Ga naar inhoud

LadyLara: 19 augustus 2014 : Dr. Straten : Kliniek Heyendaal


Aanbevolen berichten

Dag dames,

Eindelijk ik mag mijn operatieverslag schrijven! Wat heb ik daar naar uitgekeken zeg gewoon wetende dat ik dan eindelijk boobies zou hebben. ik heb ze!

Gisteren moest ik me om 12 uur melden. ik was netjes 15 minuten vantevoren. Werd begeleid naar mijn kamer en mocht daar wachten op de zuster. Zij zal mij gaan voorbereiden op de operatie. Een uur later was ze er nog steeds niet. Ik verging van de honger en was best moe aangezien ik de nacht ervoor geen oog dicht had gedaan. Mijn moeder was mee en die had ook honger dus ik ging maar even navragen waar zij iets te eten konden scoren toen ze tot het besef kwamen dat ze nog niet bij mij waren langs geweest. Beetje slordig, maar aach toen kwam ze wel heel snel kijken. Bloeddruk , temp. en hartslag opgemeten en wat papierwerk ingevuld. ik mocht mij omkleden in dat charmante pakje van ze en zodra zij bericht kreeg van Frans zal ze me komen halen. Om 13:45 was het dan zover ik werd naar een andere kamer gereden en moest voor de deur afscheid nemen van mijn mams.

In de kamer lag een dame die net haar BV had gedaan en ik werd iets verderop geplaatst. De zuster wilde alvast het infuus aanleggen en moest dus in mijn hand prikken. Dit ging helemaal niet goed. Mijn aders waren heel lastig zichtbaar en omdat ik inmiddels al uren niet had gegeten en dus weinig vocht in mijn lichaam had was prikken ook niet makkelijker. Linkerhand was een verloren zaak dus ze probeerde het rechts en gelukkig lukte dat wel. Tot mijn verbazing had ik helemaal geen last van zenuwen. Net voor ik werd opgehaald door de zuster werd ik door jan en alleman gebeld om mij succes te wensen dus dat maakte het wel apart, maar ik had echt nergens last van terwijl ik van nature de grootste stresskip ever ben. Alleen de narcose zag ik wel tegenop en dit heb ik dan ook gedeeld met de dame die mij bloed prikte. Ze zijn dat ze het nog nooit had meegemaakt in haar hele carriere dat iemand niet wakker werd dus ze garandeerde me dat het echt wel goed zat.

Rond 14 uur kwam Frans. We hadden 375 afgesproken tijdens consult maar had via mail al aangegeven dat ik voor 400 of 425 wilde gaan. Zijn advies was 400 en dat heb ik dan ook maar gedaan. Hij tekende alles af vroeg of ik nog vragen had en toen stonden er opeens nog twee mannen aan mijn bed. Blijkbaar de anesthesist en nog iemand. Zij reden mij naar het OK waar al snel de hoofdzuster aan kwam. Toen zij er was konden ze beginnen. Ene man ging bij mn voeteneind staan en de andere bij mn hoofd aan de linkerkant, want Frans stond rechts. De man aan het uiteinde van mijn bed zei nou daar gaan we dan. Dus ik vroeg of het spul er al in zat. Frans grapte nee de implantaten nog niet, maar ik bedoelde de narcose natuurlijk. Dit was nog niet zo. De man aan mijn voeteneind zij dat gaan we zo doen. De andere man aan mijn hoofdeind zei ''Meid, maak je nergens zorgen om. Je bent in goede handen. Ik ga heel goed voor je zorgen. Ontspan maar je bent in goede handen" en nog wat lieve woorden in die trant. Frans vroeg me mijn naam, leeftijd en waar ik voor kwam. De man aan mijn voeteind waarschuwde me voor tintelingen in mijn keel nav de narcose. Kort erna voelde ik ze opkomen. Toen zei hij ja en je valt zo in slaap meid. En idd ik voelde de slaap al opkomen dus ik zei al dat ik het merkte.

En toen werd ik wakker om 16:30! Was wel onrustig wakker geworden hor. Helemaal aan het shaken en ik wekte eigenlijk mijzelf omdat ik heel hard de bijnaam van mijn vriend riep, hahaha! Ik wilde snel naar mijn moeder want kon me alleen maar voorstellen hoe gestressed zij was. De zuster zei dat ik nog een half uur moest wachten voor ik naar mijn eigen kamer werd gereden. Ik baalde er echt van zeg. Wat maakt het nu uit waar je ligt? Ik had het koud dus kreeg een soort verwarmingsslang tussen mijn dekens. Vroeg weer hoe lang ik hier nog moest liggen. Ze hadden wel door dat ik ongeduldig was. Najaa na een minuut of 20 mocht ik weg. Bleek dat mijn moeder al de hele tijd achter de deur stond en door het raam mij aan het bespioneren was hahaha!

Terug op mijn kamer kreeg ik een beschuitje met jam. ik had zo'n honger maar werd misselijk van die zoete jam. Was gewoon de narcose nawerking want ik ben niet vies van suiker. ik had iig geen trek in de tweede. De zuster kwam echt 5 minuten erna met de avondmaaltijd, maar ze zij daar heb je dan ook zeker geen trek ik. Natuurlijk wel!!!!

Ze had 3 opties waaronder boerenkool met spekjes maar dat raadde ze niet aan was te zwaar op de maag. Ik zei nou sorry hor dat klinkt zo lekker doe mij maar gewoon die boerenkool. Heb het opgegeten en was gelijk van me slaap af. Had het toen opeens wel ontzettend warm! Heb lekker met mams nog wat gekletst en na 2 uur riep ik de zuster dat ik graag weg wilde en dat kon. Ze nam nog 1 keer mijn temp. bloeddruk en hartslag op. Was nog steeds helemaal goed en daar ging ik dan!

Had bijna geen pijn en de weg naar huis was dus eigenijk net als elke andere autorit. Veel kletsen en lachen, maar voorzichtig bij de drempels. Ik slik mijn paracetamol om de 5 uur. Advies was om de 6 maar wil de pijn voor zijn. Vanacht voor het slapen een tramadol op en in de ochtend weer mijn paracetamol en heb nu eigenlijk de hele middag niks op. Heb gewoon geen pijn! Ik blijf nu dus gewoon mijn paracetamol slikken en die tramadol echt alleen als het erger wordt. Neem zo voor het slapen wel mijn paracetamol in en zal deze ook zeker nog de hele week blijven slikken onder het mom van beter voorkomen dan genezen. Als ik beweeg bijv rechtop gaan zitten dan merk ik het wel. maar ik lig voornamelijk en doe vooral niks. Wil dit deze week lekker volhouden en mijn spieren zo min mogelijk belasten. Als het allemaal zo doorgaat dan was het echt een fluitje van een cent!!!!

Im happy!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai meid,

wat een super leuk verhaal en lekker uitgebreid. ik zag al helemaal hoe je de verkoever en de operatiekamer in ging, het is voor mij ook pas 4,5 week geleden maar weet nog alles precies hoe ik me voelde enzo, zo spannend!!

super fijn dat je weinig last hebt, goed uitrusten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.