Ga naar inhoud

Wat koste jouw wissel / lekkage operatie?


Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Of je kapsel heb of niet, bij de meeste artsen moet je extra betalen voor een wissel. Dr.Nio brengt geen extra kosten in rekening voor een wissel. Zowel wissel als 1ste x kost € 3100,- bij hem. Straten vraagt € 750,- extra. Verdonck € 500,- Plovier € 500,- extra. En Visser stuurde mij een offerte van € 1500,- extra kosten voor een wissel pfff. Ben bij meer artsen geweest, maar weet niet meer zo uit me hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bij mijn PC is het zo dat wanneer je een wissel moet door lekkages of kapselvorming dat dit (exclusief de nieuwe protheses) kosteloos is omdat het ziekenfonds hier tussenkomt (België), aangezien dit word aanzien als complicatie..

Dit heeft hij mij gezegd op mijn intake gesprek en op mijn laatste pasbeurt heeft zijn assistente dit nogmaals gezegd zonder dat ik er ooit naar gevraagd heb zelfs...

Ik spreek enkel wel over lekkages of complicaties hé, niet over wissels omdat men groter wil ofzo.

Mijn borstvergroting ging wel door in het ziekenhuis en dus niet in een privékliniek. Misschien maakt dat wel een verschil.

succes!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bij mijn PC is het zo dat wanneer je een wissel moet door lekkages of kapselvorming dat dit (exclusief de nieuwe protheses) kosteloos is omdat het ziekenfonds hier tussenkomt (België), aangezien dit word aanzien als complicatie..

Dit heeft hij mij gezegd op mijn intake gesprek en op mijn laatste pasbeurt heeft zijn assistente dit nogmaals gezegd zonder dat ik er ooit naar gevraagd heb zelfs...

Ik spreek enkel wel over lekkages of complicaties hé, niet over wissels omdat men groter wil ofzo.

Mijn borstvergroting ging wel door in het ziekenhuis en dus niet in een privékliniek. Misschien maakt dat wel een verschil.

succes!

x

yesss mn vergoeding/goedkeuring is rond. Eindelijk binnenkort van deze krengen verlost

20 november consult

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet een hersteloperatie aan 1 borst en wil dan gelijk wisselen voor hardere protheses en een klein maatje groter.

Hersteloperatie is gratis en als tegemoetkoming hoef ik voor de wissel ook niets te betalen. Betaal dus alleen de nieuwe protheses ( natrelle anatomisch à 1450€ )

Link naar reactie
Delen op andere sites

yesss mn vergoeding/goedkeuring is rond. Eindelijk binnenkort van deze krengen verlost

20 november consult

Super! Ben blij voor jou! Succes binnenkort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet een hersteloperatie aan 1 borst en wil dan gelijk wisselen voor hardere protheses en een klein maatje groter.

Hersteloperatie is gratis en als tegemoetkoming hoef ik voor de wissel ook niets te betalen. Betaal dus alleen de nieuwe protheses ( natrelle anatomisch à 1450€ )

Dat geeft ook toch een soort geruststelling he, als je dan toch kapsel krijgt later, dat het je niet opnieuw een bom geld zal kosten... Stelde mij in elk geval wel gerust. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet een hersteloperatie aan 1 borst en wil dan gelijk wisselen voor hardere protheses en een klein maatje groter.

Hersteloperatie is gratis en als tegemoetkoming hoef ik voor de wissel ook niets te betalen. Betaal dus alleen de nieuwe protheses ( natrelle anatomisch à 1450€ )

ik betaal ook alleen de nieuwe boobs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Hallo dames,

Ik ben deze week ook in het ziekenhuis geweest ivm kapselvorming die erg pijnlijk is ondertussen dus er zal voor de derde keer een vernieuwing moeten plaats vinden de laatste keer is in 2007 geweest. De arts vertelde mij dat het totaal bedrag 4700 euro gaat kosten waarvan hij zeker wist dat de zorgverzekering 2200 euro gaat vergoeden omdat het medisch noodzakelijk is. De andere 2500 zal ik zelf moeten betalen maar aangezien ik maar een kleine wia uitkering heb, heb ik hem gevraagd om een brief te schrijven voor de gemeente, afd. bijzondere bijstand, zijn er hier dames die dit ook op deze manier vergoed hebben gekregen? Ben best wel een beetje in paniek want waar moet ik als de gemeente niet betaald het geld vandaan halen?

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, sorry als dat zo is....

Groetjes Elsje

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei elsjefiederelsje53:

Hallo dames,

Ik ben deze week ook in het ziekenhuis geweest ivm kapselvorming die erg pijnlijk is ondertussen dus er zal voor de derde keer een vernieuwing moeten plaats vinden de laatste keer is in 2007 geweest. De arts vertelde mij dat het totaal bedrag 4700 euro gaat kosten waarvan hij zeker wist dat de zorgverzekering 2200 euro gaat vergoeden omdat het medisch noodzakelijk is. De andere 2500 zal ik zelf moeten betalen maar aangezien ik maar een kleine wia uitkering heb, heb ik hem gevraagd om een brief te schrijven voor de gemeente, afd. bijzondere bijstand, zijn er hier dames die dit ook op deze manier vergoed hebben gekregen? Ben best wel een beetje in paniek want waar moet ik als de gemeente niet betaald het geld vandaan halen?

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, sorry als dat zo is....

Groetjes Elsje

 

 

Als jje een baker III of IV kapselcontractie hebt, dan worden de prothesen vaak door de fabrikant vergoed.. Is dit niet ter sprake gekomen?
En is dit de pc die je ook eerder geopereerd heeft?
Mag ik vragen welk merk prothesen je hebt? Ik vind het echt apart dat dit niet door de pc verteld is namelijk..

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.