Ga naar inhoud

Mirjana : 29 september 2014 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb altijd problemen gehad met mijn borsten. Tijdens mijn pubertijd bleven mijn borsten maar groeien en zat ik op een 75F. Na veel ellende daarvan ben ik uiteindelijk op mn 20ste geopereerd in 2001 in het Antonius ziekenhuis in Nieuwegein(lolly-litteken) met als eindresultaat een 75D.

Blijkbaar had de arts niet genoeg rekening gehouden met mijn slappe huid of was de ankermethode misschien beter geweest, maar een aantal jaar later zat ik met misvormde borsten waar het weefsel zo ver naar beneden gezakt was dat bovenin niets meer zat en mijn tepels veel te hoog zaten(dit bleek ook bottoming out genoemd te worden).

De laatste jaren werd ik steeds verdrietiger als ik naar mezelf keek en was er eindelijk genoeg gespaard om de operatie te betalen dus begon ik rond te kijken naar een ervaren chirurg die zoiets kon herstellen. Stijf van de zenuwen ben ik met mijn man naar de Boerhaave kliniek gegaan voor een consult bij dr. van der Weij. Hij was er heel zeker van dat er nog iets moois van te maken was en ik zou een soort borstlift volgens ankermethode krijgen, maar de tepels zouden niet verhoogd worden(eentje een beetje om het meer symmetrisch te maken).

Ik had al een tijdje het idee in mn hoofd dat ik graag ook meer volume wilde aan de bovenkant, maar een prothese, dat doe je toch niet als je ooit een borstverkleining hebt gehad? Ik durfde het bijna niet voor te stellen en van der Weij vond het in eerste instantie ook niet nodig, maar werd toch enthousiast toen ik mijn wens uitlegde. Intussen was mijn cupmaat ook gezakt naar een slappe 75C dus met een kleine prothese zou 75D weer mogelijk zijn.

Maandag 29 september was mijn dag! Ik kon de laatste week aan niets anders meer denken en de twijfels gingen overal naartoe, wat nou als mijn huid de prothese niet aan zou kunnen en alles weer zou verzakken?

'S morgens met weekendtas en knikkende knietjes naar de kliniek gereden, man gedag gekust waar ik na twaalven de operatiezaal inging. De anesthesisten waren superaardig! En rond 15:00 werd ik wakker met een enorm stijve harde borst. Wat me opviel is dat de narcose van tegenwoordig zoveel beter is, ik was totaal niet misselijk, of de rest van de dag sloom. 13 jaar geleden kotste ik bijna 3 dagen lang! En geen drains deze keer:)

Er is 250 cc aan beide kanten voor de spier geplaatst, Mentor moderate plus. Vooralsnog ziet het er wat vreemd uit, maar ik probeer me niet teveel zorgen te maken(is moeilijk!). Er zit zoveel zwelling aan de bovenkant dat de tepels een beetje over het ankerlitteken heenpuilen:( Ze zijn nog niet zo rond en staan best ver uit elkaar. Vind dat best moeilijk omdat ik zoveel mooie borsten zie die pas een paar dagen PO zijn. Ik zal straks een foto plaatsen. Nu maar geduld hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooohhh, wat spannend!! Ik ga dus over twee weken bij vd Weij onder het mes voor een borstlift, ook met 250 mentor moderate plus boven de spier!!! Je kunt je voorstellen dat ik dus heeeeel benieuwd ben naar al je verhalen, en je resultaat natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!!

Ik voel me op dit moment echt zo breed, hoop maar dat het veel zwelling is aan de zijkant van mijn borsten:(

Maak me ook over elk klein ding druk, de linkerborst zit iets lager en doet ook wat meer pijn, straks heb ik aan die kant minder projectie...enz. Heb ook niet zoveel bolling als ik gehoopt had, maar dat zal wel met de projectie te maken hebben denk ik...

