Ga naar inhoud

Willemieke : 10 mei 2010 : Dr. van der Lei : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Willemieke en ben 27 jaar. Ik ben nieuw op dit forum en wil graag ook in contact komen met jullie die een BVG hebben gehad of nog ondergaan.

Op dit moment heb ik nog 75 A en heb mijn operatie gepland staan op 10 mei a.s.. Ik heb op 7 april nog een extra consult staan met de chirurg, omdat ik nog niet helemaal uit de aantal cc's ben.. Ik neig naar 250/260cc dual plane..

Anyway ik vind het ontzettend spannend en zou dus graag jullie ervaringen willen horen..

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hi Willemieke,

Welkom :1:

Wat goed dat je al op consult bent geweest,je eerste stap is dus al gezet.

laat je het hierbij?of ga je tussendoor nog ergens anders op consult?

heb je zelf aangegeven de plaatsing en aantal cc?of is het je aangeraden?

spannend zeg,dus 7april mag je de beslissing maken.

nou aftellen dan maar....

vul anders eens paar zakjes,met water ofzo,met aantal cc,en loop er elke dag even mee rond(in huis)zodat je kan wennen alvast hoe het eruit zal komen te zien,ongeveer dan he,werkelijkheid is altijd klein tikkeltje anders.en vul na een paar dagen eens wat meer cc in je zakje,en de ander wat minder,om je het idee te geven,waarover het nu om gaat qua grootte.

veel lees en post plezier

sucses...

greetzzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!!!

Wat leuk om een reactie te krijgen..

Ik ben begin februari bij dokter Van der Lei (Bergman kliniek Heereveen) op consult geweest. Hij heeft mij echt heel veel informatie gegeven en ik voelde me op mijn gemak (ERG BELANGRIJK).. Ik ben ook op consult geweest bij Contour Kliniek en hier was de informatie dermate slecht, werd min of meer gedwongen naar 1 prothese (want de chirurg zette deze alleen maar :21: ).. Ik had bij Contour consult een gesprek met een vrouw, de chirurg zou ik pas ontmoeten als ik daadwerkelijk besloot om daar geholpen te worden, ik had daar geen goed gevoel bij..

Bij Bergman Kliniek hebben ze me verschillende mogelijkheden m.b.t. protheses laten zien. Hij heeft mij de ronde protheses aangeraden en hij plaats ze dual plane.. Ik geef zware sportlessen en heb aangegeven dat ik ze niet TE groot wou.. Tijdens het passen heb ik volgens mij toch te veel op de vorm van de pas protheses gelet en vond toen alles wel groot haha.. Hij raadde me toen (n.a.v. wat ik zei) 210cc aan.. Hij heeft me als opdracht opgegeven dat ik thuis met zakjes rijst ging werken.. Ik vond toen 210cc wel erg weinig en ben bang dat ik nadat ik geholpen spijt krijg omdat ik ze alsnog te klein vindt.. Vandaar dat ik nog een x op consult ga wat betreft het aantal cc's..

Zoals jullie in bovend stukje hebben kunnen lezen geef ik ook sportlessen (6 uur per week). Dit zijn behoorlijk pittige lessen (Body Attack en Body Step).. Dr. Van der Lei gaf aan dat ik minimaal 6 weken niet mocht sporten.. Waarschijnlijk begin ik in juli weer met lesgeven, heb dan minimaal 8 weken rust gehad.. Heeft iemand hier ervaringen mee?!?

Groetjes

Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Willemieke,

ooh wat goed,dat je toch ook nog naar ene andere arts/kliniek bent geweest,zo kan je toch mooi vergelijken he.

je bent dus een drukke sportvogel als ik zo lees,wel erg leuk zulke lessen te geven,maar ook erg zwaar lijkt me.

ja dat sporten,ik mocht dat van MIJN arts toen idd ook 6weken niet,ja goed,ik mocht op een fiets beetje fiesten,ook pas na 2weken,en de rest moest ik paseren,en ik snap het ook wel,want je hebt toch een pittig herstel hoor bij dual plane,zeg het gewoon eerlijk,en je draagt als het goed is ook een band in die 6weken,weet niet of je dat al gehoord had van je arts?

als je die 210cc te weinig vind,zou ik dat zeker aan raden weer te bespreken,goede zet dus dat je dat al geregelt hebt,beter voorkomen dan genezen,en teleurstelling willen we allen niet natuurlijk.

weet je wat je ook is kan doen?

vul zakjes met verschillende aantal cc,s...zakje van bijvoorbeeld 240,260,280,300 enz

en doe ze allen is proberen,welke je het meeste aaspreekt,dat vertel je aan je arts,en die kan dan beslissen of dat mogelijk is.

is maar ene tip natuurlijk :38:

en waarom krijg je ronde? heb je genoeg weefsel en huid om dat te kunnen plaatsen?of wou je het zelf?

sucses in elk geval,je weet in elk geval wat je wilt,en je hebt genoeg info,des te beter je bent voorbereid.

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moontje,

Jep ben idd fanatiek met sporten (dat gaat straks nog wel moeilijk worden denk ik..)..

