Jump to content

Scarlett, mijn lief schattig kleine Brits korthaar

Guest

Recommended Posts

Scarlett, jullie kennen haar nu al een beetje. Mijn poezekindje. Van nu 5 maanden jong. Ziek en nog steeds bij de dierenarts.

ik heb nu dit topic aangemaakt want het staat nu ook allemaal in mijn topic over bv. Dus ik denk dat het tijd werd om het even te verplaatste.

Ik heb weer nieuws natuurlijk. Ze slaapt nog wel steeds daar, ze mag nog niet naar huis.

Dit kan misschien voor sommige meiden raar overkomen. Maar, aangezien ik zelf ook gave's heb geloof ik hier ook in. Juist omdat ik ook bewijs had met Teutje.

Ik heb dus een reading aangevraagd bij Amber. Zij kan met dieren praten, overleden of in leven, en ook met zieke dieren.

Zij heeft dus met Scarlett gepraat. Ik weet wat er aan de hand is, al had ik een klein beetje mijn vermoedens.

Nu twijfel ik of ik het hier neer zal zetten, want ik wil geen discussie uitlokken of het echt is of niet.

Niet iedereen "gelooft'" Maar ik wel....

Dus ik vind het een beetje moeilijk en gevoelig wel.

Liefs mij

Xxx

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Wie niet lief is hier, krijgt de roe ;)

Wat erg van je poesje Sylleke!! Sterkte!! Hoop dat ze opknapt!

xxx

Dank je wel BB

Xx

Dat is nou net zo leuk hier, iedereen mag zn mening geven mits beschaafd......

Ik weet dat er meer is tussen hemel en aarde......

Sterkte! Xx

Ok! Ik ga het neerzetten :-)

Xx

De reading van Scarlett en wat zij zelf heeft aangegeven.

Naam: Scarlett, poes.

Datum: woensdag 3 september 2014.

Normaal vraag ik altijd eerst of het dier zelf iets wil vertellen maar bij dieren die ziek zijn, pak ik de reading altijd anders aan. Ik heb Scarlett eerst Reiki gegeven om zich fijn en ontspannen te voelen. Tijdens de Reiki heb ik me voorgesteld en haar verteld dat ik haar wil helpen en haar gevraagd of ze mijn hulp aan wil nemen. Ze komt op me over als een heel toe naderbaar poesje. Heel sociaal, liefdevol en zij is een oude ziel.

Ik zal je eerst schrijven wat ik opving van haar bij het geven van de Reiki, daarna zal ik haar vragen wat ze voelt, of ze dat kan omschrijven door haar gevoel in mijn lichaam te laten voelen en hoe zij de toekomst ziet.

Wat me als 1e opvalt is dat er 2 andere katten meekijken vanaf mijn linker- en rechterschouder. De ene herken ik als Teutje maar de andere herken ik niet. Het is een rode cyperse kat met een grote witte bef. Het lijkt wel alsof Teutje Scarlett bijstaan en de andere kat Sherlock. De ‘andere’ kat die ik niet ken is wel duidelijk ouder als dat Sherlock is.

Reiki: Tijdens de Reiki met edelstenen voelde ik niet veel gebeuren, ik heb dat een kwartier doorgezet en ben toen overgegaan op de kleurentherapie.

Edelstenen:

· Amethyst; Fysiek heeft amethyst een positieve werking op de hersenen en het zenuwstelsel, hoofdpijn en migraine en slaapproblemen.

· Bergkristal; Mentaal bevordert bergkristal concentratie, helder denken, helpt om een neutrale en onpartijdige houding aan te nemen en om problemen op te lossen. De steen werkt zuiverend, vitaliserend, verkoelend (voor bijvoorbeeld brandwonden), pijnstillend, koortsverlagend, stimuleert het immuunsysteem en brengt het lichaam in balans. Ook vermindert het zwellingen, misselijkheid en diarree.

· Rozenkwarts; Fysiek heeft de steen een positieve werking op het hart, de geslachtsorganen, seksuele problemen, de vruchtbaarheid, borst- en longkwalen en voorkomt duizeligheid.

Kleurentherapie:

Rood wekt bijvoorbeeld beweging en verwarming op, het bevordert de bloedcirculatie en de spieractiviteit. Het wordt vaak gebruikt om dieren te verwarmen, aarden of tot actie aan te zetten.

Blauw werkt geruststellend, vermindert pijn en heeft een slaapbevorderende invloed. Is de kleur voor alle soorten pijn.

Groen werkt ontspannend en kalmerend. De kleur beïnvloedt het hart, de longen, de borstkas, het afweersysteem en de bloedsomloop. Het werkt verkoelend op het bloed, verlaagt de bloeddruk en activeert de zenuwen.

Bij het geven van de kleur rood voelde ik heel voorzichtig in mijn vingertoppen iets gaan tintelen. Mijn handen en voeten (en uiteindelijk armen en benen) werden heel langzaam warm. Ik voelde dat ze beter reageerde op de kleuren dan op de edelstenen. Bij de kleur groen leek het net alsof mijn handen en voeten heel lang ‘geslapen’ hadden. Ik beeld me dan in dat ik de gevoelens van Scarlett kan voelen. Ik vertelde haar ook dat wat zij voelt, ze aan mij door mag geven. De kleur groen ontwaakte voor mijn gevoel waardoor ik het gevoel kreeg dat het geen zenuwkwestie is maar een spierkwestie. Bij de kleur blauw kreeg ik vanuit mijn heup en schouderbladen een prikkelend gevoel. Alsof het vanuit daar op de 1 of andere manier bekneld is geweest waardoor er een volledige verlamming is ontstaan. Het moment dat ik dit typ, heb ik nog steeds het gevoel alsof er iets met mijn spieren in armen en benen is. Het voelt heel stijf en stram aan. Moe, uitgeput, geen kracht op iets te kunnen doen. Vandaar dat Scarlett waarschijnlijk ook niet kan staan omdat haar spieren dat niet toelaten.

Als je voor haar een rood of groen dekentje hebt waar zij op kan liggen zou dat voor de bevordering van haar spieren en zenuwen heel goed zijn. Het liefst rood. De kleur grijs waar zij nu op ligt, voegt niets toe.

Toen heb ik aan Scarlett gevraagd of ze wilde vertellen door middel van gevoel wat er met haar gebeurd is. Als eerste voel ik haar hoofd. Alsof er daar (op oog hoogte) iets is gebeurd wat heel langzaam via de nek, schouders, rug en heup een soort uitstraling heeft gegeven naar haar pootjes. Als ik haar vraag om mij in mijn lichaam te laten voelen wat zij voelde, dan krijg ik meteen een uitschakeling van mijn armen en benen. Neervallen, niet meer op kunnen staan, een totale verlamming van de spieren. Ivoor mijn gevoel staat het deels in verbinding met het zenuwstelsel omdat ik het voel vanuit het hoofd, achter in de nek. Het centrale zenuwstelsel. Alsof er niet genoeg tot geen toevoer is geweest van bloed (of een zenuw) waardoor haar bewegingsapparaat volledig is uitgevallen. Wat me op valt is dat mijn voeten en handen wel warm blijven. Dat is het zenuwstelsel dus dat voelt ze wel. Mijn ogen prikken ook heel erg gedurende het ‘gesprek’. Wat dat betekend dat weet ik niet, maar ik weet bijna zeker dat het vanuit haar hoofd is gekomen.

Ze geeft me ook het gevoel dat ze wel beter kan worden alleen dat alles heel voorzichtig aan moet gaan. Ze verteld dat haar tijd op aarde er nog niet op zit en de wil om te leven is heel groot. Ze wil het liefst naar huis toe. Overdag vind ze het wel oké waar ze zit. Maar in de nacht voelt ze zich erg alleen en mist ze liefde en warmte. Ik heb haar verteld dat ik niet voor haar kan bepalen of ze naar huis mag en dat dit afhangt van haar gezondheid. Ik heb haar verteld dat je zoveel mogelijk bij haar bent als je kan. Wat ze me vooral duidelijk maakt is dat ze jou liefde en warmte heel erg mist. Ze is ontzettend gericht op jou. Nu begrijp ik ook beter waarom Teutje bij haar (en jou) in de buurt is.

