Ga naar inhoud

Chirurgen die werken met monobloc hydrogel prothesen. Prijs?


Gupke

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar plastisch chirurgen die met hydrogel prothesen werken. En betaal je hier minder dan 3000 euro voor? Als je ervaring en een prijsindicatie hebt, is dat zéér welkom.

Overigens ben ik ook op zoek naar ervaringen met prothesen gevuld met een fysiologische zoutoplossing en de prijs hiervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr visser, dr kappel: deze dames zijn geloof ik in Nederland de experts. Volgens mij zeker niet onder 3000...

Dr v Selms in SLAZ plaatst ze ook. Prijs is rond 3500 geloof ik.

Dr Nio plaatst ze volgens mij als je aandringt (SLAZ).

Er zijn enkele wetenschappelijke reports vindbaar, waarvan 1 belangrijke van de hand van dr kappel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr Visser en dr. Kappel beiden rond de 4000 dacht ik. Bij SLAZ 3100. Bij Park Medisch Centrum 4300. Zit dus best verschil tussen. Bij een aantal klinieken staat het gewoon op de website vermeld overigens.

Ik heb ook gekeken naar de "garantieregeling". Als een implantaat binnen 10 jaar kapot gaat krijg je gratis een nieuwe, en bij bepaalde klinieken zou de herplaatsing dan snel en onder lokale verdoving kunnen. En een stuk goedkoper. Bij het SLAZ is dat overigens niet, daar betaal je weer gewoon de volledige operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groeit de hydrogel niet vast in het weefsel en moeilijk te verwijderen?

Moet de hydrogel direct op de goede manier geplaatst worden en zakt dus niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groeit de hydrogel niet vast in het weefsel en moeilijk te verwijderen?

Moet de hydrogel direct op de goede manier geplaatst worden en zakt dus niet?

Die prothesen die zo erg vastgroeien zijn de prothesen met een polyurethaan laagje. Polytech en silimed maken deze implantaten. Die zijn echter met silicone gevuld :)

Hydrogel heeft gewoon een Siliconen omhulsel nét als alle siliconenimplantaten.

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de wellnesskliniek betaal je 2600€ voor monobloc hydrogell+ ook hier heb je 10jaar garantie op

Als dit echt zo is, dan snap ik niet waarom dit dan zo anders op hun website vermeld staat. Zie andere topic. De Hydrogels kosten volgens hun website 3.950 euro. Voor 2600 krijg je wel Monoblocs maar dat zijn de Softones. Anyway, als het goed is heb je bij het naar huis gaan een certificaat of pasje meegekregen, daar staat op wat je hebt gekregen, mocht je hierdoor gaan twijfelen :-) En anders heb je denk ik wel geluk, dat je ze zo goedkoop hebt!

Verder heeft BB ook gelijk, ze hebben wel een siliconen envelop, net als de andere protheses. Alleen dat is van een vast materiaal en dat zweet niet. Ze kunnen wel scheuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd de envelop is van silliconen, maar de inhoud van hydrogel zweet niet toch? En als het wel zweet word het door het lichaam afgebroken.. Zo lees ik het tenminste

Wel heb ik gelezen dat de hydrogels sneller kunnen scheuren...?

Correct me if i'm wrong!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zweet de inhoud van een hydrogel implantaat wel, maar dat is niet schadelijk omdat het gewoon een fysiologische zoutoplossing is, Ik heb inderdaad ook gelezen dat deze implantaten sneller scheuren, maar ook dit zou niet schadelijk voor het lichaam zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze scheuren niet sneller, maar het is wel meteen duidelijk als er eentje gescheurd is (want dan zwelt je borst iets op, of bij een grotere scheur loopt hij gewoon leeg) en weet je dat je per direct een wissel moet. Bij siliconen heb ik begrepen dat het risico van scheuren (of slijten) even groot is, maar dat blijft vaker onopgemerkt doordat de inhoud er grotendeels in blijft zitten. Dus het lijkt zo dat die Hydrogels sneller scheuren maar volgens de fabrikant is dat niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er op: http://www.monobloc-borstvergroting.nl/

De vulling is dus geen zout water, maar water met een verdikkingsmiddel (suiker). Zout water gevulde zijn weer andere implanten, de saline.

De vulling van de Monobloc Hydrogel borstimplantaten bestaat voor 96,3% uit water en voor 3,7% uit Carboxy MethylCellulose (CMC). Laatst genoemde is een natuurlijk en veilig product, wat al meer dan vijftig jaar als bindmiddel en verdikkingsmiddel in de farmaceutische- en voedingsmiddelenindustrie gebruikt wordt. Het enige wat bij de Monobloc Hydrogel van silicone is gemaakt, betreft het omhulsel. De samenstelling en eigenschappen van deze medische siliconen in vaste vorm is echter van een totaal andere orde dan de siliconen die als vulling worden gebruikt.

Vulling biologisch afbreekbaar

Het omhulsel van de Monobloc Hydrogel is gepatenteerd en zeer sterk en duurzaam. Mocht een Monobloc Hydrogel implantaat om wat voor reden dan ook lek raken, dan zal de vulling volledig door het lichaam worden afgebroken. Met de Monobloc Hydrogel implantaten loop je geen risico met betrekking tot je gezondheid.

De kans op het ontstaan van een scheur is bij de Monobloc Hydrogel prothese net zo klein als bij een silicone gel prothese. Echter, van een Monobloc Hydrogel prothese krijg je een waarschuwing indien dit gebeurt en van siliconen borstimplantaten niet. Mocht er in het Monobloc Hydrogel omhulsel onverhoopt toch een scheur ontstaan, dan trekt de cellulose (suiker) in de vulling een beetje lichaamsvocht aan waardoor de borst licht zal gaan opzwellen. Dit is niet schadelijk voor je lichaam of voor je borsten. De vulling van een Monobloc Hydrogel borstimplantaat is immers 100% biologisch afbreekbaar. Dit natuurlijke proces waarschuwt je slechts dat je borstimplantaat niet meer in orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog 1: ;)

De maten en cc's van hydrogel en projectie,weet iemand die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx!!

Zoals ik las zijn alle implantaten bij slaz 3100,-

Welke pc's werken daar nog meer, dan nio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr Visser en dr. Kappel beiden rond de 4000 dacht ik. Bij SLAZ 3100. Bij Park Medisch Centrum 4300. Zit dus best verschil tussen. Bij een aantal klinieken staat het gewoon op de website vermeld overigens.

Ik heb ook gekeken naar de "garantieregeling". Als een implantaat binnen 10 jaar kapot gaat krijg je gratis een nieuwe, en bij bepaalde klinieken zou de herplaatsing dan snel en onder lokale verdoving kunnen. En een stuk goedkoper. Bij het SLAZ is dat overigens niet, daar betaal je weer gewoon de volledige operatie.

Heb trouwens eens gelezen dat onder lokale verdoving met een roesje niet prettig moet zijn. Maar je leest van alles, het is zeker wel goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de eerste pagina van dit topic staan wat prijzen en opmerkingen van vrouwen. Als je het even doorleest kom je het tegen. Slaz is erg goed en nio of en selms ook. Bijna 1000 euro goedkoper is wel een hele overweging waard.

Dat heb ik inderdaad gelezen, ik dacht alleen dat er nu iemand anders bedoeld werd. Sorry!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens stel dat je bij het slaz je operatie krijgt vanwege de mooie prijs, en je moet voor een wissel binnen 10 jaar en hebt dus nog garantie. En je wilt onder lokale verdoving bij bijvoorbeeld kappel die dit doet, kan dat dan ook gewoon of moet je bij je 'eigen' pc zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.