Ga naar inhoud

Debje25 : 23 maart 2010 : Dr van der Meulen : Velthuis Kliniek


Gast Debje

Aanbevolen berichten

Hoi Meiden,

Ik ben Debby, 26 jr, moeder van een mannetje van 1,5 jaar.

23 maart 2010 ben ik geopereerd bij de Velthuiskliniek in Rotterdam.

Ik had volle mooie borsten voordat ik zwanger raakt,maar na een enorme groei bij de zwangerschap en borstvoeding te hebben gegeven waren ze verdwenen.

Ik ben een kleine dame van 163 en 50 kg, dus echt groot hoefde ze ook niet te zijn.

In februari voor de 2e maal een consult gehad en gepast te hebben maar meteen de datum vastgezet op 23 maart.

Ik had een B voor de operatie en heb er een volle C van laten maken. Er is 250 cc Mentor ingegaan onder de spier.

Het gaat super met me en de pijn valt heel erg mee.

Ik ga gauw even rondneuzen op het forum hoe jullie het ervaren hebben.

Groetjes Debby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid.6.gif

Welkom op het forum!

Hoe voel je je nu na je operatie?

Ik zie dat het pas kort geleden was.

Alles is goed verlopen?

Hoe heb je het ervaren?

Nou ik hoor het wel graag van je.

Liefs.Romashka 38.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Romashka,

Ja klopt, ik ben afgelopen dinsdag geopereerd in de Velthuiskliniek in Rotterdam.

Dr van der Meulen heeft de operatie gedaan en ik moet zeggen dat het me allemaal erg is meegevallen.

Ik moest er om 9 uur zijn en om half 10 werd ik geholpen.

Ik werd om half 12 wakker na de narcose en kon om half 1 lekker richting huis.

Ben wel nog suf geweest die dag,maar ik voelde me goed.

Ook de dagen erna voel ik me goed, Slik niet veel extra pijnstilling en rommel een beetje aan om het zo te zeggen.

Mn vriend is wel lekker thuis geweest deze week omdat we een kleintje hebben natuurlijk.

Het resultaat wat ik tot nu toe zie is echt super, ben benieuwd hoe ze er strax uitzien als alles helemaal rustig is en de vorm is zoals hij hoort te zijn..

IK had vorig jaar al een gesprek gehad en gepast,maar ik twijfelde over de hoeveelheid cc's, dus ben in februari teruggegaan om weer te passen.

Toen zijn we op 250 cc uitgekomen omdat ik vrij tenger ben en gewoon mn borsten weer terug wilde die ik voor mn zwangerschap had.

Ik ben van een modelloze B naar een mooie volle c gegaan.

X Debby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Hey hallo!

Fijn dat het zo goed is verlopen en dat het allemaal meevalt met de pijn. Dat vind ik lekker motiverend :P

Heb je anatomische of ronde prothesen?

Een fijn herstel toegewenst :)

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hallo,

Ik heb ronde prothesen achter de borstspier.

Je merkt dat je je borstspier toch best veel gebruikt op zo'n dag hahaha

Maar het gaat super..

Jij heel veel succes binnenkort!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

O ja ik kan me voorstellen dat je die veel gebruikt! K heb ooit een keer hele erge spierpijn gehad daar, dat was al een ramp haha de meest simpele dingen waren een uitdaging. En dit lijkt me net eventjes iets erger! Maar jij hebt gelukkig ook een vriend die je een week lang helpt! Zeker als je een kleintje in huis hebt, lijkt me dat ideaal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeps is ook heerlijk hoor als je hulp hebt..

Heb je ook al geregeld of niet??

Het probleem is alleen dat ik niet stil kan zitten en mezelf dus ook geen rust gun en die is

nu best belangrijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Ja dat is zeker belangrijk! Denk aan de boobies :) En dus niet teveel doen!

Ik zei tegen mn vriend dat ie iets van 2 of 3 dagen vrij moest vragen, maar hij had gelukkig meer verstand dan ik en heeft een week vrij gevraagd. Denk dat dat geen verkeerd plan was! Wat me vooral vervelend lijkt (boven alles) is naar de wc gaan. Ik moet ongeveer 37 keer per dag plassen en volgens mij is een wcpapiertje lostrekken al een drama haha! hoe gaat dat bij jou? en wat zijn de dingen waar je het meeste moeite mee hebt nu? en ik hoor weleens over voedingskussens voor het slapen, heb jij die ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb gewoon heel hard geroepen als mn broek opgehesen moest worden hahah..

HEt wc papiertje trek ik met 2 handen eraf,dat scheelt.

Douchen is ook rot om te doen en manlief mag vanavond dan ook op zn gemak mn haar wassen.

Verder was de eerste dag mn haar borstelen ook niet echt een pretje dus heb m maar even om hulp gevraagd

en dingen die hoog staan kun je gewoon niet pakken,dus dat houd op.

