Ga naar inhoud

Sannetje : 26 augustus 2014 : Dr. Rooijens : Ter Gooi Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sanne en ik heb dinsdag 26 augustus na heel lang wensen eindelijk mijn borstvergroting ondergaan.

Ik had zelf cupmaat 75AA (wat ik nu heb weet ik nog niet).

Bij mij hebben ze 410MF anatomische siliconen van het merk Natrelle gebruikt en het half onder de spier geplaatst.

De 1e week kon ik niks zelf doen en had ik heel veel pijn, de 2e week begon ik verbetering te merken en kon ik weer meer zelf doen. Na 2 weken was ik op controle geweest en alles was prima.

Nu is het bijna 4 weken later na mijn borstvergroting en mijn borsten zijn nog steeds hard en bewegen niet goed met mij mee, ook schrok ik best wel toen ik zag dat mijn rechterborst wat groter lijkt en wat lager lijkt te zitten, ook wijkt hij wat meer af naar de andere kant waardoor mijn tepels niet gelijk zijn.

Voor de borstvergroting waren mijn borsten wel helemaal gelijk en mijn tepels ook. De chirurg heeft ook 2 dezelfde siliconen gebruikt dus hier kan het niet aan liggen.

Nu weet ik niet of dit iets tijdelijks is omdat ze nog goed in vorm moeten komen of dat het blijvend is.. daarom begon ik mij wel een beetje zorgen te maken.

Graag hoor ik jullie ervaringen en/of jullie dit zelf ook hebben meegemaakt of dat ik de chirurg moet raadplegen.

Liefs, Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sanne,

Op de foto kan ik het niet helemaal goed zien, maar je rechterborst lijkt op het eerste gezicht wel groter. Heb je het idee dat het vocht is, wat in je rechterborst zit?

Wat je zegt over verschil in hoogte en grootte en afstand van de tepel, heb ik nu na 7 weken PO nog steeds wel een beetje.

Het kan zijn omdat het dual plane geplaatst is, dat bijv. je linkerborstspier meer "ontwikkeld" is door bepaalde sport, linkshandig zijn etc.

Deze borstspier houdt de prothese langer "vast" op zijn plek en lijkt dan nog wat kleiner, zakt wat later. Dit kan het verschil in hoogte en grootte ook wel veroorzaken en zorgen dat de tepels niet op 1 lijn liggen.

Dat het na vier weken nog hard aanvoelt en niet mee beweegt, is ook normaal. Bij mij begint er nu wel beweging in te komen!

Ik zou, als ik jou was, je zorgen met je PC bespreken en als je daar nog niet voldoende tevreden over bent bjv. een second opinion bij een andere PC aanvragen. Het klinkt wat achterdochtig, maar misschien dat je eigen PC niet direct wil zeggen of het wel of niet helemaal goed geplaatst is...

Dus veel dingen zijn voor mij herkenbaar en lijkt niet heel zorgelijk.

Is je herstel verder goed gegaan? Geen nabloedingen gehad? En gebruik je een borstband?

Succes met je herstel en het inwinnen van informatie!!!

Groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jennifer120884

Hmm, ik heb toch een beetje het gevoel dat die ene borst niet helemaal goed is. Lijkt wel alsof de prothese onder haar eigen borst hangt? Kan ook vocht zijn idd. Weet niet.. Ik zou er even mee terug gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sanne,

Heel vervelend om te zeggen, maar voor mij ziet t er idd ook uit alsof de rechter (voor jou) prothese te laag hangt, je andere borst vind ik super mooi!

Ik zou zeker even contact opnemen met je pc, het zou mij ook onzeker maken.

Hoop dat t alleen op de foto zo lijkt en toch nog goed moet zakken! En ik ben. ook maar een leek!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes.

Het klinkt heel logisch allemaal maar het vreemde bij mij is dat ik juist niet veel activiteiten uitoefen met mijn linkerkant, ik schrijf met rechts en doe vrijwel alles met rechts en die kant ziet er juist niet zo goed uit als de linkerkant.

Ik ben wel blij om te horen dat het normaal is dat ze nog zo hard zijn en dus ook niet mee bewegen maar dat er bij 6 weken wel wat verandering in gaat komen, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Dat er vocht in mijn borst kan zitten is misschien wel mogelijk, maar hoe merk ik dat het vocht is? hoor je dat te voelen of kan je het ergens aan terug zien?

Verder is mijn herstel zeer goed gegaan, in het begin had ik alleen wel veel pijn en moest ik overal bij geholpen worden, de 2e week veranderde compleet en deed ik veel zelf weer. Nu voel ik mij ook goed en heb geen krampen of steken meer. Ook heb ik geen nabloedingen gehad.

Zelf gebruik ik geen borstband, ik kreeg na de operatie een steun bh (lijkt op een sport bh) deze kostte 50 euro maar ze hebben mij nooit iets verteld over een borstband.

En als mijn borst prothese wel wat te laag hangt, is er dan een kans dat ik opnieuw geopereerd moet worden?!

Liefs, Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jennifer120884

Je kunt ook bottomming out hebben. Dan is de prothese te laag gaan zitten. Weet niet of dit iets met activiteit te maken heeft, maar daar lijkt het op naar mijn idee. Als dit daadwerkelijk het geval is zul je opnieuw geopereerd moeten worden. Misschien kun je het eens googlelen en kijken of je de symptomen herkent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even opgezocht maar kon er maar 1 link met uitleg over vinden en deze was in het engels, ik heb het doorgelezen en het lijkt erop dat ik de symptomen wel heb, ook de voorbeeldfoto die op deze site staat lijkt op mijn rechterborst.. de oplossing is om het opnieuw te opereren. Weet je misschien ook hoe de term van bottoming out in het nederlands is? kan er verder niet veel over vinden en ik heb alles liever dan opnieuw geopereerd moeten worden.. moet er niet aan denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jennifer120884

Ik kan er ook niet heel veel over vinden, je zou hier eens de zoekfunctie kunnen proberen. En anders Best Boobie aanspreken, die weet overal heel erg veel van.

Helaas is hiervoor geen andere oplossing dan een operatie volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

foto   kopie



Hier is het verschil wat beter te zien, mij lijkt het dus niet dat de prothese onder de borst zelf hangt.. of dat er vocht in zit. Als ik wel een bottoming out had moest ik inderdaad activiteiten doen die niet zijn toegestaan maar ook deze heb ik niet gedaan. Nu lees ik allemaal enge verhalen over hersteloperaties.. moet ook net mij overkomen. :103:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk vocht, bij mij worden ze nu wat zachter... Bijna 6wkn....

En het proces is heel verschillend...per week!

Volgens mij hoef je je nog geen zorgen te maken, waar ben je geopereerd en door wie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie nu je foto, ja dat lijkt wel op iets ingedaalde prothese, geen bottoming out, nog niet. DAn ligt de tepel echt soort van op de borst....mmmm goed in de bh houden en idd de pc bellen...just fore sure! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonky Thanks voor je berichtje! X Pfoe wat ben ik blij dat te horen zeg ik wil echt niet meer geopereerd worden, dat vond ik een vreselijke ervaring. Want bij een iets ingedaalde prothese hoef je geen hersteloperatie te ondergaan toch? En maandag ga ik gelijk de pc bellen voor de zekerheid!

Liefs, Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik heb eens even naar je foto gekeken, maar het is erg moeilijk te beoordelen.. Om een goede beoordeling te doen, zou je een foto van de voorsituatie erbij moeten leggen, en dan kijken hoe je tepels vroeger stonden tov de onderkant van je borst.

Het lijkt nu wel zo dat je rechterborst (links op de foto) iets te veel gezakt is, dus iets bottoming out vertoond, maar zo kort po is dat eigenlijk ook nog niet echt te zeggen...
Ik heb wel eens een meid gezien, die had precies hetzelfde als jij.. en pas na weken (meer dan 6) trok die andere borst ook bij. En toen bleef het zo zitten... Kan ook zomaar gewoon gebeuren!

Mag ik eigenlijk vragen bij wie je geopereerd bent? Die andere meid waarbij het gebeurde was bij Schiettecatte.... Dat was dus geen bottoming out...

Bottoming out komt echter wel voor.. Helaas...
Het kan gebeuren door een foutje bij de operatie, door te veel ruimte te maken aan de onderkant van je pocket, waardoor je huid te zwak wordt om de prothese te dragen. Of dat je huid sowieso wat zwak is, en dat je daardoor een verzakking krijgt.

Of het geopereerd moet worden, hangt af van de ernst van de verzakking uiteindelijk.. Er is echter niets anders aan te doen, en je kunt het ook niet voorkomen helaas..