Maar Dr. van der Weij is een goede dokter dus het zal bij jou gewoon goed gaan hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mirjana,

Hoe gaat het nu? Veranderen je borsten nog erg? Is de zwelling al minder? Hoe ben je de operatie uit gekomen, voelde je je redelijk fit of het je echt er een tijdje af gelegen? Ik ga volgende week donderdag onder het mes, en ik ga dan weer werken de woensdag erop. Kantoorwerk hoor, dus vooral intensief in mijn hoofd en niet in mijn lijf. Ik ben van plan om dan een pijnlijke rug te faken en dan een of twee dagen thuis te werken zodat ik niet met het beurse lijf de auto in hoef. Maar ik ben benieuwd hoe jou dit is vergaan?

Slik je ook Arnica? Dat werd aanbevolen, maar ik kan het alleen in homeopatische vorm vinden en ik geloof niet zo in homeopathie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Birdie,

Het gaat op zich redelijk! De nare pijn in de ochtend van de trekkende littekens en spierpijn begint af te nemen. Ik loop nog lekker in mn pyjama, en mn man zet me in de douche en droogt me af en wast mn haar. Het is zo'n lieverd! Hij heeft zich echt van zn beste kant laten zien, en ik mag niets in het huishouden doen van hem.

Eerlijk gezegd zie ik er een beetje tegen op om komende week weer aan het werk te gaan(ook omdat ik weet hoeveel werk er ligt).

Ik werk in een mooie luxe lingerieboutique dus ik weet wel waar ik straks mn nieuwe bh ga halen;) Maar dat betekent ook veel dingen tillen. Mn collega's hebben gezegd dat ze dat deel voor hun rekening nemen de komende weken maar het voelt wel vervelend! Ik geef ze een extra taak... Voor mij wordt het veel meer computerwerk de komende tijd, gelukkig.

Dinsdag mochten de pleisters eraf en werden de knoopjes van de hechtingen verwijderd.

Was wel wat beduusd omdat ik eigenlijk nog wat dingen aan Van der Weij wilde vragen maar al heel snel weer de deur uitgeduwd werd:S

We zijn niet eens gaan zitten! Ik maakte me een beetje zorgen om wat dingen, en ook al heb je dat als chirurg 1000 keer uitgelegd, dat hoort er ook bij. Bij elke vraag hoorde ik "oh dat gaat wel over"...

Dus dat was wel een minpunt, zeker omdat hij ook niet na mn operatie langsgekomen was. Ik ben gewoon nog behoorlijk angstig dat het weer fout gaat.

Maar het zag er goed uit! Hij was er zelf heel content mee, zeker omdat het een lastige operatie geweest was. Hele dunne littekens gaan het ook worden:)

1 borst is duidelijk verder dan de andere, de tepel staat daar iets minder gek en de borst komt ook meer naar voren. De andere zit nog hoger. Ik hoop zo dat dat nog gaat veranderen!

Straks maar weer een fotootje:)

Ik gebruik wel arnica en vitamine C. De werking daarvan is omstreden, maar ja, baat het niet... en zo gaat er weer een flesje over de toonbank:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mirjana,

Dat heb ik eerder gehoord over Vd Weij, dat zijn nazorg slecht is. Volgens mij had Niceday daar ook klachten over, dat hij zich niet meer liet zien en dat ze uiteindelijk maar naar de huisarts is gegaan met haar zorgen. Pffff, volgens mij moet de eerste chirurg zich nog melden die niet helemaal lyrisch is over z'n eigen resultaat. Ik vind het heul raar dat hij überhaupt niet meer is langsgeweest om te checken! Heeft hij je iets verteld waarom het de vorige keer is misgegaan? Of misgegaan, ze zijn gewoon in de loop der tijd gaan zakken toch?

Leuk, werken in een lingerieboutique! Dan kan ik me voorstellen dat je je collega's wel vertelt over je operatie. Ik werk tussen de oude snorren dus echt no way dat ik die wijzer ga maken. Ze zien nooit wat aan me, nieuwe kleren, nieuw kapsel, echt geen clou. Al verf ik mn haar paars zouden ze het nog niet zien. Maar je zult zien dat zodra die tieten een maat groter zijn dat iedereen ineens opvalt, haha! Mannen ook altijd.

Die arnica staat me tegen, met name omdat ik homeopathie kwakzalverij vind. Ik vind het ook raar dat een arts een middel aanraadt waarvan de werking nog nooit bewezen is.

Hoe gaat het nu met de zwelling? Hoe kijk je nu aan tgen het resultaat? Ik ben heeel benieuwd naar je update-foto's, dat begrijp je!