Ik heb haar een half uur behandeld. Ik had namelijk heel sterk het gevoel dat jij momenteel bij haar bent. Ik zal haar morgenochtend vroeg nog een keer behandelen met de kleuren omdat ik voelde dat dat heel effectief was en dat er iets gebeurde in haar lichaam. Je mag me ook bellen hoor als je vragen hebt of als ik je met iets kan helpen.

Ik ben heel benieuwd of je iets aan haar merkt qua verandering in gedrag, lichaamsbeweging etc.

Ook heb ik hier reactie's op gegeven bij Amber...

Hoi hoi,

Jeetje Amber, ik heb net je brief zitten lezen! En het klopt. Ik weet niet hoe laat jij gestopt bent, maar ik ben bij Scarlett tot iets over 7 uur geweest.

Ik zal je vertellen hoe het nog verder is gegaan. Ik ben vanmiddag rond 6 weer terug gegaan naar haar. Ze reageerde direct weer op mijn stem. Ze doet enorm haar best om naar mij toe te komen.

Dus, ze kruipt naar mij toe, dat doet ze met volle kracht, zo ver dat ze die hebt. Dan is ze vlakbij mij, en dan zet ze haar nagels in mijn armen (AUW!) J En dan kan ik haar pakken en ligt ze lekker bij mij.

Wat ik dus vanavond wel apart vond, nu lees ik het van jou dat je bezig was, maar, ze lag in mijn armen deze keer, net als een baby zeg maar, en ze lag mij alsmaar aan te kijken. En ik praatte zachtjes tegen haar. Net of ze mij begreep.

Toen ze nog gewoon lag, kreeg ik een huilbui, ik werd zo emotioneel, waarop zij ook reageerde en dus weer aan het kruipen was om bij mij te komen en dat heb ik dus gedaan.

Ik had automatische mijn witte vest meegenomen waar ze daarvoor thuis ook in lag.

Maar, weet je dat ze steeds daar een rode lamp op haar zetten zodat ze het niet koud krijgt.. Maar ik heb een rood kleed, waar Teutje ook vaak op lag. Dus die ga ik morgen mee nemen en die andere doe ik weg. Het is idd een grijs/bruine kleur, zoiets.

Ik vraag ook elke dag aan Teutje of hij over haar wilt waken. Sherlock is beneden wel levendig, maar dan kan hij ineens stoppen en verdrietig zijn.

Haar oogjes, die zijn veel ontstoken geweest. Dat was verholpen, en later kreeg ze het terug, tot de dag van vandaag. Dus ook dat prikken kan ook kloppen.

Het wordt nu wel beter omdat ze ook beter uit haar oogjes kan kijken. Alleen, haar pupillen gaan steeds van groot naar klein. En dat maakt de dierenarts zorgen.

Maar ze spits wel haar oortjes als ik tegen haar praat. Ze knort, maar ook soms met geluid.

Ik ben me steeds aan het bedenken wie de andere kat is. Ik vraag het me steeds af. Misschien dat ik er nog op kan komen.

Ik wil zo graag dat ze beter wordt en inderdaad naar huis kan komen, want ik haat het dat ze daar zo ligt in de nachten, zo alleen. Ze gaan wel altijd kijken hoor, maar ik wil haar bij me hebben. Ik mis haar zo verschrikkelijk.

En inderdaad, ze is zoooo lief!! Ik ben zo dol op haar! Ze is echt mijn kindje. Zijn ze allemaal! Net als Teutje. Precies zo. Dat gevoel is net zo als naar Teutje toen. Het lijkt soms wel of ze mij uitkiezen, zo voelt het ook.

