Ga naar inhoud

Marjet : 8 januari 2015 : Dr. Koopmann: Bergman Kliniek : Den Haag


Aanbevolen berichten

  • Reacties 217
  • Created
  • Laatste Reactie

He Ladies,

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Dat doet me goed...

Nou vandaag was het dan zo ver.. Ik moest om 8 uur aanwezig zijn in de kliniek. Wekkertje had ik om 6 uur gezet.. dan had ik alle tijd om nog even op mijn gemakje wakker te worden. Om kwart over 7 moest ik de deur uit om met de tram richting de kliniek te gaan..

Helaas heb ik bijna de hele nacht wakker gelegen.. Je gaat er hoe dan ook continue aan denken.. Rond een uurtje of half 1 uit mijn bed gegaan om maar een beetje tv te kijken.. Mijn zus zou blijven slapen en die deed ook geen oog dicht.. Dus ik was weer zo vriendelijk om de slaapkamer te verlaten in de hoop dat in ieder geval 1 van ons nog een beetje slaap zou krijgen.. Veel te lief natuurlijk weer van mezelf, aangezien ik degene was die onder het mes moest... Nou tv kijken was ook geen succes dus toen om half 2 besloten dat ik maar weer terug naar mijn bed zou gaan om maar weer proberen te slapen.. Volgens mij ben ik toen uiteindelijk rond een uurtje of 3 in slaap gevallen om om half 5 weer klaar wakker te gaan, maar goed het was niet anders..

Netjes op tijd de deur uitgestapt en om iets over half 8 was ik in de kliniek. Daar ben ik naar mijn kamer gebracht en kwam een hele lieve mevrouw van de verpleging nog wat laatste dingen doornemen en nog wat foto's maken. Toen was het zover! Om half 9 werd ik naar de uitslaapkamer gebracht. Daar kwam de pc om me af te tekenen en werd mijn infuus aangebracht.. Wel even pijnlijk zo'n naald, maar opzich was de pijn snel voorbij.. Gelukkig ging het ook allemaal nog wel redelijk met de zenuwen.

Vervolgens kwam de anesthesist me ophalen en zijn we samen naar de OK gelopen. Lekker op het bedje gaan liggen met een dekentje over me heen. Een hele vriendelijke man ging me uitleggen hoe het allemaal werkte en of ik ooit eerder onder narcose was geweest. Dus de 2 mannen stonden gezellig met me te babbelen toen ze het slaapmiddel toediende... We hadden het erover dat ik in Aruba was, met helder blauw water en hagelwitte stranden en dat ik op dat moment al aan mijn 4de cocktail zat. Waarop mijn antwoord was, maar het is nog maar 9 uur in de ochtend! Mijn volgende reactie was eigenlijk meteen, ik voel me niet zo goed. Toen kreeg ik het beademingsmasker op en eigenlijk was ik direct weg..

Nou daar lag ik ineens op de uitslaapkamer.. Heel vreemd om ineens wakker te worden, maar ik wist wel direct waar ik was. Ik vroeg hoe laat het was en het was kwart voor 10.. Dus hij is nog niet eens een uur met me beter geweest.. Ik had het ijskoud en een onwijs droge mond. Dus ik kreeg een vreemde blazer in mijn bed die warme lucht afgeeft en een klein bekertje water. Na 3 keer aan de verpleging te hebben gevraagd of alles goed was gegaan en inmiddels ook al 10 keer onder mijn deken gekeken te hebben mocht ik een uurtje later weer naar mijn eigen kamertje waar mijn zus op me zat te wachten.

Ik voelde me en eigenlijk nog steeds heel erg goed. Heb weinig tot geen pijn. Alleen dat trekkende gevoel op je borst.. Maar als hyperventilatiepatient ben ik een bepaalde druk wel gewend. Dus het voelt niet heel vervelend..

Daarna even wat te eten en te drinken gekregen. Het verplichte bezoekje aan de toilet gebracht. Waarvan ik wel een beetje duizelig werd, dus ik was maar al te blij dat ik mijn bed weer kon induiken. Mevrouw van de verpleging kwam daarna mijn maten opmeten voor mijn sportbh en martelband en even later kwam ze eraan om mijn tape er af te halen (wat echt geen prettig gevoel was) en me in mijn bh te hijsen.

Om kwart voor 2 mocht ik opgehaald worden. Dus mijn zus was inmiddels alweer naar huis gegaan, omdat ze met de trein nog helemaal van Den Haag naar Houten moest en toen zat ik daar alleen te wachten totdat mijn ex me kwam halen... Half 3 was hij er pas pfffff heel irritant. Maar inmiddels ben ik lekker thuis, heeft hij me in mijn bed geïnstalleerd met eten, drinken en medicijnen om me heen. Dus ik lig hier prima.. Over een uurtje is een vriendinnetje hier en die gaat lekker voor me koken en blijft vannacht bij me slapen.

Wat kan ik zeggen over het resultaat.. Hahah ik vind het heel moeilijk om daar nu al eerlijk antwoord op te geven.. Ze zijn natuurlijk giga gezwollen dus daar schrok ik wel even van.. Maar goed met de tijd gaat het helemaal goed komen.. Geduld hebben.

Al met al voel ik me eigenlijk top! en lukt het me gelukkig wel om zelf uit mijn bed te komen... Het enige waar ik wel echt op moet gaan letten is dat ik mezelf niet afzet met mijn handen en dat ik echt moet proberen niet mijn armen te strekken.. Dat is nog wel even een goede uitdaging voor de aankomende dagen.

Zal proberen vanavond wat foto's erop te zetten..

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Miranda80-03

Wauw! marjet, wat geweldig om te lezen!! Echt super hoe alles dus gegaan is!;);) ik hoop dat het bij mij ook zo gaat.

