Ga naar inhoud

Borstverkleining..nog zoekende: Limburg (BE)


grey

Aanbevolen berichten

Dag allemaal

Het is niet meer dan netjes om me toch maar voor te stellen en niet enkel info te vergaren over een eventuele borstverkleining (waar ik al sinds puberteit mee kamp).

Ben 37j.mama en heb het gevoel dat alles in het leven nu eindelijk op z'n pootjes terecht is gekomen en afgelopen zomer had ik het echt weer gehad! :74: Hoog tijd dat ik mijn schaamte en angsten opzij zet en gewoon gaan voor die borsten die bij me passen!

1.61m - 54 kg-75E (tijdens zwangerschap 75d->75G !) : verslapping alom hier.

Een consult gepland bij dr.Verhelle in aug., verwijsbrief ziekteverzekeraar, sept. consult adviserend geneesheer, goedkeuring ontvangen...tweede consult bij de pc: en nu ...TWIJFEL :93:

Enerzijds door het volgende: hij gebruikt de ankermethode, wachttijd operatie in Lanaken ongeveer dikke 4 maanden en het ereloon.

Anderzijds weer de angst voor het onbekende en mijn "controledrang": narcose, complicaties, ...loop er al zooooooooo ontzettend lang mee, is het het wel waard om het risico te nemen? enz.....word er zelf knettergek van. Maar goed dit is nu éénmaal de aard van dit beestje.

Nu heb ik een tweede afspraak bij dr.Sinsel in Hasselt... en wacht gewoon eens af wat mijn gevoel aangeeft.

In de tussentijd lees ik graag jullie ervaringen en ben ik stiekem jaloers maar ook ontzettend blij voor allen die het wel aangedurfd hebben!

Gr

G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg ... 4maanden op een OP wachten ??

Ik was binnen 5 weken na consult aan de beurt ...

Tja ..operaties ...een risico dat er wat mis gaat bestaat natuurlijk altijd .

Aan de andere kant zijn Bvk ondertussen ook routine operaties .

In Maart heb ik mijn operatie gehad , en ben zo blij met het resultaat .

Alles is me heel erg mee gevallen ...was tenslotte voor mij ook de eertse keer in

narcose .

Je kampt sinds je pupertijd met een probleem , daar wil je vanaf ...dan moet je de eventuele risico,s voor

lief nemen .Tis het een ...of het ander ..

Succes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankejwel voor reactie..je hebt volkomen gelijk ivm risico durven nemen...'k weet het, werk eraan;)

Idd in augustus zat ie al volgepland tem december....bij dokter Sinsel is er blijkbaar al 2 tot 3 weken plek na consultatie. Enerzijds dacht ik:" Hè...is dit normaal? " Maar blijkbaar zijn de meesten al vrij snel aan de beurt zoals ik het lees! ..en heeft het totaal niets te maken met kundigheid goed of minder goed...

De 28ste kan ik bij haar terecht ...hoop echt dat ik de knoop definitief zal durven doorhakken en niet blijf zumpen over dingen waar je sowieso geen controle over hebt.

Gr

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens..vergeten te vragen: welke methode hebben ze bij jouw toegepast? en hoe ervaar je dit?

Is de ankermethode nog zo veel gebruikt? Heb gelezen dat de borst hierdoor platter en breder blijft en dat herstel hiermee ook langer duurt. ..maar pc weet natuurlijk beste wat bij je past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi Grey,

Wat ik hier op het forum zie/lees, wordt de ankermethode meestal gebruikt. Bij mij wordt de sleutelgatmethode toegepast in combinatie met liposuctie. Ik heb begrepen dat je dan inderdaad wat meer projectie houdt en het herstel zou iets sneller zijn.

De keuze is volgens mij voornamelijk afhankelijk van of de tepel veel gelift moet worden. Verder of je chirurg deze relatief nieuwe techniek beheerst en hoeveel weefsel er verwijderd moet worden. Ik lees op internet dat vanaf DD de ankermethode nodig is, maar ik heb een 75G/H, dus dat zal wel niet. Wat bij mij wel meezit, is dat de tepel maar weinig gelift hoeft te worden.

Ik ben erg blij dat mijn PC de sleutelgatmethode gaat toepassen, want dat litteken onder de borst lijkt me heel onprettig, precies waar de beugel zit.

En wat betreft de wachttijd, die is/was bij mij nu drie maanden plus twee maanden vooraf wachten op de verzekering. Ik was ook bang, maar in de tussentijd heb ik o.a. veel gelezen hier en ben zo een beetje gewend geraakt aan het idee. Door informatie in te winnen en alles goed voor te bereiden, toch nog een beetje gevoel van controle. Verder is het volgens mij enorm belangrijk dat je een 100% goed gevoel hebt bij je PC, althans dat helpt mij.

Succes met je proces ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens..vergeten te vragen: welke methode hebben ze bij jouw toegepast? en hoe ervaar je dit?

Is de ankermethode nog zo veel gebruikt? Heb gelezen dat de borst hierdoor platter en breder blijft en dat herstel hiermee ook langer duurt. ..maar pc weet natuurlijk beste wat bij je past.

Bij mij idd de anker methode ..mijn borsten moesten behoorlijk gelift worden , en de tepel verplaatst .

De behandel methode is natuurlijk ook afhankelijk van de voor situatie .

Bij mij is er aan gewicht niet veel weg gehaald ...links 230 gram , rechts 340 gram .

Er is meer vel weggehaald , en de borst moest nieuw gevormd worden .

Ik ben iig heel erg blij met het eind resultaat :1: , en ben super blij dat ik de OP heb gehad .

Mijn herstel liep trouwens heel vlotjes ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.