Ga naar inhoud

honeybee : 22 maart 2015 : Dr. Kappel : MC Annatommie


Aanbevolen berichten

Mijn naam is Cindy en ben 46 jaar en ik sinds 2005 samenwonend met de allerliefste icon_smile.gif

Mijn grootste wens sinds mijn 17e grotere borsten kwam eindelijk uit op mijn 37e, centjes mooi bij elkaar gespaard en ik ging er voor..

In 2005 heb ik mijn 1e borstvergroting laten doen in Kliniek klein rosendael bij dr vd Weij, al snel had ik last van kapsel en altijd was mijn linkerborst een zeurtiet (zo noemde ik het maar)
Ik kwam via het borstenforum terecht bij dr V Selms in A'dam hij kwam tot de conclusie dat dr vd Weij de verkeerde prothese voor mij had gebruikt ( McGhan 510 350cc anatomisch)

Ik zou rond moeten hebben ook van McGhan 410 en 385CC, hij heeft ervoor gezorgd dat ik alles vergoed kreeg en hij heeft mooi en goed resultaat geleverd, alle kapsle verwijderd en nwe protheses geplaatst (me happy)!!! dit was op 06-06-2008. Maar ook al snel weer last van mijn linkerborst, veel zeuren en pijn, veel vocht maar na echo en mammo 2 jaar geleden niets verontrustends te zien (alleen wat siliconen in mijn oksel rechts) SILICONEN IN MIJN OKSEL??? (rechts??) Ja maar dat kwam heel veel voor ze deed alsof dat niets ernstigs was (dit was in st lucas andreas ziekenhuis) ik gaf dat meteen aan bij dr van Selms en ook hij keek heel raar alsof hij dit voor het eerst hoorde en wuifde het weg, kan nooit! Oke ook ik heb er geen aandacht meer aan geschonken... stop dat soort dingen liever weg en niet meer aan denken...

Totdat ik in juni dit jaar een hard knobbeltje in mijn rechterborst boven de tepel voelde, ik dacht daar moet even naar gekeken worden... mijn huisarts onderzocht mij eerst en vond het inderdaad terecht om me door te sturen naar het CWZ nijmegen, hij voelde ook even onder mijn rechter oksel en stuitte daar op een behoorlijke knobbel die heen en weer beweegbaar was.. ik zei dat zal toch wel een klier zijn?? Ja dat dacht hij ook maar vond hem veel te groot, hij was ook niet pijnlijk, en ik kon dezelfde middag nog terecht in het CWZ

eerst een mammografie gehad (dat ging heel goed met heel veel beleid) daarna een echo, daar was meteen te zien dat ik

ze hebben me daar geadviseerd om met mijn huisarts een behandelplan op te zetten, en dat er onder mijn oksel siliconen had in mijn klieren.. dus...zwetende/lekkende McGhan's?? daar ben ik nu ongeveer...

mijn huisarts wil graag meewerken maar weet er niet het fijne van, hij heeft veel opgezocht voor mij op internet en uitgeprint heel lief vond ik dat.

zijn advies nu voor mij om contact op te nemen met immunoloog DR Cohen Tervaert en/ met PC Dr Kappel of dr Visser


mijn belangrijkste klachten tot nu zijn vooral:

spier en gewrichtsklachten (armen,ellebogen, handen, vingers, nek, schouders, rug)
moeheid (heel erg)
vergeetachtigheid
concentratievermogen
korte en lange termijn geheugen zeer slecht
NIET OP WOORDEN KOMEN (zorgwekkend) start het liefst geen gesprek meer
bij st maartenskliniek vorig jaar diagnose gekregen Fybromialgie !?!

Dit is ongeveer mijn verhaal... ik probeer al jaren met al mijn pijntjes en vage dingen te leven, nooit echt gekoppeld aan de siliconen..

is het zo als de protheses eruit zijn dat men zich echt beter gaat voelen of klachten vrij wordt?? De siliconen zullen nooit helemaal uit het lichaam gehaald kunnen worden toch?

dus met andere woorden protheses eruit en nog steeds klachten en gevaar??

