Ga naar inhoud

xZOETJE : 16 september 2014 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Beste dames,

Al jarenlang ben ik ontevreden over het volume van mijn borsten en droom ik van een borstvergroting. Het moment is nu bijna daar. Als ik akkoord ga, word ik volgende dinsdag 16 september geopereerd bij kliniek Heyendael in Groesbeek (Nijmegen) bij dr. F. Straten.

Ondanks ik niets liever zou willen, begint de twijfel toch wel toe te slaan, maar ik denk dat dit gezonde spanning is en het is natuurlijk niet zomaar iets.

Ik ben trouwens Zoë, bijna 23 jaar en ik woon sinds kort samen met mijn vriend in Eindhoven. Ben recentelijk afgestudeerd aan HBO-Rechten en ben momenteel bezig met mijn premaster rechtsgeleerdheid bij de Open Universiteit dat geschiedt in de vorm van thuisstudie. Per 1 oktober begin ik bij mijn nieuwe baan bij een advocaten- en notariskantoor als notarieel medewerker.

Omdat het iets spannends is, ben ik benieuwd naar andermans verhalen en daarom heb ik mij aangemeld op dit forum. :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Super dat je de stap gezet hebt! De twijfels zijn herkenbaar haha. Hoe verder het erop aankomt, hoe meer je gaat denken: weet ik het heel zeker? Maarja.. is dat niet net zo met trouwen, met een huis kopen, met heel veel dingen in het leven?

Ik zal je topictitel alvast aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dan sta je meteen goed! Kun je hier ook gewoon verder kletsen met meiden en na je operatie je verslag met ons delen. Dan staat alles mooi bij elkaar.

Heel veel lees- en forumplezier!

En veel succes met aftellen!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

GEZOCHT: dames die binnenkort worden geopereerd door Frans Straten of die recentelijk zijn geopereerd door Frans Straten.

Beste dames,

Volgende week dinsdag 11:00 uur is het zover: mijn borstvergroting! :107: Ik laat dit uitvoeren door Frans Straten bij kliniek Heyendael. Ik krijg ronde protheses, high profile, achter de borstspier geplaatst (dual plane). Over het aantal cc's ben ik nog steeds niet helemaal over uit. Tijdens het consult heb ik 390 cc gepast, dit vond ik te groot ogen. 330 cc daarentegen vond ik te klein. Nu is dus de vraag ga ik 1 maatje groter dan 330 of ga ik 1 maatje kleiner dan 390, dus: 350 of 375 cc?

Nu weet ik dat het maar om 25 cc gaat en dat op het blote oog niet zoveel zal verschillen. Ook is mij inmiddels duidelijk geworden door dit forum dat het wat kleiner uit zal vallen dan met het passen en dat er wat cc's zullen verdwijnen door het plaatsen achter de borstspier.

Ik ben 1.68m en weeg 58 kg. Ik heb nu een bescheiden B cup. Ik wil graag uitkomen op een bescheiden D cup. Wat adviseren jullie mij?

Voor de rest hoor ik graag van de meiden die binnenkort bij Frans onder het mes gaan of recentelijk onder het mes zijn geweest bij Frans voor welke protheses, hoe deze geplaatst worden/werden en het aantal cc's.

Dus kom maar op met jullie ervaringen meiden! (Meiden die ergens anders geopereerd zijn of worden mogen uiteraard ook reageren)

Indien jullie verder nog tips hebben op voorbereiding op mijn operatie en mijn herstel: zijn welkom!

Ik zal met veel plezier jullie ervaringen lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 8 juli geopereerd door Frans Straten en erg tevreden over! Ik had een B-cup met weinig vulling aan de bovenkant en heb 400cc rond dual plane laten plaatsen. Ik kom nu uit op 70F. Heb ook foto's van m'n voorsituatie in m'n galerij staan, dus neem maar even een kijkje als je wilt. Veel succes..!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen maandag 8 september geopereerd door frans. Ik heb 400cc dual plane gekregen en mijn voor situatie was 75aa of wel helemaal plat. Foto's kun je bekijken als je wilt. Ik zou voor 375cc gaan. Ik vind ze namelijk bij mij iets te klein terwijl ik dacht dat ze misschien zelfs te groot zouden worden. Veel succes gaat zeker mooi worden bij hem:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor jullie reactie meiden.

