Ga naar inhoud

wanneer best wisselen van prothesen?


mama2

Aanbevolen berichten

Hey beste mensen,

Wanneer wissel ik best van Prothesen. Op een tv-programma heb ik gezien om de 4 jaar als je sport doet . Maar hoe doen jullie het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik denk niet dat je zo snel al hoeft te wisselen, tenzij je te veel kapsel vormt en daardoor pijn krijgt...

Als jouw prothesen gewoon soepel blijven, en je verder geen problemen hebt, dan zou ik niet weten waarom sporters sneller moeten wisselen dan niet-sporters :)

Gewoon kijken hoe je lichaam omgaat met je prothesen, en tijdens je herstel erg voorzichtig zijn en sporten weer rustig opbouwen. Er niet meteen invliegen. Dan doe je volgens mij heel lang met je prothesen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm 4 jaar, daar heb ik nog nooit van gehoord, duur grapje wordt dat!

Mijn arts gaf aan dat je tegenwoordig na 15-20 jaar kunt kijken voor een wissel, maar dat als er tegen die tijd niets mis mee is ze gewoon langer kunnen blijven zitten. Dus hopelijk hoef ik daar nog even niet over na te denken haha. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere 4 jaar is inderdaad wel heel erg veel. Dan zou het helemaal een goudmijn zijn hihi

Zoals hierboven al gezegd word moet je toch wel zeker 10 jaar met je protheses kunnen doen mits er natuurlijk complicaties komen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zouden 25 jaar mee gaan , dus ik heb ze nog als ik achter de rollator loop ...

Wel handig dan kan ik ze ieder geval nog ergens op leggen ....

Dus ... garantie tot aan je ... juist ! ze gaan echt wel langer mee hoor , gelukkig wel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.