Jump to content

Waar voor Second opinion?

Marieke89

Recommended Posts

Hoi allemaal!

Ik ben me een beetje aan het oriënteren over een Second opinion.

Nu vroeg ik me af of iemand een tip heeft waar ik heen kan gaan?

Het liefst een arts die veel via de dual plane methode werkt met Natrelle protheses.

Ik zag dat Bergman 250 vraagt hiervoor. Ben zelf in de velthuis kliniek geopereerd.

Alvast bedankt!:)

F straten werkt veel met dual plane , maar of hij met natrelle werkt

Weet ik niet .. Misschien als je de zoekbalk gebruikt , vind je vast veel info hier.

Ik heb op 24-4 mijn borstvergroting gehad en heb daar wat vraagtekens bij, vandaar dat ik graag een SO wil Sylleke :)

Ik heb npcontact gehad met twee klinieken, maar die begonnen inderdaad over een verwijzing en de verzekering die het dan dekt. Ik vraag me alleen erg af of mijn huisarts me wil verwijzen. Die weet nog niet eens dat ik een borstvergroting heb gehad. Sterker nog: ik weet niet eens goed wie mijn huisarts is, kom daar nooit!

Zag dat je bij Bergman 250€ moet betalen hiervoor. Vind ik toch wel een hoop geld!

Guest Sylleke

Ja is idd veel geld. Bij Drs. Nio is een consult 50,- euro. Ik weet niet hoe het zit met een SO. Maar Nio vraagt ook idd een verwijsbriefje. Gewoon even je HA bellen, en leg uit waar je het voor nodig hebt :-)

Als je bij Nio een second opinion zou doen, dan kost het in Parkkliniek €50 euro, het consult. Wil je in het SLAZ, waar hij ook werkt, voor een second opinion, dan heb je een verwijsbrief nodig van je huisarts idd.. (weet niet heel zeker of dit ook voor second opinion zo is, maar weet wel dat het zo is voor een eerste consult..)

Ik denk dat je beter gewoon een beetje kunt rondbellen, zo weet je sneller waar je terecht zou kunnen en wat het zou kosten...

Dr. van Selms schoot mij ook als eerste tebinnen toen je zei: dual plane en natrelle..

Nio werkt over het algemeen met eurosilicone, maar je kunt bij hem waarschijnlijk ook kiezen voor Natrelle...

Ik zal nog eens nadenken wie er nog Natrelle gebruikt... Kan er zo 123 niet meteen op komen...

Succes!!

xx BB

Ik zie net dat Hay Winters ook in de Jan van Goyen kliniek werkt.. Bij hem zou je misschien ook een second opinion kunnen doen...

Van Selms werkt hier ook, zover ik weet....

Heb je ook al eens gekeken bij de Velthuiskliniek? Weet niet zeker of zij met Natrelle werken, maar weet ook niet wat bij hun de prijs is...

Volgens mij.... Maar zou je even moeten navragen, kun je bij Van der Weij, in Boerhaave, ook kiezen voor Natrelle.... Durf dat niet 100% zeker te zeggen.. Maar je zou even kunnen bellen.

Van der Weij is wel een goede pc...

xx

Een boel artsen bij Bergman werken ook in een ziekenhuis en zulln bekend zijn met Natrelle. Als een verwijzing lukt kun je dat overwegen.

Bijv. Dr.Luijendijk in het diac Utrecht. Dr. Corion in het Rijnland en zo zijn er vast nog meer....succes!

Een consult bij Contour kliniek is gratis, maar ik weet niet of de pc's daar met Natrelle en dual plane werken. Vijf jaar geleden heb ik een verwijzing gevraagd voor een controleconsult (zonder klachten), en kreeg dat toen. Mijn ha wist destijds ook niet dat ik een bv had gehad. Maar dit jaar kreeg ik hem op het nippertje, omdat ik zorgen had over scheurende prothesen en ASIA.

Heb je ergens je verhaal al gedaan hier ? Weet nie zo goed waar de

So over gaat

Haai leonie,

Ja heb ik gedaan! Heb een eerdere topic hierover.

Ben in april geopereerd in de velthuis kliniek, maar mijn ene borst blijft te hoog staan. Nu is het de vraag of hij nog zakt of dat hij te hoog geplaatst is. De andere heeft een aantal diepe plooien, alsof de pocket te klein gemaakt is en de prothese erin geklemd zit.

In oktober heb ik opnieuw controle, maar wilde graag voor dit consult de mening van een andere arts. Als voorbereiding op dit gesprek. Wil liever niet afgescheept worden met het verhaal nog een paar maanden te wachten.

( was met 9wk al terug, toen foto's gemaakt en weggestuurd om af te wachten(logisch hoor, dat wel, maar wel frustrerend!) wil goed voorbereid zijn om er samen met mijn chirurg uit te kunnen komen, ook zonder valse hoop op evt. Onrealistische Mogelijkheden te hebben.

Als zkh of klinieker ER in rekening gaan brengen kan ik net zo goed naar Bergman. Mmm lastig! Ik ga morgen nog maar eens verder op zoek. Wil idd wel een kundige arts!

Ja, zkh brengt ER in rekening. Maar een consult is meestal 80-110 euro, scheelt toch wel met 250 euro.

*edit: pc Smits van Contourkliniek plaatst Natrelle onder de spier. Misschien kun je die googlen. Hun consulten worden niet bij verzekering gedeclareerd, zijn dus echt kosteloos. http://www.borstenforum.com/topic/10981-29-augustus-bv-contour-kliniek/#entry250350

Oh super Lodieke! Ga ze morgen gelijk even contacten of dat ook voor SO geldt!

( geeft ze toch minder kans op een nieuwe klant dan een "eerste" consult, dus snap wel dat ze iets van vergoeding willen, maar er zijn toch grenzen :) )

Hoi Marieke,

Van selms en hay winters erken in de jan van goyen kliniek. Een eerste consult is 50 euro. Je zou kunnen bellen of dat ook voor een so geldt maar ik denk haast van wel.

Ik ben zelf geopereerd door hay winters een zeer kundige man.

Hij opereert ook in de vu en het amc.

Wellicht ook nog een optie

Super! Fijn dames voor alle reacties!!! Helpt me echt enorm bij deze zoektocht!

Ik ga ermee aan de slag!!!:) echt heel fijn:)

Normaal declareerde JvG onder OLVG. Ga het navragen!

Wel apart trouwens. Een borstvergroting is onverzekerde zorg dus wordt niet vergoed. Wil je een SO dan gaat het dus ineens bij dat consult wel onder verzekerde zorg en gaan ze een dbc openen, declareren en misschien wel torenhoog ER incasseren door de verzekering.

Toch jammer. Vooral omdat een eerste consult vaak gewoon kan zonder verwijzing voor een zeer redelijk bedrag!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.