Jump to content

dual plane, pijn, narcose

Recommended Posts

Hoi meiden,

Maandag of iig aankomende week ga ik bellen om de BV officieel vast te leggen op 16 december( of 15 december, nog niet helemaal zeker van).

Ik zit toch nog best met een aantal vragen die ik niet heb gesteld doordat ik zo overdonderd was bij het consult. Ik lees veel over de pijn die jullie ervaren na een BV. Ik zal de dual plane krijgen en straten en ik hadden besloten dat 375 een mooie maat was maar dat 400 ook kon, dus ik ga nog contact opnemen dat ik toch voor de 400 cc ga.

Ik vraag mij heel erg af hoe de pijn is en dan vooral na hoeveel dagen heb je het idee dat je weer veel dingen kunt doen ( boodschapjes. wandeling, dagje weg) zonder dat je al te veel pijn hebt. Ook vraag ik mij af of jullie een erge nasleep hebben gehad van de narcose en hoe lang hield deze aan. Ik heb namelijk nog nooit een operatie gehad en dit baart me wel zorgen.

Ik vraag mij ook af hoe dual plane nou precies in zijn werk gaat, ik heb dit vergeten te vragen. Snijden ze de spier door of is het enkel een beetje loshalen?

Tot slot zou ik denk ik nog voor de operatie nog een keertje passen. Barendrecht is voor mij niet te doen qua afstand zowat dus zou graag bij Heyendael willen passen, is dit mogelijk als je via Diana Gabriels gaat?

Bedankt!

Hoi!

Welkom op dit forum!

Spannend allemaal hè! En ook wel moeilijk om de juiste maat te kiezen! Krijg je ronde of anatomisch?

Ik ga 11 september onder het mes! Ik krijg ze ook dual plane en ik vraag me zo'n beetje hetzelfde af, dus ik lees even met je mee! Heb jij ook kinderen? Want je mag 6 weken niks tillen, maar ik vraag me toch ook af hoe andere moeders dat doen...boodschappen e.d. kan ik nog allemaal wel regelen, maar mijn kind 6 weken niet tillen?!!??!

Hoi Bosbes,

Spannend allemaal hè! Ik ben afgelopen woensdag geopereerd.

Had sinds gisteravond weer een beetje het gevoel dat ik mezelf was,

Heb de eerste dagen erg veel pijn gehad en vrijdag volop aan het overgeven

geweest. De pijn voelt nu nog als enorme spierpijn.

Iedereen ervaart pijn de natuurlijk anders, sommige meiden hier hebben

na 2 dagen al nergens meer last van!

Ik heb t gevoel dat ik morgen wel mee boodschappen zou kunnen doen,

Maar een dagje weg of wandeling nog echt niet!

Als ik mezelf heb gewassen en aangekleed voelt t nog of ik een marathon heb gelopen.

En lig ik daarna uitgeteld op de bank.

Maar zoals ik al zei; iedereen ervaart het anders!

In principe werkt Diana niet samen met Heyendael, dit heb ik toevallig

vorige week gevraagd.

Ik ben ook voor een tweede keer gaan passen bij Diana in Barendrecht, hierna kliniek Amstelveen gebeld en die zeiden meteen waarom ik niet bij hun ben langsgekomen gezien Diana alleen van de buitenkant kijkt en de chirurg weet de opmetingen en wat erin zou kunnen. Je wordt in Amstelveen geopereerd door van Straten ofniet?

Zoja, bel daarheen! En vraag om nog een afspraak met hem, ook al moet je een stuk rijden, doe het echt! Ik heb het ook gedaan, 2 dagen voor m'n operatie en anderhalfuur rijden voor iets wat 10 minuten duurt is niet wat je even doet. Maar het geeft je heel erg veel rust! Dus neem van mij aan; ga echt langs van Straten hoelang het ook rijden is!

Hij kan dan ook je vragen over dual plane nog beantwoorden!

Succes, xxx

@VanAnaarCter Nee ik heb geen kinderen! Ben nog erg jong(18) dus gelukkig niet. Vind het alleen erg jammer dat ik zo lang geen krachttraining kan doen.

@stevi Dankjewel! Nee ik wordt geopereerd in Heyendael in Groesbeek, dus dat is een heel stuk dichter bij!

Ik moet 3 weken na de operatie weer naar school, ook met de trein en de bus reizen, is dit te doen? Zullen hier vast nog meer studentes zijn die de ingreep hebben ondergaan.

Het herstel is echt per persoon anders, hier kan ik helaas niet zoveel over zeggen. Ik heb mijn operatie in de zomervakantie gepland en ben hier erg blij mee, zo kon ik lekker een paar weken rustig aan doen.

Na 3 weken met de bus en trein kan prima, fietsen ook, alleen je moet nog wel heel goed opletten met boeken meeslepen. Je mag dan nog niet zoveel tillen dus houdt hier rekening mee.

Wat betreft de narcose, houdt er rekening mee dat je hier toch nog wel een paar weken last van hebt. Hierdoor ben je in het begin heel snel moe, sommigen krijgen last van een vette huid en puistjes en je menstruatie kan er ook door in de war raken.

Als je nog veel vragen hebt twijfel dan niet om nog een consult aan te vragen, je moet wel zeker van je zaak zijn. Voor de rest kan je op dit forum heel veel terug vinden en moet je het eigenlijk gewoon zelf ervaren.

