Ga naar inhoud

Dual Plane ervaringen


Gast Wempie

Aanbevolen berichten

Ha Ladies dank voor alle reacties!

( Ben nog aan het uitvinden hoe alles werkt dus dit antwoord zwerft ook al ergens anders.. :blush: )

Heel fijn om te lezen hoe het voelt, had daar nog niet zoveel over gevonden.

Nog 2,5 dag dan kan ik er over mee praten!! :106:

Liefs van nerveuze Wempie :63:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ha Ladies,

Ben zelf dit topic begonnen maar kan inmiddels ook een klein beetje meepraten over dual plane :1boobs:

Ben er nog lang niet... maar ben wel blij met deze keuze. Vond de borstspieren de eerste week echt heel veel pijn doen maar dat is ook niet zo gek als je er een prothese tussen propt.. Na een week ben ik (wel met veel moeite en slap als een vaatdoek) gaan werken (kon niet anders) maar daar ben ik op zich goed doorheen gekomen. Inmiddels (week 3) is de pijn in de spier zolang ik m'n armen weinig gebruik en niet te hoog doe weg. De onderkant van m'n borst is nog gevoelloos en m'n tepel gevoeliger dan ooit maar dat hoort er allemaal bij. Ze gingen in het begin ongelijk zakken, maar de hoogste van week 1 is inmiddels de laagste dus die heeft een flinke inhaalslag gemaakt. Geduld en dan komt alles goed. Ben erg blij met het resultaat, wordt elke dag weer mooier, dat is helemaal cool. Ik laat ze elke dag aan m'n vriend zien en dan zeg ik "en....????" -" Ja.. ze zijn weer mooier!!" :rolleyes:

Dual plane wordt als het goed is alleen toegepast als je aan de bovenkant van je borst totaal geen vet of klierweefsel hebt. In mijn geval was dat zo (model-skischans en 75A) en anders zou je de bovenkant van de prothese kunnen zien. Dat wilde ik absoluut niet, vandaar deze keuze.

Succes met jullie beslissing/herstel enz. Ik werk mijn foto's geregeld bij, mocht je ze willen bekijken stuur me een mailtje dan stuur ik je de link.

Liefs wempie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk toch dual plane gekregen. De verpleegkundige zei dat ik vrijdag (5 dagen) de band af mocht doen. Maar volgens mij heb ik hier gelezen dat meiden hem 6 weken moesten dragen, klopt dat?

Liefs Barb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Barb, tegen mij zei ze hetzelfde. Ik heb hem tot de hectingen er uit gingen nog tijdens het slapen gedragen en als ik een stuk moest lopen ofzo. Vond ik persoonlijk prettiger. Dr Ludlage zei later dat het na 5 dagen niet meer hoeft maar wel mag als je dat prettig vind. Hoe is het met je? Hoop dat je niet teveel pijn hebt gehad. Ben je tevreden met het resultaat? Bij mij zie ik elke dag nog verandering, ze worden echt steeds mooier! Sterkte met op je rug slapen enzo..

Liefs

Wempie

Ik heb uiteindelijk toch dual plane gekregen. De verpleegkundige zei dat ik vrijdag (5 dagen) de band af mocht doen. Maar volgens mij heb ik hier gelezen dat meiden hem 6 weken moesten dragen, klopt dat?

Liefs Barb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, leuke topic!

Ik heb sinds 4 dagen ook dual plane en ik dacht laat ik hier maar eens mijn pijnen met jullie delen hahaha....Dual plane, in het begin spuuglelijk....pijnlijke spieren....maar meestal een heel mooi eindresultaat.

Hoe gaat het met mijn dual plane? Nou met de rechter gaat het uitstekend, weinig spierpijn, best mooie ronde vorm, de linker staat iets hoger en boller aan de bovenkant en is iets pijnlijker. Maar het schijnt dat dit normaal is, dat 2 borsten anders genezen. Dus ik wacht het rustig af...

