Noortje Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Hallo, Ik ben Noortje, 41 jaar, getrouwd en 2 kinderen. Al sinds dat ik me kan herinneren heb ik grote borsten, en er ook altijd wel last van gehad. Van de week ben ik bij de huisarts geweest om er over te praten. Het zat zelfs nog dieper dan dat ik dacht. Heb meteen een verwijsbrief meegekregen voor een pc en heb meteen een afspraak gemaakt voor 30 maart dat is dus al snel. Ik vind het allemaal heel spannend maar kijk er ook erg naar uit nu mijn eerste stap gezet is. Daarom hoop ik dat de pc het met mij en de huisarts eens is en ik hoop ook dat de zorgverzekering akkoord gaat. Ik ben 1.64 m en weeg ongeveer 65kg en maat 75 E/F. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patries473 Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 hey Noortje,welkom hier! dat gaat idd snel. maar als je eenmaal die stap gezet hebt wil je vaak ook snel aan de beurt zijn,toch?veel succes voor 30 maart.liefs Patries Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaat Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 hoi noortjegoed dat je de eerste stap hebt gezet! sta er toch van te kijken dat je het zover hebt weggestopt dat je uiteindelijk verbaasd bent hoe je ermee hebt gezeten. die eerste drempel ben je dan uiteindelijk toch over.mag ik ook vragen welk ziekenhuis, kliniek en pc je heengaat, of ben je van plan meerdere consulten te gaan doen? op naar de 30e!gr. Kaatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted March 19, 2010 Author Share Posted March 19, 2010 Hoi Patries en Kaat bedankt voor jullie reactie. Kaat ik stond er zelf ook van te kijken, ik maak er altijd grapjes over maar kwam er van de week dus achter dat ik het helemaal niet zo grappig vind Ik heb een afspraak bij dr. Giedrojc-Juraha van kliniek zestienhoven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Hoi NoortjeWelkom hier op het forum.Jouw verhaal lijkt precies op dat van mij,ben ook 41 jaar.Heb er ook al velen jaren over gedacht over een borstverkleining.De laatste maanden kreeg ik zoveel lichamelijke klachten dat ik de stap ook heb gezet.10 Maart ben ik bij de plastisch chirurg geweest,ben nu aan het wachten op de goedkeuring van de zorgverzekeraar.(zh had van de week de machtiging nog niet opgestuurd,duurt 1,5 tot 2 weken.Waarom moet dat zolang duren??)Nu ik de stap heb gezet,wil ook zo snel mogelijk geholpen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaat Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 aan de andere kant.... je kunt je probleem voor een deel wel relativeren als je er grapjes over kunt maken. maar goed, anders had je het niet tot je 40ste volgehouden. in 'mijn' tijd, dwz 20 jaar geleden, kwam ik op een wachtlijst voor de vergroting van 1 jaar, gelukkig belden ze me op, in vakantietijd, er was iemand uitgevallen, of ik wilde. ik heb uiteindelijk "maar" een half jaar hoeven wachten, vanaf goedkeuring verzekering tot operatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patricia1984 Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Wat goed dat je de eerste stap hebt gezet. Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken over het vergoeden. Volgens mij moet de cup groter zijn dan D en je gewicht kan je daar ook niet in tegenwerken. Veel succes voor de 30ste! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaatje Kakel Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 Het leven begint na 40 ook ik ben 41 en 5 mrt geopereerd aan een bvk. Ben 172 woog bij operatie 79 kilo en had cup h/iHeb nu een cup d en weeg tadaa 76,5 kilo.. Er is 1600 gram af gegaan en tja val dus wat af. (doe er niks aan)Die vergoeding moet haast lukken. En je voelt je er een stuk beter bij..Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted March 25, 2010 Author Share Posted March 25, 2010 Thanx Kaatje, lekker dat je zo afgevallen bent zeg.En van een cup d, mag ook c daar droom ik van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 De kliniek belde net en mijn afspraak is verzet naar 7 april Link to comment Share on other sites More sharing options...
