Ga naar inhoud

anneevelien : 26 augustus 2014 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael ( prothese verwijderd)


anneevelien

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik zal me even snel voorstellen, ik ben Anne, 20 jaar jong en ik kom uit een klein dorpje in Brabant dat tegen de grens met België ligt. Na een jaar lang fulltime werken en sparen heb ik 4 weken geleden mijn droom waar kunnen laten maken en ben ik onder het mes geweest bij kliniek Heyendael voor een borstvergroting. Ik droeg een 75AA (niet dat ik die zelfs op kom vullen) en zou met dual plane 350 cc ronde siliconen van Menthor uitkomen op ongeveer een 75C!

Operatie was goed verlopen, voelde me fitter dan gedacht toen ik uit de narcose kwam, alleen heel misselijk. In de week die daarop volgde ben ik wel goed ziek geworden van de Tramadol, dus daar ook meteen mee gestopt en over op alleen paracetamol. De pijn was wel veeeel heftiger dan verwacht, ik heb in die eerste week momenten gehad dat ik echt even naar adem snakte. Gelukkig was die hel na de eerste week voorbij en ik ben dan ook de 2e week aan een nieuwe studie begonnen in Rotterdam, wat voor mij ineens iedere dag 2,5 heen en dan ook weer 2,5 uur terug reizen met OV betekende dus wel even wennen zo kort na de operatie. Over het resultaat was ik al ontzettend tevreden, kon m'n geluk niet op en voelde me eindelijk een vrouw!

Helaas is het vorige week dinsdag goed misgegaan. Ik was toen 3 weken PO. Flauwgevallen op school van de pijn in mijn rechterborst. Heb de kliniek daar gebeld maar die zeiden dat het normaal was om nog steken te voelen. Toen eenmaal thuis bleek dat ik 39,5 graden koorts had werd het een ander verhaal. Omdat de kliniek zo lang rijden was voor mij ben ik op advies van de pc naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gegaan om daar een arts er naar te laten lijken. Mijn vriend heeft me toen naar de SEH gebracht en zoals gezegd heeft een arts ernaar gekeken en gevoeld, maar hij kon niks vinden. Ben dus die dinsdagavond naar huis gestuurd en verteld dat ik uit moest zieken. Zo gezegd zo gedaan. Helaas in de daarop volgende 2 dagen alsmaar zieker geworden, koorts rond de 40 graden en zelfs hallucinaties. En toen kwam afgelopen donderdagavond de klap, nadat ik uit de douche kwam stroomde er pus uit de wond in m'n rechterborst. Weer naar de SEH waar een andere arts constateerde dat ik toch een infectie had (joh..). Zij gaf me antibiotica mee en het advies vrijdagochtend meteen mijn pc te bellen.

Dus, vrijdagochtend kliniek gebeld. 12 uur s'middags waren we er, en om half 2 lag mijn silicoon eruit en liep ik met een drain met de lengte van 1,5 meter naar buiten. Had me er niet op voorbereid dus de spoedoperatie was geestelijk maar ook deels lichamelijk een ware hel, ondanks dat ze me heel de tijd geruststelden. Heb ook nog een vlieg zien rondvliegen in de ok terwijl ze met me bezig waren, geen fijne gedachte dat dat gewoon kan.

Ik heb me vanaf afgelopen dinsdag gevoeld alsof ik in een nachtmerrie ben beland en er maar niet uit kom. Ik moet nu 3 maanden met 1 borst rondlopen, heb al een achterstand opgelopen op school die nu al niet meer in is te halen, ik voel me nog steeds ziek ondanks dat het abces weg is en sinds eergisteren ziet mijn linkerborst rood. Ik heb de pc over deze rode plek meteen gebeld en op zijn verzoek gisterenochtend foto's ervan gestuurd, maar tot nu toe nog geen reactie. Morgen word de drain verwijderd dus dan kan hij er sowieso naar kijken, maar tot nu toe zit ik nog in onzekerheid.

Ik hoop met mijn verhaal dat het mezelf een beetje opluchting geeft het op te schrijven, en misschien ook wel wat steun te kunnen vinden hier op t forum..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje meid wat heftig zeg... een traumatische ervaring heb jij zeker opgedaan door deze ellende :( en om nu weer de stap te zetten om weer onder het mes te gaan is giga mega groot.. hou je sterk meid je zal vast niet de enige zijn die dit mee heb gemaakt. maar voor je eigen gevoel denk heel wijs om niet meer terug te gaan naar de kliniek proberen te kosten terug te krijgen en opzoek gaan. naar een kliniek waar jij je 1000% goed bij voel zodat hun misschien jou wonde kunnen hele van binnen en van buiten. heel vee sterkte dikke kus en knuffel :54::52:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een heftig verhaal.. Hoop voor je dat het allemaal goed kan worden hersteld.

3 maanden zonder prothese is wel een nachtmerrie zeg.. :|

Heb je hierover gesproken met Straten? Dat je een vlieg zag? Dat lijkt me niet weg hygiënisch...

Weg = erg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een vreselijk verhaal zeg! (Dit maakt me nu wel even heel erg bang!)

Heel erg veel sterkte! Ik hoop dat je je snel weer goed voelt en dat Frans er alles aan zal doen om je goed te helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een grote nachtmerrie, maar ik geloof niet dat Straten er iets aan doen dat het bij mij zo gelopen is. Uiteindelijk loopt iedereen datzelfde kleine risico op een ontsteking bij een operatie en ik heb net de vreselijke pech om dit als een van de weinigen te moeten krijgen.

@RZ1989, ik heb het geval met de vlieg niet met hem besproken omdat ik bang ben niet serieus te worden genomen en ik wil mezelf verdere teleurstellingen zoveel mogelijk besparen. Mijn vriend vind t wel heel belangrijk om hem dit toch te laten weten dus waarschijnlijk zal hij er iets van zeggen morgen als mijn drain verwijderd gaat worden en hij naar mijn linkerborst gaat kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is goed verlopen, en ik voel me al iets beter! Met de linkerborst was gelukkig niks aan de hand en zag er prima uit volgens Frans. Waar de roodheid vandaan kwam wist hij zelf ook niet.. In eerste instantie luchtte dat heel erg op maar gezien de enorme steken en brandende gevoel waar ik snachts zelfs wakker van lig, ben ik nu toch wel weer een beetje onzeker. Maarja, misschien is het wel normaal dat die pijn 4 weken PO nog op komt zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig. Voel je je wel serieus genomen/goed geholpen? Aangezien je aangaf dat je daar een beetje onzeker over was.

Fijn dat het goed is verlopen. Hmm dat is wel vervelend dat je wakker ligt van de pijn . Is dat volgens. Hem wel normaal?

Houd het in de gaten. Misschien hebben andere meiden ook ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.