Ga naar inhoud

Vertellen aan je omgeving... hoe doen jullie het?


Ally

Aanbevolen berichten

Hej Ladies!

Ik heb er eigenlijk geen probleem mee om mensen te vertellen dat ik een borstvergroting ga doen. Het is nu eenmaal iets dat bestaat in dezer tijden en ik vind dat een vrouw er alle recht toe heeft om dit voor zichzelf te beslissen als ze zich niet goed voelt bij haar "natuurlijke" situatie...

Echter weet ik niet hoe ik het aan mijn schoonmoeder moet vertellen...
We komen wel overeen maar zijn ook niet de dikste maatjes ofzo... en ze is nu eenmaal iemand die op de centjes let en ik ben bang voor haar veroordeling ivm het financiele aspect van m'n borstvergroting. Niet dat we krap bij kas zitten, maar we moeten wel werken en sparen voor wat we willen doen en we reizen ook graag (én veel...) dus ja...

Ik had mijn man gezegd dat hij het maar terloops moest laten vallen bij haar aangezien het zijn moeder is... maar hij durft dit ook niet...

en ik durf het ook niet zomaar te vertellen...

dus vroeg ik me af, zou ik gewoon wachten tot na de operatie en er pas iets van zeggen als ze er naar vraagt??

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ally,

Ik zat met een beetje soortgelijk probleem en had voor mezelf besloten dat ik me opgeluchter zou voelen als ik het gewoon zou vertellen. Ook omdat ik dacht dat het waarschijnlijk nog minder goed over zou komen als ik er niet meteen eerlijk over was. Het is mij enorm meegevallen.

Ik weet niet hoeveel jij je schoonmoeder ziet, maar het staat waarschijnlijk nog raarder als ze bij je thuiskomt als je net geopereerd bent en niets gezegd heb.

En het is jouw leven en jouw lijf, dat heeft iedereen maar gewoon te respecteren! Succes en laat je niet gek maken..liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het daar wel mee eens..

Je kan haar toh uitleggen dat je er niet blij mee bent en daf jullie er samen achterstaan.

Ik heb tegen mijn ouders en vriendinnen het zo verteld van dat ik ervan baal en het me ongelukkig maakt en dat ik er het geld voor heb dus daf ik het wilde doen..

Ze begrepen het in eerste instantie niet totdat ze me bloot zagen!

Nu bedoel ik niet dat je je borsten aan je schoonmoeder moet laten zien natuurlijk want dat heb ik ook niet bij iedereen gedaan maar je moet gewoon je gevoel laten spreken..

Ik kan me niet voorstellen dat ze je dan niet begrijpt!

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb er dan weer voor gekozen het niet aan mijn schoonouders te vertellen. Zo'n groot verschil is het niet en ik weet niet hoe ze erop zouden reageren. Aan de andere kant zou ik er ook nooit over liegen mochten ze er naar vragen.

Maar tot nu toe heeft niemand er iets over gezegd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde situ, durf het ook niet over mijn lippen te verkrijgen bij m'n schoon ouders, zou niet weten hoe,

Ze zijn erg preuts/ kerkelijk/ degelijk , je weet wel.....pfff en dan komt die schoondochter er aan die eerst al twee tattoos laat zetten, wat ze über lelijk vinden en ook laten blijken, en dan nu een BVG wil laten doen......brrrrrr ik weet niet hoe het moet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet aan iedereen verteld. Niet omdat mensen het niet mogen weten ofzo, maar ik vind ook niet dat ik "verplicht" ben om dit nu aan iedereen te vertellen. Ik heb dit gedaan voor mezelf en niet voor de rest van de wereld ;)

Ook in de familie weet niet iedereen het. Ik heb het mijn schoonouders wel verteld. Eigenlijk omdat mijn man het wilde vertellen. Ik dacht ook dat hun er toch anders tegen aan zouden kijken. Dat viel reuze mee. Ze waren meer verbaast dat ik het ging laten doen, want ze hadden geen idee dat ik me zo voelde. Tja daar loop je ook niet mee te koop natuurlijk. Mijn moeder moest lachen, want die vond het wel weer wat voor mij om te doen haha. Mijn vader verklaarde me voor gek dat ik me in mijn gezonde lijf liet snijden.

Het is bij mij dus geen geheim, maar voel niet de verplichting het te vertellen aan iedereen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist een probleem met mijn ouders...

Neuspiercing, tattoo, allemaal commentaar op gehad.

Een borstvergroting gaat mijn moeder niet trekken.....ik weet zeker dat ze er van overstuur raakt.

Het kwam wel eens ter sprake, niet eens over mij persoonlijk, maar hieruit weet ik dat ze het nooit zou begrijpen.

Een combi van onwetendheid en kortzichtigheid.

Ben je potverdorie 35, getrouwd en moeder, en dit ga ik voor m'n eigen moeder verzwijgen....

Mijn schoonmoeder heeft siliconen omdat ze preventief haar borsten heeft laten verwijderen vanwege risico op borstkanker, en zij kan het wel begrijpen, maar waarschuwt me alleen voor mogelijke complicaties zoals kapselvorming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej Ladies!

Ik heb er eigenlijk geen probleem mee om mensen te vertellen dat ik een borstvergroting ga doen. Het is nu eenmaal iets dat bestaat in dezer tijden en ik vind dat een vrouw er alle recht toe heeft om dit voor zichzelf te beslissen als ze zich niet goed voelt bij haar "natuurlijke" situatie...

Echter weet ik niet hoe ik het aan mijn schoonmoeder moet vertellen...

We komen wel overeen maar zijn ook niet de dikste maatjes ofzo... en ze is nu eenmaal iemand die op de centjes let en ik ben bang voor haar veroordeling ivm het financiele aspect van m'n borstvergroting. Niet dat we krap bij kas zitten, maar we moeten wel werken en sparen voor wat we willen doen en we reizen ook graag (én veel...) dus ja...

Ik had mijn man gezegd dat hij het maar terloops moest laten vallen bij haar aangezien het zijn moeder is... maar hij durft dit ook niet...

en ik durf het ook niet zomaar te vertellen...

dus vroeg ik me af, zou ik gewoon wachten tot na de operatie en er pas iets van zeggen als ze er naar vraagt??

x

Je hoeft je niet te verantwoorden vind ik. Jou lijf, jou leven, jou geld, jou keus....

Ik vind het erg hoor als ik dat lees, wat beperken mensen elkaar toch.

Dus als je het niet wil vertellen doe je het niet, wil je het wel doe je het wel, ongeacht wat andere mensen zeggen of denken. Sta stevig voor jezelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sprak er alleen met 2 van mijn beste vriendinnen over. Ik vond het erg moeilijk om het aan mijn eigen ouders te vertellen. Dit ging met tranen en trillende stem gepaard...ben ik daar ook bijna 35 jaar voor geworden zeg...Maar goed, vroeger kreeg ik al huisarrest als ik mijn haar kort had laten knippen of een oorbel had laten zetten..

Daarom was ik verbaasd dat zij zo positief op me reageerden en me steunden om er iets mee te gaan doen...Na vele jaren wikken en wegen kon ik nu eindelijk de knoop doorhakken en binnen no time waren het intakegesprek en de operatie gepland en uitgevoerd.

Ik ben erg blij dat ik het met ze kon delen. Ze hebben mij in die 10 dagen erna ook veel geholpen thuis en met de kindjes, waar ik ze super dankbaar voor ben!!

Mijn schoonmoeder had mijn man al verteld. Hij was er heel luchtig over en ze hebben er geen mening over gedeeld. Ze zijn zelf enorm angstig voor alles wat met bloed, wonden etc etc te maken heeft, dus de keuze is voor hen moeilijk te bevatten. Mijn schoonmoeder vond het zelf wel vervelend dat ze net zelf op vakantie gingen na 1 dag na de OK. Ik heb ze gezegd lekker te gaan genieten en als ze terug komen, zien ze hun schoondochter weer een stuk fitter terug...

Op mijn werk heb ik het een paar collega's verteld. Inmiddels weten ook wat vrienden ervan en iedereen reageert positief. Ik merk wel dat ik er steeds minder moeite mee krijg om het te vertellen. Ik vertel alleen aan degene, waar ik me prettig bij voel.

