Jump to content

gedraaide + verschoven prothese

charell

Recommended Posts

Hallo lieve dames,

Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn 1e topic.

Op 7 april 2014 heb ik een bv laten doen. Na overleg gekozen voor dual plane anatomisch 255 cc.

Na de operatie had ik nergens last van. Geen pijn niets.

Ik ben daardoor te snel dingen gaan doen want stilzitten kan ik moeilijk.

Denk aan toch de armen boven het hoofd voor een glas van de bovenste plank en de vaatwasser in en uitruimen.

Na 4 weken ben ik benen gaan trainen en na 6 weken borst met 1 kilo aan elke hand.

Ik ben een aardige fitness addict en train ook voor fitnesswedstrijden.

Heb na een week of 4 ook niet echt meer de sportbh gedragen.

Achteraf dom dom dom!!!!!

Nu, 5 maanden PO is mijn linkerboob een halve slag gedraaid en voor mijn borstspier geduwt (waarschijnlijk door te sterke borstspier?).

Ben op controle geweest en hersteloperatie is inderdaad nodig.

Ik weet nu alleen niet wat ik moet doen. Is mijn levenswijze te risicovol voor dualplane of heb ik het zelf verpest? Ik wil graag intensief blijven sporten.

De pc geeft 2 opties. Of de pocket kleiner maken en de kapselvorming verwijderen zodat hij opnieuw kan hechten of allebei de protheses eruit en ronde protheses erin VOOR de spier.

Maar volgens mij is dat zooooo nep?

Need Help!!!!

Lieve groetjes Charell.

Hoi hoi!

Jeetje wat akelig zeg! Ik heb zelf dual plane en ook anatomische prothesen. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik klein en dun ben en je anders de randen enzo van de prothesen erg zou gaan zien. Dat vind ik persoonlijk niet zo mooi, dus daarom heb ik voor deze optie gekozen. Persoonlijk wilde ik heel duidelijk niet dat je een soort ronde ballen krijgt. Andere vinden dat juist heel mooi en dat is eidereend goed recht. Moet iedereen natuurlijk helemaal zelf beslissen! ( hoop dus dat niemand dit beledigend opvangt, want dat is echt niet mijn bedoeling!)

Ook anatomisch ipv rond omdat je bij anatomisch de hoogte, breedte en projectie kan kiezen op maat. Bij rond is dit volgens mij niet zo, maar dat weet ik eigenlijk niet zo goed.

Sporten zou volgens mijn pc geen probleem moeten geven met anatomisch, dual plane. Ik weet niet hoe intensief je traint en of dit invloed heeft.

Na vier weken hoefde ik ook niet meer overdag mijn sportbh aan, alleen nog maar snachts en na twee weken mocht ik heel voorzichtig mijn armen wat omhoog doen om lichte dingen te pakken of mijn haren zelf te wassen. Na zes weken mocht ik officieel ook weer voorzichtig de borstspieren trainen en gebruiken. Dit is allemaal geweest zoals de pc mij adviseerde.

Ik weet dus niet of je echt, zoals je zelf zegt, "domme" dingen hebt gedaan, of dat je pech hebt gehad in combinatie met een te groot gevormde pocket? Als de pocket niet te groot gemaakt is dan is de kans op draaien van de protheses niet zo heel groot.

Ik kan je eigenlijk alleen dit aangeven, de keuze moet je zelf maken. Ik kan ook niet zo veel vertellen over ronde protheses omdat ik hier geen ervaring mee heb.

Succes met je keuze maken!! Ik duim voor je dat het helemaal gied komt! :)

ooowww goodd ik wist dus nog niet dat je prothese bij dual plane voor de spier gedrukt konden worden :blink::blink:

ik krijg juist een wissel van voor de spier naar dual plane en ik sport ook heel graag.. hmm :huh:

ben ook wel heel benieuwd hoe zoiets kan gebeuren...

Het is inderdaad alleen niet slim geweest dat je al snel dingen van de bovenste plank ging pakken.. maar dit heeft volgensmij meer te maken met dat je overmatige kapselvorming kan krijgen.. maar 100% zeker weet ik niet..

en ff over dat neppe van voor de spier.. dat valt heel erg mee bij mij zijn ze (op de rimpelvorming na) zo natuurlijk als het maar wezen kan.. heeft uiteindelijk ook te maken met hoeveel weefsel je zelf hebt.. ik kom zelf van een slappe 75B af maar heb ook een paar vanaf een 75A af zien komen waarbij ze er ook heel erg natuurlijk uit zien..

