Ga naar inhoud

Heel onzeker en down in herstelfase


Aanbevolen berichten

Hoi,

Drie weken geleden heb ik een borstlift en borstvergroting ondergaan met 310 cc dual plane. Ik ben over de vijftig en heb een paar kinderen gekregen en gun mezelf dit enorm.

Aanvankelijk, ondanks de forse pijn, wel enorm blij met het resultaat. Mooi gevulde hoge boezem. Strak, heel gespannen en vol. Maar...

Nu slinkt de boel behoorlijk en ik zie zelfs al weer wat hanggedrag ontstaan, vooral bij één borst. Het gevolg hiervan is dat ik denk dat dit alleen maar erger kan worden naarmate de tijd vordert en ik zit maar de hele dag te hijsen en sjorren aan m'n te strakke sport-bh omdat ik zo graag wil dat het niet meer gaat hangen. Ik voel me ook erg down nu. De aanvankelijke euforie is als een zeepbel geknapt.. Ik huil veel, voel me down en enorm op mezelf gericht. Ik zit en sta de hele tijd weer voor de spiegel en hoop dat ik iets anders zie dan waar ik bang voor ben. De bevestiging dat het niet zo is. Dat ik het heb overdreven enz..

Is of zijn er vrouwen die dit herkennen? Verandert de vorm nog in positieve zin? Wat zijn jullie ervaringen?

Super om van jullie te lezen! Groet van Boebje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boebje!

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe boebs!;)

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met een borstlift ivm hangende borsten. Ik heb zelf een borstvergroting gehad omdat ik zelf echt helemaal plat was. In algemene zin is het natuurlijk een vergelijkbare situatie: je laat sleutelen aan je lichaam om iets mooi of mooier te maken.

Ik heb zelf de eerste weken ook heel veel emoties gehad! Ik moest ook veel huilen en stond me ook helemaal suf te staren in de spiegel. Vooral als ik ( dacht ) iets te zien wat niet helemaal klopte, ze niet helemaal waren zoals ik me ingebeeld had of wat dan ook.

Je ondergaat een dergelijke ingreep omdat je dit vaak al een hele lange tijd wilt. Je wil en verwacht perfectie. En dat eigenlijk ook direct zodra je uit de narcose komt.

Dit in combinatie met de eerste weken na je operatie waarin alles nog moet helen en je lichaam zelf ook moet "wennen".

Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat dit kan zorgen voor bijna obsessief gedrag! Ik weet nu dat het echt tijd nodig heeft! Bij dual plane moeten je implantaten nog indalen. Dit in combinatie met het vocht wat er nu waarschijnlijk nog zit zorgt dat ze echt nog heel veel gaan veranderen!!

Je bent nu geopereerd en er is waarschijnlijk heel veel veranderd, maar dit is echt het eindresultaat nog niet! Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om af te wachten, maar dat is nu echt wat je moet doen.

Door het vocht kan het zijn dat je nieuwe boebs sochtends anders zijn dans middags of savonds. Probeer je niet gek te staren!

Sterkte en probeer te genieten!

Liefs Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey boebje, ik ken het hoor, bijna vier weken nu en ik bukte vanmorgen werd ik ook niet blij van...dikke plooien links en rechts... We moeten het gewoon wat tijd geven. Ik ga wel over twee weken voor een extra controle....

Ik wil heel graag dat het goedkomt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nonky, ik wel (25 dan;)) maar ik vind het soms ook frustrerend om te zien hier, al die perfecte borsten. Dat is ook waarom ik heel lang niet zo actief ben geweest hier. Ik werd er bijna depressief van!!! Ik zag zo vaak al deze mooie foto's en natuurlijk, daar is dit forum ook voor hè dat weet ik en ik bedoek dit ook absoluut niet negatief of aanvallend! Je gaat het alleen ook met jezelf vergelijken en je afvragen waarom die van jouw dan (nog) niet zo zijn. En dat is dan weer zo zonde! In plaats van te genieten van wat je nu wel hebt en daar blij mee te zijn ga je inzien dat ze niet perfect zijn.

Ik hoop dat jullie allebei goed genezen van de operatie en kunnen genieten met jullie mooie nieuwe borsten!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb geen ervaring met de borstlift maar herken mezelf (net als vele anderen) heel erg in jou situatie.. alles bijna obsessief checken of het wel goed zit enz.. Volgens mij hoort dat er wel bij alleen dat je je borsten weer ziet gaan hangen weet ik niet, heb daar geen verstand van. Heb je

Al contact gehad met je PC?

