Jolien Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Hallo meiden! Ik ben al een tijdje bezig met een borstvergroting, maar het begint nu toch allemaal echt vorm te krijgen. 27 februari ben ik op consult geweest bij Dr. Koopmann in de bergmankliniek. Erg positief was ik er over . Ik heb momenteel 75A en wil een volle B, kleine C. Ik wil liever niet te groot gaan, maar puur gewoon van dat kleine meisjes gevoel af en leuke jurkjes, truitjes en bikini's aan van de zomer! We zijn uitgekomen op links 280CC en recht 300CC, rond, ruw en dual plane. Ook hebben we foto's genomen zodat ik thuis nog even kan kijken hihi. Het blijft toch erg lastig de juiste maat te vinden. Ik ben 1.75m en weeg 59 kilo.... Juist ook omdat ik lees en hoorde van Dr. Koopmann dat er vrouwen zijn die achteraf toch nog wel wat groter hadden gewilt. Maar hij heeft me helemaal opgemeten verder en hij zei dat dit toch wel het beste was voor natuurlijk resultaat en groter ook niet zo goed zo passen. Ik moet zeggen dat ik onwijs bang ben voor naalden, bloed, pijn en operaties. Dit is dus een heeeeeeele grote onderneming (A) Maar ik denk dat er genoeg meiden zijn hier die mij wat moet kunnen inpraten en me gerust kunnen stellen over hoe het precies in zijn werk gaat op de operatiedag zelf. Ik woon op mezelf en vraag me af waar ik verstandig aan doe. Ervoor zorgen dat er de eerste dagen 24 uur bij mij is of is het ook oke als er alleen overdag iemand aanwezig is? En misschien een aparte vraag, maar wat zijn de ervaringen met naar het toillet gaan de eerste dagen na de operatie. Kan me indenken dat bewegen met je bovenlichaam en armen niet zo heel erg soepel gaat??? Ik ga eventjes het forum rondneuzen op tips en leuke verhalen . Liefs, Jolien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patries473 Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 hoi Jolien, welkom hier! Fijn dat je al veel weet haha.. en ik zou idd ook voor de grootste maat gaan. de grootte went idd heeeel snel en "nep"borsten lijken kleiner dan "echte"borsten hoor.. verder ben ik niet bekent met dual plane,heb ze voor de spier gehad. maar je moet zeker voor de eerste 2 weken zorgen dat je hulp hebt hoor. wat ik gehoord heb van dual plane is dit best heftig en heb je best wel wat hulp nodig (met opstaan,aankleden enzo) dat had ik nog wel de eerste dagen. de eerste 3 weken zijn heftig bij dual plane. heb ik gehoord/gelezen. dus ik zou zeker voor goede zorg zorgen haha.. en bij mij ging het toillet gaan wel maar ja,weer die dualplane he ik weet het niet. maar er zal heus wel iemand reageren die dat wel gehad heeft. en anders ff zoeken op dual plane en diegene ff aanspreken? veel wijsheid en leesplezier hier! liefs Patries Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolien Posted March 18, 2010 Author Share Posted March 18, 2010 Dank je wel ! Ik had indd al gelezen dat dual plane en op de spier best verschilt kwa genezing etc. Wat ik me trouwens nog wel ook afvroeg, hoe zit dat met die drains... Bij dr. Koopmann krijg je standaard drains achteraf. Wat zijn de ervaringen met het eruit halen van die drains? En hechten ze dan pas wanneer die drains eruit zijn? Ik had nog een vraag, maar die ben ik alweer vergeten schiet me straks vast wel weer te binnen! Ik ga eventjes zoeken op dual plane topics! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patries473 Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 graag gedaan.... en ook daar kan ik je geen antwoord op geven. ben ik gelukkig van bespaard gebleven haha. zoek ff op dr Koopmann. dan vind je waarschijnlijk meer antwoorden liefs Patries Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolien Posted March 18, 2010 Author Share Posted March 18, 2010 hahah wat een geluk heb jij toch gehad Wat ik me ook nog afvroeg... Hoe heeft iedereen dat geregeld op werk? Gewoon ziekgemeld, of moesten jullie vrije dagen inleveren. Ik zelf werk op basis van 0 uren contract, maar werk wel een vast aantal uren per week standaart. De regel bij ons is, de eerste 2 dagen voor eigen rekening en daarna 70% doorbetaald worden. Maarja geldt dit ook voor een vrijwillige en cosmetische operatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patries473 Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Ja dat heb ik zeker!!!!ik ben zelfstandige dus ook daar had ik nix mee te maken. maar ik heb het er bij Bloempje net neergezet. je mag in de ziektewet maar of je