Ga naar inhoud

Wonka : 12 februari 2015 : Dr. Nio : SLAZ


Aanbevolen berichten

Weet je dat ik jouw topic nu pas tegenkwam! Heb eens ff er doorheen gelezen en zie wat voor keuzes je ondertussen aan het maken bent.. Lastig, lastig, met jouw cardiale voorgeschiedenis..

Toen ik dat stuk van dr. Kappel las, en wat zij jou adviseerde, was het eerste wat ik dacht: oei.. vóór de spier? Randen, rimpels?? Help!

Maar het gedeelte over de echo is dan idd wel weer een voordeel...

Echter.. dat je daar toch vanaf gestapt bent, vind ik (als leek :P ) een goede stap. Ook achter de spier worden de prothesen vaak niet verder uit elkaar geplaatst.. Ja.. de pc houdt rekening met de aanhechting aan het borstbeen, maar zoveel ruimte is dat nou ook weer niet, wat er dan extra tussen je borsten komt. Hoe dik is een aanhechting van een spier nou?!!

Leuk dat je nog naar Nio gaat. Ben benieuwd wat hij voorstelt!

Succes met je consult bij hem!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 192
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey ik lees nu alles! Ik heb met exact dezelfde vragen gezeten. Wetende dat dr. Kappel deze protheses wel (voornamelijk zelfs) voor de spier zet, en Nio en Van Selms dit (juist) niet doen. Ik heb dat vlak voor mijn operatie nog eens nagevraagd per mail. Hij had zijn antwoorden er in rood tussen geplaatst. Misschien heb je er wat aan:

Het is niet mijn bedoeling om nog van gedachten te veranderen hoor, maar ik wilde u met deze mail wel deelgenoot maken van mijn laatste gedachten omtrent de borstvergroting. Er is iets dat waar ik nog dagelijks over twijfel, althans, iets dat mijn gedachten maar niet wil verlaten, waar ik onzeker over ben en blijf. Misschien kunt u mij er nog iets meer uitleggen, of anders morgen nog, voor de operatie.

Het gaat om de manier van plaatsing vs de gekozen implantaten. Had ik namelijk voor siliconen gekozen (met name de Eurosilicone 85% gevuld) dan hadden ze bij mij boven de spier gekund. Maar met die Monobloc Hydrogels gaat dat niet zegt u, ze moeten dual plane. Inderdaad. Ik vind dat wel echt heel erg jammer, en ook een nadeel van die Hydrogels. Het is dat ik per se natuurlijke implantaten wil (NB over zoutgevulde hebben we het in het geheel niet gehad, hadden die eigenlijk wel voor de spier gekund? Nee ook niet), en dat ik dat belangrijker vindt dan het geplaatst kunnen worden op of onder/tussen de spier. Maar jammer vind ik het wel, want nu voelt het alsof ik toch concessies moet doen en ik niet “best of both worlds” kan hebben door deze keuze. Elke keuze en prothese heeft zijn nadelen, anders zou er bij elke vrouw dezelfde behandeling worden gedaan als er 1 de beste was. Maar dat is helaas niet zo.

U heeft mij destijds duidelijk de voor- en nadelen van het voor de spier en dual plane uitgelegd en bent een voorstander van plaatsing voor de spier, als dat lukt. Maar waarom kan deze prothese niet op de spier worden geplaatst? Ivm rimpelvorming na enkele jaren als de hydrogel protheses waterig wordenU schrijft vanwege kans op rimpeling, komt dat doordat de prothese zo zacht is? Of door het omhulsel? De Eurosilicone 85% is toch ook erg zacht? Geeft die dan geen kans op rimpels? Nee die blijft altijd dezelfde consistentie. Bij uitzondering kan dat gebeuren als de huidbedekking in de loop van het leven minder wordt door ouderdom of gewichts verlies

Heeft u ook ervaring met plaatsen van Hydrogels op de spier? Ja dat rimpelt En bent u er daarom op teruggekomen (omdat vrouwen rimpels kregen) zodat u dat nu niet meer doet?