Ik zal mijn huidige borsten ook binnenkort op het forum zetten, er is alleen nog niet zoveel aan te zien ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde dat van Niceday ook idd. Lees hier ook vaak dat mensen hem arrogant vinden overkomen. Birdie ben jij nu al geopereerd?

Zelf heb ik die ervaring dus helemaal niet? Hij is bij mij de ochtend na de operatie geweest voor ik naar huis ging, ik heb alle controles bij hem gehad (Niceday had geloof ik alleen een verpleegkundige gezien?) en ik ben tussendoor nog een keer adhoc geweest toen ik bang was dat ik een ontsteking had en toen kon ik ook alle vragen gewoon bij hem kwijt.

Maar wel vervelend voor je, je wilt toch een chirurg waar jij je prettig bij voelt en niet een ander. Misschien je vragen gewoon op de mail zetten of nog een keertje bellen?

Ik heb niks geslikt omdat ik het maar onzin vond. Ik eet massa's fruit en groente dus waarom zou ik nog vitC gaan slikken? Maar arnica werkt echt wel, dat is namelijk gewoon een geneeskrachtig plantje (valkruid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat was ik, die 'm betichtte van arrogantie. Al moet ik er ook wel bijzeggen dat dat de meeste chirurgen niet vreemd is en ik dat ook niet erg vind zolang hij goed werk levert; we hoeven geen vriendjes te worden. Wel fijn om te horen dat jij een betere ervaring hebt gehad overigens.

Mijn operatie staat a.s. donderdag, dus over TWEE dagen, aaaaah. Spannend hoor! Ik zal binnenkort ff een operatieverslag-dingetje aanmaken.

Wiske, dat van die arnica klopt, dat is idd een plantje. Ik heb me dus het schompes gezocht naar de natuurgeneeskundige variant. Echter, bijna overal wordt alleen de homeopatische aangeboden, en dat is ook wat vd Weij aanraadt: VSM of Dr. Vogel, die is 600 tot 2000 keer verdund. Nou ja, hele volksstammen zweren bij homeopathie, dus het zal wel. Het is gewoon not for me. Ik vind een geneesmiddel waar geen werkzame bestanddelen in zitten geen geneeskunde maar religie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je was zeker niet de enige, ik heb het vaker gelezen. Nou ja, ik lees hier heel veel positieve dingen over dr Nio en dat vond ik dan weer een griezel :D Uiteindelijk kan niemand anders dan jijzelf bepalen wat voor jou de beste arts is.

Maar in het geval van Mirjana zou ik dus gewoon nog een keer teruggaan met vragen. Zet ze desnoods op de mail. Het is niet raar dat je een beetje dichtklapt op zo'n moment.

Spannend zeg, nog 2 dagen! Heel veel succes, het is voorbij voor je het doorhebt.

Ik ken arnica uit de diergeneeskunde, heb er bij honden hele goede dingen van gezien. Misschien een veearts bellen? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi:)

Mijn borstverkleining is toendertijd niet met een ankermethode maar een zonder het litteken onder de borst gedaan. Blijkbaar was dat een inschattingsfout omdat mijn borstplooi verzakt is geraakt. Hopen maar dat Van der Weij het allemaal goed vast heeft gezet zodat het niet nog eens gebeurt... Mijn rechterborst heeft een wat lagere plooi nu dan het litteken en ik houd het allemaal nauwlettend in de gaten. Ik hoop dat het geen obsessie gaat worden:(

Haha ja ik zie continu borsten voor mijn werk, en die van mijn collega's zijn me ook niet vreemd:P We moeten ook veel dingen doorpassen, ben zo benieuwd!

Ik heb wel elke morgen last van stijfheid, maar het wordt minder. Ze zijn nog wel erg hard en ik vind ze best vierkant, vooral onderin bij het litteken. Zou het met een lift ook wat langer duren voor de ronding erin komt?

