eet haha.

Maar helaas in de zomervakantie even ervan af gestapt.. nu vandaag weer begonnen.

Want het is niet zo zeer een dieet, maar meer een nieuwe manier van eten.

En ik ben gaan thaiboksen

Begon de dameslessen 1x p.w , maar deed al gauw 3x per week trainen. En vaak erna nog fitness

Oei.. als ik dat zo lees, vind ik dat niet echt gezond.. Jij krijgt nooit te never niet al je vitaminen en nodige mineralen binnen...

Geen vlees, geen groente, weinig fruit, bijna geen zuivel....
Waar heb je dit dieet vandaan?

Sorry dat ik zo reageer, maar schrik hier enorm van... Afvallen is beter als je het rustig aan doet, anders ben je je hele leven aan het dieten.. Je kunt het wel een nieuwe levensvorm noemen.. maar het is in mijn ogen een ongezonde.....

Probeer genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen.
Hoop dat je het niet verkeerd opvat hihi, maar misschien kun jij mij uitleggen wat er gezond aan is

Ik begrijp graag altijd alles

xxx

Nee ik ben niet boos

Het is ook echt geen dieet. Het is zo dat het voor andere wel gewoon met groenten (zo veel als je kunt, groentes zijn ALTIJD goed!) en vlees/vis. Máár, ik,.. ik ben gewoon knetter. Eet geen groente meer sinds mijn 3e. Niemand weet hoe dit komt, ik logeerde ergens en kwam zo thuis. Verder heb ik alleen als kind bloedarmoede gehad, maar had ik ijzerpoeder voor,

Zelfs ik sta versteld, dat ik nog leef..., 3 gezonde zwangerschappen en goede bevallingen. En ik herstel altijd snel van een operatie, ook niet onbelangrijk.

Dit is echt een nieuwe manier van eten, jezelf opnieuw aanleren en het eigen maken.

Mijn moedersnicht in Italië (ik ben Half Italiaanse) is een sport/health/food goeroe. En zij heeft me geholpen met wat ik echt moest elimineren. En het werkt! En is ontzettend goed vol te houden, omdat het eigen word. Geen jojo effect dus.

Gewoon geen suiker, Tarwe, Kaas, Yogurt, Snacks, Sauzen e.d.

haha ik snap het ook wel, wij eten zelf redelijk koolhydraatarm.

Maar groenten horen er gewoon in thuis haha. Die kun je dan toch niet zomaar achterwege laten? Die moet je dan toch vervangen door iets dat de stoffen die je mist aanvullen??? Maar goed haha, ik wil me er verder niet mee bemoeien, en het is totaal off-topic, maar schrok me een hoedje

Wel fijn dat je voor de rest gezond bent

Dat is dus al super gezond van jullie

Ik haat het zelf ook, believe me. Maar ik kan niet anders, helaas

Wel een voordeel voor mijn vriend..Ik ben een goedkope date

Uit eten wordt de patatzaak of de pizzeria

Maar inderdaad gelukkig

gezond

Sign in to follow this