Ga naar inhoud

EllaBellaBoobs : 20 oktober 2014 : Dr. Smits : Contour Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

na heel veel jaren het gewenst te hebben, gaat het nu toch echt gebeuren!!!

ik ben 170 cm, 60 kg had altijd een volle E maar die is geslonken naar een lege D.... alleen door de breedte heb ik nog een D, maar bovenin zit niks meer en ik kan er inmiddels een potlood onder verstoppen :-D

op dit moment ben ik nog in de orientatiefase. heb al een gesprek met A-Klinieken in Zevenaar gehad, en zeer binnenkort met Contour Kliniek in Bussum.

eerste advies dat ik kreeg is 470 cc dual plane, anatomische vorm. ik ben er nog niet helemaal uit!!

ben dus veel foto's aan het vergelijken en aan het lezen.....

Kan niet wachten tot het zover is!! oktober gaat het wel gebeuren!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum

470 cc klinkt als een mooi formaat om op te vullen.

Ik vraag me alleen af waarom niet rond?

Vooral als de bovenkant leeg is is dit de beste optie.

Ook dual plane snap ik wat dat betreft niet helemaal !.

Goed dat je bij meerdere klinieken langs gaat!.

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

OMG Ik heb m'n nieuwe boobies!!!!!

Gisteren was het zo ver!!!

Om 09.00 uur heb ik me gemeld voor de behandeling in Boerhaave in Amsterdam. De operatie is uitgevoerd door Dr Smits van Contour Kliniek.

Vroeg vertrokken, ongelooflijk veel file, en net 1 minuut voor de afgesproken tijd binnen! Beetje stressy begin, maar op tijd!

Ik was niet zenuwachtig, maar afscheid van vriend was toch effe emo

Om 09.10 uur werd ik al opgehaald en naar een bedje gebracht.

Uitkleden, op onderbroek en sokken na, en operatiejurkje aan.

Om 09.15 uur kwam Dr Smits (die ik kende van de 2 voorgesprekken) en ze tekende van alles af.

Verticale, horizontale lijnen, prachtig.

Om 09.30 mocht ik meelopen naar de ok, waar een vrolijke assistent-anesthesist me verwelkomde.

Zelf gaan liggen op operatietafel.... hartmeter op je vinger, prik voor de catheter, daarin werd antibioticum ingevoerd en slaapmiddel ;-)

Ik was binnen no-time weg.

En kwam pas weer bij op de verkoeverkamer, in een warm bed. Alle verpleegsters lief, kwamen om de 5 minuten checken.

Na 1,5 uur was ik weer goed bij en kreeg een cracker met kaas.

Door de narcose sprak ik eerste keren beetje wausie wartaal... dat was wel grappig, net alsof je diep in slaap bent en wordt wakker gemaakt.

Ik zei toen ook dat ik ze veeel te klein vond. Moest ze lachen.

Later vond ik ze nl veeeel te groot. Maar dat is gewoon dat je er effe niet helemaal bij bent door de narcose.

Het is nu 1 dag later en ik ben heel blij.

Heb nauwelijks pijn, slik om de 3 uur paracetamol. Goed geslapen vannacht, gewoon recht op m'n rug, niet in 45 graden ofzo,

wat ik ergens had gelezen. Ik ben een buikslaper, dus het was ongewoon en wennen, had ook rugpijn vanmorgen, maar verder ok.

Beetje misselijk steeds na eten, maar dat mag echt geen naam hebben.

Ben echt blij! Ze zijn groot, gezwollen, hard, maar dat komt allemaal goed, hebben ze beloofd!

Ja je kan niet echt alle bewegingen maken, ik hou m'n handen zoveel mogelijk laag.

Ben bijna al deze hele dag op geweest, heb gegeten, onderlijf gedouched, en heel voorzichtig gevreeën met vriend, hadden we allebei zin in.

Dus het valt me 100% mee!!

Ik ga wel door met de pijnstillers.... wat ik hier allemaal lees lijkt me dat verstandig!

En heb de rest van deze week vrij.... dus rustig aan!

Als jullie nog meer tips hebben, graag!! Maar vooralsnog voel ik me blij dat het zo voorspoedig gaat...

wel moe hoor, van de narcose, dus duik er vanavond vroeg in!!

XXXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vandaag bij boerhaave geweest... voel me ook erg goed.. niet misselijk. Wel nu wat pijn onder borsten (bh band) alsof ik flinke smakker heb gemaakt. Verder viel het me alles mee en precies als jouw verhaal (alleen dr Vd wey). Ben benieuwd hoe het slapen gaat. Succes met het herstel. Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoiiiiii

Succes met je herstel!!! fijn dat je je op je gemak voelde daar!

Ik heb binnenkort een consult bij contour kliniek dus het kan zijn dat ik ook een gesprek krijg met dr smit.

Ik voeg je even toe want ben erg benieuwd naar je herstel en foto's hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu de 5e dag PO.... eerste dagen ging fantastisch... nu steeds meer last en pijn.

ik voel de randen.. is dat normaal?

de linkerborst trilt steeds alsof er kleine stroomstootjes doorgaan... is dat normaal?

om de 3 uur een paracetamol en af en toe een ibuprofen erbij... moet toch genoeg zijn? maar heb er dwars doorheen last van pijnscheuten... hoe lang blijft dat?

vanaf wanneer durfden jullie te douchen zónder ze vast te houden of te ondersteunen?

moeilijke dagen...