Birdie wat spannend! Het is bijna zover! Laat je goed verwennen, en neem wat leuke blaadjes mee naar de kliniek. Het kan wat saai worden 's avonds, zo'n hele avond en nacht alleen! Wel lieve verpleegsters:)

Dr van der Weij liet weinig ruimte voor vragen de eerste keer dat ik op consult bij hem ging. Toen ik naar buiten stapte met mijn man hadden we beiden het gevoel van "ok, dat ging snel". De tweede keer, toen ik eigenlijk wel heel zeker was door hem geopereerd te willen worden, was ik mondiger en mijn man stelde ook nog vragen. Maar ik merk dat hij "wat als" vragen niet echt leuk vindt en ook niet echt beantwoordt. Alsof ik zijn bekwaamheid in twijfel trek?

Ik heb net een paar fotootjes online gezet in mijn album:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderweg naar de kliniek voor een plotselinge controle...

Vrijdagavond ontdekte ik dat mijn drielandenpunt rechts open was gegaan(het zag er al minder fijn uit), en witte prut lekte. Aangezien ik met mijn bvk al veel ellende met zoiets heb gehad(telkens terug, chirurg moest dood weefsel verwijderen enz) sloeg de paniek toe:(

Ben heel benieuwd hoe Dr van der Weij hiermee omgaat, em of ik iets langer dan 5 minuten binnen ben;) Hoop op antibiotica, of liever nog, dat het niets ernstigs is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een recept voor flammazine gekregen en moet elke dag de wond uitspoelen.

Ook zijn er nog wat hechtingen verwijderd die nog niet opgelost waren. Eng idee hoor, mn man zei dat je echt een gat zag:(

Zo voor de eerste keer maar eens smeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval.. Probeer je armen niet te hoog te heffen...

Hoe minder hoog, hoe minder spanning op je wond!!!!

Normaal gezien mag je best af en toe wat hoger, heel voorzichtig, maar had dat al bij Birdie haar topic geschreven.

Ik vind het in dit geval echter beter voor de wond als je het zoveel mogelijk ontlast, en spanning op de wond vermijd :)

Beterschap!!

Wat zei van der Weij er eigenlijk van? Komt vaker voor, maar ben benieuwd wat hij ervan zei :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op werk is het lastig, ik overbelast toch al snel. Er moet ook zoveel gebeuren.

Mijn linkerarm is nu sinds een paar dagen ook wat "dood" stijf en tintelend. Vind ik heel eng:( Daarvoor had ik nergens last van! Wat zou dit kunnen betekenen...

Van der Weij zei eigenlijk niet veel, maar de keren dat ik hem zag gaf hij überhaupt weinig antwoord op mijn vragen of zorgen. Hij keek ernaar, zei "het is een ontsteking, ik geef je een recept voor Flammazine" en dat was het. Hij zei nog wel dat het eerst nog verder open kon gaan voor het weer dichter zou groeien.

Ik moest onder de douche de wond goed uitspoelen, dan droogmaken met keukenpapier en dan de zalf en pleister erop. Dit weekend maar eens zoeken naar een pleister die wat zachter is, want ik heb nu uitslag ervan gekregen:(

Nu mijn borsten wat zachter geworden zijn kan ik ook aan de onderkant de prothesen voelen. Dat is een eng gevoel! Zal wel wennen zijn:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd, ik heb zo een afspraak voor het verwijderen van pleisters en knoopjes. Benieuwd hoe ze er dan uitzien. Ik kan bijna niet wachten tot ze wat minder gezwollen zijn, vanwege ongeduld en ongemak. Het lijkt wel stuwing!

Als je tijd en zin hebt ben ik heel benieuwd naar nieuwe foto's! Ik zal vanavond ook wat nieuws bijplaatsen.


Ah, kruisbericht!


Heb je enig idee waar de ontsteking van komt trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Inmiddels 5 weken po... Wondje geneest langzaam, maar zie wel verbetering!

Maak me wel meer zorgen om de toch wel hoog staande tepels:( Het zal toch niet weer he... Dacht dat dr van der Weij hier wel extra op zou letten. Beetje een verdrietig moment hierdoor. Je legt zoveel geld neer, en dan wil je dat het eindelijk goed is:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei het ook al bij je foto: er is niets om verdrietig over te zijn, ze worden echt heel mooi! Volgens mij had vd Weij ze ook niet strakker kunnen aantrekken, ze zaten de eerste weken bijna tegen je kin! Wees blij dat ze daar niet zijn blijven zitten! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.