Ga naar inhoud

ehoh ben ik nou de enige..


Aanbevolen berichten

Oké volgens de chirurg zijn de richtlijnen met 2 weken alles rustig weer oppakken en na zes weken mag je alles weer doen.

Ik ben nu 1 week po en merk dat ik me armen toch aardig gebruik. Niet eens bewust.

Maar ik douche mezelf kleed mezelf aan.

Trek een shirt over me hoofd hijs me spijkerbroek op.

Zet koffie maak broodjes klaar. .

Ben ik nou de enige gek die na een week ze armen weer gebruikt ?

Er werd namelijk aangeraden 2 weken je armen continue langs je lichaam te dragen ..maar t lukt me niet hoor :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie

Gewoon rustig aan doen , kan geen kwaad. Als je maar niet als een bouwvakker te keer gaat .

Wat jij doet dat deed ik ook de eerste week , gaat vanzelf . Geen probleem toch ?

Neem je tijd voor alles en rustig aan doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Je bent echt niet de enige ik ben nu 5 dgn po en kan ook al heel veel.

De dag na de bv kon ik al zelf mn bed uitkomen.

Ik doe wel alles rustig aan maar waar ik nu mee kan helpen doe ik zoals kids drinken geven , eten opscheppen (pannen mag ik absoluut niet tillen van manlief), konijn eten geven toch de ton ff open maken, ook douche ik me vanaf zaterdag al, ik kleed me vanaf maandag echt lkkr aan de andere dagen had ik het makkelijk gehouden met joggingsbroek en vest.

Vanmorgen wou ik mn haar in een staart los hing het in de weg en merkte ook hoe makkelijk dat ging had helemaal geen steken ofzo. Wel doe ik alles een paar tandjes lager en voorzichtiger om overbelasting te voorkomen.

En ook ik heb het probleem dat ik mn armen aardig gebruik en ook geneens bewust.

Ik weet ook niet of jou herstel vanaf het begin ook al goed ging maar ik heb zaterdag echt mn slechste dag gehad het was van boven mn borsten tot mn (onder)buik helemaal beurs.

Maar heb ook maar voor 2 nachten pijnstillers in hoeven nemen en daarna helemaal vrij van de pijnstillers dus heb een lkkr voorraadje van de ibuprofen bruis :)

Mn man zegt ook wat je lichaam zegt dat je kan doen moet je doen maar luister ernaar om overbelasting te voorkomen.

Groetjes Mariette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee je bent echt niet de enige hoor. Ik heb bijna geen pijn gehad en heb na 4 dagen alweer naar een feest geweest. In week 2 ben ik 3x gaan winkelen en doe nu eigenlijk alles weer behalve tillen (al gebeurt het me soms oom wel eens dat ik teveel til). Ben nu 2 weken po trouwens

Ik mocht na 1 week ook weer mijn ellebogen boven mij schouders houden dus snap ook niet waarom er zoveel verschillende adviezen gegeven worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, interessante topic, I hear good things ;) haha, maak me vet druk om m'n herstelperiode terwijl ik best veel kan hebben. Misschien moet ik me dus niet al te zenuwachtig maken als ik dit zo lees....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te lezen dat ik iedegeval niet de enige ben haha.

T is niet dat ik al aan t schoonmaken ben ofzo maar wel fijn dat er meerdere zijn die niet 2 weken met de armen langs het lichaam liepen hahah

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een beetje overdreven om helemaal niks te doen met je armen. Ik deed wel rustig aan maar zelf je brood smeren oid lijkt me niet abnormaal.

Wel oppassen met boven je reiken en tillen, dat mag je echt nog niet doen. En goed naar je lichaam luisteren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 weken armen naast je lichaam lijkt me niet echt goed voor het herstel....In beweging blijven om spierstijfheid tegen te gaan is goed...anders hou je langer pijn! De eerste week had ik ontzettend veel pijn, maar vond toch dat ik wel wat dingetjes moest doen...Haren wassen na 2 dagen deed mijn man voor mij en na 4 dagen ook nog. Daarna kon ik het douchen wel geheel zelf gelukkig....Zetpillen zetten...dat ging de eerste dagen niet zelf...Zo leer je na 20 jaar elkaar toch weer een beetje beter kennen hihi...(maar leuk vond ik het toen niet...)

Het enige waar ik wel écht rekening mee heb gehouden is :niet zwaar tillen, niet stofzuigen & dweilen en (proberen om) niet boven mijn hoofd te reiken...Ben nu bijna 5 weken PO en dat boven mijn hoofd reiken doe ik soms toch "onbewust" wel vaker dan zou moeten?? Maar goed, het doet verder geen pijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag nu naar 14 dgn PO weer mijn armen boven mijn hoofd doen. Vindt het erg gek inderdaad dat er zoveel verschillende adviezen zijn. Heel verwarrend!