Ik ga zo even mijn borsten insmeren en kijken of ze al iets minder lelijk zijn geworden hahahahaha...

Groetjes,

Yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is rechts ook veel rustiger! Links is iets dikker/boller en tikkelje hoger EN zeurderiger. Ik heb last van de onderkant van de bh tegen de hechtingpleister. Ik heb geen inlegkruisjes dus heb ik opgevouwde servet ertussen gedaan. Het scheelt wel iets.

Yasmin: tot wanneer moet jij je band dragen?

Wempie: tot wanneer moeten de hechtingpleisters er op blijven? Totdat de hechtingen verwijderd worden? Ik weet het niet meer.

Als ik de bh uit doe voel het in het begin heel erg onprettig, alsof mn borsten eruit willen vallen zegmaar.

liefs barb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Barb en Jasmin,

Ik heb ook rechts minder pijn gehad... links bleef een tijdje achter maar kwam er uiteindelijk ook achteraan..

Ze gaan nu op het oog (van voren) weer vrij gelijk op, van opzij zie je dat links nog wel wat hoger zit en boller staat.

Uiteindelijk wordt het echt heel mooi, geen zorgen, iedereen denkt de eerste week wat heb ik een rare hompen.

Bij mij komt er inmiddels zelfs een klein beetje beweging in en worden ze zachter. Maandag is het 4 weken geleden.

De hechtstrips had ik met veel moeite (voorzichtig deppen enzo) er op gehouden tot de hechtingen er uit gingen. Dat was niet nodig geweest. Ze mochten er na een dag of 7 wel af hoorde ik toen ik voor de hechtingen kwam.

Ik vond het de eerste dagen ook eng met de bh uit. Zolang je niet gaat lopen sjouwen, springen of met je armen omhoog gaat zitten zwaaien kan er echt niks gebeuren.

De eerste dagen is de pijn in de spier echt heel naar, na een tijdje verplaatst de pijn naar de zijkant van de borst door vocht wat daar schijnt op te hopen. Dan krijg je een overgevoelige huid en enorm gevoelige tepels (zelfs een laken doet dan al pijn) en dan... ja dan wordt het leuk.. en heb je momenten dat ze geen pijn doen en je het zelfs af en toe vergeet :43: Dat is bij mij nu sinds 2 dagen. Maar bij iedereen is het anders natuurlijk..

M'n foto's kunnen jullie zien op; http://www.mijnalbum.nl/Album=XMHEBCZ7 daarop zie je ook goed dat ze eerst ongelijk gaan en later bijtrekken, misschien stelt dat gerust. Een tip die ik ergens las, haal 20x per dag zo diep mogelijk adem. Voelt een beetje eng maar daarna heel lekker.

Wat betreft die rand van de BH en de hechtingen, ja dat kan flink irriteren. Je kunt er ook wattenschijfjes tussen doen ofzo.

Oh ja laatste tip... Dermatix gel helpt je litteken mooier genezen. Is vrij duur maar kan je huisarts ook voorschrijven of je chirurg. Ik heb last van extra weefsel vorming dus ben er erg blij mee!

Gaat het rugslapen een beetje bij jullie?

Zet hem op ladies! Elke dag een beetje beter en mooier :rolleyes:

Liefs Wempie

Bij mij is rechts ook veel rustiger! Links is iets dikker/boller en tikkelje hoger EN zeurderiger. Ik heb last van de onderkant van de bh tegen de hechtingpleister. Ik heb geen inlegkruisjes dus heb ik opgevouwde servet ertussen gedaan. Het scheelt wel iets.

Yasmin: tot wanneer moet jij je band dragen?

Wempie: tot wanneer moeten de hechtingpleisters er op blijven? Totdat de hechtingen verwijderd worden? Ik weet het niet meer.

Als ik de bh uit doe voel het in het begin heel erg onprettig, alsof mn borsten eruit willen vallen zegmaar.

liefs barb

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.