Jump to content

PinkLady3 : 28 augustus 2014 : Dr. De Mulder : AZ Sint-Jozef Malle

Recommended Posts

Posted

Hey allemaal,

Ik ben een jonge vrouw van 25j, 1m82 en 64kg.. Ik heb nu een B75.

Ik ben 2 maand geleden voor een eerste keer op consult gegaan in de thuispraktijk van Dr. Raphael De Mulder in Berchem. Hij legde me toen uit dat het eerste gesprek vooral heel theoretisch ging zijn. Hij legde mij alle verschillende mogelijkheden voor bv, de verschillende soorten implantaten,.. heel uitgebreid uit. Ik verschoot toen enorm van de hoeveelheid aan keuze je hebt! Sommige keuzes waren wel direct gemaakt, doordat hij enkel achter de spier plaatst, geen gladde prothesen, enkel via de borstplooi,... Maar voor de andere keuzes, gua grootte en vorm, kreeg ik huiswerk mee en een boekje met info. Volgende keer moest ik verschillende zaken meebrengen: vragenlijst, foto's, XL t-shirt, topje, sportbeha. Ik had direct een goed gevoel bij hem.

Een week later mocht ik al terugkomen voor een tweede gesprek & het PASSEN!! De maat was ik nog steeds niet zo zeker over. Ik wil ze vrij natuurlijk houden, ze moeten er niet uitspringen, maar ik wil achteraf ook geen spijt hebben dat ik ze te klein heb genomen. Hij had mij als laatste patiënt geplaatst die dag, zodat we konden blijven passen en overleggen totdat we er uit waren. We zijn toen op anatomische prothesen van 290 cc uitgekomen. Hiermee zou ik een grote C, misschien kleine D met krijgen. Ik kan het me voor de moment niet goed voorstellen hoe ze eruit gaan zien. Echt heel spannend!

Over een week is het zo ver & ik begin nu toch echt wel zenuwachtig te worden!! Heb schrik voor de pijn & vooral ook stress voor het resultaat! Wat als ik ze niet mooi vind of niet blij ben met de maat?

Iemand hier die ervaring heeft met Dr. De Mulder, anatomische prothesen of iemand die ook van een B75 is vertrokken en 290 cc heeft laten bijsteken? :-)

Posted

Hallo,

Ik heb hier nog niks over je arts gelezen.

fijn dat je een goed gevoel bij hem hebt.

We lopen gelijk, ik krijg ook de 28 een BV maar dan ronde siliconen van 375 cc

Spanend!!

Succes en laten we hopen op een operatie en herstel volgens het boekje!

• 2 weeks later...
Posted

Hoi Pink lady,

Ik ben geopereerd door Dr. De mulder!

Begin juni. Ik ben van een kleine 75 B . En heb 290 cc gekregen, ook anatomisch achter de borstspier. . Dezelfde situatie als jij dus...;)

Nu heb ik C/D... En de borsten zijn erg mooi geworden. Je bent nu ondertussen geopereerd begrijp ik. Ik ben erg benieuwd hoe je resultaat gaat zijn. Vast heel goed. Dr. De mulder is een heel goede ( en lieve) chirurg.

Veel sterkte met je genezingsproces!

Laat eens iets horen als ik kunt/wilt

Groetjes

Posted

Hey Pinklady,

Ben je ondertussen al geopereerd?

Ik vindt het zelf namelijk ook erg lastig kiezen.

Je vindt maar weinig mensen die zo lang zijn en dit gewicht, ik ben zelf namelijk 1,75 en 58 kg.

Het verschilt namelijk ook heel erg qua lengte en postuur.

Bij mij wilt mijn PC er namelijk 375 cc in doen ronde prothese, maar ik twijfel hier aan of dit niet te klein wordt.

Dus ken je na gaan wat een verschillen.

Veel succes!

• 2 weeks later...
Posted

Hey allemaal! Sorry, ben even niet op het forum geweest.

Alles is super goed verlopen! Heb amper last gehad, enkel af en toe een enorm stijf gevoel. Ik kon me direct al zelf aankleden,.. Ik heb dus zeker en vast geluk gehad. Ben gisteren nog eens op controle gegaan bij Dr De Mulder, 11 dagen PO. Alles was in orde.

Ik ben heel tevreden met de 290 cc anatomisch achter de borstspier. Heb nu in een sportbeha een D75 aan. Gaat inderdaad grote C/kleine D zijn. Ik vind dit heel goed bij mijn lichaam passen, is heel natuurlijk. Zo wou ik het ook. Vandaar dat ik ook niet voor ronde prothesen ben gegaan. @flow88 ik denk dat het er een beetje van af hangt hoe je ze net wilt. Ik zal zo snel mogelijk eens een foto plaatsen!

Posted

HELP!!

Ik ben 14 dagen PO en kreeg vanavond ineens een super branderig gevoel in mijn rechterborst. Super branderig en steken! Wat is dit? Ik vind dit heel vreemd, omdat ik voordien echt amper last heb gehad! Ik geraak ineens zoals de eerste 2 dagen niet meer zelf recht.. Doet extreem veel pijn die steken & alleen in mijn rechterborst. Zelfs als ik gewoon lig en adem, doet dit pijn. Is er iets mis??? :-(

Posted

Vandaag ging goed.. Soms zo wel nog een branderig gevoel rond mijn tepel vooral en aan de onderkant, maar veeeel minder storend en pijnlijk als vannacht! Qua uitzicht zie ik niet echt iets anders aan mijn borst.