Ik heb op het borstenforum begrepen dat dr. Kappel (u vast wel bekend) deze protheses wel juist bijna altijd op de spier plaatst. Nu wilde ik heel graag naar u (en nog steeds), maar ik vraag me wel af waarom de ene chirurg dat dan wel doet en de andere per se niet. Dual plane plaatsen is moeilijker en als je kleine protheses plaatst bijv 200 cc dan heb je minder kans op rimpel vorming. Ik ben gewoon nieuwsgierig. U heeft het laatste woord hierin, u weet het het beste en ik vertrouw daar volledig op. Als u zegt, ik adviseer u dual plane, dan doen we dat, begrijp me alstublieft niet verkeerd. Maar het is wel iets dat me bezig houdt, zeker ook gezien de nadelen van dual plane. Ik zie best wel op tegen de pijn en de langere herstelperiode. En maak ik gezien mijn leeftijd (ruim 41) niet al op kortere termijn kans op een double bubble met dual plane? Kan ik nog wel hardlopen en borstpieren trainen naderhand? Ik plaats met alle plezier ze op de spier. Ze zullen de eerste jaren prachtig zijn en misschien valt het rimpelen wel mee…... maar daar kan ik dan geen garantie op geven

cleardot.gif

Ik heb hem hartelijk bedankt voor de antwoorden en terug gemaild dat ik overtuigd was... dual plane it is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook vraag ik me bij dr. Kappel stiekem af of dat met die lipofilling niet een ietsiepietsie commerciële inslag heeft? Want daar verdient ze dan natuurlijk ook weer aan. Aan de andere kant, 200 CC is niet zoveel, dat valt onder de kleine protheses en die zouden misschien wel makkelijker op de spier gaan.

Maar nu ik deze protheses zelf heb ben ik blij dat ik het niet heb gedaan, op de spier. Want bij dual plane zit de bovenkant onder de spier, en de onderkant zit erop. Dus aan de onderkant van mijn borsten kan ik heel goed de prothese voelen zitten. En de buitenkant voelt best wel stug, hij "plopt" als ik mijn vinger erin steek. Dat had ik niet zo leuk gevonden, als dat ook aan de bovenkant zou hebben gezeten geloof ik.

Nog een voordeel van achter de spier/dual plane, is dat bij een mammografie meer te zien is dan bij "voor de spier", heb ik me laten vertellen.

Ik ben heel benieuwd wat Nio adviseert! Een ding is zeker, hij zal je geen 200 CC adviseren, wees daar maar op voorbereid ;) Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes vandaag !! Denk dat hij zeker meer adviseert dan 200! En geloof hem maar, hij weet t echt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een heel goed gesprek met mijn pap gehad, en die zei: "Meis, waarom benader je het allemaal zo empirisch, het is uiteindelijk toch een emotionele beslissing". En gelijk heeftie!

@wonka: wat een mooie reactie van jouw vader :) hij heeft nog gelijk ook!

Erg veel respect voor dat je het aandurft. Een goede vriendin van mij heeft drie hartafwijkingen (waaronder een lekkende hartklep) en ik weet hierdoor hoeveel impact zoiets heeft op je leven. Zij ziet een bv niet eens als optie.

Nu ik dit lees ga ik het haar zeker vertellen!

Alvast succes met je operatie en een goed herstel gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wonka,

Ik probeerde net een tekst te plaatsen maar dat ging twee maal mis. Nu poging nr 3, maar mijn mobiel vindt het niet zo prettig

Wat heftig van je hart en wat heb je al een hoop uitgezocht. Ik snap echt wel dat je als vrouw voor een vrouwelijker figuur wilt kiezen en daar gelukkiger van hoopt te worden. Het is niet geheel vergelijkbaar, maar een vriendin van mij heeft een erfelijke hartziekte en heeft zonder donor niet langer dan 20jaar te leven. Ze wilde heel graag een borstvergroting om de zelfde reden als jij. En ze zegt, ik leef nu en ik wil dan ook nu gelukkig zijn en lekker in mijn vel zit. Ik heb al een kortere levensverwachting, dan wil ik er het maximale uit halen! Zo gezegd zo gedaan, na wat gesprekken met artsen heeft ze ervoor gekozen om de stap te nemen. En tot op heden heeft ze nog heen problemen met onderzoeken ondervonden.

Met een operatie in het borstgebied kunnen ze geen garanties geven, want dan is het hart prioriteit. Maar dat neemt ze voor lief.

Ik hoop dat je een goede keuze kunt maken!

Liefs Hert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee vrouwen, wat lief zoveel reacties!! Jullie zijn schatten.

Nou, ik heb hem gezien hoor, "the Famous" drs Nio :-).