Toen je schreef dat ze ook bij me wilt zijn en dat ze zich zo alleen voelt de nachten brak ik net weer. Ik vind het zo verschrikkelijk voor haar!

Ze krijgt nu dus ook medicijnen. Dat is clindaseptin. Moet ontstekingsremmend werken.

Als het goed is horen we morgen het antwoord van de kweek die ze uit haar oortje hebben gehaald.

En ook ben ik benieuwd wat ze dan gaan doen, want, ze zijn eerlijk, ze weten het niet. Ja,wel dat er iets is met hoofdje. Maar wat?

En dat maakt mij wel bang. Ik weet dat ze vechtertje is, dat heb ik nu al gezien deze 2 dagen. En ook, omdat als ik binnen kom en ze hoort mijn stem, dat ze “op staat”

Ik voel ook haar liefde als ikhaar bij me heb.

Ik ga je zeker morgen even bellen! En ik hoop dat Scarlett goed de nacht weer door komt.

Liefs

En dit was haar antwoord terug:

Hi Sylvia,

Ik ben om 18.30 uur begonnen met haar en even na 7 uur ben ik gestopt om het verslag te tikken. Ik voelde gewoon dat jij bij haar was. Ik weet ook niet waarom ik dat voelde. Ook zag ik teutje heel duidelijk bij jou. Ik wist ergens is mijn gevoel dat jij bij haar was. Ook omdat de edelstenen niet goed aansloegen in combinatie met de reiki maar de kleuren therapie wel. Ik ga dat morgenochtend vroeg nog een keer doen bij haar. Heel fijn dat je morgen een rood kleedje meeneemt en ook weer heel toevallig (eigenlijk bestaan toeval niet) dat die van Teutje is geweest. De kleuren rood, groen en blauw deden heel veel voor haar.

Het is heel goed dat je je emoties de vrije loop laat. Scarlett is ook zo'n schatje, ik kreeg het zelf ook op een gegeven moment erg moeilijk omdat ik haar liefde zo diep voelde voor mensen en mijn relatie is net over. Het leek wel alsof ze mij wat extra liefde wilde geven terwijl ze het zelf zo nodig heeft. Heel ontroerend en mooi. Ik blijf ook net zo lang helpen als ik kan hoor. Ze heeft me diep geraakt in mijn ziel met haar liefde. Ik heb zelf ook 2 britse kortharen dus automatisch val ik altijd al als een blok voor dit ras.

Dat er iets in haar hoofdje niet goed zit, dat gevoel heb ik wel heel duidelijk. Alsof het iets met haar zenuwstelsel te maken heeft of iets wat een druk geeft tegen het zenuwstelsel waardoor er 'dingen' uitvallen. Ik vind het heel moeilijk om het gevoel wat ze me gaf om te zetten naar woorden. Wel weet ik dat ze wil vechten. Ik hoop zo van harte dat je haar snel weer mee mag nemen naar huis.

Dat van de rode lamp vind ik ook bijzonder en ik ben heel blij dat ze dat doen bij Scarlett. Dat zal haar goed doen!

Hou me op de hoogte. Ik stuur je morgenochtend een mailtje als ik haar kleurentherapie heb gegeven. Ik zal me dan vooral op het zenuwstelsel richten.

Nee maar je hoeft van mij stukjes ook geen rillingen te krijgen hoor hahahaha. Het waren mijn antwoorden op haar stuk. Het is weer zo bijzonder. Dit moet! goed gaan komen. Daar zorg ik zelf ook wel voor. Ik heb een aanknopingspunt nu. En daar ga ik mee aan de slag. Willen ze niet luisteren dan ga ik ergens anders naar toe...heel simpel voor Sylleke.

Klopt! Heb ik dus ook. Ik heb zelfs gehuild...vooral dat Scarlett haar zo alleen voel. Ging dwars door mij heen! Jeetje.

Maar ik merk het ook wel als ik bij haar binnen stapt..ze weet niet hoe snel ze omhoog wilt komen...