Succes, groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heel herkenbaar dat obsessiefe gedrag, ook geen lift gehad alleen een vergroting.

Maar kwam van een hele slappe borst af.

Net na de operatie dacht ik ze zijn wel erg groot.. , vervolgens heb ik me 8 dagen druk gemaakt of ik niet een ontsteking zou hebben, (want stel je zit bij die 1%).of me linker borst nog wel gelijk zou komen met me rechtse .

Of alles wat ik voelde wel normaal was en toen ik vandaag me bh uit deed dacht ik jeetje ze zijn best gekrompen.:s

Je streeft idd naar perfectie.. en omdat we daar zo naar zoeken heb je een beeld,alles wat daarvan afwijkt is teleurstelling.

Tot dat ik me bedacht jeetje muts kijk naar je voor foto's en kijk nu.. ik mag hier best wel gelukkig mee zijn en in me handjes knijpen!

Door het perfecte beeld vergeten we vaak om blij te zijn met het nieuwe resultaat. .Zo zonde

Link naar reactie
Delen op andere sites

:):ph34r::56: :56:Hoi lieve vrouwen,

Super, jullie ervaringen te lezen en zoveel herkenning aangaande bijna obsessief bezig te zijn met wat er is veranderd en nog verandert. Angst, dat het niet zo wordt zoals je zo graag en al zolang wilde. Waar je van droomde...Eindelijk is het zover... Had ik nog maar een keer gesproken van tevoren met de plastisch chirurg...En zo... Het spookt wat door mijn hoofd.

Zie ik wel wat er werkelijk is? Of vertekent mijn geest het spiegelbeeld van nu? Uit onzekerheid of angst dat het weer zo wordt als vroeger. En het kostte al zoveel geld en pijn.

Het heeft tijd nodig, zoals jullie ook zeggen. Maar ik ga toch even nog bellen morgen om nog een keer langs te gaan bij de chirurg. Zij kan misschien net even iets meer zeggen over het herstel etc. Ook wat ze heeft gedaan en wat ze nog zou kunnen doen als het uiteindelijk toch niet zo wordt zoals ik wil.

Ik denk dat het ook helpt als ik straks weer lekker een beugelbh. aan kan trekken. Die vormt alles toch meer naar het model wat ik wil... Met zo'n platdrukkende en beperkende sport-bh wordt het ook nooit wat... :105::ph34r::59:

Dank jullie! Super, jullie reacties.. :) Groetjes van Boebje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:71: Hoi allemaal,

Het gevolg laat ik nog wel weten. Ook of ik uiteindelijk happy ben met het resultaat, alles kan accepteren en eraan ga wennen. :155:

Groeties van Boebje.

Het duurt gewoon lang voordat je je leven weer terugkrijgt......pfffff, heftig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeeetje ja ik herken het wel hoor, hoewel ik geen lift heb gehad. bij ieder pijntje in de spiegel kijken, vooral de eerste 2 weken obsessief in de spiegel kijken en zeggen: zie je wel!! ze zijn ongelijk! het was een verkeerde keuze om 2 maten te nemen.. ik had niet naar de pc moeten luisteren enz.

maar daar schiet je niets mee op!!

mijn vriend zegt dan ook gelukkig vaak genoeg tegen mij dat ie mn borsten echt prachtig vind en dat ie ze al mooi vond voor de operatie maar ja he..

wij vrouwen vinden volgensmij nooit iets goed genoeg en geloven niet direct alles wat er tegen ze wordt gezegd.. want je eigen beeld van jezelf dát veranderd niet

zomaar, ook niet na een dure operatie. (iig.. zo werkt het wel in mijn hoofdje)

Dat heeft tijd nodig.. want je hebt een lange tijd geleefd in je eigen onzekerheid en die gaat niet poef weg de dag na de operatie.

Probeer je niet blind te staren op iets wat je denkt te zien want echt .. geduld is echt het toverwoord. ik ben nu 7 weken po en ik vind ze echt alweer wat anders dan 2 weken geleden. ze blijven veranderen in positieve zin..!

ik heb van het weekend met mijn vriend een spannend filmpje opgenomen en als we die dan terug kijken denk ik echt: shit he.. die zijn echt mooi geworden, nu kan ik vol trots ernaar kijken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week ben ik vijf maanden PO en ik moet zeggen dat ik nog steeds elke dag sta te staren. Ik maak me ontzettend gek met alles dat toch echt niet klopt. Ik ben terug gegaan met 9 weken en toen weggestuurd met de woorden: het kan zijn dat hij te hoog geplaatst is, wacht het even af tot aan een half jaar, dan kijken we verder.