Heb de eerste 3 dagen ook in mn joggingpak gelopen met een vrij ruim shirt en een groot vest zodat ik weinig moeite hoefde te doen om me aan en uit te kleden.

Ik slaap half rechtop tegen 3 kussens aan en dit bevalt me best.

Ik had de eerste ochtend wel heel veel moeite om uit bed te komen omdat je niet mag steunen op je armen,dus je moet jezelf omhoogdrukken :D

Als je bang bent om te draaien is een voedingskussen wel aan te raden,maar ondanks ik nooit op mn rug slaap heb ik nog geen draai gemaakt in mn slaap.

Ben je al een beetje nerveus aan het worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Debje!

Gefeliciteerd. Leuk om te lezen dat het al zo goed met je gaat. Je vond het dus wel meevallen lees ik? Achter de spier heb ik ook niet als erg pijnlijk ervaren, maar lastig is het zeker wel, idd met douchen, aankleden....

Fijn he, als je in de spiegel kijkt en ziet hoe mooi het er uit ziet :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ABSOLUUT!!!!!

Ik heb gewoon borsten!!

Heerlijk hoor om nu al te zien in een truitje dat er wat zit hahah en dat zonder opvullende bh etc haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Madeleine

Ha Deb,

Goed om te lezen dat je je zo goed voelt! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.

De eerste week is het meest vervelend, daarna gaat het herstel toch best wel snel is m'n ervaring :) .

Ben nu 6 wk PO en kan nagenoeg alles weer.

goed herstel verder toegewenst.

Groetjes,

madeleine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

Vandaag toch een kleine terugslag gehad..

Moet zeggen dat het best risky is met een kleintje van 1,5 in huis..

Doordat je je zo snel weer zo goed voelt word je een beetje overmoedigd en vandaag werd ik ff op mn plek geroepen.

Dus vandaag heerlijk dagje lui op de bank doorgebracht en niks ondernomen..

Ik denk ook wel dat week 1 het meest rotte is en als mn tape er aan de bovenkant af is dat het alweer scheelt.

Ik kijk al uit naar de dag dat mn borsten weer hechtingvrij zijn en ik ze helemaal goed kan bekijken :D

X Deb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,het eerste weekje is idd alle vervelendste,maar daar hebben we zelf voor gekozen toch? En je weet het ook wel wat voorje dat allemaal doet he? Wanneer mag je tape eraf? Is ook zo irittande ding he,ik was zelf ook erg opgelucht toen die eraf was,en nog meer-toen een weekje later de waterdichte pleisters en de hechtingen waren verwijderd. Maar,dat komt de meeste van ons bekend voor hoor om niet stil te kunnen zitten! ;) .Doe rustig aan meid en fijne herstel verder. We volgen je topic. :) Liefs.Romashka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hallo,

ZO vandaag even op controle geweest..

Tape is eraf gehaald, wat een opluchting!!!

Het ging erg jeuken,maar da's verleden tijd :153:

Volgende week nog even terug om te kijken of alle hechtingen goed zijn opgelost en dan in juli weer terug voor de eindcontrole.

Ze vonden mn borsten er erg goed uitzien,rechts was nog iets meer gezwollen maar verder zagen ze er super uit..

Heerlijk hoor :rolleyes:

Verder voel ik me goed, manlief is vanaf vandaag weer aan het werk, dus ik zal zelf voor de kleine moeten zorgen nu.

Dit gaat redelijk goed en ik beperk mezelf nog wel in wat dingen doen hoor..

Vraagje, wanneer gingen jullie weer autorijden??

Voel me nu zo afhnakelijk van alles en iedereen :139:

X Debby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autorijden wordt de eerste 3 weken afgeraden .

Doe je wel rustig aan ?

De pijn valt je mss reuze mee maar het herstel duurt toch even lang hoor .

Het duurt een 4 tot 6 weken voor je protheses goed ingekapselt zijn en voor het grootste deel ook ingedaald .

Zou jammer zijn dat je door overbelasting met een complicatie zit binnekort :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Debje. Wat goed ,dat het met je goed gaat en de tape eraf is,heerlijk is dat he ;) Eindelijk van de jeuk af. Fijn om te horen dat ze mooi uitzien hoor! Gelukkig dat het ook goed gaat om voor de kleine zelf te zorgen, net wat B-cupje al zegt,toch wel rustig aan he, niet zichzelf overbelasten. Ik was zelf pas na 2 weken begonen met auto rijden,en dat voelde nog eerlijk gezegd een beetje onaangenaam,maar het wordt ook wel steeds beter hoor. Gewoon rustig aan met alles beginnen en goed naar je lichaam luisteren,wat je kan en wat niet.... :) Veel succes verder en heel fijne herstel meid. Liefs.Romashka

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.