Ga naar inhoud

Mirjana : 29 september 2014 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Gisteren mijn 3 maanden check-up gehad. Vantevoren was ik erg zenuwachtig omdat ik er toch mee zat dat mijn tepels nog steeds behoorlijk hoog zaten, en ik wist dat Van der Weij niet echt openstaat voor kritiek...

Dus daar aangekomen heeft Van der Weij me bekeken, vond dat het er allemaal goed uitzag, de borsten mooi zacht waren. Toen ik voorzichtig aangaf dat ik nog steeds problemen had met tepels die boven mn bhrand willen uitpiepen werd daar niet echt op gereageerd, gezegd dat ik nu ideale borsten had en dat hij al blij was "dat dit eruit gekomen was want het was een erg zware operatie geweest en het was van binnen helemaal kapot, had geen steun in de borstplooi meer". (letterlijk) Dus ik mocht hier uiterst blij mee zijn.

Ook werd wel 3 keer benadrukt dat ik zo nodig een borstlift in combinatie wilde met prothesen, wat niet ideaal is voor een perfect resultaat omdat de uitkomst slechter te bepalen is. Dit was me ook al opgevallen bij eerste afspraken. Het lijkt me dat Van der Weij niet verzot is op de combi lift/prothesen? Niet dat hij het niet kan, de man is echt heel precies en weet heel goed wat hij doet. Ik wou alleen dat hij beter naar me geluisterd had toen ik zei dat ik een kleine onderpool wilde en het volume bovenin. Nu ziet het ernaar uit dat over een aantal jaar ik weer onder het mes mag met mijn slappe huid als de boel nog iets verder uitzakt:( Hij zei ook dat ik er maar heel goed voor moest zorgen, dwz een bh 's nachts dragen en uiteraard overdag om zo lang mogelijk dit te behouden...

Nu begint voor mij de acceptatie dat ik het hier nu mee moet doen en er dankbaar voor moet zijn, ondanks dat ik toch iets anders voor ogen had. Ik ben al _stukken_ blijer hoor, maar ergens knaagt het gevoel dat het nog beter had gekund:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat je nu met het gevoel blijft zitten dat er niet goed naar je geluisterd is. Heb je dat nog aan hem voorgelegd? Dus niet de inhoud, maar de manier van het gesprek? Als je daar echt mee zit zou ik dat nog wel een keer doen. Desnoods stel je een brief op en neem je die mee.

Ik vraag me, op basis van wat je hier schrijft, af of het resultaat dat jij wilde bereiken wel mogelijk is bij jouw lichaam. Maar vind dat dat vooraf beter besproken had moeten worden.

Zie hier op het forum vaak het idee dat je precies moet kunnen krijgen wat je wilt, omdat je ervoor betaalt. Maar dan ga je voorbij aan de grenzen van je eigen lichaam. Je zit nu eenmaal op een bepaalde manier in elkaar en dat bepaalt een beetje de grenzen van wat er mogelijk is. Het is belangrijk om dat in de voorgesprekken goed helder te krijgen zodat je verwachting ook klopt met de realiteit. En niet alles kan je vantevoren inschatten, je leest hier vaker dat de arts een bepaalde keuze maakt op basis van wat hij constateert nadat hij de borst heeft opengemaakt.

Jouw probleem met je tepels zie ik overigens - echt - niet als ik de 15wk foto in BH bekijk. Klopt het dat je graag bh's met halve cups draagt? Misschien eens een ander merk/model proberen? Waarschijnlijk kan je ook niet elk willekeurig model jeans aantrekken, dan zoek je ook een merk/model dat bij je past.

Vd Weij heeft wel gelijk dat je er zuinig op mag zijn, je hebt namelijk prachtige borsten nu!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ha Mirjana,

Wat jammer dat je er zo'n gemengd gevoel aan over gehouden hebt. Waarschijnlijk had dat met wat betere communicatie tijdens de consulten voor een groot deel voorkomen kunnen worden.

Ik heb je laatste foto's gezien en ik vind ze idd ook prachtig! Mooier dan de mijne, om eerlijk te zijn. Tot mijn verdriet hangen mijn borsten alweer een paar centimeter onder de borstplooi, al is het nog steeds wel veel mooier dan voor de operatie. (Mijn vriend vindt ze overigens prachtig). Ik denk dat daar niet zoveel aan te doen is, helaas. Maar goed, ik zal eens kijken waar vd Weij volgende week bij mijn 3 maanden check mee komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Meer dan een jaar na mijn operatie, vanavond naar een consult met dr Van der Weij. Mijn linkerborst blijft zeuren en voelt harder aan. Toch geen kapseling he?:(

Daarnaast wil ik het toch echt graag hebben over mijn langere onderpool. Mijn tepels zitten echt aan de hoge kant, vooral rechts houd ik meer vel over...

Zenuwen vooraf, want "klagen" valt over het algemeen niet goed bij deze chirurg:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen lift gehad, alleen protheses. Ik herken het snelle van hem wel, ben ook door hem geopereerd. Maar hij is wel heel eerlijk en deskundig.

Ik moet volgende week voor de 3 mnd controle, hoop dat hij daar wel de tijd voor neemt, wil ook het ivertollig huid onder de oksels laten verwijderen, en ik vertrouw 100% op zijn kunde.

Succes. Hoop geen kapselcontractie voor jou, sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar je foto's gekeken, maar je heb prachtige borsten.

Vind de tepelstand juist erg mooi, die van mij staan lager, denk ook niet dat die nog hoger gaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de verlate reactie!

Ik was behoorlijk verdrietig op weg terug. Ik wil niet meer terug, dat is zeker...dus ik laat het maar. Heel erg, dat nu de operatie achter de rug is en het geld aangenomen je zo makkelijk en gehaast wordt behandeld.

Ik vraag me af of een kleine revisie bij een kliniek waar alleen een stukje huid aan de onderkant wordt weggehaald erg duur is. Zoals bij Vienna!

Waarschijnlijk is dat gewoon de prijs van een nieuwe borstlift:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje. Ik schrik hiervan, vindt het ook schandalig. Je betaald een hoop geld, dan verwacht je ook goede nazorg. Ik had een aantal wk terug nog steeds pijn in de spier, hij had me toen persoonlijk gebelt en mij gerustgesteld. Het is inmiddels helemaal over.

Ik zou nogmaals contact opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.