Ga naar inhoud

Wanneer kun je je haar weer fohnen en opsteken?


Tweede jeugd ;-)

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben nu 7 dagen verder na een dual plane borstvergroting, die ik in de Beaucare Kliniek in Machelen (België) heb ondergaan.

De eerste 6 dagen waren ontzettend zwaar. Ik voelde me volledig afhankelijk van mijn partner om bijv. uit bed te kunnen komen en me te helpen met douchen etc etc... Vandaag kan ik zeggen dat ik toch wel degelijk verbetering en wat meer onafhankelijkheid ervaar. Ik heb zojuist even mijn steunbh even in een sopje (laten doen) en terwijl deze ligt te drogen, kan ik het opbrengen om even achter de laptop te kruipen en wat door te lezen. Ik vind het toch wel leuk om ook even een vraag te stellen, want ik zit hier met mijn duffe, gewassen haren en vraag mij af wanneer ik deze ook weer zelfstandig wat kan fatsoeneren. Een borstel door mijn haar laten gaan, gaat met de linkerarm redelijk. Rechts ervaar ik regelmatig, heftige, stekende krampen als ik deze wil gebruiken. Aangezien ik rechts ben, is dit wel even wennen om alles met links te doen.

Ik ervaar krachtsverlies na de operatie en kreeg vanochtend niet eens de deur van het toilet van zijn slot....Zit je daar opgesloten in dat kleinste kamertje van je huis....De dop van de babyolie kreeg ik ook niet geopend (kinderslot) dus mijn 6-jarige zoon is maar wat trots dat hij me daarbij kon helpen.

Ik ben ook heel benieuwd wanneer jullie zo'n beetje weer je zelfstandigheid terug kregen na een BV!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis! Lastig is dat he, dat je helemaal niks zelf kan... ik heb zelf een voor de spier plaatsing maar ben toch wel een tijdje afhankelijk geweest van anderen. Kon zelf geen flessen open maken, deur op slot ging ook niet en zelf aantrekken van kleren kostte me best veel moeite.

Ik denk dat ik na 4 dagen ongeveer wel meer dingen kon doen, maar had toch nog bij heel veel dingen hulp nodig. Vooral als het pijn doet niet mee doorgaan, je lichaam geeft het goed aan wanneer iets teveel is.

Dat krachtverlies zal ook nog wel even duren denk ik, ik heb nu nog steeds moeite met het dichtknopen van een strakke broek of het open maken van flessen of een autoportier enzo.. Dat doet geen pijn maar meer ongemakkelijk.

Bij de meeste meiden hier gaat het na een week al een stuk beter en dan zal je steeds meer dingen zelf kunnen doen. Alleen föhnen zou ik nog niet doen, je moet je arm dan toch wel goed hoog houden en denk dat dat niet verstandig is. Maar wassen enzo kan wel, als je je hoofd goed schuin houdt.

Dus nog even geduld helaas :) Succes met de rest van je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel BoHo. Ik merk dagelijks verbetering hoor. Ik merk dat ik al wat "onrustiger" begin te worden..in de zin van.. .weer dingen willen ondernemen en zo. Ik zou best willen auto rijden, maar ik voel dat ik daar nog niet bekwaam genoeg voor ben. Ik ben reuze blij dat ik 3 weken vakantie heb, want die heb ik zeker nodig om te herstellen. Na een week weer werken...Ik had het niet gekund....

Maar jij merkt dat het nog lastig is om een broek dicht te knopen. Nu ongeveer 5 weken geleden voor jou he. En ben je verder helemaal tevreden met het resultaat?

Is het al een beetje in zijn "definitieve" vorm??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja op een gegeven moment is de pijn weg en dan wil je ook zo snel mogelijk weer alles doen! Maar pas daar nog een beetje mee op, je bent nog steeds herstellende. Dus rustig aan doen ook al heb je geen last :)

Ik ben heel erg tevreden met het resultaat, ze zien er al best natuurlijk uit en ook het formaat is prima. Moet wel zeggen dat de maat heel snel went, vond ze in het begin echt enorm maar nu prima. Zou best groter willen maar vind ze zo ook echt heel mooi. De littekens zijn ook mooi klein en een dun streepje geworden, echt super!