Ik heb inderdaad al met verschillende zakjes rijst geoefend.. Ik heb een zakje van 300cc maar dat vind ik echt te groot in verhouding met mijn lichaam.. 250cc spreekt mij op dit moment nog het meest aan.. Maar volgens mij wordt het in werkelijkheid wat kleiner dan als je test met de rijstzakjes (i.v.m. dual plane), toch?!

Waarom heb ik voor deze prothese gekozen.. Ten eerste heb ik wel wat vorming in mijn borsten (het meest zit al onder), als ik een druppelvormige anatomische prothese neem zal ik nog meer bolling krijgen onderin.. Bij de ronde prothese krijg ik zowel onder als boven meer bolling, als het goed is krijg je geen randen (tennisbal effect) te zien i.v.m. de dual plane plaatsing.. Ten tweede spreekt de ronde mij meer aan m.b.t. mijn sporten, het kan voorkomen dat ze gaan draaien (dat hoeft natuurlijk niet te gebeuren), maar dat kan je niet zien bij een ronde prothese en bij de anatomische prothese wel.. Volgens mij heb jij de anatomische prothese?! Mag ik vragen waarom jij daarvoor hebt gekozen?!

Groetjes,

Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt idd wel,ze vallen in werkelijkheid kleiner uit als bij pasprothesen,en zeker bij dual plane,zal je wat verliezen aan cc doordat ze tussen de spier komen te zitten.

dus als 250 je aanspreekt zou ik toch voor 280...300 gaan.

ik heb de anatomische gekozen omdat ik bang was voor randen,en omdat me arts toen zei dat dat de beste keus was,omdat ik niet met bolling bovenin zou staan <_<

afijn,ik denk er nu heel anders over,en ben blij dat ik toch alsnog nu een ander keus heb,en dat kan laten uitvoeren,want heel het dual plane is voor MIJN niet weggelegt,helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moontje,

Nou wat het aantal cc's worden wordt vervolgd.. Ik laat me nog maar eens extra goed informeren :rolleyes:

Ik zie in je persoonlijke informatie dat je 2 april een wissel krijgt qua prothese.. SPANNEND!!

Je krijgt nu dus een ronde prothese?! Is de dual plane plaatsing niet goed gegaan?!

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt,ga voor een wissel,nee het dual plane verhaal is voor mijn niet weggelegt,best een lang verhaal

zou zeggen,als je een keer zin en of tijd hebt,lees me topic is door,dan snap je er mischien meer van,me wissel topic vind je in operatieverslagen wissel.

ja ik wou altijd al ronde,reden,omdat ik altijd al bang was voor dat draaien,maar goed,heb het gelukkig niet mee gemaakt,maar blijf het eng vinden,en ik mis gewoon wat vulling van boven,nu heb ik werkelijk alles enkel beneden.

greeetttzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo Moontje, dat is een heel lang verhaal inderdaad.. Ik kom er nog niet helemaal achter waarom de dual plane niet geschikt is voor jou.. Ik lees dat je nog steeds veel pijn hebt en dat er cc's verloren zijn gegaan.. Ik lees ook dat je een sterke borstspier hebt en dat ze daarom niet echt zijn gaan 'hangen'.. Klopt dat dit de problemen ongeveer zijn?! Ik ben zo nieuwsgierig omdat ik natuurlijk zelf ook een dual plane plaatsing krijg.. Waarschijnlijk heb ik ook wel ontwikkelde spieren i.v.m. sporten, vandaar dat ik het je vraag..

In iedergeval vind ik het fijn te horen dat je volgende week een wissel krijgt en dat je een goed gevoel hebt daarover.. Ik wens je daarmee heel veel sterkte en succes toe!! Het gaat vast goed komen!! Ben benieuwd naar het resultaat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt helemaal wat je nu opnoemt,weet niet welk topic je hebt doorgelezen?

maar het gevoel of het nietmijn borsten zijn oa,komt er ook bij,vind het heel belangrijk dat je kan wennen aan je borsten,dat je ze als EIGEN kan beschouwen,en dat heb ik ook niet,vind het net in een vliesje gewikkelde balletjes,mis ook die hang idd,het voelt gewoon niet als eigen,en dat vind ik toch wel heel belangrijk,dus dat is ook een van de meerdere redenen dat ik ervoor ga,een wissel.

zeker dual plane kan hele mooie resultaten geven,maar helaas niet voor mij,uiterlijk niet,en innerlijk heeft het me ook niet gelukkig gemaakt.

ook het meebewegen van de prothesen als ik simmpele bewegingen maak,hierdoor ontloop ik enkele aparaten in de sportschool oa,erg jammer ook.

maar lees vooral de positieve verhalen van dual plane,daar heb je meer aan.

je mag me ook altijd pben hoor,als je dat fijn vind.

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

hier nog een berichtje van mijn kant!!! Ik mag a.s. woensdag 07/04/2010 nog een x op consult bij Bergman Kliniek te Heerenveen. Ik ben er nog niet helemaal over uit, hoeveel cc's ik ga nemen.. Ik ben thuis al druk bezig geweest met zakjes rijst en vind tot nu toe 250cc het mooist staan.. Aangezien het in werkelijkheid (dual plane) minder groot wordt, ga ik waarschijnlijk voor 260/270cc..