Ik heb inmiddels een brief van het Zilveren Kruis ontvangen dat er vergoed gaat worden op de explantatie, niet op de implantaten/wissel.

het liefst wil ik door Dr kappel of Dr Visser geopereerd worden, maar bij hen moet je eerst de hele operatie voldoen en dan kan je pas geld terugvragen aan de verzekeraar.. dat wordt dus heel moeilijk, ik snap eigenlijk ook niet waarom er bij hen geen contracten met de verzekeraars gemaakt zijn, het zijn geliefde PC's.

Ik heb nu voor de 23e weer een afspraak staan bij mijn oude PC Dr v Selms in Amsterdam (ik sta er niet volledig achter maar puur voor de vergoeding)
Nu zegt mijn huisarts waarom ga je niet gewoon naar het CWZ Nijmegen ipv helemaal weer naar amsterdam? in het CWZ zitten ook goede PC's.. maar over dr Wijnberg/Dr Heine en Dr Fabré kan ik bijna tot niets vinden over dit soort operaties en of het CWZ met monoblocs werkt? geen idee?

ik moet nu een keuze maken van mijn HA want hij moet weer een verwijsbrief maken of ik naar van Selms ga of naar Nijmegen?

Ik vind het zo moeilijk! eigenlijk wil ik naar Kappel of Visser, maar omdat ik dat eerst zelf moet betalen kan dat dus niet doorgaan, en moet ik iets doen tegen mijn wil in, terwijl dit nu de 2e wissel wordt!

Als er een medische indicatie staat zou het standaard overal vergoed moeten worden rechtstreeks via de zorgverzekeraar.. ik snap niet waarom het zo moeilijk moet allemaal.


Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben onlangs al bij Kappel geweest, zij heeft me goed geadviseerd, Monoblocs hydrogel, 320cc OP de spier, daar was ik het volledig mee eens, alleen het vooruit betalen nekt me, omdat ze niet gecontracteerd is bij ziekenhuizen/zorgverzekeraars moet ik eerst het bedrag aan haar overmaken en dan krijg ik pas de vergoeding, dat is het hele probleem...


Dr Visser ga ik vandaag denk ik bellen voor een gesprek ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootste wens sinds mijn 17e grotere borsten kwam eindelijk uit op mijn 37e, centjes mooi bij elkaar gespaard en ik ging er voor..

In 2005 heb ik mijn 1e borstvergroting laten doen in Kliniek klein rosendael bij dr vd Weij, al snel had ik last van kapsel en altijd was mijn linkerborst een zeurtiet (zo noemde ik het maar)
Ik kwam via het borstenforum terecht bij dr V Selms in A'dam hij kwam tot de conclusie dat dr vd Weij de verkeerde prothese voor mij had gebruikt ( McGhan 510 350cc anatomisch)

Ik zou rond moeten hebben ook van McGhan 410 en 385CC, hij heeft ervoor gezorgd dat ik alles vergoed kreeg en hij heeft mooi en goed resultaat geleverd, alle kapsle verwijderd en nwe protheses geplaatst (me happy)!!! dit was op 06-06-2008. Maar ook al snel weer last van mijn linkerborst, veel zeuren en pijn, veel vocht maar na echo en mammo 2 jaar geleden niets verontrustends te zien (alleen wat siliconen in mijn oksel rechts) SILICONEN IN MIJN OKSEL??? (rechts??) Ja maar dat kwam heel veel voor ze deed alsof dat niets ernstigs was (dit was in st lucas andreas ziekenhuis) ik gaf dat meteen aan bij dr van Selms en ook hij keek heel raar alsof hij dit voor het eerst hoorde en wuifde het weg, kan nooit! Oke ook ik heb er geen aandacht meer aan geschonken... stop dat soort dingen liever weg en niet meer aan denken...

