Ga naar inhoud

Laura : 13 augustus 2010 : Dr Tan : Bronovo


Gast Laura

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Laura, 23 jaar en heb sinds mijn 16e last van mijn nek en rug door mijn grote borsten (70G-H) en denk er de laatste tijd steeds meer aan om ze te laten verkleinen. Dit lijkt me erg fijn, maar het voelt ook tegenstrijdig om in een gezond lichaam te laten snijden... Verder ben ik ook bang dat ze dan niet meer bij mij passen, maar dat is misschien ook meer een kwestie van wennen.

Deze week ben ik bij de huisarts geweest en ben doorverwezen naar de PC. Ik heb meteen gebeld en heb 29 maart mijn consult afspraak bij dr Tan in het Bronovo. Ik las hier al positieve verhalen over hem en mijn schoonzusje heeft ook een bvk bij hem gedaan.

Heeft iemand nog tips over wat ik niet moet vergeten te vragen bij de eerste afspraak?

En hebben jullie ook voor/na foto's, want als de pc het zou hebben over een bepaalde cupmaat, dan heb ik niet echt een goed beeld daarbij.

En hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie weer zelfstandig naar werk/studie konden (op de fiets) en werken?

Zit namelijk met de planning een beetje lastig...

Liefs, Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura

Ik zit ook net ik het traject van borstverkleining,ik ben vorige week bij de pc geweest.

Nu moet ik wachten op de goedkeuring van de zorgverzekeraar.

Ik heb er ook lang over gedaan om de stap te zetten omdat ik ook altijd heb gedacht dat ik niet in een gezond lichaam liet snijden.

Maar de lichamelijke klachten worden steeds erger.

Wens je succes met het maken van een juiste keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gisteren de eerste afspraak met de chirurg gehad, qua informatie niet heel veel nieuws gehoord (behalve dat het sowieso de ankermethode gaat worden). Maar hij zei wel dat hij er zo goed als zeker van was dat het wel vergoed zou worden door de verzekering! :-)

Net de brief op de post gedaan dus nu is het afwachten op een reactie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, heb net voor de grap even gespeeld met photoshop en ze alvast een stukje kleiner gemaakt om te kijken hoe dat eruit zou kunnen zien :-)

Het origineel en de bewerkte foto heb ik trouwens online geplaatst: laurabvk.mijnalbums.nl ww: bvk

Liefs

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

HOERA!!! De goedkeuring van de verzekering is binnen :-)

Nu nog het dilemma van de planning...

@Noortje, hoop dat jouw verzekering ook snel antwoord geeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Nog even een update van mij, gisteren in het ziekenhuis geweest voor een vierdubbele afspraak.

Eerst met de PC de laatste dingen doorgesproken. Wat ik vooral opvallend vond is dat het zei dat borstvoeding geven zeker nog mogelijk was en dat de kans hierop na de operatie niet veel kleiner wordt dan nu. Volgens hem is het een knop in je hoofd die je om moet zetten en dat je dan gewoon borstvoeding kan geven, zolang je er zelf maar in gelooft. Dit klinkt best zweverig vind ik... Hebben jullie daar ervaring mee?

Verder heeft hij nog foto's gemaakt en kon ik nog wat laatste vragen stellen. Over de maat kon hij helaas nog niets zeggen en geen indicatie geven. Hij gaat zijn best doen om ze een heel stuk kleiner te maken, omdat ik erg slank ben in mijn taille, maar omdat mijn borsten zelf best breed zijn volgens hem, kan hij niets beloven...

Daarna door naar de verpleegkundige die mijn lengte, gewicht, hartslag, bloeddruk en zuurstofgehalte in mijn bloed ging meten. Dit was allemaal prima in orde :-)

De derde afspraak was bij de anesthesist waarmee ik vooral over de narcose heb gepraat. Hij vertelde dat misselijk worden na de narcose eerder een uitzondering dan regel is, maar wat ik zo om mij heen hoor, vind ik het toch best vaak voorkomen. Ik ben daarnaast ook nog erg gevoelig voor wagenziekte, dus ben er wel een beetje bang voor... Overgeven met net geopereerde borsten lijkt me geen pretje!

De vierde en laatste afspraak was met de kaakchirurg om mijn twee laatste verstandskiezen te laten verwijderen. Voelde er best veel van, zeker in vergelijking met vorige keer! Vandaag doe ik maar een beetje rustig aan, want ik voel ze goed! Ze lagen ook best vervelend dus hebben stukje van mijn kaak moeten wegboren, dus dat zal wel even duren voordat dat helemaal teruggegroeid is denk ik.

Het was me mn dagje ziekenhuis dus wel gisteren... De volgende keer dat ik daar binnenkom is het voor de borstverkleining zelf, superspannend!!!

Als het zover is zal ik jullie natuurlijk op de hoogte houden!

En tot die tijd blijf ik trouw de andere operatieverslagen volgen.

xx Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Gister operatie gehad, nu in t ziekenhuis. Gelukkig niet meer misselijk wel rechts vooral pijn zeker als ik beweeg.

1kilo eraf, mag vanmiddag kijken. Spannend!

Later meer, eerst.slapen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura,

Gefeliciteerd!!! :64: Spannend zeg, misschien heb je ze nu al gezien, zal best even wennen zijn maar zal ook wel een hele verbetering voor je betekenen. Nu lekker bekomen en uitrusten en je goed laten verwennen straks als je weer thuis bent!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht vandaag naar huis. Naar mijn eigen huis zou ik wel graag willen, maar dat kan niet omdat mijn vriend ovrrdag niet thuis is. Daarom nu voor twee weken bij mijn ouders.

Best moe van de reis van den haag naar amsterdam dus heb de hele dag geslapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.