Ik zou daar toch nog mee uitkijken hoor.. Na 2 weken is wel heel snel, meeste krijgen het advies 6 weken niet. Kapsel merk je niet gelijk, dat komt pas later.. Zou mijn rust dus goed nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In te dekken misschien maar het is vooral voor jezelf. Ik doe liever een paar weken zo min mogelijk dan dat ik later klachten krijg.. Ook na die 6 weken ben je niet ineens genezen, dat duurt nog wel een jaartje. Het is een aardig heftige ingreep waar vaak nog te makkelijk over gedacht wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog wel dat ik een keizersnede kreeg. De gynaecoloog is dan echt niet bezig met of je littekens wel mooi genezen. Bij de PC krijg je een hele waslijst aan adviezen mee, zodat het cosmetische resultaat zo optimaal mogelijk wordt. "indekken" klinkt negatief, maar ik bedoel vooral zodat het resultaat zo goed mogelijk wordt...Je komt tenslotte om iets aan je lichaam mooier te laten maken. Bij een keizersnede wil je alleen maar een gezond kindje ter wereld (laten) zetten en is de "mooiheid" van je eigen lichaam van secundair belang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook iemand 5 dagen PO nu, en ik doe zo goed als alles ook zelf en ik gebruik ook m'n armen vaak onbewust omdat ik niet veel pijn heb... eigenlijk enkel smorgens bij het opstaan heb ik even pijn maar daarna valt dat allemaal goed mee... en ik heb ze achter de spier gehad dus je bent niet de enige hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wauw, dat je die überhaupt kan!? Ik heb me twee weken niet gedoucht, puur omdat ik een wrak was! :P

Iemand moest me wassen en mezelf aankleden ging al helemaal niet. Dat ging pas vanaf week 3! Ik zou echtwel rustig aan doen. Je hebt maar 1 herstel hé en dit is van uiterst belang. Geen goed herstel gehad en teveel bewogen (en scheurtjes in spier gemaakt) dan kan je sneller last krijgen van kapselvorming en andere vervelende kwaaltjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iederen naar een week po kan heel Weel doen maar dat niet . Alles doen met jou arm moet minimal 15 dagen wachten

! Ik heb een paar vrienden dat bv had gedaan en ik begreep dat voor de vorm mooi blijven moet je 15 dagen jou amr niet omhoog doen!

Ik heb ook gehoord dat moet in mijn land ( Brazilië ) een soort massagem doen van 3 manden po .

Hier in Nederland is dezelfde of niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, masseren met ruwe protheses mag absoluut niet. Hier maak je het kapsel mee kapot wat dus foor overmatige kapselvorming kan zorgen. In Nederland wordt er bijna niet meer gebruik gemaakt van gladde protheses!

Klopt bijna helemaal. Niet om betweterig te zijn he, maar je maakt het kapsel niet zozeer kapot. Echter door het masseren op een geruwde prothese, maak je het kapsel van de binnenkant glad. Daardoor ontstaat hetzelfde effect als dat je een gladde prothese zou hebben, het kapsel hecht niet. Op die manier blijft het dan vaak meer kapsel aanmaken, en krijg je te veel aan kapsel, zoals vaak kon gebeuren bij de gladde prothesen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu goed om te weten! Volgens mijn mijn vrinden had een lymfedrainage gedam naar 2 weken bv! Kan ook thuis doen elke dagen 10 min.

Ik heb wel die informatie op Google gevonden !

Hoe de borsten te masseren 3 weken na de borstvergroting?

Na 3 weken is massage aan te raden om kapselvorming tegen te gaan. Gedurende 10 minuten, dit gedurende 3 maand na de ingreep en nadien 1 keer per week, werkt u met cirkelvormige bewegingen rond de tepelhof.

Door de massage bevordert men de lymfedrainage van de borsten. Pas na 6 à 8 weken is een definitief resultaat te zien.

Ik ben beetje gek met zo veel informatie hahahahahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu goed om te weten! Volgens mijn mijn vrinden had een lymfedrainage gedam naar 2 weken bv! Kan ook thuis doen elke dagen 10 min.

Ik heb wel die informatie op Google gevonden !

Hoe de borsten te masseren 3 weken na de borstvergroting?

Na 3 weken is massage aan te raden om kapselvorming tegen te gaan. Gedurende 10 minuten, dit gedurende 3 maand na de ingreep en nadien 1 keer per week, werkt u met cirkelvormige bewegingen rond de tepelhof.

Door de massage bevordert men de lymfedrainage van de borsten. Pas na 6 à 8 weken is een definitief resultaat te zien.

Ik ben beetje gek met zo veel informatie hahahahahahah

Lymfedrainage is goed, als het goed uitgevoerd wordt.. Zelf dit gaan doen is eigenlijk niet aan te raden... Er zijn mensen die hier opleidingen voor volgen, dus kan me voorstellen dat het niet zomaar even een kwestie van doen is :) Het gevaar van het glad maken van het kapsel is te groot.. Echter na 4 weken ongeveer maakt het niet meer zo veel uit. Het kapsel is dan gevormd en is niet meer zo beinvloedbaar direct op de prothese.

Ik heb bij mijn eerste operatie, in de kliniek, 2 maal per week lymfedrainage gehad, de eerst 2 a 3 weken.. Had erg veel last van vocht en stuwing toen (achteraf gezien door te brede prothesen waardoor dat vocht veel langer gevormd werd....) en dan is lymfedrainage wel een uitkomst :)

Masseer liever niet op eigen houtje :) Ook al raden ze het misschien in andere landen aan. Daar worden misschien ook andere prothesen gebruikt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja .. ik snap je punt mmet kapselvorming enz.

Maar 15 dagen je armen niet omhoog doen ?

Hoe dan ? Haha .

Dus niet je gezicht wassen..

Een kopje pakken ? Een koelkast deur opendoen?

Begrijp me nie verkeerd ben echt wel heel voorzichtig

Alleen je armen niet omhoog doen is toch bijna niet te doen ? :s

En dan bedoel ik wel normaal omhoog doen.

Uiteraard niet boven me hoofd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier in NL is anderes dan in mijn land ... dus ik ga even volgen de instructie van mij. Art hier in NL

Maar ik ken veel vrouwen dat dit massages had gedAm naar de bv! E dAar gebruik ze dezelfde prothese als hier in NL.

@Vancnar ik bedoel dat je maar alen je onder arm gebruiken , niet jou schouders omhoog doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.