Tijdens mijn 1e consult heb ik al heel veel informatie gekregen van de chirurg en heb ik zelf vragen gesteld (die allemaal beantwoord zijn), ben bang dat het dus een heel kort consult gaat worden (kan het helemaal mis hebben natuurlijk).. Anyway, ik vind de consulten al spannend, laat staan de operatie dag (10/05)..

Laat jullie nog weten wat het aantal cc's gaat worden.. Wordt vervolgd...

Groeten Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeey Willemieke,

5 Juli ben ik aan de beurt bij prof b van der lei

hij is een goede pc ook is hij de 1e hoogleraar estetishe chirurgie in NL

ik krijg links 385 cc en rechts 365 cc dual plane protheses van Natrelle(vroeger Mcghane)

ik heb ook een AA cup en ik kom dan op een D uit.

ik heb het verpleegkundige consult net achter de rug stelde niet zoveel voor.

alleen ik meende dat het oplosbare hechtingen waren dat zei van der lei tenminste

en de verpleegster zei van niet.

dus dat moet ik nog even navragen.

veel succes morgen met je consult!ben benieuwd wat hij aanraad

hij kijkt in ieder geval wel wat goed bij je past.

gr Yasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer..

Net terug van het consult, die goed is verlopen.. Ik heb weer gepast, gepast en nog eens gepast.. :1big_boobs: We kwamen nu op 3 mogelijkheden uit, 260 en 295 cc (high profile) en op 275cc (medium profile).. Toch adviseerde hij mij 260 of 275 te nemen.. (ik neig persoonlijk nu naar 275cc, twijfel nog wel eigenlijk, want vond 295cc me ook niet verkeerd staan) Ga zo nog 1x met rijstzakjes aan de gang en dan maak ik een keuze..

@ Yasje wat de hechtingen betreft, wat ik goed begrepen maken ze gebruik van oplosbare hechtingen en je krijgt een hechting die er naar een week weer uitgaat..

Wordt vervolgd..

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou weet je wat het is, waarom ik zelf meer neig naar 275cc.. Dit is namelijk een prothese waarbij de nadruk meer ligt op de breedte ipv volume vooruit (scheelt maar een halve cm met de 295cc, maar toch) (ik heb wat ruimte tussen mijn borsten zitten).. Ook Van der Lei gaf aan toch voor een wat kleinere cc te kiezen dan de 295cc ivm mijn lichaamsbouw..

In ieder geval heb een fijn consult gehad en heb het vertrouwen dat het goed komt.. Op naar 10 mei, heb er zin in.. :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh wat lastig he dat kiezen uit de juiste cc,s

en weet je,het is gewoon een gokje wat je neemt hoor,meer kan je niet doen,volg je hartje en zorg dat jij je er goed bij voelt,dan komt het zekers goed.

rommel nog lekker wat met zakjes,en hopen op een juiste keus,hou je ons op de hoogte? leuk!

fijn dat je zo een goed consult weer had.

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey willemieke ja spannend he !!

ik moet nog wachten tot 5 juli heb ik bewust gedaan voor me opleiding.

want van der lei zei ook dat ik de komende weken niks mag doen ,

dus heb ik de bv in de vakantie gepland :rolleyes:

ik vind de kliniek er heel netjes uitzien en de verpleegers en

van der lei zijn ook heel vriendelijk

ik heb er idd ook vertrouwen in.

waar woon je als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja reuze spannend hoor.. Ben echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! Ik heb erg veel vertrouwen in Van der Lei, voel me ook erg op mijn gemak bij hem en de rest van Bergman Kliniek..

Ik woon in de buurt van Zwolle.. Wat voor opleiding ga je doen?! Waarschijnlijk ga ik op jouw operatie datum weer beginnen met lesgeven (Body Attack).. Een week later met de Body Step.. Ik heb dan ruim 8 weken rust gehad.. Moet voldoende zijn hoop ik!! :unsure:

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeey willemieke ik doe nu de politieopleiding,

dus dat is veel sporten vandaar dat ik het pas in juli kan doen

want dan begint mijn vakantie.

volgens mij is 8 weken wel voldoende rust hoor.

ja ik ben ook echt benieuwd naar het resultaat.

heb je trouwens de anesthesist wel is gezien?

ik niet namelijk.

groetjes yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yasmin,

Ja ik ga daar ook van uit dat dat voldoende rust is.. We wachten af!!!

Hoe lang heb je vakantie in juli?!

Ik heb de anesthesist ook nog niet gezien, volgens mij zie je die ook pas op de dag nog voor de operatie.. (kan het helemaal mis hebben hoor..)

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi hoi,

Ja het begint nu mooi op te schieten.. Nog een week en dan ben ik aan de beurt :126: heb er zin in, maar begin nu toch ook wel zenuwachtıg (dat was ik al haha) te worden, denk dat iedereen dat wel heeft (gehad).. Ben ook onwijs nieuwsgierig naar het resultaat!!

Groetjes,

Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.