Ga naar inhoud

Dr De Meyere VS Dr Nio SLAZ


Juudje

Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

op de website van Artemedis staat heel duidelijk uitgelegd waarom zij liever niet kiezen voor dua plane. En dat zij ook bij vrouwen met minder borstweefsel vaak kiezen voor prothese voor het spierweefsel. De uitleg vond ik wel heel duidelijk en kon me er wel in vinden. Zij beweren zelfs dat het achterhaald is dat automatisch vaak gekozen wordt voor duaal plane bij vrouwen met weinig borstweefsel..

Zijn er hier dames die zijn behandeld door dr de meyere met een mager/ slank postuur? En hun ervaring willen delen met mij?

Ik ben heel nieuwsgierig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste Reactie

Zo, vandaag 2 consulten gehad en wel bij Dr De Meyere en Dr Nio. Dr De Meyere gaf het advies 300-350 cc voor de spier. Dit had ik niet verwacht, en was blij te horen dat het voor de spier zou kunnen. Hij praatte heel negatief over dual plane. Wat ik wel vreemd vind achteraf, is dat De Meyere geen metingen heeft gedaan, alleen met het oog en gevoeld in de borst zelf. Toen een paar uur later bij Dr Nio, die deed na wat metingen, punch test )mijn handen in elkaar duwen) , plooimeting boven borst/ op borstkas en borstomvang meting. Toen zei hij dual plane, rond en 325cc. Hij vindt absoluut geen boven de borstspier plaatsing mogelijk wegens kans op rimpelvorming. En vond het advies van dr De Meyere heel vreemd.

Shit! Dacht ik toen.

Toen ik zei dat hij uit België komt, moest Nio lachen en zei zo van ah ok.. Dat ik niet naar België moet gaan, maar het bij Nederlandse artsen moet houden. Onder de Belgische artsen is veel concurrentie en die denken alleen maar aan geld en niet aan de patienten.. Dat vond ik erg jammer om te horen.

Nu weet ik het even niet meer. 2 totaal verschillende beoordelingen van 2 artsen die goed erkend staan.

Heeft iemand tips? Of suggestie voor een andere arts zonder voorkeuren voor een bepaalde plaatsing? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik heel grof gezegd van hem. Denk dat er hier weinigen zijn die klagen over demeyere! Zelf denk,ik niet dat demeyere een arts zou afbreken dus dat zegt genoeg over nio zn arrogantie. Bij mij zou ie al afgedaan hebben! Als het niet mogelijk is voor de spier doet ie het gewoon niet. Je lag iets denken maar daarvoor hoef je een ander nog niet openbaar af te breken! Demeyere is eerlijk, ik wou meer maar hij zei dat dit niet mogelijk was in tegenstelling tot andere artsen die enkel aan het geld denken.... En ik weet niet als 3000 euro veel is, hoeveel vraagt Nio? Daar zou ik dus al niet meer naartoe gaan. Plus je zal het meest natuurlijk resultaat halen voor de spier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik was ook erg verbaasd Liesje.. Dr Nio zou dat denk ik niet hoeven zeggen, want hij staat als goed bekend en hoeft zich volgens mij geen zorgen te maken voor concurrentie. Maar buiten dit, toch maakte hij mij aan het twijfelen door de specifieke testen die hij deed en dit zijn wel harde en meetbare feiten voor zijn onderbouwing voor dat het dual plane zou moeten lijkt me.. Dr Nio zei ook nog s dat hij voor de spier net zo vaak doet en als het kan heeft hij ook de voorkeur voor voor de spier plaatsing. Omdat hij dit natuurlijker vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik bij de Meyere geweest en ik kan je zeggen dat hij echt niet alleen maar op het geld uit is. Het is een hele goede en eerlijke pc. De nazorg is ook heel goed en daar kunnen veel pc's nog wat van leren vind ik persoonlijk.

Vind het totaal niet netjes van Nio en het zou bij mij eerder andersom overkomen als hij dit op deze manier zou zeggen. Het zijn beide goed artsen en denk dat je daar geen verkeerde beslissing kan nemen. Je moet dan kiezen waarbij jij je het prettigste bij voelt.

de Meyere meet tijdens je operatie de pocket vanbinnen om zo de beste maat prothese te kunnen kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bij Nio op consult geweest, hij wilde dual plane plaatsen maar heb nu alsnog voor de spier zonder rimpels of wat dan ook. Vind dat afgeven op anderen een beetje vreemd, zeker als de arts in kwestie een hele hoop tevreden klanten heeft.. Maar ik lees de laatste tijd dat Nio wel meer van die uitspraken heeft

Oh zie je dat dacht ik al. Zij gaat waarschijnlijk ook voor de spier zeggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diezelfde reactie kreeg ik van Straten. Heel erg negatief over Belgische artsen en dan met name over operatieprotocollen etc. Hij raadde mij echt af om jn België een operatie te doen. Over Nio was hij positief.

Nio is ook een voorstander van voor de spier en kijkt echt of dit wel kan. Als Nio aangeeft dat het voor de spier niet kan zou ik het zeker niet doen.

Zelf ben ik ook op consult geweest bij De Meyere (ook bij Nio btw :P) Vond het een erg vriendelijke man maar hij staat nogal negatief tegenover DP en wilde maar weinig Cc geven dus dat is de reden dat ik niet bij hem ga :) ik vind het effect van DP persoonlijk gewoon erg mooi.

Maargoed! Jouw verhaal; ik zou op Nio vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo netjes om te zeggen inderdaad, maar hij is af en toe een beetje een flapuit haha.

Maar zoals je al zei, Nio plaatst net zo vaak voor de spier als dual plane, dus áls het gekund had dan had hij jou vast het advies gegeven om voor de spier te gaan. Terwijl Demeyere echt een voorstander van voor de spier is, dus dan zou ik me toch eerder vasthouden aan het advies van een chirurg die beiden manieren even vaak plaatst denk ik.

Ben benieuwd welk advies je bij je volgende consult krijgt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verschil is dat demeyere pas echt tijdens de operatie bepaalt wat er uiteindelijk in je borst komt. Hij maakt een schatting van te voren, maar meet binnenin op en past met een testprothese. Dat is eigenlijk een betere methode dan van de buitenkant opmeten, omdat je niet weet hoeveel ruimte het eigen weefsel in beslag neemt aan de binnenkant van de borst.

De beredenering van Nio is een beetje kort door de bocht... Vreemd... Zou je niet van hem verwachten.. Maar goed, het is verder een goede arts, en arrogant zijn sommigen wel..

Demeyere is zeker niet gericht op verdienen! Hij is juist heel reeel in wat wel en wat niet kan...

Demeyere vindt het niet alleen natuurlijker voor de spier, het IS natuurlijker voor de spier als het kan. Dual plane, dan zitten de prothesen wat vaster en bewegen minder natuurlijk mee, tenzij je redelijk wat vel overhebt...

Ik heb al eerder gezegd: Van der Weij.. Net als Nio geen bepaalde voorkeur voor plaatsing of implantaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Esmiralda. Het is alleen zo jammer dat beide adviezen niet eens bij elkaar in de buurt komen.. En ja, als Nio zegt kan op rimpelvorming is groot aanwezig bij voor de spier.. Tja dan begin ik wel te twijfelen.. Ook omdat hij zegt dat hij liever voor de spier plaatst bij mij, maar zegt dat het echt niet mooi wordt dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs ook een consultatie gehad bij Dr Demeyere en hij zei dat er bij mij maximum 300-350cc in kon, voor de spier. Omdat ik te weinig vel heb en veel weefsel. Nu heb ik een lege B70 en hij vertelde me dat dit zou uitkomen op een cupmaat C, heel misschien een D. Dit schrok mij af aangezien ik toch zeker genoeg wil vergroten en op een E cup wil uitkomen. Ik had hier nochtans op het forum gelezen dat 1 cupmaat gelijk is aan 150cc dus ik begrijp niet goed waarom het zo weinig zal vergroten. Bij mij heeft hij ook gewoon gevoeld en niks van metingen gedaan, ik heb ook niet moeten passen met kledij ofzo.. wat ik wel jammer vond want zo kon ik er geen beeld van krijgen.

Ik heb vandaag een afspraak vastgelegd bij Dr Plovier voor een 2e opini.. ik hoop nu van hem te horen dat er wel meer cc in kan, liefst ook voor de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nio de 85% gevulde wil gebruiken bij jou, dan is de kans op rimpels groter, dan bij de mentor die demeyere wil gebruiken.. Dat is wel ook iets dat meespeelt trouwens ;)

Dat is ook nog weer een ding ja

Nio gaf mij btw wel de keus of ik 85% of 100% wilde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs ook een consultatie gehad bij Dr Demeyere en hij zei dat er bij mij maximum 300-350cc in kon, voor de spier. Omdat ik te weinig vel heb en veel weefsel. Nu heb ik een lege B70 en hij vertelde me dat dit zou uitkomen op een cupmaat C, heel misschien een D. Dit schrok mij af aangezien ik toch zeker genoeg wil vergroten en op een E cup wil uitkomen. Ik had hier nochtans op het forum gelezen dat 1 cupmaat gelijk is aan 150cc dus ik begrijp niet goed waarom het zo weinig zal vergroten. Bij mij heeft hij ook gewoon gevoeld en niks van metingen gedaan, ik heb ook niet moeten passen met kledij ofzo.. wat ik wel jammer vond want zo kon ik er geen beeld van krijgen.

Ik heb vandaag een afspraak vastgelegd bij Dr Plovier voor een 2e opini.. ik hoop nu van hem te horen dat er wel meer cc in kan, liefst ook voor de spier.

dat van die 150 cc, dat geld niet zomaar voor elke prothese. Nio houdt dat aan bij de high profile of bij de extra high profile volgens mij.. Voor een medium profile geldt dat sowieso al niet! Vaak ook niet voor een high profile trouwens...

Dus staar jullie daar niet op blind :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diezelfde reactie kreeg ik van Straten. Heel erg negatief over Belgische artsen en dan met name over operatieprotocollen etc. Hij raadde mij echt af om jn België een operatie te doen. Over Nio was hij positief.

Nio is ook een voorstander van voor de spier en kijkt echt of dit wel kan. Als Nio aangeeft dat het voor de spier niet kan zou ik het zeker niet doen.

Zelf ben ik ook op consult geweest bij De Meyere (ook bij Nio btw :P) Vond het een erg vriendelijke man maar hij staat nogal negatief tegenover DP en wilde maar weinig Cc geven dus dat is de reden dat ik niet bij hem ga :) ik vind het effect van DP persoonlijk gewoon erg mooi.

Maargoed! Jouw verhaal; ik zou op Nio vertrouwen.

Dat Nio een voorstander is van voor de spier kan ik alleen maar een JA op zeggen. Bij mij kon het helaas niet, dus het word dual plane.

Persoonlijk vind ik het een aardige man, Kijk je idd helemaal na wat wel en niet kan, en zegt dat dan ook. Ik vind het totaal geen persoon die andere mensen afkraakt. Ik ben er nog maar 1x geweest, maar zo komt hij bij mij absoluut niet over.

Hij wist ook dat ik bij Bergmann was geweest en niks over gezegd...

Maar zoals iedereen al zeg, volg je gevoel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik heel grof gezegd van hem. Denk dat er hier weinigen zijn die klagen over demeyere! Zelf denk,ik niet dat demeyere een arts zou afbreken dus dat zegt genoeg over nio zn arrogantie. Bij mij zou ie al afgedaan hebben! Als het niet mogelijk is voor de spier doet ie het gewoon niet. Je lag iets denken maar daarvoor hoef je een ander nog niet openbaar af te breken! Demeyere is eerlijk, ik wou meer maar hij zei dat dit niet mogelijk was in tegenstelling tot andere artsen die enkel aan het geld denken.... En ik weet niet als 3000 euro veel is, hoeveel vraagt Nio? Daar zou ik dus al niet meer naartoe gaan. Plus je zal het meest natuurlijk resultaat halen voor de spier!

Dr Nio vraagt 3100 (vaste prijs, ook als anatomisch)

Dr De Meyere 3000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bij Nio op consult geweest en toen had hij ook een uitspraak die op het randje was (hij noemde een voor-de-spierplaatsing van anatomische protheses door een collega een "beroepsfout" want dat kon volgens hem niet, terwijl mijn vriendin dat wel had gekregen en bij haar is het erg mooi, ook nog eens. Maar goed verder leek het mij een heel kundige arts en hij beantwoordt al mijn vragen altijd keurig en uitgebreid. Ik vind het heel duidelijk wat hij zegt en ik laat mijn BV dan ook door hem doen. Bij mij kon het ook op de spier (had idd ook het idee dat dat zijn voorkeur had) alleen nu wil ik Monobloc Hydrogels en die moeten volgens hem dual plane, ivm grotere kans op rimpeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nio de 85% gevulde wil gebruiken bij jou, dan is de kans op rimpels groter, dan bij de mentor die demeyere wil gebruiken.. Dat is wel ook iets dat meespeelt trouwens ;)

Oh oh die krijg ik ook..dat wil toch niet zeggen dat? ehhh? nou datte dus... :102:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.