Ik geloofde hier eerst niet in, maar heb sat een week geleden bij haar gedaan, en ben er erg van geschrokken. Ze haalde onderwerpen aan die niemand van mij wist, zelfs mn vriend niet. Nu geloof ik dus wel in dit soort dingen. Hopelijk komt alles goed met de poes xx

Je weet het Sylleke , wij weten meer... Tussen hemel en aarde is een ding dat ons is gegeven en daar mogen wij trots op zijn ! Twijfels om je verhaal niet te vertellen , is herkenbaar ... Maar heel mooi dat je dit met ons wilde delen.

Het verhaal van Amber , zo mooi opbouwend verslag , ze straalt rust uit , heel relaxt en zorgzaam.

Daarom is haar bereik bij anderen zo groot , ze geeft en krijgt veel informatie terug ..

Mooi om te lezen dat ze op deze manier kan communiceren met Scarlett.. Dit geeft Scarlett ook kracht !

Ga daar maar vanuit .

Sterkte xxx :71:

De arts heeft gebeld!! Niet echt leuk allemaal!

Volgens hem gaat Scarlett niet vooruit. Ok, met mate, maar als ik bij haar ben, doet ze wel degelijk haar best en dan zien ze niet die momenten want ze weten dat ik er ben en dan is het goed. Ik leg hem dan ook uit dat ze moeten gaan kijken bij haar wervels, nekje om daar foto's van te maken. Nee, dat haalt niks uit want ze is te klein.

Hij blijft zeggen dat er iets in haar hoofdje zit. Ik ben het gedeeltelijk met hem eens, in die zin dat het juist van haar ruggenwervel en nekje af kom. Dus niet specifiek haar kopje.

Volgens deze arts: Ze kunnen geen foto maken omdat ze niks zullen zien, omdat ze nog zo klein is. Is dat zo??

Of sturen naar Gent, waar ze allerlei onderzoeken met haar kunnen gaan doen (Nurologische) want dat kan Visdonk niet.

Of Prednison, en dan kijken of dat aan slaat.

Of.......Dat zei hij niet hardop, maar Sylleke is niet gek dus, dat gaat niet gebeuren!!!!!!

Ik zit hier op van de zenuwen, hubbie is al weg van vanmorgen 04;00 uur naar Duitsland voor zijn werk en is pas vanavond laat thuis.

Ik ga zo weer naar haar toe maar moet ook een beslissing maken!! Ik draai nu een beetje door.

Alleen al om het feit wat hij zegt, ook als ze wel naar Gent zoou gaan, dan zie ik niet wat ze doen en ik kan haar niet bezoeken. Ja, kan wel, maar voor mij is het meer dan een uur rijden. En dat is niet erg..maar ik heb er een raar gevoel bij.

Ow.. Zie ik nu dat ik je alleen attendeer op dat GSM nummer en verder niks????

Sorry, dat was wat bot van me... Snel snel :(

Sterkte in ieder geval... Hoop dat ze toch iets gaan vinden waar iets aan gedaan kan worden... Prednison helpt alleen als het ontstekingen zijn.... Lastig zeg!!

Xxx BB

Nee BB is niet erg, ik vatte dat niet zo op hoor. Ik had beter moeten opletten :-)

Ja ze hebben het idd alleen maar over ontstekingen....en jeetje, ik weet het niet meer namelijk. Ja ik weet het wel, maar nu ff niet. Hij overviel mij vanmorgen enorm met dit telefoontje en ben het gewoon er niet mee eens!

Ook ik geloof in iets dat groter is dan ons...Ik weet dit zeker...heb al van kleins af dingen die niet te verklaren zijn meegemaakt...dat weet je al he Syl...ik vind het knap van je dat je hier zo open over durft praten hier,ik weet dat er veel mensen zijn die dit geloof niet delen,dat is hun recht maar ik kan zeggen dat er wel degelijk "iets" is...het stopt niet na dit leven...

Ook de reading die je hebt laten doen over Scarlett...prachtig...deze vrouw weet met wat ze bezig is...