En ik vind hem een heerlijke vent: Recht door zee, eerlijk, duidelijk. Hij is echt goed in het op 1 lijn krijgen van verwachtingen: Hij laat je zien wat voor decollete je kunt verwachten "Afhankelijk van de grootte van de implantaten krijg je dus de grand canyon met een brede geul erdoorheen". En "jouw koplampen kijken naar buiten, ze zullen dus groter worden... maar ze blijven naar buiten kijken, ze zullen nooit recht vooruit kijken". Zijn oneliners zijn vast herkenbaar voor velen hier. Verder heb ik een minimale scoliose, weet ik sinds gister. Daardoor zal als ik van bovenaf kijk, mijn rechter borst altijd iets dichterbij staan dan mijn linker. "Maar ik zou daar nooit twee verschillende implantaten instoppen, want dat zit niet lekker in je bh of in je hand". "Dan gaan we nu even de modeshow doen" en nog mooier: "Pak ze maar even vast, belangrijk om te weten of het goed voelt"

Nu heb ik dus drie adviezen:

Drs v Selms: 220-240cc Dual Plane

Mw Dr Kappel: 190-220cc Voor de spier, waarna evt. lipofilling

Drs Nio: 265-305cc Achter de spier.

Als ik kijk in mijn omgeving vind ik een "goede B" de mooiste maat.... Als ik dit aangeef bij 3 chirurgen krijg ik 3 adviezen, waarbij Drs Nio wel zegt dat hij denkt dat ik met 305cc op een C cup uitkom, maar dat hij mij die toch aanraadt, omdat hij het mooier vindt staan. Op zich eerlijk.... En ik heb al van meerdere mensen hier gelezen dat ze in het begin schrokken van het advies van Nio, maar toch blij zijn dat ze daarvoor zijn gegaan.

Qua plaatsing zou hij dus volledig achter de spier plaatsen.... Nu heb ik alle mogelijkheden wel gehad he, wat nu? haha

Dus dit weekend ga ik met een vriendinnetje rijst koken en implantaten vormen ahv de hydrogel tabel en dan ga ik een echte "Nio modeshow" houden... veel kleren passen en eens even rondlopen met van Selms tieten (240cc) en Nio tieten (305 cc) en voelen welke ik fijner vindt.

Beide artsen waren fijn, beide artsen opereren in het SLAZ, beide operaties kunnen in februari, beide operaties doen pijn en beide operaties geven mij borsten (YES!) dus.... good news either way.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed verslag! Maar 3 verschillende opties, dat is toch ook best wel raar he. Zoveel artsen zoveel mogelijkheden (voorkeuren). Wat nu idd! Dat zal nog moeilijk kiezen zijn. Bij welke PC voelde je je het fijnst, Nio of Van Selms?

Ik kan je nu uit ervaring vertellen dat je nieuwe cupmaat sowieso heel snel went. Een B'tje is niet zo groot, hoe lang ben je? Zoveel moeite en kosten om van een AA naar een B te gaan zou ik zonde vinden. Een C-cup is ook al niet mega hoor, echt, zeker niet met nepborsten. Ik zou toch overwegen om voor 300 te gaan. Ik heb dat ook en ik heb nu zelfs al het gevoel... had nog best iets groter gemogen. En dat terwijl ik ook mega bang was dat ze enórm zouden worden. Van al die pas sessies ben ik ook niet wijzer geworden trouwens. Wat ik nu heb lijkt er totaal niet op, veel kleiner. Dus doe er je voordeel mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een heel goed gesprek met mijn pap gehad, en die zei: "Meis, waarom benader je het allemaal zo empirisch, het is uiteindelijk toch een emotionele beslissing". En gelijk heeftie!

@wonka: wat een mooie reactie van jouw vader :) hij heeft nog gelijk ook!

Erg veel respect voor dat je het aandurft. Een goede vriendin van mij heeft drie hartafwijkingen (waaronder een lekkende hartklep) en ik weet hierdoor hoeveel impact zoiets heeft op je leven. Zij ziet een bv niet eens als optie.

Nu ik dit lees ga ik het haar zeker vertellen!

Alvast succes met je operatie en een goed herstel gewenst!

Hee RZ1989, jouw vriendin kan gewoon contact met mij opnemen als ze wil! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso grootst gaan! Geloof me, je krijgt geen spijt . Zo heb ik ook getwijfeld en thank god geluisterd naar nio!

Dat met rijst passen komt lang niet overeen hoor, ik heb het ook gedaan, geen kijk gelijk haha ;)

Nio vertelde mij de axhter de spier zelfde als dual als, dual is er alleen later bijgekomen , voor meer aandacht en het mooie woord aldus nio.

Idd de one liners herken ik, van modeshow, vastpakken en ook duidelijk wat je wel en niet kunt verwachten :)

Succes met je keus, maar ik raad je nio aan

Ps: pijn? Ik heb geen pijn gehad hoor.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed verslag! Maar 3 verschillende opties, dat is toch ook best wel raar he. Zoveel artsen zoveel mogelijkheden (voorkeuren). Wat nu idd! Dat zal nog moeilijk kiezen zijn. Bij welke PC voelde je je het fijnst, Nio of Van Selms?