Nu ik ze wat langer heb begin ik steeds meer dingen op te merken, zoals wanneer ik op mijn zij wil liggen dan zitten die borsten echt in de weg. Kan nog niet echt een fijne manier vinden om te liggen omdat ik mijn armen dan nergens kwijt kan, echt gek is dat :P maar dat hoort ook bij het proces, er zit ineens iets! Hoe ervaar jij dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik herken wel veel van wat je schrijft ja! Ik vind ze momenteel echt enorm groot en moet nog wel erg wennen hoor ;-)

En omdat het nog pijnlijk is, is het slapen sowieso wel lastig momenteel. Maar er zit inderdaad ineens wel iets waar je niet omheen kunt. Ik was altijd een buikslaper, want niets lag me in de weg. Tijdens de 1e zwangerschap heb ik dan ook lange tijd bijna geen oog dicht gedaan, want op mijn zij kon ik niet in slaap vallen. Tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje lukte het me ineens wel om op mijn zij een goede houding te vinden om in slaap te vallen. En zo slaap ik nu nog. Dus gelukkig was ik het buikslapen al "afgeleerd" haha.

Ik begin ook al goed te zien wat het resultaat gaat worden. Bovenkant is nog iets gezwollen, maar van onderen is het erg mooi. Het staat allemaal nog strak, maar ja, 9 dagen PO, dus wat kun je verwachten he. Het gaat straks over een paar maanden vast een hele mooie natuurlijk look worden, waar ik ook voor gekozen heb.

Vandaag voor het eerst mezelf weer helemaal lekker verzorgd en leuke kleding aan gedaan ipv mijn sportkleding thuis. Samen met de kids naar de speeltuin geweest. Het is een wereld van verschil met vorige week, toen ik nog dacht...waar ben ik aan begonnen.....Ik ben zo blij dat ik weer een week verder ben en me er heel happy bij voel!!

Maandag of dinsdag ga ik de hechtingen eruit laten halen, dus ik ben benieuwd hoe het eruit zal zien. Ik maak niet echt "mooie" littekens" dus daar hou ik rekening mee. Maar ook dat is weer eens stapje vooruit hé!

Fijn weekend toegewenst!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee als ik dit allemaal lees denk ik dat ik het herstel behoorlijk onderschat. Ik dacht na 2 weken wel weer rustig alles op te kunnen pakken nu weet ik wel dat je minimaal 6 weken moet herstellen, maar ik hoop dus dat ik wel mijn haar na 2 weken weer kan doen en de dagelijkse dingen thuis, want ik heb maar 2 weken hulp en wel 2 kleine kinderen. Oh oh als dat maar gaat zoals ik hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lesley!

Ik heb het eerlijk gezegd ook onderschat hoor. Is toch pittig, zeker met 2 kleine kindjes, die alle aandacht van je willen. Ik heb een week hulp van mijn ouders (vandaag laatste dag) gekregen en vanaf morgen heeft mijn man 2 weken vakantie. Dus ik heb nog 2 weken de tijd om rustig aan te doen. Het is meer die innerlijke onrust van dingen willen doen. Als ik nu mijn huis rond kijk....word ik niet blij. Ik sta te springen om te stofzuigen nu en het toilet uit te soppen. Maar mijn man heeft net beloofd dat hij dit zo voor zijn werk nog even gaat doen...Dus....laat ik het maar los. What else to do hé ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh my god, nooit aan gedacht dat je bijvoorbeeld je haar niet kunt föhnen....

Wahhh is een ramp met mijn haar, dat wordt dus 4 weken lang een vlecht of een staart, ik heb nl extensions en als je die niet föhnt...... :(

Ach er zijn waarschijnlijk ergere dingen, volgens mij kijk ik er ook te makkelijk tegenaan. Ik heb gelukkig geen kleine kinderen meer, dat scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik onderga weldra ook een borstvergroting, 2 weken verlof gepland en daarna terug gaan werken.

Gaan werken wil zeggen, make up en haar föhnen , in mijn geval om de dag. ( zeer vettige huid en haar )

Ik was al aan grote rollers aan het denken, eens ingerold laten drogen.

Normaal kom ik er met een roller of 10 ( alleen de bovenkant ) , maker dat wil dan zeggen nog 10 keer omhoog.

Het rare is, ik ga bij plovier en op zijn info staat; " 4 weken geen zware voorwerpen tillen of sporten"

Mogen de handjes dan wel omhoog? Toch een apart advies lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.