Ga naar inhoud

Wat te zeggen?


Lisje90

Aanbevolen berichten

Hoi lieve dames,

14 oktober is het mijn dag! Maar er zijn twee dingen waar ik mee zit;

- Wat ga ik op mijn werk zeggen?

- Wat ga ik in mijn handbalteam zeggen?

Ik werk momenteel in een kijkshop en moet voor iedere klant de trap op en af, op ladders staan, zware dozen nieuwe zending tillen en vaak ook met meerdere dozen tegelijk lopen. Ik weet dus ook niet na hoe lang ik weer kan gaan werken om mijn boobies niet te belasten. Ik wilde eigenlijk een smoes verzinnen over een rugblessure of is dit geen slim idee? Hoe hebben jullie dat gedaan? Tips zijn welkom! Het vertellen tegen de bazin is geen optie..

Daarnaast zit ik nog met het handbal probleem. Ik wil sowieso tot de winterstop niet meer handballen na mijn bv, maar wat ga ik zeggen tegen het team? Ik ben geblesseerd, maar waaraan dan? En in januari na de winterstop sta ik daar toch ineens tussen die meiden te douchen met mn grotere boobies. Iemand ideeën?

T zou me enorm helpen om wat tips en ideeën te krijgen:)

Dankjewel alvast!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoppen met handballen is een optie? ;-)

Nee, maar als je het niet wilt vertellen, maar als je staat te douchen zien ze het alsnog. Maar als jij zeker wilt stoppen tot winterstop dan kan je dat ook zeggen. Je ben nu even druk met andere dingen en handballen past daar nu even niet meer tussen. Jij moet verder geen tekst en uitleg gaan geven als je dat niet wil.

Hou er rekening mee dat je wel even thuis zit. Tenminste, je kan echt niet in het begin van alles gaan doen, en zeker geen trapje op en af en je zit met je armen.

Poehee...dit is moeilijk idd. Zeker als je het tegen niemand kan vertellen, Dan wordt het ziektewet op de 1 of andere manier als je het echt niet kan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 weken vrij genomen op mijn wek! Ik werk in de zorg en is ook zware werk sommige! Ik ben net op een gesprek met mijn baas en ik heb gehoord dat mijn contract is verlengd! Yessss! Maar ik durf niet zeggen tegen mijn baas dat ik boorstevergroting ga laat doen!

Ik als je was zo dat de handballen stop en op jou werk proberen 3 weken vrij nemen !

Als ik bij mijn niet lukkig op 3 weken weer terug op werk en dan moet ik vertelen ze dat de dokter heeft aan mijn gezerd dat ik op 2 weken weer kan werken en dat ik wil nog 1 of 2 weken verlof heb,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lisje,

Ik had een beetje hetzelfde, ik wilde het zelf ook niet aan iedereen vertellen. nu heb ik wel een kantoorbaan, maar moet soms toch met zware ordners sjouwen.

uiteindelijk is dat wel los gelopen, maar ik heb gezegd dat ik te fanatiek heb gesport in de sportschool en een blessure had aan mijn schouder. ik mocht daardoor

minimaal 3 weken niet zwaar tillen ed. ik heb dat overigens maar aan 2 collega's verteld toen het nodig was.

Ik kan slecht liegen, dus idd wat Sylleke zegt, ik heb ervoor gekozen niet teveel uitleg te geven, want de ervaring leert hoe beter ik mijn best doe iets uit te leggen

wat dus niet zo is, hoe sneller mensen dat door hebben ;-) zwijgen/niets zeggen is ook goed.

Op je werk weten ze dat je handbalt dus het is wel aannemelijk dat je daar wat hebt opgelopen. hoe veel weken heb je vrij?

en wat betreft je handbal vind ik lastig, zeker als je altijd na het handballen met zn allen gaat douchen, ze moeten dat gaan zien.. dus daar kan ik je nu even niet mee helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets verteld op mijn werk. Als ze vragen hebben kunnen ze die stellen. Werk in de zorg, maar hoef weinig met mn armen of benen te werken. Dit was ook niet mogelijk geweest na de operatie. Wel twee weken vrij genomen, maar dan ziek gemeld geen vakantiedagen opgenomen. Mijn manager vroeg gelukkig niet naar de oorzaak. Je zou kunnen zeggen dat je bent geopereerd. Waar en voor wat dat is niet verplicht om te vertellen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik denk dat ik me gewoon ziek ga melden want m'n bazun is een enorme tut en gaat me geen vrij geven.. Ik kan altijd nog een blessure van de handbal faken op het werk en kan na 2 weken nog steeds niet tillen. Thanks voor alle tips in ieder geval, ik zal over 3 weken ook eens mooie foto's gaan plaatsen hoop ik haha:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier ook heel erg mee. Ik werk ook in de zorg op best zware verpleeghuizen. Ik wil dus écht niet werken voor 6 weken. Hoe pak ik dit aan? Kan moeilijk zeggen dat ik mn enkelbanden heb gescheurd bijvoorbeeld bij het sporten of door mijn rug gegaan en dan 6 weken niet komen.

Krijg je dan niet te maken met de arbodienst? Ik wil het namelijk ook het liefste niet vertellen maarja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet iemand in vertrouwen nemen van leidinggevende en om aangepast werk vragen?

Sla de cao er eens op na wellicht staat er wel iets over in....,,

Denk wel dat je met de arbo in aanraking gaat komen ja, en die zal wel eea op schrift willen hebben mbt de blessure.

Ik heb na 2 weken mijn werkzaamheden ( aangepast) in de gehandicapten zorg weer opgepakt en iedereen is heel lief..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik zit op stage (waar ik geen vrije dagen heb) dus heb ik gezegt dat ik geopereerd moest worden maar dat ik het er verder niet over wou hebben.ik heb veel overuren dus komt mijn studie niet in gevaar.. ik ga weer zodra ik kan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, dit is ook mijn probleem... ik twijfel al heel erg lang voor een bv maar kan het gewoon niet doen wegens mijn werk...

Ik ben schilder en werk constant boven mn hoofd, ookal gedacht om met mijn nekklachten te spelen en te gebruiken waarom ik een tijdje niet kan werken. Maar 6 weken? en is dat dan wel genoeg? Twijfels, vragen ...

ik kan het ook niet zeggen tegen mn baas, alles is taboe. Laat staan een bv ...

Laat zeker weten wat je uitvlucht geworden is :) en op de handbal kan je het beter zeggen, hoe moeilijk het ook is. Maar daar kan je het niet verstoppen.

Succes alvast en toi toi toi !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 weken vakantie genomen..heb me vakantiedagen gespaard..en uiteindelijk weet mijn werkgever en mijn manager het. Maar ik ben fysiotherapeut en mag van mijn pc eigenlijk 6 weken niet werken dus misschien dat ik het dinsdag op mijn laatste werkdag misschien in de vergadering ga zeggen omdat ik natuurlijk ook geen zware materialen mag tillen enzo als ik weer kom werken maar ben nog een beetje in dubio

.

Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend lijkt me dat, dat je in een sector werkt waar t echt taboe is. Anders misschien 1 maand onbetaald verlof en 2 weken vakantie? Is wel even flink sparen maar als t niet anders kan...

Ik heb t zelf gewoon verteld. Mn collega s weten van mn boob obsessie haha. Ik werk in de psychiatrie dus ze zijn wel het een en ander gewend :-). Ik hoef ook geen lichamelijke inspanning te verrichten dus dat scheelt ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend lijkt me dat, dat je in een sector werkt waar t echt taboe is. Anders misschien 1 maand onbetaald verlof en 2 weken vakantie? Is wel even flink sparen maar als t niet anders kan...

Ik heb t zelf gewoon verteld. Mn collega s weten van mn boob obsessie haha. Ik werk in de psychiatrie dus ze zijn wel het een en ander gewend :-). Ik hoef ook geen lichamelijke inspanning te verrichten dus dat scheelt ook.

Wat leuk!!! Psychiatrie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dames hier komt mijn verhaal voor op het werk haha:

Ik zit dus op handbal en heb vandaag gespeeld. Tijdens de wedstrijd vandaag ben ik erg hard onderuit gegaan en op mijn rug terecht gekomen. Hierdoor zijn er twee spieren ingescheurd. Vandaag heeft de verzorger er naar gekeken en morgen ga ik naar de huisartsenpost (en die zegt dus dat t gescheurd is) Herstel: 2 tot 3 weken totale rust en daarna op therapeutisch inzicht licht tilwerk, evt alleen kassa bedienen.

Een goeie vriend van mij is fysiotherapeut en heeft me geholpen hiermee, super fijn! Wie weet hebben jullie er ook iets aan als je op een sport zit.. ;) en wat het handbal betreft, ik fake een blessure t/m de winterstop dus ze zien me zo'n 10/12 weken niet naakt.. en om nou te zeggen dat wij elkaar heel goed bekijken onder de douche is ook niet het geval dus komt wel goed :) Bedankt voor alle tips!!

Overmorgen is t boobiedayyyyyyyyy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat klinkt als een plausibel verhaar hoor Lisje :104: en daar doen ze het maar mee ;-)

En als je onder de douche staat en meiden maken een opmerking en vragen er naar, zeg je gewoon dat je zelf ook verstelt staat dat ze nog steeds zo groeien....of je zegt: "elke dag 2 kiwi's eten helpt enorm voor de groei van borstklierweefsel!"

Wie weet zitten ze zelf vervolgens ook elke dag aan 2 kiwi's want eerlijk is eerlijk, elke vrouw wil wel mooie borsten toch!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Miranda80-03

Hoi Lisje!

heb je verhaal gelezen, heb je goed gedaan met het vertellen! moet je ook maar net mazzel hebben met een fysio als vriend...

hoe gaat het nu nu de PO? ( waar staat dat eigenlijk voor?)

ik ben zelf nog een beetje "leek" heb reeds 1 consult bij Beaucare gehad en ga op 6 nov naar dr Plovier voor 1e consult. Denk zelf dat ik in januari ervoor wil gaan.

Waar ben jij geweest en hoeveel heb je laten doen?

gr, miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.