Ik merk wel dat ik het toch wel fijn vind om bijv. hier op het forum foto's te plaatsen van het resultaat, maar ik heb ze nog niet aan mijn vriendinnen durven laten zien...Alleen mijn man en mijn moeder hebben ze gezien...

Vanavond kwam een vriendin die ontzettend mee leeft en zelf 11 jaar geleden ook een BV heeft ondergaan. Ik had toch niet de moed om te zeggen, wil je ze misschien zien??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Nederland 4 jaar en ik heb af en toe de ideia dat de mensen hier niet zo open is over borstvergroting , tattoo etc!

Ik kon uit Brazilie en dat is zo normale echt! Ik heb een paar vrienden dat al hebben !

Maar als ik vertellen iemand dat ik ga mijn borstvergroting de eerste wat ik horen is : maar ik wel duur !!!

Ik werk dus ik kan wel sparen en doe wat ik wil met mijn geld toch hahaha niet alen rijk mensen kopen duur digen toch!

Met mijn schoonouders ik ga vertellen straks! Ik weet wel dat ze gaat gek vinden en gaat zeggen :- zonder voor de geld

( sorry van mijn Nederland he )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Priscyla, Dat is me ook opgevallen en helemaal als ik bij deze topic leest. wij kunnen ons niks bij voorstellen. er zijn genoeg landen waar je zelfs wordt aangemoedigd. Zuid-Amerika, caribisch gebied, Amerika, noem maar op. Maar hier is het een soort van taboe. Hier krijg je een rijbewijs cadeau als je 18 wordt. in andere landen krijg je een BV cadeau. Ik kan het echt niet begrijpen dat als ik een keuze heb gemaakt dat ik daar bang ben dat een ander negatief over gaat reageren. Het is toch mijn lijf, mijn keuze? Ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die roepen dat ze het nooit zouden doen, maar ze hebben nooit negatief gereageerd en respecteren mijn keuze. niet omdat jij iets niet wil doen, wil zeggen dat een ander dat niet mag doen. Mijn dochter heeft ook gezegd dat ze nooit een BV zou laten doen, maar toen ik vertelde dat ik voor een wissel ging, zei ze gelijk oh mama mag ik mee. ze vind het spannend al zou ze het zelf niet doen. dat is haar keuze en moet ze de keuze van een ander respecteren en zo heb ik haar opgevoed. projecteer je niet op een ander. wij zijn allemaal verschillend en vinden allemaal andere dingen leuk. en wat mijn ouders betreft. ik kan me echt niet voorstellen dat ik zou vrezen aan mijn ouders te vertellen en helemaal mijn schoonouders. ik ben een volwassen vrouw, dus neem ik mijn eigen keuzes en als het fout gaat, tja dan leer je ervan toch? hun maken toch ook hun eigen keuzes? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar misschien is het omdat ik het niet echt begrijp. maar het is idd wel een taboe en ik hoop dat er met de jaren hier verandering in komt, omdat mensen jou juist moet steunen al zijn ze niet mee eens, met dingen die je juist blij/ gelukkig maken, anders zou je niet voor BV gaan en zoveel geld uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd Zara25,

Ik kan herinnering toen ik was 7 jaar oude mijn moeder had borste lift gedam ! Ik ben nu bijna 32 ! Moet ik wel zegger dat ik heb geen problem aan mijn familie te verteken dat ik gaat bv. laat doen ! Gelukkig !

Hier is nl ik vertelen bijna niemand omdat de mensen in mijn ingeving denkt dat is nep, zonder van de geld etc ! Man man ook was een tijd puff dat hem niet accepteren , maar nu gelukkig hij ging twee ker naar de kliniek met me ;)

Maar ik vind dat me mensen moet niet accepteren maar Weel respect heb van de keuzen dat je maakt idd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ally,

ik herken je verhaal, en ben blij te lezen aan bovenstaande reacties dat ik hier ook niet alleen in ben. ik heb inmiddels 4,5 week geleden mijn bv laten doen en heb het enkel aan 3 vriendinnen verteld.
ik heb ook wat schrik om het aan mijn ouders te vertellen.. ze zijn inmiddels wel wat gewend na 2 tattoos (verassing!!) piercings en extra gaatjes in mijn oren,

maar dit is net een stapje hoger. ik heb ze ook nooit verteld van mijn onvrede over mijn borsten omdat mijn ouders toch al snel wat van de oude stempel zijn,

die zegggen dat je tevreden moet zijn met je lichaam.
Maar anderzijds zou het ook weer kunnen meevallen als ik het zou vertellen.
Mijn schoonmoeder heb ik het ook niet verteld, die zou het doodzonde vinden van het geld ook.