• 1 month later...
Posted

Hoi Pink lady,

Ik ben geopereerd door Dr. De mulder!

Begin juni. Ik ben van een kleine 75 B . En heb 290 cc gekregen, ook anatomisch achter de borstspier. . Dezelfde situatie als jij dus... ;)

Nu heb ik C/D... En de borsten zijn erg mooi geworden. Je bent nu ondertussen geopereerd begrijp ik. Ik ben erg benieuwd hoe je resultaat gaat zijn. Vast heel goed. Dr. De mulder is een heel goede ( en lieve) chirurg.

Veel sterkte met je genezingsproces!

Laat eens iets horen als ik kunt/wilt

Groetjes

Hey Cubje, Pinklady,

Ik ga binnekort ook een afspraak maken voor BV bij dokter de Mulder. Ik ben al bij hem geweest voor een kleine ingreep in mijn gezicht.vandaar de keuze van de PC. Nu lees ik in jullie verslagen dat hij blijkbaar enkel achter de grote borstspier plaatst? Weten jullie of dat altijd het geval is? Ik heb namelijk gelezen dat het een serieuze krachtvermindering inhoudt, aangezien de borstspier moet losgemaakt worden. Ik doe veel sport (lopen, tennis) en wil dat absoluut blijven doen. Hoe ervaren jullie dit momenteel? Kunnen jullie nog steeds sporten of kennen jullie iemand die bij Raphael de Mulder de prostheses voor de borstspier heft laten zetten? Of dual plane?

Bedankt voor jullie reacties.

Posted

Dag martie,

Ik weet niet of hij enkel achter de spier plaatst... Mss ookwel ervoor...zou je even moeten overleggen met hem.

Of ben je al geweest? Wat zei hij?

Posted

Hey Cubje, sorry voor late reactie. Ik heb nu vrijdag 21 November een afspraak bij hem, dus zal zien wat hij zegt. Ik heb ondertussen al veel foto's bekeken en vind achter de spier toch wel veel natuurlijker en mooier lijken. Ik heb zelf een 90 A en denk erover om 290 cc of misschien wel 300 cc bij te laten steken. Zijn de resultaten qua grootte ongeveer hetzelfde als wat je had verwacht bij het passen? Of valt de grootte bij plaatsing achter de spier toch altijd wat kleiner uiit? Ik ben benieuwd wat hij me voorstelt en hou je op de hoogte.

• 2 weeks later...
Posted

Hey Cubje, ik ben vrijdag 10 dagen geleden op consult geweest bij Dr De Mulder. Ik had een super goed gevoel bij hem. Ik vind hem heel professioneel en heel vriendelijk. Hij legde me alle mogelijkheden zeer goed uit en ik moet nu op dinsdag 9 December bij hem thuis op consult om te "passen". Net zoals PinkLady al schreef, moet ik vragenlijst, foto's, XL t-shirt, topje en een sportbeha meenemen. Terwijl ik dan pas, gaat hij alles berekenen (wat kan van grootte enzovoort...) Heel spannend dus! Ik had de indruk dat hij zelf eerder een antomische prothese aanraadde en raadt ook plaatsing achter de spier aan (omdat het dan veel minder snel gaat hangen ! )

Ik heb het met hem nog niet over de grootte gehad en ik moet toegeven daar heb ik het meeste schrik van. Ik leef al heel mijn leven met een A of AA cup en zou wel willen naar een kleine C gaan, maar vraag me af of ik daar geen spijt van ga hebben. Waar ik vooral schrik van heb is: het passen doe je met kleren aan (je ziet het resultaat in een topje of T-shirt) maar bloot toont het toch altijd veel meer, of niet? Dus als ik ga voor wat ik mooi vind in kleren, is dat bloot misschien veel te veel? Hoe heb jij dat ervaren?

Enfin, ik vertrouw volledig op hem en hoop dat hij me ook wel aanraadt wat het best bij mij past. Ik ben een eerder sportief type dus ik wil zeker ook niet overdrijven :-)

PS, waarom heb je trouwens een extra large T-Shirt nodig? Zoiets doe je toch nooit aan? Dus hoe kan je daar nu iets van zeggen als je daarin je nieuwe borsten moet passen? Was dat bij jou ook zo?

Groetjes!

• 2 weeks later...
Posted

Hey Cubje ik ben ondertussen voor de tweede keer op consult geweest bij dokter De Mulder. We zijn op een anatomische prothese van 295 cc uitgekomen achter de spier. Is dus dezelfde situatie als bij Pinklady en bij jou. Ik ben wel het merk van de prothese vergeten te vragen. Bij het passen twijfelde ik wel. Hij had me een wit topje gegeven en het leek allemaal zo groot, maar ja ik ben dan ook niks gewoon he :-) In ieder geval mijn man vond het zeer goed bij me passen. Ik vroeg ook naar de dokter zijn mening maar hij wilde zich daar niet over uitspreken, maar ik zag ook aan zijn reactie dat hij ook voor de 295 zou gegaan zijn. Verder zei hij ook dat als je twijfelt tussen twee maten, je best voor de grootste gaat. Dus bij deze is het beslist en ik word op 23 januari geopereerd in Sint-Jozef in Malle. Allemaal heel spannend. Ik hoop dat ik tevreden zal zijn met het resultaat. Ik heb in ieder geval heel veel vertrouwen in de dokter, hij gaat dat zeker goed doen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.