Lieseltje: Wat hebben jouw borsten zich nog ontwikkeld zeg! Ze zaten eerst erg hoog, maar ze zijn nu echt prachtig geworden!! Kan goed begrijpen dat je tevreden bent.

Vievie: Ik vind jouw borsten ook ontzettend mooi geworden!! Wat is nu je cupmaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee. Ik heb nu een m in sport bh. Ik denk dat ik uiteindelijk op een 75 d in gewone bh uit kom. Maar ik ben zelf 1.85 en weeg 69 kilo. Dus kan wel wat meer cc hebben omdat ik lang ben. Maar ben zeker blij dat ik niet kleiner heb genomen dan 400cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek he dat het zo onwijs verschilt per persoon op welke cup je uitkomt. Bij sommige meiden lees ik dat ze 350 cc hebben laten plaatsen en uitkomen op een E cup. Daar schrik ik dan weer van. Ookal is een cup in bh anders dan op het oog.

Het is mij wel bekend dat het afhankelijk is van je lengte, gewicht en postuur van je lichaam, en je beginnende cupmaat.. Maar toch ben ik al een paar keer tegengekomen dat meiden van mijn lengte en gewicht met 350 cc uitkomen op E of groter.

Ik vind die van jou wel heel mooi. Veel dames hadden niet kleiner gewild valt me op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje:) ja scheelt inderdaad zoveel. Ik denk dat Frans je dat het beste kan zeggen wat het mooist bij je past. Ik heb op de dag van de operatie ook nog duidelijk aangegeven dat ik ze echt niet te groot wil en dat ik twijfelde of ik niet 375 moest pakken, ik heb toen met hem afgesproken dat hij op het moment zelf zou kijken wat het mooist is. Ik heb toen ook duidelijk aangegeven dat ik ze niet te hoog wil, want wilde absoluut niet zo.n ballon effect, nu zitten ze eigenlijk al qua hoogte al mooi vind ik zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben maandag aan de beurt! :)

Zal m'n verslag updaten zodra ik het kan ;)

We zijn btw even lang en zwaar en het zal bij mij hetzelfde geplaatst worden als bij jou. Ik ga voor 375cc, twijfel nu alleen of dat niet te klein is... Maar ik neem aan dat ik maandag niet ineens kan zeggen dat ik 400 wil, weten jullie dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt niet alleen aan lengte en gewicht en voorsituatie. Je hebt namelijk verschillende profielen in de prothesen. Low, medium, high, en extra high profile. Deze zijn van breed naar smal, en van weinig naar veel projectie met een gelijk aantal cc. Zo kan het zijn dat de een 350 cc heeft met een projectie (volume naar voren toe) van 3,3 cm (even fictief, want heb de tabellen niet bij de hand) en de ander 350 cc heeft met 5,0 cm projectie!

Daar zit dan het verschil in resultaat in :)

Jullie moeten je dus niet blind staren op het aantal cc. Dat zegt namelijk erg weinig :)

Ik zal het uitleggen.

Stel je hebt drie bakjes.

1 bakje is 5x5 cm

1 bakje is 10x10 cm

1 bakje is 15x15 cm

In elk bakje doe je evenveel water.

In welk bakje staat het water het hoogst?

Juist, in het smalste bakje.

Het smalste bakje is als je het omzet naar prothesen, de extra high profile. Het breedste bakje de low profile.

Het volume in het smalste bakje is het hoogst, dus de meeste projectie, het meeste volume naar voren.