ik heb wel besloten het binnenkort aan mijn zus te gaan vertellen, want ja je zus blijft je zus. ik moet haar alles kunnen toevertrouwen. of ze het zal begrijpen is de vraag, maar ik mag van iedereen in mijn omgeving toch wel verwachten dat zij niet degene is om een oordeel over mij te vellen. ook zij is wel wat gewend met mij, hoewel ze het niet zal verwachten.

Verder verrtel ik het dus ook niemand, het valt ook niet gigantisch op, precies wat ik wilde.

dus echt een advies kan ik je niet geven omdat ik het zelf ook niet heb verteld. als iemand er naar vraagt weet ik eigenlijk niet wat ik zal zeggen. Ik schaam me niet voor, maar wil ook niet bekend staan als de vrouw/vriendin/dochter/nichtje die 'dr borsten heeft laten doen' en tattoos heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij zouden ze het wel verwachten dat ik een bv zou gaan doen. De 3 tattoo's heb ik al. Mijn navelpiercing en mijn tragus ook. Dus dit zou niemand verbazen. Mijn hubbie weet het en 1 vriendin. En ook per toeval, omdat ze mij hier herkende. What a small world after all :-)

Mijn zus ga ik het nog zeggen want ik weet zeker dat ze ook mee wil als ik geholpen wordt.

Heel veel succes.

Het gaat er uiteindelijk om wat jij wil en niet een ander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje bijgelovig, beetje maar, en omdat ik nog een beetje angst heb voor de operatie, heb ik het nog niet aan de grote klok gehangen, bang dat het fout gaat met de operatie. slaap zelfs slecht laatste dagen en zit aan de energiedrank pff. maar straks na de operatie kan niet wachten om ermee te pronken. zal er ook mee pronken op insta, facebook, my secondboobjob, weet ik veel, moet nog een onderschrift bedenken. maar ik zal me er nooit voor schamen, het heeft me veel zelfvertrouwen gegeven, nooit spijt gehad, dus wat een ander denkt, interesseert me niet. gelukkig is er niemand in mijn omgeving die durft mij negatief commentaar te geven. ze kennen me niet anders. ben heel open over en daardoor krijg ik juist vragen van mensen die juist niet open over zijn, maar wel overwegen, maar zich toch schamen. snap ik niet. maar goed. mijn mannelijke leidinggevende heb ik ook eerlijk gezegd dat ik een BV krijg, en mocht ik me ziek melden, waarom zou ik liegen? het is mijn lichaam, maar ja me collega's weer waren astonished. hun zouden vakantie nemen. nou ja, ik niet.

Op me werk heb ik paar collega's die mij hebben vertrouwd maar mij toch smeken om niet aan anderen te vertellen, bang voor oordelen weet ik veel. of schaamte. en dan gaan ze hele dikke truien dragen na de BV en dan denk ik bij mezelf, waarom zoveel geld uitgeven, als je je schaamt of niet op je gemak voelt omdat je bang bent voor negatieve oordeel van anderen. heel stressig. ik zou dat niet kunnen. maar ja, elk mens is anders.

