Ga naar inhoud

wel of geen drain


Aanbevolen berichten

Weten jullie waarom de beslissing genomen word om de drain te plaatsen. Ik ben nl bij 2 artsen geweest. Nl dr kortleve. Die vertelde dat hij waarschijnlijk wel de drain zou plaatsen dit omdat mijn oude inplantaat een stuk kleiner is als de nieuw te plaatsen inplantaat. Dr nelissen zei...Nee hoor niet nodig. Dan vraag ik me af .....waar blijf dan t vocht wat r vrij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren net een tweede consult bij Vd Weij gehad. Ik had ook nogal van dit soort vragen: waarom krijg ik geen borstband, geen drains, hoe als tijdens de operatie blijkt dat er een andere prothese in gaat? Hij was behoorlijk expliciet: borstband en drains zijn " verouderde, obsolete" technieken. Een borstband is nodig als een arts de pocket te groot maakt voor de prothese, en drains als hij een dusdanig grove techniek gebruikt dat er wondvocht vrijkomt. Als de arts precies werkt volgens de moderne techniek is er geen wondvocht en geen borstband nodig, want de pocket is dan exact groot genoeg. Ook een andere prothese gebruiken dan tevoren afgesproken had hij geen goed woord voor over. Dat is te voorkomen door tevoren goed te meten en goed naar de patient te luisteren. Anders stopt de arts erin wat ie zelf mooi vind, en dat is niet relevant.

Dus dat is iig het antwoord van één arts....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een deskundige arts!!! Drains zijn inderdaad juist een extra mogelijke bron voor infecties omdat je een opening naar de wond houdt. Als het niet broodnodig is...vooral geen drains svp!!

De borstband...tja, ik heb hem 6 weken gedragen. Ze zijn daardoor al wel snel gezakt op hun plek...Ik denk dat het ook niet kan schaden als je hem "preventief" wel draagt. Maar als de PC er van overtuigd is dat hij zulk werk kan "afleveren" dat het niet hoeft...alleen maar fijn dan!!