Ga naar inhoud

new me : 16 september 2014 : Dr. Schiettecatte : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

Het is en blijft een operatie en je stopt iets onbekends in je lichaam. Daar horen risico's bij. Je zal voor jezelf moeten bepalen hoe zwaar die risico's voor je wegen, dit kan een ander niet voor je doen. Wanneer de risico's voor jou zwaarder wegen dan de voordelen van een borstvergroting zou ik het niet doen..

Maar je moet ook wel beseffen dat er op het internet vele malen meer slechte verhalen te vinden zijn dan goede. En dat het in veel gevallen ook nog niet eens zeker is dat de klachten door siliconen komen. Er worden elke dag honderden vrouwen geopereerd waarvan je een groot deel nooit meer zal zien op dit forum omdat alles volgens plan gaat en ze super gelukkig zijn.

Er zitten twee kanten aan en daar moet je je inderdaad goed bewust van zijn, maar laat je niet gek maken door het internet. Succes met je keuze! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik zou idd niet je ogen sluiten voor de nadelen, want die zijn er natuurlijk bij elke beslissing die je moet nemen, je meot alles tegen elkaar afwegen en dan een weloverwogen beslissing maken!

Het forum is er juist voor veel info, als die er niet was, wist ik nu lang al niet zoveel als dat ik nu weet, en je wil toch niet half voorgelicht een BVG gaan doen?

Succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom heb ik de hydrogel genomen! Wil geen risico lopen maar aan deze prothese zitten heus ook wel nadelen maar vooralsnog geen.mogelijk ziekmakende.

Ik zou ook zeker niet stoppen met lezen en net doen alsof het niet bestaat. De kans is aanwezig, gaat meestal goed maar je moet wel weten wat fout kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!! Weer een stuk wijzer geworden!

Met mijn man besproken en ik ga t toch doen. Idd risico's zitten eraan... Hoop dat t mij bespaart blijft, net als dat ik idd hoop geen auto-ongeluk te krijgen...

Maar toch fijn om op voorhand te weten, anders zou ik mezelf gek maken als ze er net in zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat implantaten zweten, en dat er een groep is die hier ziek van is.

Dat iedereen siliconen in zijn lichaam heeft klopt ook, alleen is de hoeveelheid groter bij vrouwen met implantaten.

In lipstick, shampoo enz. zitten siliconen, maar niet in grote hoeveelheden, en die moeten ook nog eerst je lichaam binnen dringen...

Als je al gevoelig bent voor allergieën, dan moet je er niet aan beginnen.

Zelf heb ik na 24 jaar mijn implantaten laten verwijderen, omdat ik fout ben voorgelicht.

Toen ik eraan begon dacht men dat het voor het leven was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Met de risico's die nu bekent zijn, en de wetenschap om de 10/15 jaar een operatie in gedachte, moet je de keuze maken....

Ik wil er nog even bij vermelden dat ik weet dat het goed kan gaan, ik ben er zelf tenslotte ook niet ziek van geworden. :)

Ik heb een melk allergie kan je dan nu geen borstvergroting doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 6 jaar geleden ook mijn ogen laten laseren (epi lasic) en die keuze maakte ik omdat ik geen lenzen meer kon verdragen en al sinds mijn 8e jaar met een bril liep...Zo vervelend tijdens het sporten en buiten in de regen etc etc....

Op een gegeven moment weeg je de vervelende nadelen op tegen de consequenties...de complicaties...En dan valt de beslissing dat je de kans er toch op wil wagen. Het herstel verliep niet geheel voorspoedig, want ik zag 3 weken dubbel....En dan bedoel ik tweelingen op tandemfietsen, 2 manen, siamese tweeling vogels in de lucht...Dus ik kneep hem wel even...maar het is goed gekomen ;-)

Sinds dien ga ik zonder bril door het leven en ik ben er nog steeds zo blij mee en dankbaar voor!!

En 6 weken wederom een keuze gemaakt met kans op complicaties....Maar ik ben er ow zo happy mee. Ik hoop ook dat ik over 10 jaar ook nog zo blij ben met mijn keuze, maar eerlijk is eerlijk...dat zie ik dan wel weer ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi, ik ben zelf ook niet ziek geworden na mijn BV, maar ik wil nevernooitnietmeer aan de prothesen. Wat Sharon schrijft herken ik wel, ik werd wat stijvig, maar ik dacht dat dat met het ouder worden te maken had. Na de verwijdering verdwenen deze klachten wel!

Verder weet ik ook dat het goed kan gaan en dat vrouwen meer zelfvertrouwen kunnen krijgen na een BV.

Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik zou het persoonlijk niet doen in het geval van normale, kleine borsten. Er is niks mis met kleine borsten vind ik.

Maar als je bijna helemaal geen borsten hebt, of erg ongelijke borsten waarbij de kleinste zo goed als plat is...ja....dan kan een BV zeker een uitkomst zijn. Je moet er dan natuurlijk net zo goed rekening mee houden dat het resultaat ook tegen kan vallen, dat er complicaties kunnen optreden en dat sommige mensen er ziek van kunnen worden.

Ik vind wel dat veel pc's hun ambt geen eer aandoen, ze klooien maar wat aan, zolang het maar geld oplevert. Te vaak lees ik hier dat ze borstbanden en rust voorschrijven terwijl een leek kan zien dat de prothesen duidelijk verkeerd geplaatst zijn en dat het niet "vanzelf" goed zal komen.

Ook zie ik pc's die her-operaties blijven uitvoeren bij vrouwen die keer op keer ellende meemaken, zoals infecties, overdreven kapselvorming, enz. Die operaties moeten dan wel iedere keer opnieuw betaald worden hè...schandalig vind ik dat!!

Maar ik zie ook prachtige borsten. Sommige BV's hebben een schitterend resultaat. Hetzelfde zie ik bij lifts, verkleiningen en ook reconstructies. Soms lukt de operatie goed, soms niet. Het is van zoveel factoren afhankelijk.

Ik zou zeggen: denk er goed over na, het kan een verrijking worden, maar ook een bron van ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een melk allergie kan je dan nu geen borstvergroting doen?

Hieronder een gedeelte van het onderzoek door het VUMC:

Een belangrijke vinding is dat 75 % van de onderzochte vrouwen al eerder bekend was met allergische klachten van verschillende aard: voor huisstofmijt, sieraden, voeding et cetera. Sterker nog, hun allergische klachten namen toe na het inbrengen van de siliconen borstprotheses. Hun gevoeligheid voor siliconen is waarschijnlijk genetisch bepaald. Dit wijst erop dat bij vrouwen die al bekend zijn met allergische klachten een hoge kans bestaat op de ontwikkeling van systemische complicaties bij het inbrengen van siliconen protheses.

http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/7925207/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder een gedeelte van het onderzoek door het VUMC:

Een belangrijke vinding is dat 75 % van de onderzochte vrouwen al eerder bekend was met allergische klachten van verschillende aard: voor huisstofmijt, sieraden, voeding et cetera. Sterker nog, hun allergische klachten namen toe na het inbrengen van de siliconen borstprotheses. Hun gevoeligheid voor siliconen is waarschijnlijk genetisch bepaald. Dit wijst erop dat bij vrouwen die al bekend zijn met allergische klachten een hoge kans bestaat op de ontwikkeling van systemische complicaties bij het inbrengen van siliconen protheses.

http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/7925207/

Omg dat meen je toch niet? :( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook bang en onzeker na de verhalen op die site, maar heb uiteindelijk toch besloten het te doen. Ik ken 7 vrouwen met prothesen en heb hen allemaal naar hun ervaringen gevraagd. 6 van de 7 zijn super gelukkig ermee en hebben geen klachten (tot 15 jaar oude prothesen) en de 7e zou het me afraden omdat ze overmatige kapselvorming heeft. Niemand heeft dat soort klachten van degenen die ik heb gesproken. Het schijnt toch vooral bij die oudere prothesen voor te komen en dan nog pas na 10 jaar. Ik heb de gok gewaagd omdat ik het zo graag wilde en ik zie wel wat het me in de toekomst brengt... Als ik ze over 20 jaar eruit moet laten halen heb ik wel nog van mijn 33e tot 53e mooie tieten gehad, ik liep al sinds mijn 21ste met omatieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omg dat meen je toch niet? :( :(

Ik heb dat een paar weken geleden nog aan mijn pc gevraagd, hij heeft dit bevestigt.

In de richtlijnen van de NVPC staat ook het e.a. over allergieën en bv

Sorry meis, ik las dat het financieel al moeilijk voor je is.... dus voor je deze keuze maakt?

:147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja wie stelt je gerust. Uiteindelijk is het je eigen keus. Ik twijfel nog steeds een klein beetje of ik toch ook bij mijn lift die ik zowiezo laat doen wel of geen kleine prothese (voor extra volume/ronde vorm) zal laten plaatsen.

Maar hoe minder risico hoe beter denk ik ook steeds.