Welke breedte prothese er gekozen wordt, is afhankelijk van je eigen borstbreedte en van je wens. Aan de hand van de plaats in je borst en je wens, wordt bekeken door de pc, met welke breedte en welke projectie hij kan werken. Dan weet hij dus welk profile hij moet kiezen.

En dan is het nog zo dat elk merk zijn eigen tabellen heeft met aantallen cc's, breedtes en projecties.. De monobloc prothesen zijn redelijk breed. De sebbin prothesen zijn heel smal. In vergelijking met elkaar dan.

Dan heb ik het nog niet gehad over de anatomische prothesen. Deze hebben over het algemeen genomen, met gelijk aantal cc (in vergelijking met de ronde) en gelijk profile, meer projectie. Dit komt omdat een ronde prothesen in het geheel gelijk gevuld moet worden, met in het midden van de prothese het hoogste punt, terwijl een anatomische aan de bovenkant minder gevuld hoeft te worden. Het hoogste punt zit dus op ongeveer 1/3 van beneden af gezien...

Hoop dat jullie het nog snappen haha, maar ik wil maar aangeven dat het niet zomaar een aantal cc is dat er geplaatst wordt.. er komt net ietsje meer bij kijken ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ik op 29 september mijn operatie bij van straten. Twijfel ook over de cc heb nu 240 en wil gaan voor de 500cc maar ben bang dat dit te groot wordt. Ben 168 en weeg 58kg mijn bh maat nu is 70c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, thanks voor de uitgebreide en goede uitleg @best_boobie.

@Lelizz: Wat spannend. Ben nu al benieuwd naar je verslag. Neem jij ook high profile, ook rond en dual plane?

@Noezzie: Op welke cup wil je uitkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, bedankt voor jullie berichtjes.. Doet me goed!

Ik zit nu onderweg in de auto. Drukkend gevoel alsof ik hele erge spierpijn heb, voor de rest gaat het goed. BEN BLIJ!

Verslag volgt nog!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verslag operatie 16-09:

Met veel gezonde spanning kwam ik 10:35 aan bij Kliniek Heyendael, veel te vroeg natuurlijk want ik moest er om 11:00 uur zijn. Eenmaal bij de balie kwam de verpleegkundige mij tegemoet lopen en zei meteen al: Ben jij xZOETJE? Ik vond het leuk dat ze m'n naam wist en dat ik dus al verwacht werd ;-). Ik werd naar mijn privé kamer gebracht waar ik prachtig uitzicht had op een park. Half uur a drie kwartier later kwam de verpleegkundige langs om wat papieren in te vullen, mijn temperatuur en mijn bloeddruk te meten. Hierna mocht ik mij omkleden en mezelf ontdoen van mijn sieraden en lenzen. Ik zou binnen drie kwartier opgehaald worden en moest voor die tijd nog proberen te plassen.

De spanning steeg nu wel, het kwam zo dichtbij! Omdat ik al vanaf de nacht ervoor 'nuchter' was, had ik erg dorst en honger. Gelukkig werd dit gestild door de zenuwen die door mijn lijf gierde. Mijn vriend was met mij mee en maakte nog een foto van mijn borsten. Leuk om later het verschil te zien.

Tussendoor kwam Tanne, medewerker van de kliniek, langs met een bos bloemen. Dit vond ik zo lief. Al het personeel is trouwens zo lief en ze stellen je erg op je gemak. We hebben nog gezellig met Tanne gekletst, totdat we besefte dat ik elk moment kon worden opgehaald. Ik ging dus nog even snel plassen!

Twee dames van de verpleegkundige kwamen mij ophalen en mijn vriend mocht nog even mij in mijn bed vervoeren tot de verkoever kamer. Bij de deur moesten we afscheid nemen. Eenmaal in de vercouver kamer zag ik een meisje liggen die net wakker was geworden na haar operatie. Ze was emotioneel en dit baarde mij een beetje zorgen, ik was namelijk al erg zenuwachtig! Gelukkig stelde het personeel me erg op me gemak, ze waren ZO aardig en maakte voortdurend grapjes. Ik deed gezellig mee. En nu komt het.. Het aanbrengen van het infuus. Ik had mij hier van tevoren helemaal geen zorgen om gemaakt, maar ik vond dit eigenlijk het ergste en ik zal jullie vertellen waarom.