Ik kan je vertellen dat een half jaar ziek lang duurt als je elke dag kijkt of hij al gezakt is, je elke dag een zere borstspier hebt en of je al minder plooien hebt. Je staart je helemaal gek. Zit ie al goed? Verbeeld ik me niks? Ik had liever gehad dat ze zei dat hij per ongeluk te hoog geplaatst is en dat ze me na een half jaar opnieuw zou opereren. Dan heb je tenminste zekerheid en moet je gewoon de tijd uitzingen.... Duurt ook lang, maar is minder erg dan deze lange periode van onzekerheid waarin je gewoon echt nog niet kan genieten van je nieuwe lichaam....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik ben 5 weken po en herken ook precies wat je zegt, had eerst gigantisch veel vel en het hing enorm, ik heb dus ook een lift gehad met prothesen en maakte me de eerste 2 weken gek over een infectie, daarna over het slinken/weer gaan hangen en nu over de vorm (vind ze niet rond genoeg maar wat hoekig) en het verschil tussen mijn borsten: 1 is kleiner, hangt wat meer en ook meer naar buiten en hij is bovenin iets minder vol en zit iets lager... Gisteravond ben ik een bh gaan passen en bleek het verschil nog groter dan ik dacht :( Ik probeer ook zoveel mogelijk alleen naar mijn eigen voorsituatie en huidige situatie te kijken want als ik dat zie dan mag ik echt in mijn handen klappen! Toch zit ik weer op dit forum te zoeken naar "verschil in borsten" in de hoop dat ik zie staan dat het nog bij kan trekken en ik weer hoop krijg dat het "goed" wordt (terwijl het dat eigenlijk al is, voorheen waren mijn borsten ook verschillend). Lastig allemaal! Vandaag is mijn dag om weer foto's te maken (dit doe ik elke week) en dan zal ik vast weer iets zien wat me niet bevalt of waar ik me zorgen over maak. Van de zijkant vind ik ze bijv. ook wat plat. Bij jezelf ben je sowieso altijd heel kritisch... Deze foto's zijn van 4 weken po om je ff een idee te geven (anderen verklaren me nl voor gek, ik zei bijv. tegen mijn man dat ik ze plat vindt en gisteren paste ik in een strapless wonderbra 75H en kreeg ik meteen de opmerking: Gek zeg met zo'n platte borsten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik vind ze mooi, Vienna. Veel beter ook dan het was! Heel natuurlijk, vind ik ze :-) Mijn tepels hangen lager dan die van jou. Bij jou zitten ze toch heel mooi midden op de borst.

Bij mijn verandert er nog niet zoveel. Ze moeten nog steeds indalen in de onderpool van de borst. Nog steeds zit de massa vrij boven in en tegen de borstkas. Dat zie vooral vanaf de zijkant. Maar ik twijfel ook of mijn vel niet gewoon te ruim is en dus de protheses te klein of te laag.

De plastisch chirurg zei dat het wel tot een jaar kon duren. Dan verandert er niets meer maar dat na de eerste 6 maanden wel een beetje een datum was om conclusies te kunnen trekken van hoe het wordt.

Eigenlijk is dan 9 a 10 weken te vroeg. Vertrouwen heb ik nog niet.

Vooral de linker hangt iets teveel en de rechter is ook wat steviger. Deze 'staat' ook wat mooier.

Soms vind ik ze wel even mooi en soms denk ik; dit is het dus niet, dit is niet wat ik wil en wilde. Te slap, te klein, te ongevuld, te hangerig. En wat is waarheid?

Lastig hoor...ik was liever superhappy geweest met het resultaat. Hopen dat het toch nog zo wordt. Toch nu maar het beste van maken en over een paar maanden nog eens vergelijken met nu.

Liefs Boebje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Boebje! Zelf ben je altijd een stuk kritischer...