Mijn gemoed schoot ook vol toen ik het stukje las dat Scarlett zo graag weer bij jouw thuis wil zijn en dat ze je mist...tranen bengelden over mijn wangen...ocharme dat kleine lieve Poesje...wat voelt ze zich slecht,maar wat houdt ze zich sterk!!

Ze is echt vastberaden om hier uit te klimmen en dat dit niet het einde van de weg is voor haar....

Zij put echt kracht uit jouw liefde en genegenheid...dat ze met alle moeite van de wereld tracht naar jou toe te kruipen met haar verzwakte lijfje spreekt boekdelen he...

Ze zal zeker niet zomaar opgeven...niet zonder slag of stoot....

Ik hoop samen met jou dat ze erdoor komt,en dat ze nog hele vele gelukkige poezenjaartjes bij jullie kan zijn...

Maar met Teutje bij haar als beschermengel kan dit niet mis gaan he....

:147::119:

Ook ik geloof in iets dat groter is dan ons...Ik weet dit zeker...heb al van kleins af dingen die niet te verklaren zijn meegemaakt...dat weet je al he Syl...ik vind het knap van je dat je hier zo open over durft praten hier,ik weet dat er veel mensen zijn die dit geloof niet delen,dat is hun recht maar ik kan zeggen dat er wel degelijk "iets" is...het stopt niet na dit leven...

Ook de reading die je hebt laten doen over Scarlett...prachtig...deze vrouw weet met wat ze bezig is...

Mijn gemoed schoot ook vol toen ik het stukje las dat Scarlett zo graag weer bij jouw thuis wil zijn en dat ze je mist...tranen bengelden over mijn wangen...ocharme dat kleine lieve Poesje...wat voelt ze zich slecht,maar wat houdt ze zich sterk!!

Ze is echt vastberaden om hier uit te klimmen en dat dit niet het einde van de weg is voor haar....

Zij put echt kracht uit jouw liefde en genegenheid...dat ze met alle moeite van de wereld tracht naar jou toe te kruipen met haar verzwakte lijfje spreekt boekdelen he...

Ze zal zeker niet zomaar opgeven...niet zonder slag of stoot....

Ik hoop samen met jou dat ze erdoor komt,en dat ze nog hele vele gelukkige poezenjaartjes bij jullie kan zijn...

Maar met Teutje bij haar als beschermengel kan dit niet mis gaan he....

:147::119:

Ook wij kunnen elkaar een handje geven barb, Als kind zijnde overkwam 'het' mij ook .

Niet wetende wat het was , onverklaarbaar inderdaad ... In de loop van mijn leven weet je ondertussen er

mee om te gaan en het een plekje te geven, nee ik ben er niet meer bang voor , het is een geven iets

daar ben ik trots op ! jij ook ?

Yesss ik heb Scarlett thuis!!

Heel gedoe daar, ze werden wat geirriteerd maar kan me niet schelen, ik zeg, ik neem haar mee naar huis.

Gezegd spuitje en Prednisin out of the question.

Utrecht het ziekenhuis was slecht blab la..ik moest naar Gent gaan.

Ik zeg, ik wil dat ze naar Utrecht gaat. Hij heeft wel gebeld, en de afspraak staat voor morgenochtend kwart voor 9!

Papieren mee gekregen, ik zeg ik wil wat spuitjes voor haar voeding en die aparte voeding wil ik mee hebben.

Ik kwam thuis, ze begon te kruipen, precies de weg wat ze normaal loopt. Ik dacht wacht ff, ik geef haar brokjes nat gemaakt. En ze heeft het gegeten he!!!! Ze was zo aan het smekken hahaha

Nu kruip ze rond hier.. Ze wil overal naar toe. Maar je ziet dat ze wel slap is. Af en toe wordt ze zo boos!! Maar ze doet het wel!!!

Ze slaapt nu..Mijn zus is nu hier..en ik ben me toch aan het shaken....beetje mijn gelijk moeten halen hoe ik erover denk!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.