Ga naar inhoud

Wat te zeggen?


Lisje90

Aanbevolen berichten

Spannend Miranda! Ik ben zelf bij kliniek Heyendael geweest bij dr Straten, vond het erg fijn! Lieve mensen allemaal.. ik ben 1.67 en weeg 56 kg, had een 75 a cup en heb 325 cc ronde implantaten achter de spier laten plaatsen.. Sportbh is nu maat 75c en daar ben ik heel blij mee :)

Haha ik lees ook altijd dat iedereen hier 'po' is, maar weet ook niet waar de afkorting voor staat. Bepaalde tijd na de operatie geloof ik? Dan zou ik 1 dag po moeten zijn vandaag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat jullie dit weten. Ik werk als flexibele kracht in de zorg p meerdere locaties. Ik heb gemaild naar de mensen die mijn diensten inplannen of waar ik mij op kan intekenen dat ik een operatie zal ondergaan op 16 december en 6 weken niet kan werken ivm revalideren.

Ze mailden mij zeer begripvol terug en zeiden dat ik tzt even moest bellen om me ziek te melden... maar dan krijg ik gewoon doorbetaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in de zorgsector en kreeg 6 weken van mijn pc.
Hij vond het heel belangrijk dat ik echt 6 weken niet zou tillen!!

Heb op mijn werk, tegen mijn baas gewoon gezegd dat ik een operatie heb. Je bent niet verplicht om te zeggen aan wat (heb geïnformeerd bij de vakbond hiervoor).

En als je baas bv vraagt, waaraan dan zeg je gewoon is gênant en privé. Ik geef maar een voorbeeld he.

Je doet ermee wat je wil natuurlijk.


Misschien dat jullie dit weten. Ik werk als flexibele kracht in de zorg p meerdere locaties. Ik heb gemaild naar de mensen die mijn diensten inplannen of waar ik mij op kan intekenen dat ik een operatie zal ondergaan op 16 december en 6 weken niet kan werken ivm revalideren.

Ze mailden mij zeer begripvol terug en zeiden dat ik tzt even moest bellen om me ziek te melden... maar dan krijg ik gewoon doorbetaald?

Doktersbriefje is een doktersbriefje (nagevraagd bij de vakbond). Welke chirurg het voorschrijft maakt niet veel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Po is inderdaad voor of na de operatie maar hier bedoeld iedereen erna;)

Ik ben ook fysio dus als meer mensen smoezen nodig hebbe haha;)

Kan nog wel wa hulp met m'n smoes gebruiken hahaha

Doktersbriefje is een doktersbriefje (nagevraagd bij de vakbond). Welke chirurg het voorschrijft maakt niet veel uit.

Is het niet een beetje gek dat ze zien dat het van een plastisch chirurg komt?

Ik heb me gewoon een weekje vrij genomen en hoop dat dit zal volstaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm, ik vind t niet zo netjes om een verhaal te verzinnen voor je baas. snap dat je niet wil zeggen waar t voor is maar ik zou dan idd zeggen dat ik een operatie moest ondergaan en dat dat idd privé is...

Hoe ga je dat dan bij de arbo doen? ook liegen?

Misschien ben ik de enige die er zo over denkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik ben ook open en eerlijk tegenover mijn leidinggevende geweest over mijn operatie. Ik heb het zelf aan het begin van mijn 3 weken vakantie gepland, dus mijn werk (en voornamelijk mijn collega's) heeft er geen ziektedag onder geleden!! Na 3 weken kon ik mijn werkzaamheden weer oppakken en sommigen heb ik wel ingelicht over mijn "vakantie adresje" in geval ik zware dingen zou moeten tillen.

Maar gelukkig werd het leuk ontvangen in het team. En tja, niet iedereen zou die keuze maken en heeft er een mening over...Dat mag ook! Maar ik ben mega happy met mijn keuze....Wat maakt het dan nog uit wat anderen denken hé! Is toch vaak vanuit jaloezie denk ik dan?

Maar goed, ik sta niet in Lisje haar schoenen en ik weet niet hoe haar collega's zijn in een klein dorp?? Maar je bent je werkgever inderdaad geen uitgebreide uitleg schuldig over je operatie natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm, ik vind t niet zo netjes om een verhaal te verzinnen voor je baas. snap dat je niet wil zeggen waar t voor is maar ik zou dan idd zeggen dat ik een operatie moest ondergaan en dat dat idd privé is...