Maak je vooral niet te druk, nergens voor nodig! Ik vond de operatie zelf eigenlijk het minst heftige, het herstel kan soms tegenvallen maar ik verzeker je dat je dat na een aantal weken allemaal vergeten bent ;)

Boeken meeslepen hoef ik gelukkig niet! Dus dat scheelt.

Ja hier had ik al rekening mee gehouden, veel slapen en rust houden de eerste 3 weken. Vind het toch beetje eng die narcose, ben bang dat ik door de opratie allemaal nare dingen krijg. Lijkt me echt totaal niet goed voor je hahah maar nu het dichterbij kruipt krijg ik sowieso heel veel : Wat als? vragen. Lijkt me ook wel normaal.

Morgen bellen om de afspraak vast te zetten voor 16 augustus! En denk zeker dat ik nog een pasconsult ga plannen.

Liefs

Ik snap je angst hoor, was van tevoren ook als de dood voor de narcose maar toen ik daar eenmaal was vond ik het eigenlijk alleen nog maar reuze interessant. Is toch wel een ervaring en je bent niet ziek dus dat scheelt :P

Nee inderdaad, hele ervaring! Maar heb het idee van: Doe ik hier wel goed aan dat ik onder narcose ga en die troep in mijn lichaam stop terwijl ik kerngezond ben? En dan denk ik ook weer van: Wat een onzin, zoveel mensen moeten jaarlijks onder narcose en die worden ook oud.

Volgens mij is het het allemaal zo erg waard, kan niet meer wachten!

hoi bosbes, en samen vormen wij fristi LOL :D om even terug te komen op jou vragen, ikzelf ben 21aug geopereerd van een BV 425cc dual plane. Van de narcose zelf geen last gehad, heb wel een dik uurtje uitgeslapen in de kliniek en daarna naar huis, in de auto wat zoute chips gegeten en wat cola gedronken, ik was helemaal niet misselijk. Bij thuiskomst waren mijn ouders hier, die hadden op de kinderen gepast, we hebben nog een hele poos samen koffieklets gehouden hier, het was net of ik niet geopereerd was. de dagen nadien waren mijn borsten wel opgezwollen (vooral rechts) en was het wel pijnlijk, ik heb dan ook mijn pijnmedicatie stipt genomen, het uit bed komen vond ik vooral hel.1 week na OP is het bij mij elke dag beter en beter beginnen gaan, maar zoals hierboven vermeld, ieder herstel is anders. je gaat zelf wel merken hoe het loopt, komt allemaal goed (y)

xxxxxx

Hallo,

Gefeli met je datum!

Ik heb ook Dual Plain en heb weinig last gehad.

Enkel in de ochtend met uit bed komen had ik de eerste week wel veel pijn, maar daar vind je vast wel een handigheidje in. Verder weinig pijn gehad.

Narcose is mij alles meegevallen, ik vond het heerlijk dat ik lekker sliep en "suf" wakker werd en ineens gwn boobies had haha.

Die dag zelf weinig last gehad ervan, nog wel wat dagen "moe" geweest maar moest toch rust houden dus dan is dat niet erg.

Hopelijk valt alles mee bij je, succes!

Door alle verhalen voel ik me toch wel erg zeker. Ik merk dat vrij weinig mensen de narcose zien als een negatieve ervaring, dus dat vind ik heel fijn. Inderdaad uit bed komen lijkt me erg moeilijk, maar daar vind ik vast en zeker wel iets voor. Ben zo benieuwd!

Hoi hoi,

Niet vergeten dat narcose en slaapverdoving 2 verschillende dingen zijn en ook verschillende neveneffecten hebben he....

In de wk. Wordt veelal gewerkt met slaapverdoving, is mij overigens goed bevallen.

Hoi veel succes met je bv. Ik ben 18 augustus geholpen.van de narcose totaal geen last, maar dat heb ik nooit gehad. Ik Was op de Ok al wakker heb mezelf nog op het brancard gezet. Dus dat ging super, had het wel koud. Na mijn vertrek ben ik met mijn vriendin nog snel een hamburgetje gaan oppikken in de. MC.drive... De dagen erna was redelijk te doen. Ik heb de eerste week helemaal niets gedaan. Samen met mijn man naar de winkel 8 dagen post-op. Viel tegen vooral in de auto zitten, gordel die je niet om krijgt en door de bochten voel je wel...het heeft wel een voordeel je kunt je man/vriend commanderen Hahaha ;-) na een dag of 10 voelde ik me een stuk lekkerder meer energie, de eerste week heb ik ook veel geslapen.. Na 11 dagen kon ik autorijden. En nu ben ik inmiddels weer 2 dagen aan het werk. Ik werk in de expeditie dus je kunt je voorstellen dat het geen licht werk is,maar je word vindingrijk als je niet kan tillen. Je vindt wel een manier om iets te doen. Boodschappen heb ik na 12 dagen gedaan met mijn dochter van 8. Duurde wel iets langer, maar heb de tas gewoon in de kofferbak ingepakt en mijn man heeft het thuis uit de auto gehaald. Mijn slapen ging ook goed omdat ik een elektrisch verstelbaar bed heb dat is echt fijn, ik denk als ik dat niet had ik niet zo goed zou hebben geslapen en meer last zou hebben gehad in de ochtend.een staart maken ging niet, nu wel maar niet zo als het hoort.. Al met al is het me reuze mee gevallen, maar inderdaad iedereen is anders en iedereen gaat er anders mee om.. X

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.