Totdat ik in juni dit jaar een hard knobbeltje in mijn rechterborst boven de tepel voelde, ik dacht daar moet even naar gekeken worden... mijn huisarts onderzocht mij eerst en vond het inderdaad terecht om me door te sturen naar het CWZ nijmegen, hij voelde ook even onder mijn rechter oksel en stuitte daar op een behoorlijke knobbel die heen en weer beweegbaar was.. ik zei dat zal toch wel een klier zijn?? Ja dat dacht hij ook maar vond hem veel te groot, hij was ook niet pijnlijk, en ik kon dezelfde middag nog terecht in het CWZ

eerst een mammografie gehad (dat ging heel goed met heel veel beleid) daarna een echo, daar was meteen te zien dat ik

ze hebben me daar geadviseerd om met mijn huisarts een behandelplan op te zetten, en dat er onder mijn oksel siliconen had in mijn klieren.. dus...zwetende/lekkende McGhan's?? daar ben ik nu ongeveer...

mijn huisarts wil graag meewerken maar weet er niet het fijne van, hij heeft veel opgezocht voor mij op internet en uitgeprint heel lief vond ik dat.

zijn advies nu voor mij om contact op te nemen met immunoloog DR Cohen Tervaert en/ met PC Dr Kappel of dr Visser dat is inmiddels gebeurd, ben er geweest en voor volgende week woensdag staat een gesprek met Dr Linda Visser gepland


mijn belangrijkste klachten tot nu zijn vooral:

spier en gewrichtsklachten (armen,ellebogen, handen, vingers, nek, schouders, rug)
moeheid (heel erg)
vergeetachtigheid
concentratievermogen
korte en lange termijn geheugen zeer slecht
NIET OP WOORDEN KOMEN (zorgwekkend) start het liefst geen gesprek meer
bij st maartenskliniek vorig jaar diagnose gekregen Fybromialgie !?!

Dit is ongeveer mijn verhaal... ik probeer al jaren met al mijn pijntjes en vage dingen te leven, nooit echt gekoppeld aan de siliconen..

is het zo als de protheses eruit zijn dat men zich echt beter gaat voelen of klachten vrij wordt?? De siliconen zullen nooit helemaal uit het lichaam gehaald kunnen worden toch?

dus met andere woorden protheses eruit en nog steeds klachten en gevaar??

 

Ik heb inmiddels een brief van het Zilveren Kruis ontvangen dat er vergoed gaat worden op de explantatie, niet op de implantaten/wissel.

het liefst wil ik door Dr kappel of Dr Visser geopereerd worden, maar bij hen moet je eerst de hele operatie voldoen en dan kan je pas geld terugvragen aan de verzekeraar.. dat wordt dus heel moeilijk, ik snap eigenlijk ook niet waarom er bij hen geen contracten met de verzekeraars gemaakt zijn, het zijn geliefde PC's.

Ik heb nu voor de 23e weer een afspraak staan bij mijn oude PC Dr v Selms in Amsterdam (ik sta er niet volledig achter maar puur voor de vergoeding)
Nu zegt mijn huisarts waarom ga je niet gewoon naar het CWZ Nijmegen ipv helemaal weer naar amsterdam? in het CWZ zitten ook goede PC's.. maar over dr Wijnberg/Dr Heine en Dr Fabré kan ik bijna tot niets vinden over dit soort operaties en of het CWZ met monoblocs werkt? geen idee?

ik moet nu een keuze maken van mijn HA want hij moet weer een verwijsbrief maken of ik naar van Selms ga of naar Nijmegen?

Ik vind het zo moeilijk! eigenlijk wil ik naar Kappel of Visser, maar omdat ik dat eerst zelf moet betalen kan dat dus niet doorgaan, en moet ik iets doen tegen mijn wil in, terwijl dit nu de 2e wissel wordt!

Als er een medische indicatie staat zou het standaard overal vergoed moeten worden rechtstreeks via de zorgverzekeraar.. ik snap niet waarom het zo moeilijk moet allemaal.

groetjes en voor iedereen Be Wise!! neem nooit geen SILICONEN svp svp svp!! maar hydrogel MONOBLOCS!! 

Knuf Cindy Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben idd al meer verhalen tegengekomen over gescheurde mcghan prothesen, zou dit toeval zijn of zouden ze gewoon slecht zijn?( aangezien dit alles al na 3 jr gebeurd...)

Maar ook de monobloc bevat silliconen, de envelop is precies hetzelfde als een prothese die gevuld is met silliconen..

Is het nou zo dat jouw prothesen gescheurd zijn en dat de silliconen naar buiten zijn gekomen, ( want een dikke knobbel in je oksel kan toch niet door alleen zweten ontstaan ..?) of zijn ze gaan zweten?