en soms kunnen vrouwen heel jaloers zijn. heb meegemaakt met dames die zo negatief waren maar jaren daarna hebben ze het wel gedaan. hebben ze geen geld ervoor , gaan ze afgunstig doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het een iets ander verhaal, ik ging voor een verkleining omdat ik na 3 kids hele lelijke hangborsten heb (eigenlijk al sinds ik mijn eerste borstvoeding heb gegeven 12 jaar geleden). Daar bleek dat ik vooral vel heb en weinig weefsel dus als ik dan een verkleining zou doen zou er niet veel meer overblijven en zou het nog niet stevig zijn. Daarom stelde mijn pc voor een lift te doen (dezelfde operatie als een verkleining, alleen dan wordt er dus alleen vel weggehaald en geen weefsel) en prothesen te plaatsen. Ik heb het met mijn man, vriendinnen, vader, moeder, schoonmoeder en schoonzus overlegd omdat ik zelf twijfelde (hoorde er zoveel enge dingen over) en iedereen zei dat ik het moest doen! Mijn broertje heeft me zelfs het geld voor de prothesen geleend terwijl hij normaal nooit geld uitleent! Dat had ik nooit verwacht, ik zit onder de tattoos en piercings en dat vinden ze afschuwelijk en mijn schoonmoeder zat laatst al te zeuren over de kosten van permanent make up dus ik durfde dit al haast niet te vertellen maar het is me gigantisch meegevallen... Ik moet zeggen dat ik sowieso vrij open ben altijd en iedereen weet dat ik een lift krijg maar niet iedereen weet van de prothesen, dat is idd dan weer een taboe. Ik speel gitaar in een band en kan dat dalijk (over 3 weken word ik geopereerd) 6 weken niet doen dus daar heb ik de bandleden ook van de lift verteld maar alleen de zangeres over de prothesen. Zoals op de foto is mijn voorsituatie en ik heb deze foto als voorbeeld aan de pc laten zien dus ik hoop zo'n beetje dit resultaat te bereiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

Bedankt alvast voor jullie ervaringen en meningen!

Gisterenavond heb ik het aan m'n eigen moeder verteld, die reageerd eerst van "ben je wel helemaal op je kop gevallen?" haha, maar nadat ik mijn verhaal had gedaan waarom ik het wil ging er toch een beetje begrip door haar en kon ze er al normaal op reageren. Mijn ouders zijn nogal katholiek dus zouden dit zelf nooit doen, maar ik ben altijd het buitenbeentje geweest dus zoiets was wel van me te verwachten :P haha

Maar over de schoonmoeder ben ik dus nog niet uit... Ik denk dat ik gewoon niks ga plannen en wel zie of ik het vertel als ik haar deze week nog zie...
Moest het zijn dat ik ze niet meer zie voor de operatie, dan ga ik gewoon afwachten of ze er zelf iets van zegt of niet...

Pfff wat een gedoe ;)

Verder weten al m'n goeie vriendinnen, collega's en zus het ook... ben er dus zeker niet verlegen om ;)

Nog 7,5 dagen aftellen trouwens!!! kan nu niet snel genoeg gaan... dat wachten daar ben ik niet goed in!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vertel het ook niet aan iedereen hoor.... een paar vriendinnen/collega's/ mijn zus en mijn ouders weten het

mijn schoonouders weten het niet, ze zouden het toch niet begrijpen.....

nu ben ik natuurlijk wel bang dat andere het gaan zien want liegen erover ga ik niet doen, als mensen het vragen ga ik er wel eerlijk over zijn, al wil ik liever dat niet iedereen het weet.... ieder zijn ding zeker :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik aan de ervaren vragen of mensen het ook niet zijn opgevallen? Ben daar heel benieuwd naar.. aangezien ik het ook nog niet met vriendinnen heb durven delen.

bij mij zijn er misschien 1 a 2 personen die het vroegen, is 700cc ingegaan dus valt mee dan!

een paar mensen wisten het (die letten er dan ook op) die zien het wel..

heb het wel in 2 operaties gedaan vorig jaar 390 cc en dit jaar 700cc beetje geleidelijk aan ;)

denk dat veel mensen het ook niet durven te vragen omdat dat ongepast is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die het weten van mij die zeggen wel dat ze het zien. Het ligt er ook een beetje aan wat ik voor kleding dan draag. Voorheen had ik altijd push up aan dus leek het al wat groter dan ze waren ;)

Heb verder van niemand een vraag gehad of mensen zien kijken ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik aan de ervaren vragen of mensen het ook niet zijn opgevallen? Ben daar heel benieuwd naar.. aangezien ik het ook nog niet met vriendinnen heb durven delen.

Ik heb het werkelijk niemand verteld, behalve men vriend. Heb wel maar 265cc gekregen, maar werkelijk niemand heeft iets opgemerkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.