doorbetaald wordt is ten 2emag ik me ziekmelden naar aanleiding van een cosmetische operatie?Je bent ziek als je lichamelijk of geestelijk niet in staat bent om te werken. De aard en de oorzaak van je ziekte doen er niet toe. Het maakt dus niet uit of je door hard werken een burn-out krijgt, of door voetballen een gebroken been oploopt. Er is echter één uitzondering. Je mag jezelf niet opzettelijk verwonden of schade toebrengen met het doel je vervolgens ziek te melden.In 1999 werd door een rechter bepaald dat het ondergaan van plastische chirurgie niet valt onder het opzettelijk veroorzaken van ziekte, omdat het ondergaan van plastische chirurgie niet gericht is op ziek worden. Het is juist bedoeld om er beter van te worden. Je mag je dus ziek melden vanwege een cosmetische ingreep. De wet zelf regelt verder ook niet niet of je loon moet worden doorbetaald wanneer je je ziek meldt vanwege een cosmetische ingreep. Ook hierover zijn er verschillende uitspraken gedaan door een rechter. Dus per geval moet beoordeeld worden of je loon doorbetaald wordt of niet. Dus het is het raadzaam om in overleg te treden met je werkgever om tot een redelijke oplossing te komen. Afhankelijk van de situatie kunnen jullie afspraken maken over het opnemen van (on)betaald verlof of loondoorbetaling.dus hoe dat bij jou nu zit? ff navragen is het slimste denk ikliefs Patries Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlotte Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Ik heb zelf 4,5 week ontbetaald verlof opgenomen.Verder ben ik gister geopereerd. 240 cc dual plane.Het is natuurlijk voor iedereen anders.Maar ik heb alleen een beetje last van spierpijn.Heb het doosje pijntstiller geeneens aangeraakt. Alleen een paracetamol voor het slapen. voor de zekerheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patries473 Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 gefeliciteerd Charlotte!en nogmaals gefeliciteerd want dual plane is toch zeeeer pijnlijk,volgens alle andere die het gehad hebben.liefs Patries Link to comment Share on other sites More sharing options...
An_4 Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Hi Jolien, Leuk dat je ook al zo ver bent! Ook ik ben bij Dr Koopmann geweest, en ben ook in de week van 10 mei aan de beurt (zoals een aantal anderen hier op het forum ) Dr Koopmann plaatst inderdaad drains, die gaan er uit voordat je weg gaat. Plekje van de drains wordt dan afgeplakt. Drain verwijderen kun je voelen, maar als het snel/goed gebeurd zullen we het als een branderig gevoel ervaren.. (gewoon mee zuchten met het verwijderen *zeg ik nu stoer*) En wat betreft dual plane; ik heb geen andere keuze voor een mooi resultaat. En wie mooi wil zijn... Ik neem ruim 3 weken vakantie op. Volgens Dr Koopmann zou ik na 2 weken weer aan het werk kunnen, maar i.v.m. veel tilwerk doe ik 't liever ietsjes rustiger aan. Heb mijn collega's dan ook niet ingelicht, en het zal alleen maar vragen oproepen als ik me ziek meldt zonder reden. Groetjes An Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest shadow Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Oef ja die drains....hoop echt dat dat een beetje gaat meevallen...maak me denk ik zenuwachtiger over die dingen dan over de hele operatie...tijdens de operatie kan je tenminste nog lekker slapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicci89 Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Dat heb ik dus ook! De drains lijken me erger dan de rest. Ook al hoor ik hier genoeg dingen over pijn na de operatie, toch hou ik er niet zo van als er zonder verdoving dingen uit mijn lijf getrokken worden Mijn collega heeft 20 jaar geleden een BV laten doen en ze zegt dat ze binnen een week weer kon rondhuppelen. Ze gaat er dus ook van uit dat ik ook weer binnen een week aan het werk kan. Ik heb daar alleen zo mijn twijfels over. De pc heeft ook tegen mij gezegt dat 2 weken normaal is en bij sommige 2,5 tot 3 weken (ik krijg waarschijnlijk achter de spier). Groetjes, Nicole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patries473 Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 nou meis,ik ben werkelijk door mijn bv heengevlogen! heb ze voor de spier gehad en daarbij is het herstel/pijn stukken minder dan erachter of ertussen. ik was na een half uurtje weg na de operatie,was hele dag verders fit (ben vroeg geopereerd),geen pijn gehad en geen complicaties gehad. en ik had echt niet met 1 week kunnen gaan werken. ik vond eerlijk gezegd na ruim 2 weken het nog erg vroeg. maar ja.. moest gaan werken. dus ik zou idd niet rekenen op 1 week. wat je collega ook zegt.liefs Patries Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolien Posted May 5, 2010 Author Share Posted May 5, 2010 Ben een tijdje niet op het forum geweest. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik nog eventjes zou wachten met de operatie ivm. onzekerheid werk. Maar ik ben zoooo mega ongeduldig en de gedachten dat ik die operatie wil is vaker niet als wel in mijn hoofd aanwezig. Dus ik heb besloten toch maar gewoon nu al een afspraak te maken hihi. Probeer de kliniek al de hele week te bereiken, maar krijg ze niet te pakken. Heb iig de voicemail ingesproken of ze terug willen bellen. Ik ben benieuwd! Zaterdag heb ik examen dus tot die tijd mag ik me nog even niet bezig houden met alle verhalen hier op het forum hihi. Vroeg me alleen wel nog eventjes af of je van te voren formulieren thuis gestuurd krijgt. Ik ga ervan uit dat je wat dingen moet ondertekenen? Zou wel fijn zijn als je die van te voren thuis door kan lezen... Denk dat ik op de dag zelf daar niet toe in staat ben (A) Link to comment Share on other sites More sharing options...
An_4 Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Hoihoi, Ik kreeg een paar dagen na mijn consult een pak papier in huis. Veel informatie en inderdaad papieren die je moet ondertekeken, en een formulier voor de anestesist. Ben je volgende week dan al aan de beurt dan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suzan031 Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Hi,Ik heb toevallig deze week een afspraak gemaakt bij dr. Koopmann en verwacht idd een dezer dagen het 'contract'binnen...Je moet dan een gedeelte van het bedrag overmaken waardoor je operatiedatum 'vast' staat. De rest van het bedrag moet je een week voor de operatie voldoen. Ben erg benieuwd naar de papieren/formulieren....Ik heb met dr. Koopmann niet gesproken over drains of narcose of wat dan ook dus hoop deze info ook in de papieren terug te kunnen vinden.Anders is het maar goed dat ik het hier even gelezen heb, hahaVerder wordt het bij mij ook dual plane, en zou ik volgens hem weer na 1 week aan het werk kunnen. Als ik jullie berichtjes zo lees is dit wel heel kort!!Wat voor werk doen jullie? Ik doe administratief werk dus misschien is dat de reden geweest dat ik alweer na een week aan de slag zou mogen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolien Posted May 5, 2010 Author Share Posted May 5, 2010 Nee helaas nog niet volgende week. Moet nog een afspraak maken.De bedoeling was eerst wel in de week vna 10 mei, maar moest helaas uitgesteld worden. Spannend suzan, dat voor jou het nu ook vast staat!Hij was bij mij indd ook redelijk 'positief' over weer beginnen met werken. Ik werk in de thuiszorg/huishouding, minimaal 4 weken dus zowiezo niet werken. Hij maakter er volgens mij ook 2 van bij mij... Maar kreeg ook niet echt de indruk dat hij doorhad dat ik bedoelde dat ik stofzuig en allemaal andere lichamelijk belastbare dingen moet doen tijdens mijn werk.Als jij je goed voelt kan je indd al na 1 week weer aan het werk! Wat ik me ook nog afvroeg, als ik nu de afspraak maak en er komt onverwachts iets tussen, kan je hem dan uitstellen zonder bij komende kosten etc.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest shadow Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Hey Jolien, Heb die papieren die je moet onderteken gelukkig gekopieerd en ff t antwoord op je vraag opgezocht. 'Annulering kan uitsluitend schriftelijk of per fax, tot uiterlijk 14 dagen voor de afgesproken behandeldatum, zonder dat er kosten aan verbonden zijn. In andere gevallen, uitgezonderd bij aantoonbare force majeure zal 25% van het afgesproken behandeltarief in rekening worden gebracht.' Weet niet hoe t zit met t verplaatsen van een operatiedatum, maar ik ga ervan uit dat dat wellicht ook als annuleren wordt gezien (je annuleert wel die bepaalde datum) en daar ook die termijn voor geldt. Ze moeten immers wel tijd krijgen om het gat in de planning op te vullen, want als die plek leeg blijft, lopen ze natuurlijk wel geld mis (al denk ik dat er veel zijn die het helemáál niet erg zullen vinden als ze worden gebeld dat er op een eerder moment een gaatje is ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suzan031 Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Aan de andere kant, datum verschuiven is niet echt annuleren...Je gaat dan immers nog wel de operatie bij hun laten uitvoeren!Dat zal toch wel kosteloos zijn (hoop ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest shadow Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Ja, ik zou t ook niet weten. Al lijkt t me wel dat als je heel kort van tevoren verschuift, je er een goede reden voor moet hebben. Denk niet dat ze t zullen accepteren als je een dag van tevoren belt om de operatie een week op te schuiven, omdat t die week mooi weer wordt en je liever naar t strand wilt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolien Posted May 11, 2010 Author Share Posted May 11, 2010 De datum staat vast 2 Juli!! Heb het niet meer gevraagd over het verplaatsten van de operatie indien er iets financieels of met werk tussen komt.. Maar ik wil het toch niet verplaatsen hihih. Ga voor mezelf nu even een lijst maken met alle info die ik hier kan vinden zodat ik helemaal goed voorbereid ben voor de operatie. Kan voor mij niet snel genoeg 2 juli zijn . Wat denken jullie... ik woon alleen, is het verstandig om te zorgen dat er echt dag en nacht iemand bij je is de eerste dagne na de operatie? Of kan je het ook wel een beetje in je eentje redden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vera Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Hee Jolien!Ik woon ook alleen, maar heb wel een vriend. De eerste 10 dagen ben ik bij hem gebleven, 's nachts heb je niemand nodig, maar dingen als je jas aandoen, het koffie kopje van de bovenste plank pakken, bukken om dingen op te rapen...daar heb je wel iemand voor nodig. Tenminste dat was bij mij zo. Denk dat je het na 4 dagen wel in je eentje kan redden, maar dan moet je sommige dingen maar even laten voor wat ze zijn, want je doet echt heel makkelijk teveel.xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolien Posted May 12, 2010 Author Share Posted May 12, 2010 Dank je wel! Ga ik even een strak schema maken, wie wanneer bij mij is . Wat voor sport bh moet ik aanschaffen voor na de operatie? Er schieten me de hele tijd weer nieuwe vragen te binnen haha.. Toch wel erg handig zo'n forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jennifer_whatever Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Ha Jolien, Check deze site anders even! Sportbeha's! Hier staan goede op Groetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolien Posted May 13, 2010 Author Share Posted May 13, 2010 Dank je wel Jennifer! Wat hebben jullie ter voorbereiding gedaan op de operatie kwa zalfjes etc. Ik lees over vitamine C tabletten, Arnica zalf of pilletjes? Dat helpt tegen het zwellen en blauwe plekker als ik het goed heb onthouden toch? Wat is dan beter zalf of pillen? En hebben jullie ook iets gebruikt tegen verkoming van straie doordat je huid ineens zo opgerekt wordt? Alle tips zijn welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patries473 Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 de eerste 24 uur mag je niet alleen zijn hoor! na je operatie... en ook snachts is het wel handig als je naar toilet moet. sommige dames komen de eerste nachten/morgens hun bed heel moeilijk uit! verder is het wel belangrijk dat je de eerst week (vind ik dan) niet alleen bent. is gewoon beter voor je dat je nix doet... en daarna alles op pakhoogte laten zetten. je mag je ellebogen niet boven je schouders uit laten komen. ook zware dingen tillen moet je iemand laten doen hoor!en geld eigenlijk voor de 1e 6 weken! zelfs daarna moet je nog uitkijken tot je 3 mnd po bent. de meeste dames verkijken zich daarop. of denken dat ze alles weer kunnen omdat ze zich goed voelen. maar eigenlijk ben je pas na 1 jaar helemaal hersteld. al zijn de 1e 6 weken (tot 3 mnd) het belangrijkste..en als je ArnicaB6 slikt is dat beter dan smeren. smeren kun je erbij doen. slikken begin je al week of 2 weken van te voren mee en dan is het al opgenomen in/door je lijf. vitC is ook nooit weg,bouw je weerstand mee op maar gezond eten,genoeg slaap is zeker zo belangrijk.!ik ben 2 weken voor de operatie met een multi-vitamine,extra vitC (1000mg p/dag) en AnricaB6 begonnen. ben nix blauw geweest! en nee,dat was niet nodig bij mij,smeren voor striae. maar je kunt preventief smeren met een bepaalde olie?succes!liefs Patries Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts