Vlinder22 Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Hallo dames,Ik vraag me eigenlijk af welke implantaten er nu goed zijn? De dokter waar ik me ga laten opereren werkt met Sebbin implantaten, maar hier op het forum zijn de reacties blijkbaar verdeeld over allerlei implantaten..Hoe kan je eventueel te weten komen welke implantaten wel/ niet goed zijn??En daarbij zit ik ook nog eens met de enorme twijfels over waar ik heen moet voor het mooiste en beste resultaat => welnesskliniek of BeaucarePfff, word er een beetje moedeloos van.. Mijn operatie staat wel gepland voor in December bij Beaucare, maar nu begin ik te twijfelen of Welness misschien niet beter zou zijn?Kan iemand me vooruit helpen?Xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bibiie.x Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Ik volg mee.Ik word 30 september geopereerd door dr Plovier en weet ook nog niet welke prothesen hij zal gebruiken.x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tweede jeugd ;-) Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Volgens Dr. Ulens zijn prothesen van het merk Sebbin uiterst goed & betrouwbaar volgens Amerikaanse veiligheidsnormen. Geen enkele prothese heeft levenslange duur en zal op termijn moeten worden vervangen. Mocht men een BV op de spier plaatsen (en dan vooral gladde prothesen), dan is er meer kans op kapselvorming.Hieronder ook een stukje over vrouwen, waarbij hun immuunsysteem reageert op de siliconen. In dat geval zou je "preventief" kunnen kiezen voor Monobloc CMC Hydrogel protheses?!!De meerderheid van de vrouwen die een siliconen prothese geïmplanteerd hebben gekregen, reageren niet op PDMS (de grondstof waarvan siliconen gemaakt wordt), hun immuunsysteem negeert het. Echter, bij een kleine groep vrouwen lijkt het immuunsysteem geactiveerd tegen siliconen. De problemen ontstaan kort nadat de protheses geplaatst zijn. Het lichaam ziet de siliconen protheses als een vreemde stof welke niet in het menselijk lichaam thuis hoort.Het lichaam wil de protheses kwijtraken en doet dit door de implantaten in te kapselen met bindweefsel. Op zich is dit een normaal verschijnsel. Echter, bij een groep patiënten blijft het bindweefsel doorgroeien waarbij de capsule van bindweefsel vervolgens de silicone prothese(s) uit het lichaam probeert te persen. Het samentrekken van het bindweefsel noemt men in medische termen kapselcontractie. Dit betreft hetzelfde mechanisme dat optreedt, op het moment dat er een splinter wat dieper in je vinger of teen zit.De borsten met siliconen protheses zullen bij kapselcontractie hard en pijnlijk gaan aanvoelen. Plastisch Chirurgen behandelen deze klacht soms door de borst tussen hun handen samen te drukken en het kapsel te breken / crushen. Dit noemt met ook wel een externe capsulotomie. Vaak veroorzaakt deze behandeling op de lagere temrijn alleen maar meer problemen omdat het implantaat immers ook kapot kan scheuren. De silicone kan door het samendrukken door de gescheurde prothese en het kapsel naar buiten gedrukt worden. Het lichaam zal de uitgedrukte delen siliconen opnieuw inkapselen waardoor er harde pijnlijke knobbels (granulomen) en dientengevolge misvormingen ontstaan.De kans op een kapselcontractie bij silconen implantaten is aanzienlijk binnen een periode van 10 jaar. Bron: Update FDA. Onderaan deze pagina kun je het document downloaden. Zie vervolgens pagina's 45 en 47.Om deze redenen kiezen steeds meer plastisch chirurgen voor een operatieve interne capsulotomie in geval van kapselcontractie. Ons advies is om in dergelijke gevallen de siliconen borstimplantaten te vervangen voor Monobloc CMC Hydrogel protheses. Een prothese met een CMC hydrogel vulling geeft met slechts 0,8% de minste kans op kapselcontractie. Dit is dus vele malen kleiner dan bij een silconen implantaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlinder22 Posted August 28, 2014 Author Share Posted August 28, 2014 Dus hier word dan gezegd dat Monobloc beter is? Alé ja, beter. Het kan altijd nog voorkomen natuurlijk. Dan maar hopen dat de dokter de juiste keuze maakt van siliconen hoop ik! Ze zullen wel weten waarmee ze werken hoop ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hethiali Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 Hallo dames,Ik vraag me eigenlijk af welke implantaten er nu goed zijn? De dokter waar ik me ga laten opereren werkt met Sebbin implantaten, maar hier op het forum zijn de reacties blijkbaar verdeeld over allerlei implantaten..Hoe kan je eventueel te weten komen welke implantaten wel/ niet goed zijn??En daarbij zit ik ook nog eens met de enorme twijfels over waar ik heen moet voor het mooiste en beste resultaat => welnesskliniek of BeaucarePfff, word er een beetje moedeloos van.. Mijn operatie staat wel gepland voor in December bij Beaucare, maar nu begin ik te twijfelen of Welness misschien niet beter zou zijn?Kan iemand me vooruit helpen?XxxHey!Welke heb je nu gekozen? Beaucare of Wellness kliniek? Ik twijfel er ook over en geraak er maar niet aan uit...xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.