Ik hoop dat je de 1e nacht goed doorkomt. Heb je verder nog iets aan de tips gehad? Cola/dextro/arnica druppels? Hoop op een superherstel voor je!

Ben benieuwd naar je komende dagen.

Gr, miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

AaAAAhhhh Marjet! Wat een leuk verslag!!! Ik Ben zo benieuwd! en ook wat groter dan je dacht! Ik hoop dat je herstel zo blijft gaan! Dan gaat dat helemaal goed komen! Houd ons allemaal op de hoogte!

Geniet van je Boobbies meid!!!!

Kussie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel goed gegaan he! Wat fijn.

Ook fijn dat je zelf je bed in en uit komt, dat lukte mij die dag niet. En over het resultaat kun je nu inderdaad nog niet veel zeggen, ze gaan nog wat veranderen. Maar het went snel hoor de grootte.

Laat je maar verwennen door je vriendinnetje!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej ladies..

Ik heb echt heerlijk geslapen.. Heb ik diepe coma gelegen van 11.00 tot half 6 in de ochtend.. Zo lang ik gewoon de pijnstillers op tijd neem gaat het eigenlijk super goed.

Die borstband is alleen killing. Dat ding is zo onwijs aan het snijden bij mijn oksels.. Iemand hier nog tips voor?

Gelukkig kom ik nog steeds zelf uit mijn bed. Merk wel dat mijn rug wat stijver is dus dat ik echt mijn buikspieren moet gebruiken om omhoog te komen... En die heb ik niet dus dat is wel een hele uitdaging.. :45:

Ik heb weer nieuwe foto's aan mijn album toegevoegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je zo lekker geslapen hebt vannacht

Een tip die hier vaak word gegeven voor de borstband is de neuzen van een paar sokken afknippen en dan de sokken om de borstband heen schuiven

succes met het trainen van je buikspieren :6: anders even een paar kussens meer in je rug, dan lig je al iets hoger en is het omhoog komen iets makkelijker

meid een goed herstel, idd op tijd je medicatie nemen en lekker uitrusten

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kliniek belde net om te vragen hoe alles gaat. Zij gaf inderdaad ook als tip om sokken eromheen te schuiven. Dat ga ik vanavond dan maar eens proberen als mijn nichtje er is..

Ben nu helaas alleen.. Maar doe zo min mogelijk. Een boterhammetje maken en thee zetten gaat gewoon prima.. Maar vind het een heel prettig idee dat ik vanavond gewoon weer lang uit op de bank kan liggen en alles voor me kan laten doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Miranda80-03

ZOOOO MARJET!!! wat GOED om te horen dat het al zo goed met je gaat. zelf brood maken en thee zetten. wauw! en wat fijn dat je zo goed geslapen hebt. dat kan een mens ook goed doen he! Neem het er nog even van laat je lekker verwennen.

fijn om te horen dat het ok met je gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf ook dat ik wel een voordeel heb met mijn chronische hyperventilatie.. Ik ben druk op mijn borst wel gewend.. Dus maak me er niet heel snel druk om. Misschien aan de andere kant ook wel weer een "gevaar" dat ik te snel dingen zelf wil gaan doen wat natuurlijk helemaal niet verstandig is, maar goed de pijn is op zich wel goed te doen en slik op tijd mijn medicijnen.

Ben alleen al 2 dagen niet naar de wc geweest.. Dus ik lijk nu ook 3 maanden zwanger :45::45:

En ik ben super snel moe merk ik.. Maar dat zie ik alleen maar als voordeel dat ik in ieder geval wel moe genoeg ben om te slapen straks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je boobies!!!!!

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met alles. Als je goed kan slapen dan helpt dat echt hoor. Hopen dat het vannacht ook zo gaat. Snel moe worden is natuurlijk heel normaal. Je lichaam heeft het nu heel druk met het genezen van jou boobies. Lekker rustig aan blijven doen meid.

Fijn herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht helaas een stuk minder goed geslapen. Dat op je rug liggen is toch echt niet mijn ding. Daarnaast weigert mijn wekker om snachts af te gaan zodat ik mijn medicijnen kan nemen.. Waardoor ik als ik wakker wordt toch meer pijn heb.

Ben nog steeds echt super moe! en gewoon al 3 dagen niet naar de wc kunnen gaan.. Wat een drama zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste dagen zijn het ergste, en jammer genoeg is dit iets waar je echt doorheen moet

het op je rug liggen is idd een ramp, ik zat meer in bed dan dat ik lag, 3 kussens op elkaar en daartegen 1 rechtop gezet, en een kussen onder mijn knieen, dit was redelijk goed te doen

De moeheid en het niet naar de wc kunnen zijn echt naween van de narcose, en het enige wat helpt is goed drinken, water, thee, en tussendoor slapen

ook doordat je natuurlijk nu iets minder beweegt, werken je darmen iets langzamer, extra vezels wil dan wel eens helpen

Heb je geen reserve wekker zodat je er 2 kan zetten? want met meer pijn wakker worden is niet prettig,

Anders even aan BB vragen of ze misschien je medicatie schema kan aanpassen qua tijden

hoop dat je snel het ergste gehad hebt, sterkte meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm ja... Kan me inderdaad goed voorstellen dat het minder bewegen je darmen kunnen beïnvloeden.

Ik ga inderdaad vandaag maar een extra wekker erbij zetten.. Die telefoonwekkers zijn toch altijd minder goed betrouwbaar heb ik het idee.

Zodra ik mijn pijnstillers heb genomen gaat het gelukkig allemaal weer super goed.. Dus dat vind ik wel een heel prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.