Lastig hoor dit soort dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat een paar weken geleden nog aan mijn pc gevraagd, hij heeft dit bevestigt.

In de richtlijnen van de NVPC staat ook het e.a. over allergieën en bv

Sorry meis, ik las dat het financieel al moeilijk voor je is.... dus voor je deze keuze maakt?

:147:

Jee ik wist helemaal niet dat het zo kon zijn.. dat is echt enorm balen! Maar als ik door grotere borsten kans loop op nog meer klachten dan tja... is het denk ik niet waard. Zal zelf ook eens gaan informeren hoe dit precies zit. Dan maar een goede maximizer bh met mn kipfiletjes... Hier baal ik wel echt van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder een gedeelte van het onderzoek door het VUMC:

Een belangrijke vinding is dat 75 % van de onderzochte vrouwen al eerder bekend was met allergische klachten van verschillende aard: voor huisstofmijt, sieraden, voeding et cetera. Sterker nog, hun allergische klachten namen toe na het inbrengen van de siliconen borstprotheses. Hun gevoeligheid voor siliconen is waarschijnlijk genetisch bepaald. Dit wijst erop dat bij vrouwen die al bekend zijn met allergische klachten een hoge kans bestaat op de ontwikkeling van systemische complicaties bij het inbrengen van siliconen protheses.

http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/7925207/

Ik vind dit onderzoek echt een beetje misleidend. 80 vrouwen geven echt geen objectief beeld van de samenleving!

NB: Ik wil dit toch nog even toelichten want ik vind dit wel storend. Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat mensen die wel degelijk klachten hebben zich aanstellen! Wel vind ik dat je eerlijk voorgelicht moet worden.

In dit artikel gaat het over 80 vrouwen die (haal ik uit het verhaal) met klachten naar het VUmc zijn gekomen of daar zijn onderzocht nadat ze zich aan hadden gemeld voor het onderzoek. Dit wordt niet duidelijk genoemd wat voor de lezer dus niet opheldert of het hier gaat om een evenwichtige steekproef of dat er sprake is van een bias omdat er patiënten uit het ziekenhuis zelf worden gebruikt. Dit zou in geen geval een eerlijke en objectieve steekproef van de samenleving zijn.

Op internet kan ik snel even vinden dat er in Nederland jaarlijks ongeveer 7000 borstvergrotingen worden uitgevoerd (verbeter me als dit niet zo is). Het onderzoek van VUmc is uitgevoerd onder 80 vrouwen. We kunnen ons hier dan ook weer afvragen of dit een eerlijk beeld geeft van de samenleving.

Ook staat er in het artikel dat gekeken is door een internist naar alternatieve verklaringen voor de klachten. Maar hebben ze gekeken naar psychische klachten? Ik lees namelijk ook veel van vrouwen die er 'geruster op zijn' nadat de protheses zijn verwijderd dus kan er bij sommigen geen sprake zijn van placebo? Als je jezelf maar genoeg wijsmaakt dat je klachten hebt komen die vanzelf.. (bij wijze van spreken)

Tot slot geeft het artikel heel weinig details (behalve het weinig informatieve 'geen verband gevonden tussen merken siliconen en klachten'). Welke protheses hadden de dames, hoe lang zaten deze er al in en om ging het om cohesieve of vloeibare siliconen?

Nogmaals, dit is mijn mening en deels van wat ik meegekregen heb bij mij studie psychologie. Neem zeker je eigen keuze wat betreft siliconen en ja, er zitten risico's aan maar probeer een beetje om je heen te kijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit onderzoek echt een beetje misleidend. 80 vrouwen geven echt geen objectief beeld van de samenleving!

En waar zijn deze vrouwen vandaan gehaald? Als zij patienten zijn in het vumc is het al helemaal scheef..

Heb een mail gestuurd over dit verhaal naar bergman clinics, eens horen wat zij erover te zeggen hebben. Ja ben ik met je eens... Hoe goed is dit verhaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een mail gestuurd over dit verhaal naar bergman clinics, eens horen wat zij erover te zeggen hebben. Ja ben ik met je eens... Hoe goed is dit verhaal?

Heb er in tussen wat meer over geschreven, zit me toch niet lekker.. goed dat je initiatief neemt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit onderzoek echt een beetje misleidend. 80 vrouwen geven echt geen objectief beeld van de samenleving!

NB: Ik wil dit toch nog even toelichten want ik vind dit wel storend. Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat mensen die wel degelijk klachten hebben zich aanstellen! Wel vind ik dat je eerlijk voorgelicht moet worden.