Ik kan je nu uit ervaring vertellen dat je nieuwe cupmaat sowieso heel snel went. Een B'tje is niet zo groot, hoe lang ben je? Zoveel moeite en kosten om van een AA naar een B te gaan zou ik zonde vinden. Een C-cup is ook al niet mega hoor, echt, zeker niet met nepborsten. Ik zou toch overwegen om voor 300 te gaan. Ik heb dat ook en ik heb nu zelfs al het gevoel... had nog best iets groter gemogen. En dat terwijl ik ook mega bang was dat ze enórm zouden worden. Van al die pas sessies ben ik ook niet wijzer geworden trouwens. Wat ik nu heb lijkt er totaal niet op, veel kleiner. Dus doe er je voordeel mee :)

Tnx Suus!

Ik voelde mij bij beide PC's goed. Drs v Selms heeft veel meer ervaring met hydrogel en vertelt daar ook met wat meer passie over.... Je merkt dat Drs Nio eigenlijk niet zo overtuigd is van deze implantaten. Behalve over de "zachtheid". Verder was zijn voorlichting wel erg goed...

En tja... 305cc.... dat klinkt nu echt groooooots! haha. Lastig he, want je zal het nooit echt weten tot je het hebt ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verslagje :D Voor de rest sluit ik me ook echt aan bij de andere dames, ga voor die 305 cc ;) Ik heb zelf 300cc en zou ze echt niet kleiner gewild hebben!

Maargoed de keus is aan jou he, die hydrogels krijg je sowieso! Ga er goed over nadenken en lekker passen dan komt het sowieso goed met jou. Heel veel succes en laat ons weten als je eruit bent he ;) X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wonka,

16 januari krijg ik mijn borstvergroting bij van Selms ook hydrogel.

Met pasprotheses vond ik 280 cc al best groot maar op aanraden van onder andere Suus ga ik ook liever voor minimaal 305 cc.

In het eerste consult na een mooie tekening op mijn lijf riep hij gelijk 325 cc.

18 dec ga ik nog passen en hak ik de knoop door.

Verder heb ik nu meerdere mensen gesproken die door van Selms zijn geopereerd en alle zijn zeer tevreden!

Spannend he ik ben benieuwd voor welke chirurg je kiest.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nou dan vooral voor de grootste gaan. En weet je, Hydrogels hebben niet zo'n grote projectie. Dat scheelt ook echt hoor! Je zult nooit "dikke tieten" krijgen met deze. 320 CC heeft nog maar 4.0 cm projectie, terwijl van andere merken siliconen je dan vaak al op 5 zit. Ze zijn gewoon wat platter. Dus je hoeft niet bang te zijn dat eerst je borsten binnen gaan komen en dan jij, met deze maat. :45:

Dat van die Hydrogels + Nio had ik ook al ervaren. Hij is er vrij neutraal over. Maar ik wilde ze zelf gewoon heel graag en hij plaatst alles wat je maar wil, en ook netjes, dus ik vertrouwde op zijn kunde. Al had ik het misschien ook wel iets leuker gevonden als hij er zelf wat enthousiaster over was. Maar dat is 'ie alleen over die 85% afgevulde Eurosiliconen heb ik het idee ;) Op alle andere had hij ook wel wat aan te merken (anatomisch stug + draaikans; hoog cohesive ronde ballerig etc.) Dus ik heb mijn eigen voorkeur gevolgd.

Dual Plane is volgens hem idd een modeterm, maar er is toch wel een verschil met volledig achter de spier volgens mij. Bij dual plane zit de onderkant van de prothese niet onder de spier, maar de bovenkant wel. Tussen de spier is het dus eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee RZ1989, jouw vriendin kan gewoon contact met mij opnemen als ze wil! :-)

Wat lief! Dat zal ik zeker tegen haar zeggen :)

Leuk om te lezen dat je consult bij Nio goed is verlopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wonka,

Ik lees net voor het eerst je verhaal en alle reacties. Ik vind het zelf heel erg spannend allemaal en het aantal CC is zeker moeilijk maar kan me heel goed voorstellen dat het voor jou nog moeilijker is en er meer bij komt kijken!

Ik heb voor mezelf besloten: liever nu denken dat het iets te groot wordt dan straks spijt hebben dat het te klein is. Over 2 weken kan ik je zeggen hoe ik dan denk.

Heel veel succes met je beslissing!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met de meiden eens. Zou inderdaad voor die 305 gaan.

Het verschil is niet heel groot en de grote van borsten met protheses zien er nou eenmaal niet uit als echte borsten in dezelfde maat. Zou dat beetje er dus gewoon bij nemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

You go girl, je krijgt zeker geen spijt hoor!'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.