Ga naar inhoud

Wonka : 12 februari 2015 : Dr. Nio : SLAZ


Aanbevolen berichten

Hoi vrouwen!

Ik ben niet zo vaak aanwezig gezien ik nu nogal diep in de scriptiestress zit... Maar ik sta wel achter mijn planning nu haha... de tijd kan mij niet langzaam genoeg gaan, gezien ik de week voor de operatie alles moet inleveren... wie heeft daar nu last van?

Vanmorgen alle controles van mijn hart gehad. De echo laborante denkt dat er misschien een beperking kan ontstaan bij 1 punt van de echo (waarbij vanaf de apex, de hartpunt, wordt gekeken).... we gaan het zien. En ook zij dacht dat de keuze voor hydrogel verstandig was. Bij de inspanningstest heb ik 118% ingespannen van wat voor mijn leeftijd en gewicht normaal is, ruim beter dus dan iemand zonder hartproblemen. Ik ben trots!

Nu heb ik nog 24 uur lang een kastje die mijn hartslag volgt... en dan is de hart APK weer gedaan.

Kan al die informatie netjes naar de anesthesist.... is die goed op mij voorbereid ;-)

Nu weer knallen aan m'n verslag dames :)

Succes met je scriptie, nog even knallen en voor je het weet lig je lekker uit te rusten in de ziekenhuis kamer! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 192
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik vroeg me idd al af waar je gebleven was, maar nu snap ik 'm. Fijn dat je hart (bijna) weer helemaal door de APK is en dat je met een gerust hart straks je boobies kunt laten plaatsen. Nu die scriptie nog even, succes!

Ik heb ook vlak voor de BVG nog een mammografie laten maken, just to be sure. Kan ik er weer een poosje tegen qua controles.

Nog een week of 6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me idd al af waar je gebleven was, maar nu snap ik 'm. Fijn dat je hart (bijna) weer helemaal door de APK is en dat je met een gerust hart straks je boobies kunt laten plaatsen. Nu die scriptie nog even, succes!

Ik heb ook vlak voor de BVG nog een mammografie laten maken, just to be sure. Kan ik er weer een poosje tegen qua controles.

Nog een week of 6!

Hee Suus!

Ja... ik ben er nog ;-). Ik reageer iets minder en kijk wat minder.... maar de eerste week van februari lever ik m'n verslag in (aaaaahhhhhh hij is echt nog lang niet af) en daarna ben ik denk ik 24/7 aanwezig tot 12 februari :P.

Wanneer heb je een gesprekje bij Nio? Over het verschil? Ik ben erg benieuwd wat hij ervan zegt.

Overigens zijn jouw borsten echt mijn grote "geruststelling", echt een prachtige maat en vorm. En aangezien ik ook 305cc krijg... en ook 75 omtrek heb.... hihi. Maar ja... ik ben bang dat ze te groot worden... en dat had jij ook... etcetera. Bekende verhaal!

Okee aan de slag nu.... pfffff :D Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee vrouwen,

Ik ben zojuist bij de anesthesie geweest.... De arts assistent gaat mijn situatie "in de groep gooien", omdat ze denkt dat ik misschien beter een nacht kan blijven voor observatie van mijn hart na de operatie....

En nu ben ik natuurlijk best bang voor de aanvullende kosten die daarbij komen kijken! Ze kon dit verder niet specificeren...... maar kan zo 500 - 700 euro extra zijn? Denken jullie dat ik contact moet opnemen met de verzekering? Of gooi ik dan mijn eigen ruiten in?

Ik vraag mij dus af, of het terecht is dat die extra kosten voor mijn rekening komen. Ik kies natuurlijk wel zelf voor de cosmetische operatie, maar dat mijn hart soms raar doet, daar heb ik niet voor gekozen.... Dat is gewoon domme pech! Wat vinden jullie?

In ieder geval kom ik als eerste op het programma, zodat, mocht m'n hart mal doen, ik nog tijd heb om te herstellen.... en ze gaan een specifieker plan maken voor mijn anesthesie en recovery, hadden ze het over. Nou, ik ben benieuwd!

Nu ja, hopen dat de anesthesie uiteindelijk toestemming geeft en geen reden ziet om mij extra te houden.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooow jeetje Wonka,

Dat is aan de ene kant wel balen.

Goed in ieder geval dat ze het heel goed gaan bekijken en een goed plan gaan maken.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik ben een beetje bang dat een verzekering dit niet gaat betalen, immers, als jij geen cosmetische operatie zou doen, zou dit ook niet aan de orde zijn.

Het is wel een beetje wrang omdat wat jij zegt....je hebt er niet voor gekozen!!

Ik ga duimen voor je dat het toch gewoon in dagbehandeling kan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er niet eens instantie waar je eens kan kijken wat je rechten hierin zijn? Het lijkt me denk ik wel handig om even je informeren bij je zorgverzekering wat het kost, dan kan je in ieder geval niet voor verassingen komen te staan op dat gebied.

Hopen dat er iemand hier is die wat meer info voor je heeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje meiden,

tja.... ziekenhuisverblijf zit in de basisverzekering... maar dit is natuurlijk mits 'medische indicatie'. Voor de borstoperatie heb ik natuurlijk geen medische indicatie... maar voor het evt. verblijf in het ziekenhuis wel... want de indicatie daarvoor zou hartbewaking zijn. Ze kunnen nooit bewijzen dat ik die hartbewaking niet ook nodig had gehad als ik die operatie niet had gehad... ik kan thuis op de bank ook onwel worden... dus het is lastig. Iemand anders, zonder belastende voorgeschiedenis, zou na een cosmetische operatie ook onverwacht onwel kunnen worden... voor wie zouden de kosten dan zijn?

Ik ga afwachten wat de anesthesisten beslissen en nav contact opnemen met de zorgverzekeraar, denk ik maar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Idd, het is wat je zegt. De borstvergroting is geen medische indicatie, maar de bewaking van je hart wel...

Er zijn codes die opgegeven worden aan de verzekering, (ik ben er even de naam van kwijt...) en aan die code staat niet gekoppeld dat jij die hartbewaking nodig hebt tgv een cosmetische ingreep... Uberhaupt denk ik dat die niet gekoppeld is aan een ingreep... Dus dan zou de hartbewaking los staan van alles wat je verder in dat ziekenhuis gaat doen, toch? Maarja.. dit is maar weer simpel brainstormen van mijn kant :P

Is het een optie, om het erop aan te laten komen? Dus dat het ziekenhuis het gewoon indient bij de verzekering, en stél dat het niet vergoed zou worden (om wat voor reden dan ook) dat je het dan aan de zorgverzekeraar moet terug betalen? Of rechtstreeks aan het ziekenhuis...

Ik ben ook nooit zo van het; 'slapende honden wakker maken'..... Maar ik kan me ook voorstellen dat je graag weet waar je aan toe bent...

Succes!! Ook met je afstuderen!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB volgens mij bedoel jij DBC's :) (Diagnose Behandel Combinatie) Ook wel DOT (Dbc's op weg naar transparantie). Gekkigheid.

Maar ja, ik hoop dat het los van elkaar staat... Hartbewaking zit in ieder geval niet bij de DBC voor borstvergroting, dat weet ik wel zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Wonka! Gelukkig heb ik je weer gevonden! Ik ben zo benieuwd hoe het met je is, want jij bent halverwege feb. aan de beurt en ik kort daarna! Dus wij zijn echt lotgenoten! Ik was een tijdje van het forum afgegaan omdat ik er veel te veel op zat, en ik had mega werkdeadlines die ik echt even moest halen! Jij ook he met jouw scriptie? IS het al gelukt?? Nu kan ik weer op t forum, deadlines achter de rug, en de operatiedag komt dichterbij. Dus een beetje contact hierover is wel een prettige bezigheid! Graag tot horens! Groetjes Anna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee vrouwen,

Ik ben net een weekje wezen skiën en moet nu weer hard knallen om alles op tijd af te hebben! Scriptiestress!!!!

Wel wil ik jullie onderstaande foto niet onthouden... dit is een 22 graden halo met parhelia (bijzonnen) wat je soms kan zien als je op hoogte bent in een wolk van ijskristallen (diamond dust). Het was echt zo magisch om te zien! Echt zo prachtig! Foto helaas met mijn mobiele telefoon... maar jullie doen het er maar mee ;)

WP 20150123 004

Link naar reactie
Delen op andere sites

De financieel medewerker van het SLAZ had geen idee of de kosten van eventuele hartbewaking en een extra nacht blijven voor mijn rekening zouden komen.... Dus toch maar mijn verzekeraar gebeld, maar dan met een iets andere insteek: "Stel dat ik complicaties krijg van de operatie, bijvoorbeeld een ernstige bloeding, en ik moet daarna een nacht blijven.... voor wie zijn die kosten dan?" --> Voor de verzekering :-). Dus.... ik neem aan dat als ik hartritmeproblemen krijg en daardoor een nacht moet blijven... dat dat dan ook voor rekening van de verzekering komt..... Ik ben er nog niet helemaal zeker op... maar al wel iets zekerder ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu komt het wel steeds dichterbij :).... nu februari is begonnen krijg ik wel een beetje kriebels.

Morgen heb ik mijn eindpresentatie en vrijdag lever ik mijn verslag in.... dus nog een paar daagjes enorm knallen!

Liefs

Ik krijg nu ook steeds meer kriebels in m'n buik hoor.

Het schiet nu echt op.

Nog iets meer dan een weekje voor ons..

Erg spannend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.