De eerste dame ging mij proberen te prikken in mijn linkerarm, maar mijn aders zijn zo fragiel en wilde maar niet tevoorschijn komen. Nadat mijn arm begon af te knellen, ging zij het toch proberen. Gemeen prikje, maar het was helaas niet gelukt. Ze ging het nog een keer proberen in mijn linkerarm maar op een andere plek. Deze prik voelde nog gemener aan en deed pijn, ze had er naast geprikt waardoor er nu een blauwe plek is ontstaan. Ze vroeg iemand anders om mij te prikken. Een man ging zich er nu aan wagen maar dan aan mijn rechterarm, ook mislukt! Ik raakte hierdoor beetje in paniek… Ze hebben toen de anesthesist uit de OK gehaald en gevraagd mij te prikken. Deze prikte gelukkig wel raak en het infuus kon worden aangelegd. Ik was opgelucht, maar vond het infuus erg vervelend voelen. Ik kan zelf sowieso niet zo goed tegen naalden, wondjes, bloed enz. dus ik werd er erg slap van.

Even later kwam een bekend gezicht aangelopen, het was Frans de arts. Hij ging mijn borsten aftekenen en we bespraken de maat nog een keer door. Ik vertelde dat ik nog steeds twijfelde tussen 350 of 375 cc. Hij ging nog eens mijn borst opmeten en zei dat ik 375 makkelijk kon hebben dus hij adviseerde mij dat, maar als hij tijdens de operatie vond dat 350 mooier zou staan, zou hij dat doen. Kwartiertje later werd ik opgehaald door drie mannen: Frans, anesthesist en nog een man. Ze maakte leuke grapjes met me en reden mij naar de OK. Ik hoorde nog wel dat ze vroegen aan het meisje naast me hoe het met haar ging. Ze zei: "Als dit het nou is, dan valt het nog alles mee". Dit stelde mij gerust.

13:30 uur: In de OK moest ik op de operatietafel gaan liggen, ik vond het nu wel erg spannend. Ik hoorde mijn hartslag via de monitor. Ze vroegen me nog een keer m'n naam, geboortedatum, of ik gezond ben en of ik allergieën heb. Dit hebben ze overigens wel vier keer gevraagd die dag voor de operatie. Toen gingen ze de narcose indienen via mijn infuus. Tijdens dit vroeg de anesthesist of ik nog op vakantie was geweest en dergelijke. Ik ging hier op in, maar ik voelde me steeds meer wegzakken, ik kon me niet meer concentreren op mijn antwoorden op de vragen en ze zeiden: "Ga nu maar lekker slapen, je bent in goede handen." Hierop zei ik (net als Lelizz): "Maak er wat moois van mannen" en BAM… Weg was ik.. Vond het wel fijn om zo weg te dommelen.

Uur later (14:30 uur) werd ik wakker op de verkoeverkamer. Mijn blauwe jurkje lag open en ik zag mijn twee nieuwe aanwinsten direct. Ik werd zo ontzettend fijn wakker! Alsof ik heerlijk diep geslapen had en had ook gedroomd, maar weet niet meer waarover. Ik voelde me intens gelukkig toen ik wakker werd. Ik zag mijn nieuwe borsten en ik vond ze al zooo mooi! Ik ging ook meteen voelen. Wauw!

Het personeel kwam bij me en vragen hoe het ging. Ze zeiden dat het er al erg mooi uitzag bij me. Ze vroegen hoe het met de pijn ging. Nou, het viel mee. Het was een drukkend gevoel op je borst alsof er iemand de hele tijd op je staat of alsof er twee bakstenen op liggen. Het voelt ook alsof je hele erge spierpijn hebt. Ik vond het nog wel erg eng om te bewegen (nog steeds) maar ik was nog erg slaperig. Ze lieten mij rustig wakker worden. Wel was ik zo blij en wilde ik graag snel weer naar mijn vriend om hem mijn nieuwe aanwinsten te showen.