nachtuiltje Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 ja dat zijn de telefoontjes waar we nooit op zitten te wachten. maar gebeurd wel vaker,is voor jou in dit geval spijtig,maar goed,een weekje later is het dan alsnog zo ver,komt goed we tellen alleen nu iets langer af,maar we komen er wel greetzzzz moontje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 Je hebt gelijk hoor Moontje, het was even deeerste teleurstelling. Ik weet nu in iedergevaldat ik er helemaal achter sta, dus helemaal geen twijfels meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jantina Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 het gaat snel genoeg hoor noortje, bij was het 2 maanden vanaf consult tot operatieen tot nu toe heb ik nog niemand gehoord die spijt heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 Vandaag is het dan zover,voor het eerst naar de pc. Ik ben zo benieuwd, straks zegt hijdat ze helemaal niet zo groot zijn endat het allemaal wel meevalt.Ha, ha ik haal me van alles in mijn hoofd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 De pc was heel erg positief. Mijn borsten komen in aanmerking vooreen verkleining. De goedkeuring wordt aangevraagd bij de zorgverzekeraar maarze verwachten geen problemen. Nog nooithebben ze meegemaakt dat het afgekeurd werd.Ik had van het weekend al stiekem gekekennaar leuke zomerjurkjes en kan me niet voorstellendat ik die straks echt kan gaan dragen.De pc raadde mij een b-cup aan. Goh van E/F naar B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarah35 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Hoi Noortje, Wat goed he, dat de pc zo positief was en dat het in orde gaat komen!! Ik ben ook blij dat ik eindelijk zomerjurkjes kan gaan dragen, maar bij mij is het omgekeerd, ik had vroeger bijna geen borsten Ik las dat je zelf een C wil en de pc raadt je een B aan? Wat vind je daar zelf van? Ik denk dat je jou gevoel moet volgen wat dat betreft, en heel goed duidelijk moet maken aan de pc waar jij naartoe wil. Dat is niet zo makkelijk bij een verkleining kan ik me inbeelden, je kan immers geen passessie houden... Eventueel foto's laten zien de volgende keer van wat jij mooi vindt... Veel succes nog!! Sarah x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Hoi Sarah, Bedankt voor je berichtje. Het allerliefste zou ik een grote b, kleine c hebben. Zo heb ik het hem ook gezegd. En volgens mij respecteert hij dat ook. Volgende keer zal ik inderdaad foto's meenemen. Ik heb al wel een paar mooie gezien Wat fijn voor je dat jij nu blij bent met je borsten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nachtuiltje Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 ooh wat een goed positief bericht zeg,leuk!ja ik kan het geloven,dat je nu ineens trek krijg leuke jurkjes te willen dragen,en dan straks helemaal happy.een grote b kleine c zal ineens anders zijn zeg,jeetje...greeetzzz moontje Link to comment Share on other sites More sharing options...
patricia1984 Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Bij mij hadden ze het eerst over een B cup maar ik heb toen wel aangegeven dat ik het erg klein vond. Ze hebben er toen een C van weten te maken al was het wel een hele opgave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 Jippie de goedkeuring is binnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
patricia1984 Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Yeah wat goed! Gefeliciteerd!!! Heb je al contact gehad met de kliniek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted April 28, 2010 Author Share Posted April 28, 2010 Ik heb net gebeld met de kliniek.Volgende week donderdag hartfilmpje en bloedprikkenen 9 juni onder voorbehoud de operatie.Joehaaaaaaa!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Meertje Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Goed hoor! Ik ben blij voor je dat je je goedkeuring hebt en dat je je datum al weet!!Geweldig, kan je lekker leuke jurkjes gaan kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest natas Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 i'm happy for you!!!!fijn he, om te weten hoe of wat, kan je gericht ernaar uitkijken hahahahaha!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noortje Posted April 28, 2010 Author Share Posted April 28, 2010 Thanx meiden, het dringt allemaal nog nietzo tot me door, dacht dat ik het dak er af zou juichen maar dat moet nog komen. Gek hé? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts