Ga naar inhoud

In het onderwijs staan met BV


Vlinder22

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

ik ga mijn 2e jaar tegemoet als kleuterjuf (bij de 3jarigen) en kijk al zooo lang uit naar een BV.

Voor mij mag het dan ook zo snel mogelijk gebeuren, maar ik heb schrik dat ik met 2weken in bvb de Kerstvakantie niet ga toekomen qua herstel?

Ik denk dat ik spijtig genoeg ga moeten wachten tot de volgende zomervakantie, maar pff.. dat is verdorie nog lang!

Ook weet ik niet of mijn borsten na 2weken nog hard gezwollen zullen staan, en of de collega's/ kinderen hiervan iets zullen merken?..

Is er iemand die in het onderwijs staat en dit ook doorheen het jaar heeft laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vlinder,

Ik werk als opvoedster binnen het onderwijs. Mijn kindjes zijn iets ouder, maar had hier toch ook wel schrik voor. Ik ben heel open geweest tegenover mijn bazin. Ik ben in de Wellnesskliniek geweest en daar werden twee weken ziekte voorgeschreven. Deze heb ik genomen en daarna nog een weekje krokusvakantie. Na drie weken stond ik er terug en het ging, maar ik moest toch wel met heel veel rekening houden en voor veel hulp vragen. Eerlijk, na twee weken terug gaan werken had me niet gelukt.

Ik ging terug werken met sportbh en martelband. Niemand heeft hiervan iets gemerkt. Een sjaal erover en je ziet er niets van. Ik droeg ook altijd maximizers dus veel verschil met voorheen was er niet te zien. Vragen van de kindjes en jongeren in verband met mijn ziekte heb ik kunnen ontwijken.

Hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ikzelf was tot dit schooljaar actief als juf en ga nu zelfstandig een kinderdagverblijf openen. ( zelfstandige, dus kan ook geen eeuwen verlof nemen of ik verlies klanten en hang ook wat af van vakanties).

Ik zit dus wat met hetzelfde probleem als jij, vaak kindjes tillen etc ...

De arts verzekerde me dat twee weken eigenlijk voldoende hersteltijd is, en dat je daarna wel kan gaan werken met kinderen als je wel beetje op jezelf let en je eigen grenzen gaat aftasten.

Ik wil zelf ook niet wachten tot volgende zomer en had ook kerstperiode in gedachten ( onder dikke truien valt het ook beter te verbergen dan in topjes denk ik dan? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

mag ik vragen bij welke arts je bent langsgeweest?

Mijn arts ging daar niet echt op in wanneer ik vermelde dat ik kleuterjuf was. Misschien stom van me dat ik er niet echt over heb doorgevraagd.

Ik dacht net hetzelfde om het in de Kerstvakantie te laten uitvoeren.. Zo valt het voor de collega's en kinderen met aangepaste kledij ook wat minder op :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.