Uur later (15:30 uur) kreeg ik vloeibaar paracetamol toegediend, gingen ze mij nog controleren en werd m'n sportbh aangedaan. Gelukkig paste deze. Hierna werd ik opgehaald door de verpleegkundigen en werd ik teruggebracht naar m'n kamer. Was erg blij om mijn vriend weer te zien en die dacht wel meteen: "Wow, wat groot!"

Hier kreeg ik lekker wat te eten. Ik heb twee beschuitjes, 1 boterham, tomatenbouillon, drie kopjes thee, 1 glas water gegeten en gedronken. Ik voelde mij namelijk erg goed. Niet misselijk, alleen wat slapper. Ze boden nog wel een warme maaltijd aan. Hier had ik alleen geen zin in, dus kreeg alleen een lekker toetje!

Toen de verpleegkundige mij kwam controleren moest ik recht op gaan zitten. Ik ging meteen al staan haha, dat was niet de bedoeling. Ik moest tot 18:15 blijven, omdat het gebruikelijk is om 4 uur lang te blijven na de OK. Ik heb mij samen omgekleed met mijn vriend, hij moest me echt helpen. Het ging wel goed. Ik ben toen zelfstandig gaan plassen, je broek en slipje naar beneden doen gaat wel moeizaam en het afvegen ook. Hierna heb ik lekker de tijd uitgezeten buiten op het balkon van mijn kamer. Nu had ik weer zin om op mijn telefoon te zitten en mijn familie en vriendinnen in te lichten dat alles goed was gegaan.

18:15 uur stonden mijn vriend en ik klaar om te gaan. Hij moest alle tassen dragen en ik droeg het mooie boeket. In de auto ging alles goed, met drempels beetje oppassen. Ik ben de nacht goed doorgekomen. Heb voor het slapen gaan een tramadol genomen. Ben alleen een beetje huiverig over dit goedje, omdat ik al veel verhalen heb gelezen over de vervelende bijwerkingen. Toch werd ik niet ziek, zwak of misselijk ervan. Half 2 's nachts viel ik in slaap op mijn rug, half 9 's ochtends werd ik weer wakker. Goede nacht dus toch nog wel gemaakt, want ik heb aan 1 stuk door geslapen. Wel werd ik af en toe wakker als mijn vriend zich omdraaide. Ik was bang dat hij per ongeluk zijn arm om me heen zou doen en mij daarmee pijn zou doen. Ik moet wel zeggen.. Ik mis het knuffelen met mijn vriend onwijs. Nu pas besef wat voor knuffelkonten wij met z'n tweetjes zijn, hihi. Hij verzorgd me wel heel goed. Super lief. Zijn nu lekker films aan het kijken en hij gaat me zo helpen met douchen. Het is ook erg mooi weer, dus misschien klein rondje buiten. Kan alleen mijn eigen haar niet doen en make-up.

Ik ben erg blij dat ik voor 375cc gegaan ben (thanks meiden voor jullie advies nog daarover). Als ik nu zo kijk vind ik ze namelijk niet enorm groot, maar gewoon mooi. Ik raak er ook steeds meer aan gewend. De pijn is wel aanwezig, maar niet onverdragelijk. Het is een erg spierpijn gevoel, drukkend en af en toe steken. Ben erg bang om te bewegen. Al met al is mij het allemaal wel meegevallen. Ik kan niet wachten totdat we een paar weken verder zijn en ik het resultaat echt kan bewonderen.

De meiden die nog moeten: Veel succes, voor je het weet is het voorbij en het valt best mee.

De meiden die net geweest zijn: Goed herstel!

De meiden die al over de 6 weken grens zijn: Geniet van je mooie boobs!

Ik ben een erg gelukkig mens! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.