In dit artikel gaat het over 80 vrouwen die (haal ik uit het verhaal) met klachten naar het VUmc zijn gekomen of daar zijn onderzocht nadat ze zich aan hadden gemeld voor het onderzoek. Dit wordt niet duidelijk genoemd wat voor de lezer dus niet opheldert of het hier gaat om een evenwichtige steekproef of dat er sprake is van een bias omdat er patiënten uit het ziekenhuis zelf worden gebruikt. Dit zou in geen geval een eerlijke en objectieve steekproef van de samenleving zijn.

Op internet kan ik snel even vinden dat er in Nederland jaarlijks ongeveer 7000 borstvergrotingen worden uitgevoerd (verbeter me als dit niet zo is). Het onderzoek van VUmc is uitgevoerd onder 80 vrouwen. We kunnen ons hier dan ook weer afvragen of dit een eerlijk beeld geeft van de samenleving.

Ook staat er in het artikel dat gekeken is door een internist naar alternatieve verklaringen voor de klachten. Maar hebben ze gekeken naar psychische klachten? Ik lees namelijk ook veel van vrouwen die er 'geruster op zijn' nadat de protheses zijn verwijderd dus kan er bij sommigen geen sprake zijn van placebo? Als je jezelf maar genoeg wijsmaakt dat je klachten hebt komen die vanzelf.. (bij wijze van spreken)

Tot slot geeft het artikel heel weinig details (behalve het weinig informatieve 'geen verband gevonden tussen merken siliconen en klachten'). Welke protheses hadden de dames, hoe lang zaten deze er al in en om ging het om cohesieve of vloeibare siliconen?

Nogmaals, dit is mijn mening en deels van wat ik meegekregen heb bij mij studie psychologie. Neem zeker je eigen keuze wat betreft siliconen en ja, er zitten risico's aan maar probeer een beetje om je heen te kijken ;)

Amen to that !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er in tussen wat meer over geschreven, zit me toch niet lekker.. goed dat je initiatief neemt :)

Toen ik jou reactie las dat het om 80 vrouwen ging, dacht ik ook dat is te weinig om tot een eerlijk beeld te komen.

Ben verder gaan zoeken en dan lees ik dat er inmiddels 3500 vrouwen zijn, die zich gemeld hebben met deze klachten.

Verder las is ergens dat er 30.000 vrouwen in Nederland een bv hebben, maar men spreekt ook over 50.000.

Als ik van 40.000 uitga kom ik op 9 % met vrouwen die deze klachten hebben.

De NVPC heeft onderstaand overzicht, in de richtlijnen van 2014

De volgende complicaties worden onder anderen genoemd:
1. Haematoom (1- 3 %)
2. Infectie (1-3%)
3. Asymmetrie (3%)
4. Malpositie (6%)
5. Pijn klachten (3-11 %)
6. Ruptuur implantaat (10-13 % na 10 jaar)
7. Kapselcontractuur : neemt toe met duur van implantatie: (primaire augmenatie: Core
study: Allergan 10 jaar: 19%; Mentor 8 jaar 11%; Silimed 5 jaar 9%):
8. Re-operaties 20 % in 10 jaar tijd

Ook ik ben benieuwd naar het antwoord van de Bergman clinics ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit soort klachten hebben toch niet echt iets te maken met een allergie? Ik begrijp niet alle benamingen (sorry) Maar dat ze meer last hebben van hun allergie ook? Als je dus zoals mij een melk allergie hebt dat je dan meer last van je allergie hebt? Blijft het apart vinden, als je gewoon je dieet volgt kan je toch eigenlijk niet meer last hebben dan normaal? Ja ben ook erg benieuwd naar het antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit soort klachten hebben toch niet echt iets te maken met een allergie? Ik begrijp niet alle benamingen (sorry) Maar dat ze meer last hebben van hun allergie ook? Als je dus zoals mij een melk allergie hebt dat je dan meer last van je allergie hebt? Blijft het apart vinden, als je gewoon je dieet volgt kan je toch eigenlijk niet meer last hebben dan normaal? Ja ben ook erg benieuwd naar het antwoord

Die 3500 vrouwen die zich hadden aangemeld bleken voor hun bv allergische klachten te hebben.

Ik weet ook niet hoe het precies zit, maar wat ik eruit begrepen heb verergeren allergische klachten. Hierdoor kunnen weer andere klachten ontstaan. Maar als ik jou was zou ik het antwoord afwachten van de Bergman, of die stichting SVS mailen voor meer info.

Dat lijstje van de NVPC heb ik erbij gezet omdat dit topic gaat over complicaties, en dit een goed beeld geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.