Liefs

Ella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach jee Ella! Wat vervelend zeg! Ik ben nu 4dgn PO en heb gisteren voor het eerst gedoucht. Ik heb continue mn arm eronder gehouden, niet omdat ik bang was, maar wel omdat zonder 'pijn' deed. Vandaag ging het beter. Ik heb ze kort los kunnen laten, maar stond dan wat krommer ipv rechtop.

Vanmiddag heb ik een rondje markt gedaan en heb toen wel met mn armen over elkaar voor mn borst gelopen. Stel dat iemand tegen me aan botst! Haha! Had een lekker wollen vest aan, waardoor het er niet zo dom uitzag dat ik zo liep (hoop ik).

Wat jij beschrijft als 'stroomstootjes' had ik gisteravond toen ik op de bank zat, denk dat het kleine luchtbelletjes zijn die verplaatsen. Had 2 dgn PO een grote luchtbel weggedrukt toen ik de bovenkant van mn borst indrukte. Lucht schijnt normaal te zijn.

Ik denk dat wanneer je kort PO bent idd onzekere momenten hebt. Maar kijk dan idd even op dit forum en je wordt er zo weer bovenop geholpen door al die meiden hier! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht 1 week en half NIET douchen, pas na mijn 1 ste controle. Had ook geen plakkers die water afstotend waren.
Is bij iedere pc verschillend!!

Die pijnscheuten zijn normaal, ik heb ze niet zoveel gehad maar andere hier dan weer wel.

Ik ben nu 26 dagen PO en voel onderaan ook randen, ik hoop dat dit nog weg trekt maar vermoedelijk wel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik ben 3 dagen po van een borstlift zonder impl. ook ik heb de luchtbelletjes die ik voel trillen, normaal las ik hier al. Ook af en toe een pijnscheut. Hoort er allemaal bij. Hahaha ook heel herkenbaar heb ik vanmiddag even een boodschap gedaan en was als de dood dat er iemand tegen mijn borsten aan zou stoten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel ook tintelingen/pijnscheuten. Ik dacht dat het de zenuwen zijn die herstellen? Hebben jullie ook een beetje doof gevoel in de huid bovenop de borst? Iemand een idee wanneer je weer mag gaan sporten na een protese plaatsing op de borstspier? Fietsen? Hardlopen? Ik voel geen randen van de proteses. Ik ben van 75C na 2 kinderen, naar 75D met lift gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh fijn zeg, deze reacties.....super bedankt.

ik had nog niks gelezen over luchtbubbeltjes... dan zal dat het wel zijn!

Over sporten hebben ze tegen mij gezegd: 6 weken niet! ik doe boxen, tikkie belastend voor de borstspieren :-) maar sowieso niet sporten. ik denk zeker ook niet hardlopen hoor.

Ik heb geen doof gevoel in m'n huid bovenop de borst. Ze zijn wel de hele tijd erg warm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ella, hoe gaat het nu? Heb je al minder last? En ben je minder onzeker? Ik kan inmiddels rondlopen en douchen zonder bang te zijn of ze vast te houden, heerlijk! Luchtbelletjes/ stroomstootjes of wat het ook moge zijn, heb ik nauwelijks meer.

En sporten, nee, dat ga ik tot 6 weken PO echt niet doen! Heb me voorgenomen, in januari het hardlopen weer op te pakken en weer naar de 10K marathon Rotterdam toe te werken, tussendoor weer wat 5K wedstrijden inplannen en er zo langzaamaan weer bovenop te komen. Dit keer in een gevuld hardloopshirt! Wat zal dat leuk staan op de foto's! Haha!

Wat dood gevoel betreft op de borst, dat heb ik aan de onderkant. Net boven de littekens. Maar ik heb wel het idee dat het gevoel in beide borsten langzaam weer terugkomt. Dat zou wel fijn zijn, want dat maakt het toch meer 'eigen' denk ik. Nu heb ik soms nog een beetje het gevoel dat er maar iets opgeplakt is en dat het er elk moment weer afgehaald wordt, omdat het niet van mij is. Raar hoor! :4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bobbelein,

De 'stroomstootjes' of 'luchtbelletjes' heb ik niet meer! Dat voelt al fijn. EN de ergste pijn is ook over hoor, dus het gaat als stukken beter.

Met douchen ondersteun ik ze ook niet meer, net als jij, maar het voelt nog een beetje eng.... zo van: als dat maar goed gaat!! Gek he?

Ik heb een dood gevoel op de borst, m'n tepels zijn wel supergevoelig maar dat zal wel gaan bijtrekken.

De littekens zitten nog onder de pleisters, ben erg benieuwd hoe die zijn, maar dat duurt nog even voordat de pleisters eraf gaan.

De link die vanmorgen in de chatbox stond (hier bovenaan de pagina) vond ik zeer verhelderend! Foto's van borsten 4 dagen PO en 2 maanden PO. Toen ik die zag, dacht ik: dan komt het bij mij ook wel goed!!

Ja hoor stel dat hardlopen nog maar uit tot januari! Ik doe het voorlopig ook echt niet hoor, pas na 6 weken is alles netjes ingegroeid, ik zou echt nu nog niet durven!

Ben er blij mee hoor, echt blij dat ik het gedaan heb.

liefs

Ella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.