Ga naar inhoud

prothese wissel/lift


Aanbevolen berichten

Ik heb bijna 10 jaar een draaiende prothese.

Nu jaren later en nog eens 2 zwangerschappen verder een een jojo gewicht tussen de 54 kilo en 102 kilo..en nu weer 59 kilo kun je wel voorstellen dat dat mijn borsten niet echt goed heb gedaan.

Ik heb ontzettend veel los gerimpeld vel en ze hangen erg (kan wel een cola blikje onder ).

Als ik op me rug lig ben ik van boven plat en hangen ze aan de zijkant.

Als ik op me zij lig hebben ze een hele rare ingedeukte vorm en als ik buk lijkt het net een sleutelgat.

Je ziet erg de randen en nu ik weer zo ben afgevallen voel ik de randen erg en dat doet vooral snachts ontzettend pijn!

Zo erg dat ik smorgens blauwe plekken heb.

Je voelt op die plek een soort bult/indeuking die je ook kan indrukken.

Behoorlijk tijd dus voor een heroperatie!

Ik wil graag: rondere borsten, die dichter bij elkaar staan, geen los vel meer, en meer omhoog staan.

Maar ja gaat dat lukken?

Ik moet kijken hoe we dat oplossen met de (te grote) pockets, ik weet niet of daar kleinere prothese in kunnen namelijk?

En dat is nu vooral mijn vraag

Mijn protheses nu:

13.5 breed, 14 hoog en diameter van 5 cm.

Kan daar bijvoorbeeld een prothese in van 11 cm rond (ong. 300cc)

Of gaat hij dan zweven?

Bij een lift halen ze dan alleen het vel weg of maken ze ook de pocket kleiner??

Anders zou ik minimaal een ronde 470 cc moeten nemen om aan die 14 cm te komen.

En dan hangen ze volgend jaar op mn knieen vrees ik ;)

En wat zou voor mij beter zijn een high pofile of een low profile?

Ik ben 1.66 en weeg nu 59 kilo.

Ik wil geen platte pannenkoeken maar de high profile zijn helemaal zo smal in die grote pocket?

En op of onder de spier, ik denk zelf aan onder.

Bang dat ze anders weer gaan hangen..

Groetjes Butterfly

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Beste Butterfly,

Geen gemakkelijk probleem. Je moet veel vel kwijt, dat betekent littekens rond de tepelhof (die weer omhoog geplaatst wordt) en meestal ook naar beneden. Soms ook een horizontaal litteken onder de borst. Dat is ook het moment om de pocket te beoordelen.

Naar mijn mening komen de meeste problemen door de combinatie (te) grote prothese met slap bindweefsel/klierweefsel/vel.

Hoe meer projectie de prothese heeft hoe groter de krachten op de huid. (ben ik dus geen fan van)

Een kleinere prothese zoals je beschrijft is perfect mogelijk, holte wordt kleiner gemaakt, combinatie met lift. Tijd om eens op consult te gaan en dan te beslissen...

vriendelijke groet,

Dr Ivar van Heijningen

Duinbergen Clinic

Knokke Heist

Belgie

+32 50 530 640

www.duinbergen-clinic.be

Ik heb bijna 10 jaar een draaiende prothese.

Nu jaren later en nog eens 2 zwangerschappen verder een een jojo gewicht tussen de 54 kilo en 102 kilo..en nu weer 59 kilo kun je wel voorstellen dat dat mijn borsten niet echt goed heb gedaan.

Ik heb ontzettend veel los gerimpeld vel en ze hangen erg (kan wel een cola blikje onder ).

Als ik op me rug lig ben ik van boven plat en hangen ze aan de zijkant.

Als ik op me zij lig hebben ze een hele rare ingedeukte vorm en als ik buk lijkt het net een sleutelgat.

Je ziet erg de randen en nu ik weer zo ben afgevallen voel ik de randen erg en dat doet vooral snachts ontzettend pijn!

Zo erg dat ik smorgens blauwe plekken heb.

Je voelt op die plek een soort bult/indeuking die je ook kan indrukken.

Behoorlijk tijd dus voor een heroperatie!

Ik wil graag: rondere borsten, die dichter bij elkaar staan, geen los vel meer, en meer omhoog staan.

Maar ja gaat dat lukken?

Ik moet kijken hoe we dat oplossen met de (te grote) pockets, ik weet niet of daar kleinere prothese in kunnen namelijk?

En dat is nu vooral mijn vraag

Mijn protheses nu:

13.5 breed, 14 hoog en diameter van 5 cm.

Kan daar bijvoorbeeld een prothese in van 11 cm rond (ong. 300cc)

Of gaat hij dan zweven?

Bij een lift halen ze dan alleen het vel weg of maken ze ook de pocket kleiner??

Anders zou ik minimaal een ronde 470 cc moeten nemen om aan die 14 cm te komen.

En dan hangen ze volgend jaar op mn knieen vrees ik ;)

En wat zou voor mij beter zijn een high pofile of een low profile?

Ik ben 1.66 en weeg nu 59 kilo.

Ik wil geen platte pannenkoeken maar de high profile zijn helemaal zo smal in die grote pocket?

En op of onder de spier, ik denk zelf aan onder.

Bang dat ze anders weer gaan hangen..

Groetjes Butterfly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel voor u antwoord.

Lijkt me inderdaad een uitdagende operatie voor een chirurg, vraag me ook af of iedere chirurg dit kan?

De littekens ben ik me van bewust, maar dit is ook niks zo.

Ik moet wel zeggen als ik foto's zie van liften ik altijd erg schrik.

Vind ze vaak lelijk :blush: , maar goed droomborsten zal ik ook niet krijgen.

Als de pijn en rare vorm maar weg is ben ik al blij :)

Groetjes butterfly.

Beste Butterfly,

Geen gemakkelijk probleem. Je moet veel vel kwijt, dat betekent littekens rond de tepelhof (die weer omhoog geplaatst wordt) en meestal ook naar beneden. Soms ook een horizontaal litteken onder de borst. Dat is ook het moment om de pocket te beoordelen.

Naar mijn mening komen de meeste problemen door de combinatie (te) grote prothese met slap bindweefsel/klierweefsel/vel.

Hoe meer projectie de prothese heeft hoe groter de krachten op de huid. (ben ik dus geen fan van)

Een kleinere prothese zoals je beschrijft is perfect mogelijk, holte wordt kleiner gemaakt, combinatie met lift. Tijd om eens op consult te gaan en dan te beslissen...

vriendelijke groet,

Dr Ivar van Heijningen

Duinbergen Clinic

Knokke Heist

Belgie

+32 50 530 640

www.duinbergen-clinic.be

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.