Dat gebeurt ook niet snel hoor nies, maar wel armpjes laag tot alles is,hersteld....hou er wel,rekening mee dat bij dual,de spier word aangetast. Ingesneden. Dus krachtverlies.

jaja nies houd zich keurig aan der herstel hoor ;) weet ook wel dat het dual plane extra belangerijk is....

maar zou het daarmee te maken hebben gehad dan???

had nu ook erg veel last van krachtverlies hoor! moest weer helemaal opnieuw beginnen wat betreft me borstspieren.. had ze natuurlijk 6 weken helemaal niet gebruikt.. of bedoel je dat je kracht nooit helemaal meer terugkomt??

Hoi marieke,

bedankt voor je snelle reactie.

Ik kan nog geen priveberichten terugsturen want dan moet ik 5 posts hebben of iets, dus ik doe het even zo.

Wat vervelend voor je dat je zo in onzekerheid zit! Vooral als je zelf iets ziet en de arts ontkent dat.

Ik ben ook geholpen in de velthuis kliniek. Ik weet dat ze ervoor zijn geschoten omdat de arts dat bij de controle heeft gezegt.

het is niet duidelijk hoe dit is gekomen. Hij beweert natuurlijk dat ik in het begin geveel heb gedaan. Maar het kan ook het gevolg zijn van een te grote pocket dus teveel beweegruimte.

-------

hoi nies,

wat spannend! Mag ik vragen waarom je veranderd naar dual plane?

ik ben onwijs blij met dual plane, het ziet er zo mooi en natuurlijk uit maar hoop dat ik niet na herstel dalijk hetzelfde probleem nogmaals krijg...

zag overigens in andere topics dat er veel intensieve sporters zijn en ook dual plane hebben laten zetten.

dan is nogsteeds de vraag of dat wat er is gebeurt ik aan mezelf te danken heb of dat mijn lichaam dual plane niet handig vind ... maar dat weten we toch nooit 100%

Maandag heb ik een nieuw gesprek over wat we gaan doen. Ben benieuwd!

Hoi hoi

Wát precies de oorzaak geweest is, is natuurlijk nu niet meer te achterhalen. In ieder geval is het zo dat je pocket te groot geworden is of te groot gemaakt is...

Als een prothese te veel beweegt in het begin, en alle weefsel nog kwetsbaar is, dan kan het natuurlijk zeker zo zijn dat door te veel beweging en de hoog reiken, de prothese te veel bewogen heeft en ruimte vrij geprepareerd heeft. Dit hoeft maar een beetje te zijn geweest, maar het kan wel net dat ene zetje geweest zijn, om de pocket steeds ruimer te krijgen..

Het is heel belangrijk om in het begin echt op te letten met wat je doet.. Zéker bij anatomische prothesen.... Ook bij ronde is het belangrijk natuurlijk, maar de kans op draaien bij deze prothesen is vele malen kleiner (dit omdat deze al achterstevoren moeten gaan zitten wil je zien dat ze verkeerd gedraaid zijn) Bij de anatomische kunnen ze ronddraaien, van onder naar boven als de pocket te groot is..

Als de pocket kleiner gemaakt wordt, moet je je zeker een tijd goed rustig houden en zeker oplettten met de dingen die afgeraden worden bij een herstelperiode.. Die hechtingen moeten goed herstellen, anders krijg je sowieso weer hetzelfde probleem..

Te veel beweging van de prothese kan ook overmatig kapsel veroorzaken...

Gewoon voorzichtig zijn :) Ook al sport je graag.. Je wil ook mooie borsten.. het ene zal dan even voor het andere moeten wijken. Je kunt alleen mooie borsten krijgen, als je even het sporten aan de kant zet ;)

Succes!!

xx BB

Ja inderdaad best_boobie, dat is ook zeker waar. Zal deze keer sws niet meer gebeuren.

Ik dacht zelf eraan om iets grotere protheses te nemen. Zou dat niet mooier of beter zijn voor de grotere pocket ? En dan natuurlijk wel beide kanten. Want hij had het over het anterieure weefsel weghalen of iets. Mijn linkerborst zou daardoor dan strakker worden....

Hm.. Anterieur weefsel.... Geen idee waar dat zit! Dat zou ik moeten googlen...

Maar een iets grotere protehse zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moet de pc je pocket opmeten als je 'open ligt' hihi.. Dan kan hij dan zien wat erin past en hoe groot de pocket is...

Overleg het even goed met je pc. Als je je borsten sowieso ietsje groter wilt hebben, dan is dit wel iets dat je zou kunnen overleggen :)

xx

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.