Ga naar inhoud

Borstvergroting en diabetes type 1 en het ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

zijn er hier ook meiden aanwezig die diabetes hebben, insuline afhankelijk zijn en een borstvergroting tegemoet gaan of al gehad hebben?

Bijna 2 weken geleden heb ik mijn consult gehad, helemaal leuk! Ik heb vooraf al mailcontact gehad met de PC over mijn diabetes. Ik heb namelijk al ruim 18,5 jaar diabetes, en was er eigenlijk stiekem vanuit gegaan dat de anesthesist wel akkoord zou geven om te opereren. Gisteravond laat heb ik dus een mail van de consulente gekregen en daarin stond dat de anesthesist géén akkoord geeft om mij te opereren.

Helaas is diabetes een ziekte waarbij risico op complicaties aanwezig is. De PC en anesthesist willen dus geen onnodig risico nemen.

Waar ik nu dus benieuwd naar ben (want echt, geloof mij, bovenstaand verhaal was echt een enorme dobber gisteravond. Eigenlijk nog steeds), wat zijn jullie ervaringen? Zijn er dames die (om welke reden dan ook), hebben gekozen voor een borstvergroting in het ziekenhuis? Zo ja, bij welke arts en in welk ziekenhuis?

Ik hoor het graag van jullie, want er is een grote kans aanwezig dat ik naar een plan B moet uitwijken. En laat ik nu eigenlijk geen plan B hebben.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jennifer120884

Door diabetes is er kans op een vertraagde wondgenezing, bloedingen, infecties, wondcomplicaties en anesthesie risico's.

Maar als je je suiker onder controle hebt, zou een borstvergroting wel mogelijk moeten zijn.
Ik zou gewoon eens verder informeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stevi, dit is bij de Velthuiskliniek.

@ Spekkie, heb je ervaring met dr. Luijendijk?

@Jennifer120884, mn suiker gaat juist al maanden helemaal goed en wondjes enzo gaan snel weer dicht bij mij. Heb vrijwel nooit complicaties. Maar dat is voor een chirurg en een anesthesist natuurlijk geen garantie dat hun operatie bij mij ook goed gaat.

Ik snap dat ze geen risico willen nemen en daarvoor ben ik ze ook dankbaar. Ze hebben op dat moment wel mijn lichaam/ leven in handen en ik wil niet dat anderen daar risico's mee nemen.

Velthuis is op dit moment bezig met een protocol om te bepalen hoe ze met diabeten om moeten gaan. Wie kan er wel geopereerd worden en wie niet. Waarschijnlijk komt daar in oktober een antwoord op. Wellicht bestaat er dus een kans dat ik alsnog goedkeuring krijg om bij Velthuis, dr. Moojen, geopereerd te worden.
Maar op dit moment ben ik me wel bewust dat je dus niet op 1 paard moet wedden. Ik moet verder rondkijken en goed informeren. Vaak denk ik te gemakkelijk over mijn diabetes. Ach,...mn diabetes past zich wel aan aan mijn leven, maar nu blijkt dus weer dat dat niet het geval is. Ik zal ook hierin mijn keuzes aan mijn diabetes moeten aanpassen. Pfff....best vermoeiend hoor! Nee, vermoeiend is niet het juiste woord. Ik bedoel frustrerend! :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jennifer120884

@Stevi, dit is bij de Velthuiskliniek.

@ Spekkie, heb je ervaring met dr. Luijendijk?

@Jennifer120884, mn suiker gaat juist al maanden helemaal goed en wondjes enzo gaan snel weer dicht bij mij. Heb vrijwel nooit complicaties. Maar dat is voor een chirurg en een anesthesist natuurlijk geen garantie dat hun operatie bij mij ook goed gaat.

Ik snap dat ze geen risico willen nemen en daarvoor ben ik ze ook dankbaar. Ze hebben op dat moment wel mijn lichaam/ leven in handen en ik wil niet dat anderen daar risico's mee nemen.

Velthuis is op dit moment bezig met een protocol om te bepalen hoe ze met diabeten om moeten gaan. Wie kan er wel geopereerd worden en wie niet. Waarschijnlijk komt daar in oktober een antwoord op. Wellicht bestaat er dus een kans dat ik alsnog goedkeuring krijg om bij Velthuis, dr. Moojen, geopereerd te worden.

Maar op dit moment ben ik me wel bewust dat je dus niet op 1 paard moet wedden. Ik moet verder rondkijken en goed informeren. Vaak denk ik te gemakkelijk over mijn diabetes. Ach,...mn diabetes past zich wel aan aan mijn leven, maar nu blijkt dus weer dat dat niet het geval is. Ik zal ook hierin mijn keuzes aan mijn diabetes moeten aanpassen. Pfff....best vermoeiend hoor! Nee, vermoeiend is niet het juiste woord. Ik bedoel frustrerend! :unsure:

Hmm.. ik heb de laatste tijd een aantal mindere dingen over dr. Moojen gelezen hier op het forum.

Ik ga je heel even een prive berichtje sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen ervaring met dr.luijendijk.(uberhaupt nog met niemand ;-) Maar ook die vind je vast wel in de zoekbalk.

Bruekers werkt daar ook.

Beide werken tevens in de Bergman.

Er zijn veel artsen die naast hun werk in een kliniek ook in een ziekenhuis werken.

Nio en Van Selms in het SLAZ, Corion in het Rijnland.

In het Zuwehofpoort in Woerden en in het Antonius in Nieuwegein zitten een aantal pc's die bij Velthuis werken, misschien kan Moojen je zelf een tip geven?

Succes in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bobbelein,

Om nog even terug te komen op je vraag uit je andere topic:

Ik ben niet in het ziekenhuis geopereerd, maar in een kliniek.

Op het consult werd gevraagd of ik goed ingesteld ben met mijn suiker (heb het al 12 jaar). Ik ben helaas niet goed ingesteld maar heb de weken voor de operatie ontzettend goed op mijn suiker gelet waardoor het uiteindelijk redelijk stabiel was. Ik was vooral bang dat mijn wonden niet goed zouden genezen, maar die zaten nadat de pleisters ern ma 12 dagem af mochten keurig dicht! Ik denk ook omdat ik nog jong ben (net 19) dat mijn herstel ook beter is verlopen.

Ook heb ik oplosbare hechtingen gekregen om infecties wat beter te voorkomen.

Succes nog! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@m.elaniee ik ben ook met grote regelmaat niet regelmatig ingesteld (ik heb het inmiddels al ruim 18,5 jaar) en houd het de laatste weken redelijk goed in de gaten. En moet zeggen dat het er goed voorstaat op het moment. Maar zoals ik al schreef, ik denk toch dat ik voor een ziekenhuis moet gaan.

Ik zou natuurlijk naar de Velthuis gaan, maar aangezien zij op dit moment een negatief advies geven, denk ik dan dat dat niet voor niets gebeurd. Stel dat er wel iets is,...dan zou ik het mijzelf nooit vergeven dat ik voor een kliniek heb gekozen en niet voor een ziekenhuis. Een tweede kans om een heroverweging te maken, krijg je niet vaak. Zeker niet voordat je iets laat doen. Meestal is dat pas achteraf,...had ik maar.

Wellicht zie ik enorme beren op de weg, maar ik denk dat dat voor mij op dit moment de fijnste en meest betrouwbare keuze is voor een BV. Alleen ben ik er nog niet uit welk ziekenhuis / PC ik ga kiezen. Morgenochtend even met SLAZ bellen en daar informeren.

Bedankt ook hier voor je reactie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.