Hoe ga je dat dan bij de arbo doen? ook liegen?

Misschien ben ik de enige die er zo over denkt...

Nope, ik ben denk er ook zo over. Ik vind niet dat je moet vertellen dat je een bv gaat doen, dat is idd prive. Maar om nu te moeten liegen.. Hmmm..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh denk dat dit heel persoonlijk is.

Ik werk in een heel familiair bedrijf en zeggen dat ik geopereerd wordt zonder te zeggen waarvoor zou geen verf pakken.

Ze zouden zich nodeloos zorgen maken...

En gewoon zeggen dat het om een bv gaat is al helemaal uit de boze gezien ik met enkel mannen werk.. Dus ik moet al mijn mannetje staan elke dag tussen de grapjes over tieten konten en vrouwen (niet dat ik er een probleem mee heb, ben het gewoon en werk liever met mannen dan met 10 kakelende wijven :D)

Vorige week toen ze op de radio zeiden dat ze belastingen gingen heffen op plastische chirurgie (in België) begon mijn baas spontaan te lachen "belastingen op siliconen hahahah"

Dusja..

Nu ik vind het wel leuk voor degene die hier wel eerlijk over kunnen zijn.

Ik neem verlof dus heeft daar niemand echt last van, het gaat enkel over een "kwesture" gaan opdat ik bvb niet aan de bovenste mapjes in de kast kan

Of dat ik niet kan autorijden en dus gebracht moet Worden (mijn bedrijfswagen dus niet op zijn plaatst in de garage zal staan)

Maar in de zorg snap ik wel dat je niet 6w niet kunt tillen en dus wel iemand moet inlichten..

Maar zoals ik begonnen ben, dit is iets persoonlijks denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit ook een zeer persoonlijke kwestie, ik was ook altijd van alles eerlijk vertellen, maar vorig jaar mijn werk verteld over de operatie en heb niets anders dan gezeik, onbegrip en flauwe grappen gehoord.. Ik mocht me niet ziek melden dus zou ook niet in aanmerking zijn gekomen met de ARBO. Volgend jaar juni ga ik weer onder het mes, geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt het deze keer weer eerlijk te gaan zeggen..Ik neem er gewoon mijn zomervakantie voor op, en als ik na die 3 weken terug kom zie ik wel of ik de waarheid dan toch ga vertellen (denk het niet) of er een soortgelijk verhaal van ga maken.. snap Lisje dus heel goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gewoon gezegd tegen mijn baas, hij durfde mij niet echt meer aan te kijken :-) Is ook best raar om je borsten te bespreken met je leidinggevende en ik heb een 50/50 regeling. 1 week vrij en de andere week werk ik zoveel als kan vanuit huis. 18 november is de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mijn bazin niet anders omschrijven dan dat het een ongelofelijke trut is. Ik werk verder met alleen vrouwen en vond dat het hen niks aan ging. Ik weet dat mijn bazin echt belachelijk zou reageren op zo'n persoonlijke ingreep en daar constant opmerkingen over zou gaan maken bij de andere collega's of andere filiaalmanagers. Dan denk je; nee joh dat doetie niet, jawel ik ken haar helaas lang genoeg.. Dit was voor mij even de beste oplossing en ik ben er eigenlijk blij mee. Blijft voor iedereen persoonlijk en het is ook gewoon niet makkelijk om te vertellen! Ik had ook vrij kunnen vragen, maar mijn band met de bazin is niet goed dus waarschijnlijk had ik dat ook niet gekregen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap sowieso heel goed dat sommigen het niet willen vertellen hoor! En als je vakantie opneemt en voor erna een klein smoesje verzint dat je niet kunt tillen, armen strekken dat denk ik: leugentje om bestwil... Maar wat ik eigenlijk vooral wilde aangeven is dat je wellicht problemen kunt krijgen met de arbo (in nl is dat in ieder geval zo fat die echt wel contact op gaan nemen als je langer weg bent) en stel dat ze erachter komen op je werk dan ben je straks je baan kwijt..

Ik bedoelde het dan ook niet veroordelend, maar ook een beetje als 'waarschuwing'.

En ik ben zelfstandige, dus heb het hele probleem niet, maar bekijk het eens andersom, wat als jou collega / werknemer dit zou doen.... Zou ik niet zo leuk vinden, dus daarom toch even mijn mening .

Blijft dat ik snap dat je het niet zou willen vertellen en hoop dat t niet uit komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.