Als je echt nu goed wil, zou ik zorgen dat ik dat bedrag bij elkaar kreeg, desnoods lenen, voor de kappel, want je krijgt het toch terug van de zv, dus je kunt het sowieso terug betalen..

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leonie,

McGhan stond voor de rolls roys onder de protheses en gingen zeker 25 jaar mee.. dat werd mij verteld, maar nu jaren later lees ik de ene na de andere ellende, na Mcghan werden ze innamed genoemd en mss heten ze nu wel weer anders.. als ik 510 of 410 lees dan twijfel ik al of het niet McGhan is ipv hoe ze nu genoemd worden.

Het klopt dat de envelop van de Monoblocs van siliconen materiaal is, dat zal altijd bij ieder implantaat zo blijven, het gaat om vast materiaal en dus niet vloeibaar of cohesief, dat zweet minimaal en kan niet lekken.

MIjn implantaten zijn niet gescheurd, ik heb een MRI, een Echo en mammografie (wat eigenlijk niet mag gehad) en ze zijn intact. Volgens immunoloog Cohen Tervaert en Dr Kappel, zweten ALLE siliconen protheses, de een heeft daar geen enkele klachten bij of last van en de ander dus wel, een soort van allergische reactie. mijn borsten jeuken ook regelmatig aan de binnen kant!?! dat is heel raar want krabben wil niet echt baten

Mijn lymfeklieren vangen zover ze kunnen de siliconen restjes op (ze noemen dit een soort sneeuwstorm) hele miniscule kleine vlokjes siliconen die een eigen weg gaan leiden en kan door je hele lichaam gaan zelf in je hersenen.. en de siliconen die in je lichaam terecht zijn gekomen zullen daar altijd blijven, Dr Kappel zegt we ,moeten explanteren, de kraan moet Dicht gedraaid worden zodat je lichaam tot enig herstel over kan gaan, en dat gebeurd ook in de meeste gevallen. de dikke knobbel is dus een lymfeklier VOL met die siliconen vlokjes..

Omdat ik allerlei vage klachten heb, pijn in spieren bijvoorbeeld komt doordat mijn Lymfeklieren continue aan het werk zijn en aan de bel trekken van er is hier iets aan de hand wat ik niet uit het lichaam krijg, vandaar soms ook een licht grieperig gevoel wat weer niet doorzet.. mijn lymfeklieren krijgen opdracht tot opruimen, er zit iets in mijn lichaam wat er uit moet, maar dat lukt dus niet omdat het niet lichaamseigen is..

volgende week woensdag heb ik een intake gesprek met dr Linda Visser in Venlo, ik wil het nu echt goed doen en met meerdere artsen een gesprek aangaan, daar waar mijn gevoel het beste is moet ik voor kunnen gaan, dan maar iets proberen te regelen wat betreft de kosten.

tnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat het voor jou zo is uitgepakt.

Als je niet achter je keuze staat om naar Selms te gaan is het dan niet beter om een oplossing te zoeken om toch naar Kappel of Visser te gaan? Ik hoop voor jou dat er een goede oplossing komt.

Ik zie dat je eigenlijk 2 precies dezelfde topics heb gestart, dus heb dit samengevoegd om het overzichtelijk te houden op het forum ;)

Heel veel succes verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Even een kleine update, er is nog niet zoveel veranderd ik wacht op een datum van d'r Kappel zij gaat me opereren maar nu is ze met een verhuizing bezig van het Kem Kliniek Renswoude naar het Annatommie in Utrecht ik verwacht deze maand nog geholpen te worden , ik zie er dit keer erg tegenop op en ben blij als het achter de rug is, ik hou jullie op de hoogte

Groeten CINDY

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Beste meiden

Nog steeds wachtende op een datum. Kappel en het Annatommie schijnen moeite te hebben de boel rond te krijgen, maar goed geen ruimte betekend geen operatie.

Moeilijk hoor, ik heb tevens sollicitatie plicht en volgende week uitgenodigd voor een gesprek (suuuuuuper leuke vacature!!) maar ik weet niet wat ik moet zeggen over mijn komende operatie.... Of zwijgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.