De borst die hoger hing is in de afgelopen week wel gezakt waardoor ze wat meer gelijk zijn geworden (heb vandaag nieuwe foto's geplaatst), maar ik vind ze idd ook onderin te leeg, hangerig, plat en nog niet mooi rond. Als ik naar mijn voorsituatie kijk denk ik niet zeuren, maar je wilt het graag zo mooi en perfect mogelijk hebben natuurlijk. Ik ga er voor nu maar gewoon vanuit dat het de komende weken verbeterd, meer kun je nu toch niet doen. Ik hoop dat het bij ons allemaal goed uitpakt! Ik begreep iig van een pc dat in het begin 70% wel iets aan te merken heeft en dat er na 6 maanden nog maar 2% daarvan er echt iets aan laat doen, dus dat geeft goede moed! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ze zien er echt mooi uit hoor ! Ik zie er niks verkeerds aan, en zeker niet plat....

Je mag er echt trots op zijn :6:

Weet je dat er gezegd wordt dat je jezelf anders (slechter en lelijker) ziet dan anderen jou zien ?

Wij hebben een te negatief zelfbeeld.

Nee, echt je borsten zien er echt goed uit en zo mooi met die tattoos :5:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde ook van die stevig gevulde ronde boobs. Maar dat is nog niet aan de orde. Hoeft niet mega-groot maar ook niet te klein.

Als de 'lading' in de borst nog van boven naar beneden zakt waardoor de tepels wat hoger komen te staan, kan ik me wel voorstellen dat ik er happy mee wordt. Dit is me wel beloofd door de plastisch chirurg... Ik zou zeggen; nu, subiet en rap een beetje...:-) En dan voor iedereen die hier behoefte aan heeft.

Ook denk ik dat we mogelijk wat kunnen gaan vergroeien (geestelijk) met het nieuwe resultaat ook al wijkt het af van onze grote verwachtingen voorafgaand aan de borstvergroting. Al ben ik zelf nog niet zover...:-)

Liefs van Boebje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ze zien er echt mooi uit hoor ! Ik zie er niks verkeerds aan, en zeker niet plat....

Je mag er echt trots op zijn :6:

Weet je dat er gezegd wordt dat je jezelf anders (slechter en lelijker) ziet dan anderen jou zien ?

Wij hebben een te negatief zelfbeeld.

Nee, echt je borsten zien er echt goed uit en zo mooi met die tattoos :5:

Dank je wel!

En het komt vast goed Boebje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ff een foto gemaakt waarop jullie hopelijk zien wat ik bedoel met plat (weinig projectie) en leeg onderin... Ik hoop dus dat het zodanig gaat settelen dat het wat meer bij de bovenste foto in de buurt komt (dit was de voorbeeldfoto die ik aan mijn pc heb laten zien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, hier bv gehad dus geen echte ervaring met wat jullie bezighoud.

Maar ben wel blij om dit te lezen. Ik heb namelijk de eerste 4dagen echt geweend om mijn nieuwe borsten en dit terwijl ik op dit forum precies enkel gelukkige mensen tegenkwam met wondermooie boobs en pijnloos.

Met mijn oorspronkelijke borsten was niks mis mee qua vorm ofzo, enkel wou ik ze wat kunnen 'opblazen' om eindelijk een voorgevormde bh gevuld te krijgen. Weken voor de operatie niks anders gehoord van mijn vriend dat ik mooie borsten had, net na de operatie waren de reacties helemaal anders... Gelukkig vind ik ze nu, na 6dagen po, iedere dag mooier en mooier worden.

Dus ik begrijp de perfectionistische gedachten en dat is iets waar ik vooraf niet bij heb stilgestaan want dat trekt je emotioneel wel naar beneden. En ik ben maar 6dagen po, wat gaat dat binnen x aantal weken/maanden zijn. Je kijkt ook nu veel meer dan ooit naar anderen hun borsten! Om te vergelijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi vrouwen,

Het is toch een heel gevoelig en kwetsbaar gebied voor een vrouw, de borsten. Je laat zoiets ook niet voor niets doen.

Vienna, Ik herken wat je schrijft in combi met je foto's. Dat het inderdaad mooier zakt onderin de borst waardoor de tepel weer iets omhoog komt. Al vind ik jouw boobs heel mooi al.

Ik heb hier wel foto's gezien waarbij dat gebeurt. Ik hoop dat het bij ons ook zo goed gaat komen. Ik zie het bij mezelf nog niet echt veranderen. Misschien is mijn borsthuid te ruim t.o.v. de prothese. Lelijk zijn ze niet maar gewoon niet zoals ik wilde na een lift met borstvergroting. Geduld maar weer...:-) Dat is wel een nadeeltje bij dual-plane...

Liefs, Boebje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.