Ga naar inhoud

Hechtingen: wanneer volledig verwijderd?


Gast Orchidee__

Aanbevolen berichten

Gast Orchidee__

Hi dames,

Opnieuw een vraagje: wanneer waren jullie volledig van jullie draadjes af? M.a.w. op hoeveel dagen?

En hebben jullie tijdens het herstel van PO naar het uithalen van de draadjes last ondervonden door de draadjes? (roodheid door draadjes, ...?)

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zijn mijn draadjes verwijderd. Na 14 dgn PO. Er was al het e.e.a. Opgelost en heb net na het douchen gekeken met een spiegeltje en het zag er goed uit, alleen iets rood bij de hoekjes. Ik hoop niet dat het gaat ontsteken. Maar volgens de verpleegster zag het er prima uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 13 dagen zijn de hechtingen er bij mij eruit gehaald. Het moest tussen 10-14 dagen gebeuren. Het waren oplosbare hechtingen. Links ging er volledig uit en rechts niet, dus daar heeft de huisarts alleen de knoopjes doorgeknipt en de buitenkant er zover mogelijk af gehaald. Een week geleden, dus 4 weken PO voelde ik wat van die hechtingen aan de buitenkant en ik had daar wat jeuk, dus voelde ik daar wat aan. Toen kwamen die hele kleine uiteinden van de hechtingen mee los! Nu is het aan de buitenkant dus allemaal weg en aan de binnenkant zal het al wel een tijdje "opgelost" geweest zijn!! De hechtingen die namelijk in contact met zuurstof staan, zullen niet meer oplossen, hard blijven. Dat is er bij mij dus een week geleden afgegaan.

Beterschap hé!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Vandaag zijn mijn draadjes verwijderd. Na 14 dgn PO. Er was al het e.e.a. Opgelost en heb net na het douchen gekeken met een spiegeltje en het zag er goed uit, alleen iets rood bij de hoekjes. Ik hoop niet dat het gaat ontsteken. Maar volgens de verpleegster zag het er prima uit!

Heel goed opletten met potentiële ontstekingen/infecties. Ik heb er nu eentje en is geen pretje. Bij mij is het van het ene op het andere moment gebeurt. Niets aan te doen, maarja, leuk is anders natuurlijk! Daarmee kan ik zelf maar 1 tip geven: goed in de gaten houden! :)

Met 13 dagen zijn de hechtingen er bij mij eruit gehaald. Het moest tussen 10-14 dagen gebeuren. Het waren oplosbare hechtingen. Links ging er volledig uit en rechts niet, dus daar heeft de huisarts alleen de knoopjes doorgeknipt en de buitenkant er zover mogelijk af gehaald. Een week geleden, dus 4 weken PO voelde ik wat van die hechtingen aan de buitenkant en ik had daar wat jeuk, dus voelde ik daar wat aan. Toen kwamen die hele kleine uiteinden van de hechtingen mee los! Nu is het aan de buitenkant dus allemaal weg en aan de binnenkant zal het al wel een tijdje "opgelost" geweest zijn!! De hechtingen die namelijk in contact met zuurstof staan, zullen niet meer oplossen, hard blijven. Dat is er bij mij dus een week geleden afgegaan.

Beterschap hé!!

Morgen zit ik aan mijn 13de dag, heb mijn spoedafspraak en vroeg mij af of hij ze dan allemaal zal verwijderen of niet. Mijn verpleegster zei dat hij misschien ze niet allemaal zal uithalen. Maar langer dan 14 dagen lijkt mij wel écht lang, eigenlijk :) nuja, chirurg <-> verpleegster is natuurlijk een verschil! We'll see tomorrow.. En anders had ik een afspraak vrijdag, dusja, misschien laat hij mij nog ff wachten voor 1 dag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Ja, geen idee...Met jouw ontstekingen weet ik niet wat het beleid omtrent hechtingen verwijderen is? Enerzijds, wat er aan viezigheid uit komt, moet er wel uit kunnen...

Succes morgen!!

Ik hoop zó dat ze eruit mogen. Wat verlang ik naar een douche.. Maar vrees dat ik met die open wonde nog een eindje geen douche zal kunnen nemen :(

En binnen 2 weken start m'n academiejaar weer en ik zit op kot...zucht... Ik hoop op een mirakel! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een borstvergroting mocht ik na 2 dagen alweer douchen. Dan zitten de pleisters er nog wel op natuurlijk. Die gingen er met 13 dagen af. Daarna ook gewoon douchen, maar ik zorgde wel dat ik de plek van de hechtingen met een schone doek droog maakte. Maar het is natuurlijk wel anders als er alleen onder de borsten een litteken zit. Maar wat zul je straks blij zijn met je douche!!! Ik duim voor je dat het over 2 weken een stuk beter met je gaat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest zelfs 24 uur na de operatie alweer douchen ...met pleisters en al ...

Het verbaast me af en toe toch weer hoeveel verschillen er tussen de PC en hun richtlijnen zijn .zijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Ik moest zelfs 24 uur na de operatie alweer douchen ...met pleisters en al ...

Het verbaast me af en toe toch weer hoeveel verschillen er tussen de PC en hun richtlijnen zijn .zijn ...

Ik heb geen pleisters zelfs, van mijn zijn het gewoon compressen.. Alle vocht kan er dus gewoon door... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik moest binnen 24 uur douchen met de hechtstrips, wondjes minimaal 1 x per dag spoelen met water en schone compressen erop. De hechtingen waren oplosbaar, ma een week heeft de vpk de knoopjes eraf gehaald en losse draadjes verwijderd....de rest kunnen ze niet bij want is onderhuids gehecht.... Maar inderdaad wat een verschil met wat jou pc adviseert.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Kan ook wel komen natuurlijk met dat ik een infectie heb, wie weet als er iets in het water zit dat het dan nog erger wordt..

Nuja, mijn draadjes zijn aan de linkerkant nu uitgehaald en komende woensdag mag de rest eruit! Ik heb zo'n hechtstrips, maar enkel rond mijn tepels.

De rest zijn allemaal blauwe draadjes in de verticale naad en dan de rest is zo'n oplosbare hechting. Die uiteinden zijn nu ook weggeknipt, inderdaad :)

Ik mag mij wél wassen, uiteraard :D, maar nog niets van water in contact met de wonden.. Vanaf woensdag zal ik misschien een douche mogen nemen :)

Voor de rest dagelijks wondes ontsmetten met hibidil en vanaf nu op de wonden flaminal forte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.