Ga naar inhoud

invloed narcose op de pil


Lieseltje

Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Ik heb even een raar vraagje... 8 juli heb ik mijn bv gehad. Ik zat toen precies aan het eind van mijn eerste pilweek. Gewoon elke keer keurig op tijd ingenomen, niks aan de hand. Aan het eind van die pilstrip (ongeveer vanaf de laatste 3 pillen die ik nog in zou moeten nemen) kreeg ik last van bruinige afscheiding en werd dus een paar dagen eerder ongesteld. Ik maakte me niet zo druk, die paar daagjes eerder en dacht dat t misschien wel kwam door de vele pijnstillers na de operatie. Nu echter, bij m'n volgende pilstrip dus, zag ik gister weer wat beginnende bruinige afscheiding en nu zit ik nog maar net over de helft van die strip! Ik heb hier eerder geen last van gehad. Zou dit een nasleep van de narcose kunnen zijn of heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Ik ben verder tevreden over deze pil en heb er verder ook geen bijwerkingen van dus wil liever niet gaan wisselen als t niet echt nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De narcose heeft een aardige impact op je lichaam dus het kan best zijn dat dit er iets mee te maken heeft. Zou het even aan kijken en als je echt twijfelt even contact opnemen met je huisarts, die heeft het antwoord waarschijnlijk wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de antibiotica is de pil wel onbetrouwbaar he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel antibiotica heeft geen invloed op de pil maar juist de bijwerkingen zoals diarree etc zorgen ervoor dat je pil niet meer betrouwbaar is maar dat is ook als je geen antibiotica gebruikt dus logisch verhaal..

Ben benieuwd of de narcose invloed heeft bij mij.. Ik ben in afwachting van m'n rode broeders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel antibiotica heeft geen invloed op de pil maar juist de bijwerkingen zoals diarree etc zorgen ervoor dat je pil niet meer betrouwbaar is maar dat is ook als je geen antibiotica gebruikt dus logisch verhaal..

Ben benieuwd of de narcose invloed heeft bij mij.. Ik ben in afwachting van m'n rode broeders...

Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen gehad van de narcose, behalve dat wanneer ik m'n haar kamde er wel erg veel haren in de kam bleven zitten..:-) . Iets minder dan 2 weken na de operatie kwam dit dan ook ineens opzetten en omdat ik hier verder nooit last van heb gehad weet ik t meteen hieraan... ik hoop voor je dat jij hier geen last van krijgt in ieder geval, vind zoiets zó balen...!
Link naar reactie
Delen op andere sites

het eerste wat ik dacht was de antibiotica... lees de besluiter ervan maar.. de werking van de pil word echt verminderd door antibiotica.. ik heb hier ook veel last van gehad toen ik de pil slikte en dat was omdat ik dat kreng weleens vergat in te nemen -_--_- dusja dan was die ook minder betrouwbaar (nu maar veilig overgegaan op de spiraal haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah nies, idd als je hem niet slikt is hij zeker niet betrouwbaar..

Maar ook door Ab zelf is hij minder betrouwbaar hoor ;) de Ab die je krijgt tijdens na OK is volgens mij augmentin (amoxicilline / clavulaanzuur) en die heeft een negatieve werking op de pil

Nou heb hier wel gelezen dat sommigen de 1 e dag post OK al weer sex hadden of in ieder geval in de 1 e week daarna al.. Dus dat verschilt per persoon --> het was ook maar een tip ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nog geen bv gedaan maar weet wel als je antibiotica etc heb gebruikt idd de werking kan verminderen..

Ook ik vergat dat vervelende ding altijd, werd half ongesteld, snel weer pil nemen mijn lichaam was er goed van in de war,

sinds vorig jaar spiraal genomen ben er zo blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is deze link handig:

http://www.seksenzo.info/informatie/de-invloed-van-antibiotica-en-andere-medicijnen-op-de-pil-en-de-seksuele-beleving

Dit is een website van 2011...

Echter op een website van 2014 staan enkele antibiotica meer, die invloed kunnen hebben. De Augmentin staat er echter niet specifiek bij vermeld, terwijl deze idd, zoals Leonie zegt, meestal tijdens OK gebruikt wordt.
De bijwerkingen zorgen vaak voor een verminderde werking van de pil, de antibiotica op zich, niet. Dus heb je diarree of overgeven na de operatie, dan is er zeker kans op een verminderde werking van de pil. Is dus een secundair gevolg, geen primair :)

http://www.gezondheidsnet.nl/seks-soas-en-meer/wanneer-werkt-de-pil-niet

Zou er een primair gevolg van het nemen van antibiotica zijn op de betrouwbaarheid van de pil, dan zou een arts daarover moeten informeren. Als je twijfelt, kun je wel altijd aan de anesthesist (in een pre-operatief consult, of evt telefonisch met het ziekenhuis) vragen welke ab gegeven wordt tijdens de operatie (of gegeven is) en dan even navraag doen bij jouw apotheker. Zij kunnen specifieke dingen nakijken, zodat het bekeken kan worden in combinatie met Jouw pil.

Dus niet meteen in de stress schieten :) Een narcose heeft meer invloed op je lijf dan we vaak van te voren bedenken. Ik heb zelf ook een paar maanden een andere cyclus gehad, maar trok daarna weer mooi bij :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ik krijg nu een klein beetje schrik, ik wist dat antibiotica invloed heeft op je pil, maar ik heb volgensmij geen antibiotica gehad na mijn BV,

of krijgt iedereen dat standaard? ze hebben nl niets erover gezegd tegen mij daarover. Ze weten dat ik de pil slik,
dus lijkt mij dat ze het me wel hadden verteld als ik AB had gekregen?

misschien straks maar ff bellen to be sure :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Narcose en antibiotica hebben zeer zeker invloed op de pil , waardoor bruine afscheiding tijdens het

gebruik van de pil het gevolg is . Niet ernstig wel vervelend . Ook ik heb het nagevraagd of dit invloed kon hebben op betrouwbaarheid , ook dit was niet het geval . Ik heb het zelfs bij gebruik van ibuprofen dan heb ik meteen last ...

Ik hou hier nu rekening mee waardoor ik nu geen klachten meer heb .

Het gaat vanzelf weg .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben mijn post niet goed gelezen :45:

Het is juist wel geruststellend wat daar staat!

Augmentin staat niet bij de AB die invloed zouden hebben op de betrouwbaarheid van de pil. Alleen secundair kan deze invloed hebben, bij diarree tgv de AB. Verder kan overgeven en diarree tgv de narcose de betrouwbaarheid beïnvloeden. Probeer jullie zelf niet gek te maken en lees wat er staat ( niet wat je dénkt dat er staat ;) )

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best boobie, de links horen net andersom te staan volgens mij;) icm je tekst.

Krijg je tijdens de OK ook Ab iv toegediend ? Of alleen oraal na OK?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best boobie, de links horen net andersom te staan volgens mij;) icm je tekst.

Krijg je tijdens de OK ook Ab iv toegediend ? Of alleen oraal na OK?

Oh links verkeerd om? Oeps. Nou ja, ze staan er tenminste haha.

AB wordt door veel anesthesisten tijdens de operatie iv gegeven idd, maar er zijn ook klinieken waar je ook of alleen ab oraal krijgt... Afhankelijk van beleid :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ik krijg nu een klein beetje schrik, ik wist dat antibiotica invloed heeft op je pil, maar ik heb volgensmij geen antibiotica gehad na mijn BV,

of krijgt iedereen dat standaard? ze hebben nl niets erover gezegd tegen mij daarover. Ze weten dat ik de pil slik,

dus lijkt mij dat ze het me wel hadden verteld als ik AB had gekregen?

misschien straks maar ff bellen to be sure :P

Ik ben ook geopereerd door Frans Straten in kliniek Heyendael en ik heb echt een paar keer gevraagd of m'n pil nog wel betrouwbaar was. Hier werd bevestigend op geantwoord dus daar heb ik me verder ook niet echt druk om gemaakt. Ik denk alleen wel dat door andere gebruikte middelen tijdens de narcose (en misschien zelfs wel door paracetamol, want andere pijnstillers heb ik niet gebruikt), je cyclus een beetje in de war geschopt wordt. Overigens heb ik vandaag geen last meer gehad van de bruine afscheiding dus laten we hopen dat ik rustig deze strip verder uit kan zitten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben 2 weken geleden geopereerd, en moest net op de operatie met mijn nieuwe pil beginnen,

& nu na 2 weken heb ik gewoon mijn regels gekregen en dat heb ik echt nooit gehad in het midden van mijn pil dus denk toch dat het wat nasleep van de operatie is, ( heb geen antibiotica moeten nemen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben 2 weken geleden geopereerd, en moest net op de operatie met mijn nieuwe pil beginnen,

& nu na 2 weken heb ik gewoon mijn regels gekregen en dat heb ik echt nooit gehad in het midden van mijn pil dus denk toch dat het wat nasleep van de operatie is, ( heb geen antibiotica moeten nemen )

Je hebt antibiotica gehad via het infuus tijdens de operatie.

De narcose zelf kan ook invloed hebben op je menstruatie, dus geen zorgen, trekt allemaal wel weer bij. Doorbraakbloedingen (dus vloeiing tijdens het nemen van de pil) komen vaker voor na een operatie, (of na stress-situaties of andere omgevingsinvloeden) Ook als je geen pil neemt, kan dat allemaal invloed hebben op je menstruatie.

Duurt een maand of 2 hooguit en dan is alles weer normaal :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ik had na mijn borstvergroting 3 maanden lang mijn menstruatie om de 2/3 weken ipv om de maand + bruine afscheiding vooraf (oud bloed) waar ik normaal nooit echt last van heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.