Ga naar inhoud

Chirurgen die werken met monobloc hydrogel prothesen. Prijs?


Gupke

Aanbevolen berichten

Je kan bij iedereen een wissel doen, maar dat betaal je gewoon hoor...

Het is niet zo als je wisselt binnen tien jr dat je dat vergoed krijgt, tenzij ze stuk zijn uiteraard,,,

Link naar reactie
Delen op andere sites

De implantaten krijg je vergoed binnen die tien jaar, de wissel zelf niet. Bij degene bij wie dat onder plaatselijke verdoving kan, zal het minder duur zijn dan wanneer je weer in een ziekenhuis gaat, onder volledige narcose en op de OK. Zo is het mij verteld. Het heeft even meegespeeld in mijn gedachten, maar uiteindelijk heb ik het mijn keuze niet laten beïnvloeden. Ik ga er gewoon vanuit dat ze niet kapot gaan, en als dat wel gebeurt, kijk ik tegen die tijd wel waar ik terecht kan voor een wissel.

Waarom 10 jaar? Tja, waarom krijg je een jaar garantie op een computer. Dat bepaalt de fabrikant gewoon. Omdat het na die termijn logisch(er) is dat ze kapot gaan, omdat ze net als alle producten aan slijtage onderhevig zijn.

Chanel, ik schreef toch al dat het bij de Parkkliniek 4300 was? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Monobloc Hydrogel dames ;-)

Ik heb vandaag mijn consultatie bij dr v Selms (SLAZ) gehad en daaruit zijn de volgende antwoorden naar voren gekomen:

(Echt een aardige, geduldige arts, bij wie je begrepen voelt en die de tijd neemt om naar je te luisteren. Hij is wel het type dat zijn eigen idee heeft over wat mooi staat bij jou figuur. Dus heel goed vragen wat je kan verwachten: hoe wijd uit elkaar, welke richting op, hang, etc... dat kan hij namelijk heel goed vertellen en dat geeft je een realistische verwachting)

- De MH implantaten zijn licht getextueerd (geruwd) en dus niet glad. Dr v Selms heeft in 15 jaar slechts 1maal kapselvorming als complicatie meegemaakt.

- Hij heeft in 15 jaar niemand meegemaakt die eerder dan 10 jaar met een gescheurde prothese kwam. Wel daarna! Mochten ze binnen 10 jaar scheuren, dan worden de kosten van de prothese van de prijs afgetrokken.

- In 2000 is hij begonnen met het plaatsen van deze prothesen, en als hij nu een wissel doet van een patient van toen ziet de pocket er nog heel netjes uit, en kan er zo een nieuwe in. Weinig littekenweefsel of wat dan ook.

- Plaatsing van MH bij SLAZ kost 3500 euro, dat is dus 400 euro duurder dan siliconen, dit heeft simpelweg te maken met de inkoop van de implantaten.

- Hij zit zo'n beetje vol tot februari.

- Die implantaten zijn smurfenblauw! Wat een grap!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het delen Wonka! Fijn om te lezen ook, ik ben nog steeds overtuigd van mijn keuze voor MH implantaten!

En ga jij het ook laten doen door hem, weet je dat al? Wat zei hij over 'voor de spier' vs 'dualplane'?

Wat gek trouwens, ik heb 3100 betaald, ook daar. Ik denk dat hij meer verdient dan Nio ;-) hij is wel populair, als hij zo'n wachtlijst heeft. Zegt ook wel een hoop. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor de info wonka!! Duidelijk,

Alleen de 1 zegt alle prothesen zijn 3100,- maar deze hydrogels vallen daar dus niet onder begrijp ik??? ......

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha tegelijk suus, idd raar ja dat er verschil in prijs zit in zelfde zkh! Ik ging verhaal halen wonka...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het delen Wonka! Fijn om te lezen ook, ik ben nog steeds overtuigd van mijn keuze voor MH implantaten!

En ga jij het ook laten doen door hem, weet je dat al? Wat zei hij over 'voor de spier' vs 'dualplane'?

Wat gek trouwens, ik heb 3100 betaald, ook daar. Ik denk dat hij meer verdient dan Nio ;-) hij is wel populair, als hij zo'n wachtlijst heeft. Zegt ook wel een hoop. Succes!

Hij zei dat hij ze ooit in de beginjaren voor de spier heeft geplaatst, maar dat hij die fout nu niet meer maakt.

Dat van de prijs is gek, heb je de factuur al gehad? Die schijnt ook in twee delen te komen...?

Ik voelde me erg prettig bij m. Hij ging direct over op doktersjargon toen die wist dat ik ook bijna klaar ben, grappig. Ik moet natuurlijk nog een consult plannen, maar de andere experts zitten in een kliniek... En daar kan ik niet geopereerd worden.... Dus dit is lastig! Ik zal de praktijk van dr kappel en dr visser eens contacten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kun jij niet in een kliniek worden geopereerd dan Wonka? Als je dat zou willen? Dr. Visser en Dr. Kappel hebben ook een kliniek.

En ja, dat voor of achter de spier is wel een dingetje. De meeste chirurgen zeggen bij MH protheses dat ze dualplane moeten. Van Selms zegt dus zelfs dat het fout is als ze voor de spier worden geplaatst. Maar dr. Kappel plaatst ze er wel voor! Ik heb contact via het forum met Mars, die heeft ze ook en dan voor de spier. Best mooi!

Op de site van dr. Kappel staat dat bij (maar!) ong. 20% van de vrouwen het weefsel te dun is om dat te doen. Bij de overige vrouwen zou het dus wel kunnen. Ik vind dat heel apart eigenlijk, dat verschillende chirurgen daar zo compleet anders over denken.

Bij mij zouden siliconen dus ook voor de spier kunnen, maar juist deze protheses moeten er achter volgens dr. Nio. Ik luister daar maar naar, hij zal het wel weten. Maar ik denk eerlijk gezegd dat dr. Kappel ze er wel voor zou zetten. Al zou ik me daar misschien ook weer niet 100% lekker bij voelen, wetende dat andere chirurgen het me hebben afgeraden.

Voor de spier vallen en bewegen ze wel natuurlijker, maar ik ben 41 en slank, de huid bovenop wordt toch dunner met de jaren. Wil niet straks rimpels en randen gaan zien, dus in die zin is dual plane misschien toch wel de beste oplossing idd. Wel balen van het aantasten van de borstspier en het langere herstel.

Dr. Visser plaatst ze volgens mij op beide manieren.

Wat voor cup heb jij nu Wonka en waar wil je naartoe? Hoeveel CC raadde Van Selms jou aan?

En ja die prijs, vreemd. Ik heb al vaker gelezen dat het bij Van Selms in het SLAZ 3500 kostte dus ik ging daar een beetje vanuit. Maar dr. Nio zei 3100, dus weet niet waar het verschil in zit. Heb al facturen ontvangen (2 idd) en ook betaald. Ik weet niet of Nio echt goedkoper is, of het een vergissing is, maar ik dacht, ik zeg maar niks. Niet allemaal gaan bellen nu he, na 7 november aub. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Suus en andere dames,

Ik kan niet in een kliniek geopereerd worden omdat ik hartpatiënt ben, in een kliniek durven ze (en ik) dat niet aan.

Toch zou ik wel, gewoon voor hun oordeel, bij Visser of Kappel op consult willen... om te horen of ze het eens zijn met Dr v Selms zijn oordeel. Dan betaal ik gewoon voor het consult... zonder dat ik daar geopereerd zal kunnen worden. In het grotere plaatje is dat prima qua kosten enzo. Verder zal Dr Kappel ook wel op de spier doen omdat ze fan is van lipofilling... Waarmee ze dan de rimpels kan 'verstoppen'. Dat kost wel weer geld. En in mijn geval... ik heb niet echt vet wat ik ergens vandaan wil/kan halen. Daar waar het zit hou ik het liever.

Mijn cup is 70AA (We zijn vriendjes, dus je kan foto bekijken) en ik heb flink litteken(s) op mijn borstkas vanwege eerdere hartoperaties. Omdat ik zo smal ben en MH prothesen beperkt zijn qua mogelijkheden zal ik niet zoveel CC kunnen, want dan steken ze teveel onder m'n armen uit. Advies is nu 220 of 240 CC Dual Plane... daarmee komt het uit op een B-cup waarschijnlijk. En dat lijkt mij helemaal prima! Ik ben maar 26 jaar, omdat je waarschijnlijk iedere 10 jaar ietsje groter gaat vanwege rek / zwangerschap / etc moet ik toch niet te groot beginnen! En het is ook nog zo dat voor 2mm meer projectie (de maten die bij jou staan Suus), de prothesen >1 cm breder worden. En bij jou kan dat omdat je 75/80 hebt, maar ik heb 72 omtrek, dus die breedte is dan al best flink. Bovendien is mijn borstbeen 3cm breed, dus dat beperkt ook de ruimte. Ik zal dus altijd wijd uitstaande borsten houden (zoals nu) en dan vind ik een echt grote maat ook niet mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel grappig was trouwens.... Ik vind dat er verschil zit tussen mijn borstjes qua volume (mini en minimini ;-))... maar dr v selms zag dit niet zozeer. Wel grappig dat toen hij dat verschil ontkende... mijn vriend wel even ging onderbreken: "er zat toch echt wel verschil tussen..... ik weet het zeker"... hij zei nog net niet: "Wie is hier nu de expert" :-P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suus zag idd pas later dat je de prijs idd al genoemd had, foutje!

Huh dus nio rekent minder dan selms? Maybe kan je het daar nog even over hebben met Selms. Minder betalen is altijd fijn toch?

Valt me trouwens nog mee deze prijs, dacht echt dat het overal rond de 4000 zou kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet raar van op kijken als beide PC's een eigen praktijk uitoefenden, maar dan in het SLAZ (misschien huren ze daar ruimte en een OK oid) en daarom verschillende prijzen aanhouden. Dat zou misschien een verklaring zijn. Ik hoop niet dat het een foutje is, en ik straks moet bijbetalen. :103:

@ Wonka, wat naar van je hartproblemen. Nu geen last meer van? Of blijf je dan altijd hartpatiënt? Dan ben je in een ziekenhuis idd op een betere plek denk ik.

Jij hebt idd een andere bouw en voorsituatie dan ik. Een kleinere cup zo te zien en een smaller bovenlijf inderdaad. Grappig die opmerking van je vriend vs Van Selms hihi. Ik ben benieuwd wat het gaat worden bij jou! En wat er uit de consulten bij dr. Visser en Kappel komt.

Het is dat ik gewoon geen tijd heb om dat soort dingen in te plannen, zo'n dag SLAZ is al zo'n onderneming en geregel met m'n drie kinderen, school etc. Dus ook om die reden heb ik verder geen consulten meer ingepland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd suus, was ook mijn eerste gedachte dat ze gewoon niet samen werken en ieder hun eigen beleid voeren...? En dan zullen ze ook wel zeggenschap in de prijs hebben...

Ze kunnen de prijzen wel aanpassen he, dat stond tenminste in mijn contract dat dat gewoon mogelijk was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.