Vraag het gewoon even na bij je pc, dan weet je al iets meer :) En zo is hij/zij ook op de hoogte, dat het al zo snel na de operatie zo uitziet :)

Verder heb je echt mooie borsten gekregen zeg!! :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sanne,

Wat balen dat je je zorgen maakt. Ik ben door Nio geopereerd, alweer een jaar geleden. Mijn linkerborst bleek verzakt en is opnieuw gedaan. De pocket bleek te groot, teveel ruimte aan de onderkant en zijkant. Zag er hetzelfde uit als bij jou...

Kijk maar even bij mijn foto's als je wilt vergelijken.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sanne

Als ik je foto zie dan denk ik dat je rechter prothese te laag onder de spier geplaatst is met de dual plane methode.

Maar ik ben ook maar een leek hoor.

De enige die je uitsluiting kan geven is je PC.

Veel sterkte meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sanne,

Wat balen dat je je zorgen maakt. Ik ben door Nio geopereerd, alweer een jaar geleden. Mijn linkerborst bleek verzakt en is opnieuw gedaan. De pocket bleek te groot, teveel ruimte aan de onderkant en zijkant. Zag er hetzelfde uit als bij jou...

Kijk maar even bij mijn foto's als je wilt vergelijken.

Sterkte!

Heb jij dat vergoed gekregen?

Verder: balen! Dit soort dingen wil je niet lezen als je zelf ook bijna onder het mes gaat :-( Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik heb eens even naar je foto gekeken, maar het is erg moeilijk te beoordelen.. Om een goede beoordeling te doen, zou je een foto van de voorsituatie erbij moeten leggen, en dan kijken hoe je tepels vroeger stonden tov de onderkant van je borst.

Het lijkt nu wel zo dat je rechterborst (links op de foto) iets te veel gezakt is, dus iets bottoming out vertoond, maar zo kort po is dat eigenlijk ook nog niet echt te zeggen...

Ik heb wel eens een meid gezien, die had precies hetzelfde als jij.. en pas na weken (meer dan 6) trok die andere borst ook bij. En toen bleef het zo zitten... Kan ook zomaar gewoon gebeuren!

Mag ik eigenlijk vragen bij wie je geopereerd bent? Die andere meid waarbij het gebeurde was bij Schiettecatte.... Dat was dus geen bottoming out...

Bottoming out komt echter wel voor.. Helaas...

Het kan gebeuren door een foutje bij de operatie, door te veel ruimte te maken aan de onderkant van je pocket, waardoor je huid te zwak wordt om de prothese te dragen. Of dat je huid sowieso wat zwak is, en dat je daardoor een verzakking krijgt.

Of het geopereerd moet worden, hangt af van de ernst van de verzakking uiteindelijk.. Er is echter niets anders aan te doen, en je kunt het ook niet voorkomen helaas..

Vraag het gewoon even na bij je pc, dan weet je al iets meer :) En zo is hij/zij ook op de hoogte, dat het al zo snel na de operatie zo uitziet :)

Verder heb je echt mooie borsten gekregen zeg!! :35:

xx BB

Heyhey!

Ik heb mij laten opereren door dr.Rooijens ik was naar de bergman clinic geweest maar ik ben geopereerd door diezelfde chirurg van de bergman clinic maar dan in het TerGooi ziekenhuis op de afdeling plastische chirurgie.

Ik heb nog een foto in mijn album toegevoegd van mijn borsten vanaf de voorkant, bij deze foto heb ik mijn armen omlaag en sta ik recht voor de camera, bij deze foto op mijn forum had ik mn armen half omhoog en stond ik er niet goed recht voor. Misschien kun je in mijn album kijken en dan nog een keertje beoordelen? Ik heb namelijk gevoeld en mijn rechterborst (de misvormde om het zo maar even te zeggen) die is wat zachter dan mijn linkerborst (de goede) dus misschien kan het toch nog vocht zijn.

Maar bij het andere meisje was het zelf dus weer recht getrokken en ook echt zo gebleven? dus hij is daarna nooit meer gaan zakken of meer gaan afwijken? ik hoop dat dat ook het geval is bij mij haha want ik moet niet denken aan nog een operatie. :22:

Dankjewel! Ik ben ook echt heel blij met mijn linkerborst ik hoop zo dat mijn rechterborst ook nog zo wordt.

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sanne

Als ik je foto zie dan denk ik dat je rechter prothese te laag onder de spier geplaatst is met de dual plane methode.

Maar ik ben ook maar een leek hoor.

De enige die je uitsluiting kan geven is je PC.

Veel sterkte meis

Hoi Ank!

Bedankt voor je berichtje, maar het eigenaardige is dat mijn borsten eerst wel gelijk en perfect waren dus ze waren eerst goed geplaatst..

Dankjewel! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.